Weinig druk met Quooker Combi systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelooc
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19-03 09:47
Dag allen.
Ik heb een vraagje betreft mijn Quooker systeem. Het gaat om een Quooker Combi systeem.
Hieronder een afbeelding van de opstelling.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rMyDme1YbVwHxL8oujeY5Qk_IPw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4XgUK2ZbZvfjEBolzkOW4pUH.jpg?f=user_large
Het probleem is dat de waterdruk van de Quooker kraan is afgenomen.
Ik heb het zeefje in de kraan al ontkalkt. Dit deed verder niets af.
Daarnaast heb ik de reservoir al volledig schoongemaakt en het Hitac filter vervangen.
Helaas nog steeds het zelfde probleem.
Wat ook opvalt is dat de Quooker ook warm water afgeeft op de "gewone" kraan, wanneer er warm watervraag is, zodat er zowel meteen warm water is ipv dat er eerst veel koud water verloren gaat voordat er warm water is vanuit de ketel op de zolder. Ook dit werk nu niet goed meer. En duurt het dus een hele poos voordat er warm water (van uit de ketel) is.
Ik heb dus een vermoeden dat het in de aanvoer naar het Quooker systeem zit.
Waterdruk vanuit de "gewone" kraan is wel gewoon goed.
Hieronder een filmpje van het probleem.
Iemand hier toevallig ervaring mee?

https://www.youtube.com/shorts/TRWDKpQHiw0

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:05

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Nelooc schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 22:36:
..Ook dit werk nu niet goed meer.
Dan zou ik het in je mengventiel zoeken. Daar al eens een paar slagen links/rechts aan gegeven om te kijken of deze vastzit?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-05 13:07
Staat de installatie al een tijdje? Goede kans dat het reduceerventiel verkalkt is. Deze kan je vervangen (of geheel weglaten mits je dat aandurft)

Zoek op 'QUREDU887'.

Ik kreeg vanuit Quooker zelf eerst het advies om hier eens goed op te rammen, maar dicht mocht niet baten. Ik zou Quooker zelf iig niet langs laten komen. Ze doen geweldig werk, maar een loodgieter om de hoek is stukken goedkoper.

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelooc
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9jFjPFB7j2A1h9Y98bC78y-zstM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p7YqvYIjjMK0dL9S934Rt9La.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is toch het mengventiel? Hier valt toch weinig aan te draaien, dan enkel de koppelingen?
En daarnaast doet dit ventiel toch helemaal niets met de losse Quooker kraan waar het probleem zich ook voordoet? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelooc
EJonk schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:08:
Staat de installatie al een tijdje? Goede kans dat het reduceerventiel verkalkt is. Deze kan je vervangen (of geheel weglaten mits je dat aandurft)

Zoek op 'QUREDU887'.

Ik kreeg vanuit Quooker zelf eerst het advies om hier eens goed op te rammen, maar dicht mocht niet baten. Ik zou Quooker zelf iig niet langs laten komen. Ze doen geweldig werk, maar een loodgieter om de hoek is stukken goedkoper.
Ik verwacht dat deze er al 10 a 12 jaar in staat. Dus inderdaad al een tijdje.
Betreft die reduceerventiel, waar zou die precies moeten zitten in de installatie?
Hieronder nog een plaatje van de inlaatcombinatie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m03Z6M7CmjIdzYqA-qGO-yP8L9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4xtFTTAi2j1WaC4ymJZUqoO2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:30
In het reduceerventiel (3 in jouw plaatje) zit volgens mij ook een zeefje.

[ Voor 12% gewijzigd door jeroen3 op 16-05-2024 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-05 13:07
jeroen3 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:27:
In het reduceerventiel (3 in jouw plaatje) zit volgens mij ook een zeefje.
In het mengventiel zit een zit een zeefje. Deze was bij mij na 12 jaar nog super schoon.
Nelooc schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:23:
[...]

Ik verwacht dat deze er al 10 a 12 jaar in staat. Dus inderdaad al een tijdje.
Betreft die reduceerventiel, waar zou die precies moeten zitten in de installatie?
Hieronder nog een plaatje van de inlaatcombinatie.
[Afbeelding]
Bij mij zat het reduceerventiel op de aanvoer van de koudwater leiding, nog voor de inlaatcombinatie.

Ik heb bij kennissen - met dezelfde problemen - gezien dat deze op een andere plek zat. Bij mij zat deze dus nog voor het T stuk op het plaatje (zo links onder de '3'), en bij hun zat deze boven het T stuk, alleen voor de koud water aansluiting van de kraan.

Als deze in jou installatie ontbreekt, dan heb ik natuurlijk niks gezegd...

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Ik heb het vermoeden dat je het bij de inlaatcombinatie moet zoeken, vraag, heb je mischien het afgelopen half jaar ergens in huis iets verbouwd, badkamer of iets, kan zijn dat vandaar iets in de koudwaterleiding terecht is gekomen, of zand , dat hoopt zich op tegen het terugslagklepje wat in de inlaat combi zit.
En mocht er onderstaande foto (Waterdruk ventiel) tussen zitten ,die in iedergeval weg halen, is niet nodig hier in nederland , hooguit in hoge apartementen waar pompen staan om de water druk te verhogen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9mFODranyNbzIjtC6erXqQ3pQz4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KkWZrx4qxOBPhYEhZ7phURBx.jpg?f=fotoalbum_large

Ps, kan zijn dat een oud model er iets anders uitziet. maar is wel nagenoeg zoals foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Onderaan de uitloop zit de flexibele slang.
Hoeveel aanslag zit daar?

Je kan de slang makkelijk losmaken door de 2 haakjes van het halve ringetje uit de uitloop te halen.
Dan kan je de uitloop testen door er lucht of water doorheen te blazen/spuiten (wel even perculator er af).

Ja kan ook de flexibele slang testen door die in een emmer te hangen.

Voor je hem in elkaar zet, wel eerst de o-ring invetten met vet dat geschikt is voor drinkwater.

De quooker zelf had je al uit elkaar (leidinhen toen getest?)

En de inlaatcombinatie kan je ook testen.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nelooc
Dank alle voor de reacties. Probleem is opgelost. Er zat verkalking in het busje van de toevoerslang die in het reservoir gaat. Nadat we deze schoon hebben gemaakt, werkt alles weer als vanouds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanmei06
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 29-06-2024
Hallo heb je daar een foto van waar ik die kan vinden mvg stefan van Santen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Op TS zijn foto zit de toevoerslang rechts.
De kokendwaterslang links achter de PVC afvoer net onder de inlaatcombinatie.
De kokendwaterslang zit bovenop de ketel vast (wel de fiberring vervangen als je hem los maakt).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m03Z6M7CmjIdzYqA-qGO-yP8L9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4xtFTTAi2j1WaC4ymJZUqoO2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door DJMaze op 30-06-2024 15:05 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tombee
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 05-02 20:19
Fijn dit topic. Bij mij kwam er nog maar 3 liter/minuut uit. Zowel koud als warm. Zeefjes etc waren allemaal schoon en ontkalken hielp dan ook niks. De Quooker staat er 5 jaar.

Ik heb nu het reduceerventiel er tussenuit gehaald en de flow is nu 8 liter/minuut.
Ik denk dat ik het maar zo laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2004
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08-02 11:51
Hallo allemaal,

Ik denk dat het niet een schoonmaak probleem is, maar de aard van het beestje.
Ze hebben bij mijn moeder een Quooker met 7 liter boiler geïnstalleerd door een officieel bedrijf en mijn moeder, zelfs ik zie het dat hij niet veel druk levert op de gewone tapwater kraan.
Is dit niet te wijten aan de dunne leidinkjes bij de Quookerkraan geleverd en dan doel ik op de leidingen vanaf de Quooker naar het verdeel ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:16
Bert2004 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 11:51:
Hallo allemaal,

Ze hebben bij mijn moeder een Quooker met 7 liter boiler geïnstalleerd door een officieel bedrijf en mijn moeder, zelfs ik zie het dat hij niet veel druk levert op de gewone tapwater kraan.
Is dit niet te wijten aan de dunne leidinkjes bij de Quookerkraan geleverd en dan doel ik op de leidingen vanaf de Quooker naar het verdeel ding.
Het gewone tapwater loopt prima bij onze quooker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Bert2004 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 11:51:
Hallo allemaal,

Dunne leiding is alleen maar het kokende water, en heeft niets met de doorstroom van het normale warm/ koud te maken.
Vraag , zit het onderdeel van mijn post hierboven tussen de koud en inlaatcombi , want dat zou evt een rede kunnen zijn dat je warm water niet echt veel druk heeft. Post van 18 mei.
Is de combi uitsluitend voor warm, of is die ook op de cv aangesloten ?? dus oude warmwaterleiding ?
Pagina: 1