Koudwater druk quooker kraan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleenmargreet
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 30-08-2024
allo,
wij hebben een quooker kraan. De druk van het kokend water is helemaal oke. Ook is de druk van het gewone warmwater (vanuit de CV) helemaal goed, echter wanneer we gewoon koud water willen pakken neemt de druk de laatste maanden steeds verder af. Wanneer je dan een klein beetje de warm kraan aanzet wordt de druk weer oke.

Ik heb een foto bijgevoevgd. De koudwaterleiding komt uit de muur (net achter de chifon) de eerste aftakking is dan voor de vaatwasser, de tweede gaat naar de quooker en de onderste aftakking gaat direct op de koudwater aansluiting van de kraan.
Wat ik al heb gedaan:
Het Zeefje (perlator) van de Quooker eraf gehaald en schoongemaakt (ook zonder de perlator is de druk belabberd)
Nu heb ik deze aansluiting van de waterleiding op de quookerkraan losgemaakt en er doorheen geblazen (hierna is de koudwaterdruk nog verder afgenomen)

Zou er iets in de kraan zelf kunnen zitten wat de verstopping voor het koudwater veroorzaakt en zo ja weet iemand hoe ik dat zou kunnen oplossenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oNipKaTCvv6k1L1nVlHQjIYS2Wk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eNKh2zQHs1ST9g9hZtFnnkO6.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvRijn
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-05 19:09
Mogelijk ziet er kalk in de koudwater kraan die uit de muur komt.
Het warme water van de kraan komt direct uit de cv en de druk wordt door de CV geregeld.
Voor het kokend water word vermoedelijk de druk door het quooker reservoir geregeld.

Alle leidingen van de waterkraan uit de muur t/m de quooker kraan zouden verkalkt kunnen zijn. Verkalking zou ook verklaren waarom de druk over maanden afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Het is niet te zien op de foto waar de koudwaterleiding van de kraan op aangesloten zit.
Misschien zit er een knik in?
@RvRijn de cv ketel regelt niks van druk voor warm water.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleenmargreet
Ik vermoed dan dat er kalk in de kraan aanwezig is, dit aangezien de vaatwasser op op koudwater zit aangesloten en als daar te weinig druk op zal zitten zal deze niet draaien neem ik aan.

Mijn vraag dus hoe kan ik mogelijke kalkaanslag uit me kraan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleenmargreet
@edsandje Nee er zit nergens een knik in, dan had ik dit wel gezien.
Ik denk ook dat het met kalkaanslag in de kraam te maken heeft, of dat er iets mis is met de kraan (zou niet de eerste keer zijn namelijk)
Maar zou dus graag weten hoe ik de kraan eventueel kan schoonmaken van kalkaanslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Heb je het zeefje van de koudwaterslang ook gecontroleerd?
Als je de vaatwasser loskoppelt heb je daar wel een goede druk?

[ Voor 35% gewijzigd door edsandje op 30-08-2024 16:58 ]

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
grote kans dat je vaatwasser er geen probleem mee heeft met een lagere waterdruk... doet de mijne ook niet idem voor mn wasautomaat..

het vullen met water duurt alleen langer dan... oftewel check ook de aansluiting van je vaatwasser..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:55
Ik zou beginnen met vervanging van die wasmachinekraan. Die hebben niet het eeuwige leven, en raken na verloop van tijd verstopt (kalk/troep). Daardoor daalt de waterdruk achter de kraan.
Aansluitvolgorde fout begrepen.

Maar het lijkt me duidelijk dat er rotzooi in de leidingen / kranen zit.
Heel eerlijk: het verdient geen schoonheidsprijs hoe e.e.a. is aangesloten, dus ik zou bijna zeggen alles eruit en opnieuw aansluiten met nieuw materiaal.

@jelleenmargreet Misschien in dit topic wat aanwijzingen om op het goede spoor te komen?

[ Voor 55% gewijzigd door Masimo op 01-09-2024 00:57 ]

Pagina: 1