mini nas/server

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:54

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn algemeen verbruik wat terug dringen door mijn vaste pc minder te laten idlen, dit doen ik nu door een oude lenovo met i3-4430 als download bak te gebruiken (schilt 40W) maar dat verbruik wil ik nog verder terug dringen.

Ook later eventueel een paar dockers/vm's draaien (opensense/HomeAssistant), daarmee een iets meer capabele cpu dan nu voor iets minder te gaan.

Wat mag het systeem gaan kosten?
ik zit te kijken tot ongeveer 500€ voor hardware alleen, een samenbouw zoals een synology/qnap/asustor mag iets meer gaan

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
SSD's, nu 2x sata 2.5" maar in de toekomst nvme drives omdat die meestal goedkoper zijn :F

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- AIO mobo zoals die i3-N305/ mini pc's die ik zien op ome ali edit: na een tijd geen bios updates meer en verbruiken veel
- geheugen (hangt af van het mobo, standaard DDR4-3200 heb ik nog liggen)
- 10G netwerkkaarten heb ik ook nog liggen
- eventueel case (uitvoering: Inter-Tech 1.5U-1528L)
- eventueel voeding (? flexatx)

edit2: Als je nas voorstelt heeft ie maar 2 2.5" bays nodig vermits ik momenteel maar 2 ssd's heb :)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, alhoewel ik negatieve ervaringen heb gehad met gigabyte en qnap.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Laag tot zeer laag energie verbruik (tdp van cpu max 35W)
- 10G (RJ45 of SFP+)
- meerdere RJ45 mag ook
- 4x nvme ssd
- 3x sata600 (1x os, 2x data)

- mag tot 2U rack zijn, MAAR het rack heeft een maximum diepte van 320mm!!!
- mag via 12DC plug gevoed worden

Ga je overklokken?
Nope maar als het kan undervolten :+

Wat verwacht je van ons?
mee denken naar mogelijkheden.

Het eerste idee was om zo'n oudere mini pc van hp/lenovo te nemen met een 8100T in en die in te zetten, maar toen ik wat ging testen kwam ik met het storage probleem van het aantal sata/nvme schijven.

Ook heb ik gezien naar zo van die I3-N305 cpu bordjes met een hoop netwerk mogelijkheden (ja oudere sfp+ controllers), maar die hebben dan meestal geen pci-e of te weinig sata/nvme, dat x1 slot is meestal voor een enkel sfp+ kaartje

Een ander idee was om een 4x nvme kaart in een x16 slot te duwen zodoende dat ik zowel de sata als nvme kan gebruiken, maar die borden zijn schaars. Ik had op ome ali nog een bord tegengekomen met een 7940HS op, maar die zijn x16 slot is maar x8 bedraad :( en boven het "budget".

Bij qnap synology de volgende zaken gezien: uitvoering: QNAP TS-435XeU of uitvoering: QNAP TVS-472XT-I3-4G wat dan bijna alles aantikt maar dan weer "ver" boven budget is :( (& te weinig nvme)
Bij synology kom ik dan eventueel uit op een uitvoering: Synology DiskStation DS923+, zonder harde schijven met de mogelijkheid om er een 10G kaart (uitvoering: Synology E10G22-T1-Mini) in te proppen.

TLDR: kort gezegd een systeem dat
- een laag verbruik heeft
- met plaats voor minstens 3 2.5" sata
- 4 m.2 drives of mogelijkheid heeft om uit te breiden t.e.m. >2 nvme drives (pci-e slot x8)
- genoeg rj45 voor opensense en data throughput (10G) of later uitbreidbaar
- moet in een mini 19" rack passen (mini pc of max 2U)
- prijs zo laag mogelijk :+

[ Voor 2% gewijzigd door Damic op 01-09-2024 12:35 . Reden: geheugen en netwerk toegevoegd ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-05 18:28
Ik ben bang dat je ergens een comromis moet sluiten. Uitbreidingskaartjes voor NVME SSD's als de ASUS HYPER M.2 X16 CARD V2 passen niet in een 2U kast qua hoogte, en ook niet in een SFF Dell/Lenovo - die staan alleen halve hoogte kaarten toe. Met deze wensen en budget zou ik naar een moederbord zoeken met flink wat SATA poorten voor SSSD's en PCIe slots voor netwerkkaarten, zoals de Biostar B760MX2-E Pro D4 met een paar 2.5Gb netwerkkaartjes zoals de InLine Dual Gigabit network card, 1x RJ45 2.5GBit/s, PCIe x1, incl. low profile bracket in een 2U kast die m-ATX moederborden ondersteunt. Wel kom je dan wat boven budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
Hoe diep mag je kast zijn?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i3-12100 Boxed€ 112,61€ 112,61
1MoederbordenBiostar B760MX2-E Pro D4€ 120,55€ 120,55
2NetwerkadaptersInLine Dual Gigabit network card, 1x RJ45 2.5GBit/s, PCIe x1, incl. low profile bracket€ 51,23€ 102,46
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS€ 53,45€ 53,45
1VoedingenFSP FlexGURU 300W€ 77,32€ 77,32
Totaal€ 466,39

[ Voor 8% gewijzigd door martyw op 30-08-2024 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woezik
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01:34
Ik verwacht ook dat je compromissen moet sluiten. Met 2x 2,5Gb LAN, 4x M2 en 4x 3,5"/2,5", Intel N5105:
https://tweakers.net/pric...ustor-4-gen2-as5404t.html
https://www.asustor.com/en/product?p_id=82

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
@martyw Je kan de kaart 90° draaien he ;) daarvoor zijn er brackets of met zo'n flexibele kabel.
de kast mag maximum met kabels 320mm diep zijn.

Die netwerkkaart mag je eraf laten heb een aantal 10G kaartjes liggen, geheugen ook ;)

@Woezik ow dat is een goede. edit2 juist even gezien en bij een nas heb ik maar 2x 2.5 nodig vermits het os intern staat ;) ik denk dat ik dan eerder voor deze zou gaan uitvoering: Asustor Lockerstor 2 Gen2 (AS6702T), gewoon 2 bays minder.

edit: heb even de ts aangepast dat er geen netwerkkaarten nog standaard ddr4 moeten voorzien worden ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Damic op 30-08-2024 14:16 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
Damic schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:55:
@martyw Je kan de kaart 90° draaien he ;) daarvoor zijn er brackets of met zo'n flexibele kabel.
de kast mag maximum met kabels 320mm diep zijn.
Betaalbare kasten die hieraan voldoen komen met de beperking dat ze slechts mini-ITX moederborden toestaan, die hebben vaak niet meer dan 1 PCIe slot, en dus maar 1 bracket om een halfhoge kaart met aansluitingen te plaatsen, zie filter. En ja, je zou zo'n Asus uitbreidingskaart voor SSD met een riser kabel kunnen aansluiten - moet je wel ergens een plekje in de kast vinden om hem te monteren, en houd je in het beste geval nog 1 PCIe x1 slot over voor een netwerkkaart - alhoewel ik in PW slechts mini-ITX moederborden met 1 PCIe slot zie. Het Ali bordje heeft geen enkel PCIe slot.
Die netwerkkaart mag je eraf laten heb een aantal 10G kaartjes liggen, geheugen ook ;)
...
edit: heb even de ts aangepast dat er geen netwerkkaarten nog standaard ddr4 moeten voorzien worden ;)
Het template goed invullen heeft voordelen, zoals dat het het voor ons makkelijker maakt de bomen door het bos te zien ;), zie vraag die je niet compleet ingevuld hebt: Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

[ Voor 5% gewijzigd door martyw op 30-08-2024 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woezik
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01:34

@Woezik ow dat is een goede. edit2 juist even gezien en bij een nas heb ik maar 2x 2.5 nodig vermits het os intern staat ;) ik denk dat ik dan eerder voor deze zou gaan uitvoering: Asustor Lockerstor 2 Gen2 (AS6702T), gewoon 2 bays minder.
Dat is een iets ouder model met M2 PCIe3.0 x4 ondersteuning.
Het model dat ik linkte heeft op de support list PCIe4.0 SSD's staan, dus ik hoop dat er ook de nieuwere PCIe4.0 sloten in zitten. Aannemelijk is ook dat de chipset daar simpelweg te weinig lanes voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
@martyw hier een ander bordje met pci-e https://www.aliexpress.com/item/1005007429602261.html of https://www.aliexpress.com/item/1005006340323249.html ja die chinezen maken alles :+ alleen ben bang dat er nooit bios updates voor gaan komen.

Ja en sorry heb er ongeveer een uur over gedaan om die post te typen en was dat vergeten.

@Woezik haaaaaa ok :) zover had ik niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
Damic schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:32:
@martyw hier een ander bordje met pci-e https://www.aliexpress.com/item/1005007429602261.html of https://www.aliexpress.com/item/1005006340323249.html ja die chinezen maken alles :+ alleen ben bang dat er nooit bios updates voor gaan komen.
Van deze twee zou ik de eerste nemen, dezelfde N305 CPU wordt oa ook in de laatste Odroid gebruikt, wat ik tot nu toe van testen daarvan gezien heb is dat passieve koeling niet voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
@martyw je kan nog de optie met koeler nemen ;) en zoals ik al eerder zei: bios security updates :/

Ik was juist wat op de minisforum aan't kijken en zag deze voorbijkomen uitvoering: Minisforum MS-01 Ci5-12600H als ik dan op minisforum dan zelf kijk https://store.minisforum.de/en/products/ms-01 dan valt de prijs wel mee.
- pci-e x16 maar elektrisch x8 (goed dan voor 2 extra nvme, hier een 4x nvme maar half high)
- 2x sfp+
- 2x 2.5G

Ik kan een nvme opofferen en dan een nvme naar sata in plaatsen of gewoon een pci-e 1x kaartje met 2 sata's.

of via usb naar sata mmmhhh

pffffff

zoveel mogelijkheden.

[ Voor 3% gewijzigd door Damic op 30-08-2024 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Dagje verder nieuwe ideeën :D ja ik vind die chinese bordjes leuk maar wrs is de ondersteuning op iets langere termijn niet zo echt goed, zag daar mini pc's staan die sinds vorig jaar of zelfs langer geen updates meer hebben gehad :/

Dus

We nemen een mini-itx bord met usb 3.2 G1 en G2 interne poorten.
We zetten daar adapters op om naar normale usb-c te gaan
Afbeeldingslocatie: https://a.media-amazon.com/images/I/71Ul01mxyML._AC_UY327_FMwebp_QL65_.jpg & Afbeeldingslocatie: https://a.media-amazon.com/images/I/51ZDh2xAxhL._AC_UY327_FMwebp_QL65_.jpg

Dan nemen we USB-C naar 2.5/10G RJ45 ethernet adapters

Die adapters heb ik zelfs in den beginnen niet nodig vermits meeste bordjes wel aan de buitenkant meerdere snelle usb poorten hebben.

Dus bij deze:
1ProcessorsIntel Core i5 12400T Tray€ 216,48€ 216,48
1MoederbordenASUS ROG Strix B760-I GAMING WIFI€ 186,-€ 186,-
1BehuizingenInter-Tech 1.5U-1528L€ 90,90€ 90,90
1ProcessorkoelingNoctua NH-L9i-17xx€ 44,90€ 44,90
1Geheugen internCorsair Vengeance CMK64GX5M2B5200C40€ 169,19€ 169,19
1VoedingenFSP FlexGURU 250W€ 66,14€ 66,14
Totaal€ 773,61

Ja ver boven budget, maar meer geheugen iets betere cpu inclusief, als ik dat verschil er af reken dan kom ik op 639,84 dat is ook buiten budget mmmh maar beter hardware mmmh ;)

mmmh de voeding zou ik die nog kunnen vervangen door zo'n picopsu, ik heb dat volgens mijn nog ergens rondslingeren. edit3: vind hem niet en volgens mij had die geen ATX12V stekker.

Vergelijk van de 12100T vs 1240T: https://tweakers.net/pricewatch/compare/1793990;1862116/ ja zelfde tdp maar de 12400T heeft iets betere silicon (normaal gezien) ;) en je kan altijd core sneller parkeren indien nodig.

Wat denken jullie van mijn denk piste???

Edit1: koeler vergeten :F
Edit2: ik gaan wrs een heel deel 2dehands proberen te kopen om toch alles wat te beperken in kosten.
Edit3: er stonden 2 koelers in :F

[ Voor 13% gewijzigd door Damic op 31-08-2024 23:14 . Reden: CPU koeler vergeten ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:56

Thomg

Aww yiss

Waarom niet 70 euro in de zak en een 12400 en dan in de bios het TDP op hetzelfde instellen als de 12400T?
uitvoering: Intel Core i5-12400 Boxed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Thomg schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 23:01:
Waarom niet 70 euro in de zak en een 12400 en dan in de bios het TDP op hetzelfde instellen als de 12400T?
uitvoering: Intel Core i5-12400 Boxed
Dat zou ook kunnen maar weet niet of dat die 12400 zo ver kan terug klokken standaard als de T variant.

Heb trouwens nog een probleem met die lijst gezien, er stonden 2 koelers in :F

Ook een offline lijst gemaakt en kom 90€ goedkoper uit als ik het mobo+koeler via amazon.de bestel en een geheugen(wel andere kit, maar even groot) via tweakers v&a :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Heb je al eens naar Het grote zuinige server topic - deel 3 gekeken?

In de TS zie je mooi advies over zuinige builds. Daar kan je ook leren dat de TDP van de processor geen positief effect heeft op het idle verbruik van je thuis server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
@sloth hoe heb ik die zo hard kunnen missen :/ "even" doorlezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:30

D4NG3R

kiwi

:)

Ik zou inderdaad sterk aanraden om dat topic door te nemen, zo zegt het TDP geen ene drol over het daadwerkelijke verbruik, en zijn de ali-N bordjes absoluut niet zo zuinig als dat je zelf denkt dat ze zijn. ;)

M'n eigen N100 systeem trekt zo'n 17W uit de muur terwijl de schijven niet draaien en het systeem uit z'n neus staat te vreten, dat kan met een beetje moderne i5 configuratie tot onder de 10W gebracht worden.

Staar je overigens niet blind op de ""zuinige"" varianten van (desktop) CPU's, zo is de 12400T helemaal niet zuiniger dan de non-T variant maar wel 30% duurder.

Een grootverbruiker in dit soort systemen is vaak de NIC trouwens, ga je 10Gb/s ook daadwerkelijk veel gebruiken? Anders is het heel eerlijk zonde om een 10Gb/s NIC in je servertje te verwerken. M'n eigen systeem heeft er 4 van 2.5Gb/s, en dat zorgt voor grofweg de helft van het idle verbruik. Matige BIOSsen op die ali-N100 plankjes resulteert er helaas in dat de ongebruikte poorten niet uitgeschakeld kunnen worden.

[ Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 01-09-2024 01:13 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:05
En, 1 watt besparing is 8.7 kWh op jaar basis, dus ongeveer €2.50 per jaar besparing.
Stel dat je pc 5 watt bespaart maar daardoor wel 250 euro duurder is, be. Je dus 20 jaar verder om je geld eruit te halen...

Hoeveel verbruikt die downloadbak op dit moment in idle? Want je nieuwe pc zal rond 10W zitten in idle.
Als je bak nu 25W verbruikt, bespaar je 15 W.
Dat is dus 37.50 per jaar...
Dan ben je 15 jaar verder tegen dat hij zich terugverdient.

Op alle mensen die zeggen "maar het milieu", de e-waste die je hier genereert vs die +- 130 kWh per jaar, ik weet niet of dat veel beter is.

Just my point of view :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
99ruud99 schreef op zondag 1 september 2024 @ 01:25:
En, 1 watt besparing is 8.7 kWh op jaar basis, dus ongeveer €2.50 per jaar besparing.
Stel dat je pc 5 watt bespaart maar daardoor wel 250 euro duurder is, be. Je dus 20 jaar verder om je geld eruit te halen...

Hoeveel verbruikt die downloadbak op dit moment in idle? Want je nieuwe pc zal rond 10W zitten in idle.
Als je bak nu 25W verbruikt, bespaar je 15 W.
Dat is dus 37.50 per jaar...
Dan ben je 15 jaar verder tegen dat hij zich terugverdient.

Op alle mensen die zeggen "maar het milieu", de e-waste die je hier genereert vs die +- 130 kWh per jaar, ik weet niet of dat veel beter is.

Just my point of view :)
Goede point of view ;)

Huidige downloadbak is een oude lenovo met i3-4430 (ik zien dat het in de ts verkeerd staat), geen nvme alleen sata. In 2025 moet ik die toch vervangen want windows 10 geen ondersteuning meer.
Ik kan die moeilijk in mijn 19" rack hangen vermits het een gewone Lenovo desktop is, kan die wel in de buurt leggen, maar waarom heb je dan een mini rack :/

Ik dacht gemeten te hebben dat ie ~50W slurpt in idle, maar ik heb nu zo'n SEM5000 meter besteld dan kan ik dat fijner meten :D

Doel van de downloadbak is eigenlijk om ook de router te gaan vervangen (opensense+openvpn+10G), maar die is maar ~7W

In het zuinige server topic spreken ze van de 13500, maar met de huidige problematiek ben ik daar niet zo zot van :(

Even verder zien. Toch nog eens goed zoeken of ik die picopsu niet vind :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04:38
Damic schreef op zondag 1 september 2024 @ 01:43:
[...]
Goede point of view ;)

Huidige downloadbak is een oude lenovo met i3-4430 (ik zien dat het in de ts verkeerd staat), geen nvme alleen sata. In 2025 moet ik die toch vervangen want windows 10 geen ondersteuning meer.
Dat is geen probleem met bijvoorbeeld setupprep /product server. Microsoft gaat mij niet vertellen dat ik hier alles moet vervangen.
Maar als energie besparen je doel is moet je je 10Gbit wens misschien laten varen want dat gaat niet echt samen. Je switch zuipt al meer dan dat je met een nieuw systeem bespaart waarschijnlijk.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
@sig69 die i3-4430 voelt ook stroperig aan en als je veel IO nodig hebt van de ssd's is het lekker wachten joh ;)

Ik denk ook niet dat ik een 10G switch nodig heb, als ik 1 of 2 10G poorten heb is dat al goed voor me, de rest mag nog 1G zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16-05 14:43
. In 2025 moet ik die toch vervangen want windows 10 geen ondersteuning meer.
Zijn een paar omwegen voor om dat wel voor elkaar te krijgen (de update naar 11),
Maar is een vorm van linux hier als t enkel om n download bak gaat niet veel effectiever?
Geen e-waste, en weinig kosten behalve wat tijd, wat je voor een nieuwe setup ook kwijt bent.
(& afaik word linux juist ook gebruikt door de nas kastjes van bijv Synology)

Als je echt n upgrade nodig heb vanwege de snelheid, ander verhaal natuurlijk, maar dan denk ik dat je de synology systemen al kan vergeten gezien de minder snelle cpu (ryzen dual core?) in verhouding tot aangehaalde zelfbouw (en SODIM RAM) en de asus gebruikt quadcore celerons...

Ga je voor de eerder aangehaalde zelfbouw, kan je MITS je een (goedkoper? als die aan benodigde features voldoet) DDR4 bord pakt, je ddr4 geheugen hergebruiken. en bespaar je op t moment 170 euro..
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1948002;1909662/
2 iets goedkopere DDR4 ITX opties, met 2.5g LAN onboard,
Als je enkel 1g lan pakt begint t al op 105 euro voor een ITX moederbord.
(als je wel micro atx kwijt kan, zou k daar lekker voor gaan, want dat geeft vaak toch meer ruimte/opties, of is goedkoper te produceren)
En dan zit je toch aardig in de richting van eerder gestelde budget.
of de performance inpakt groot is in jouw usecase durf ik niet te zeggen, maar kan je vast zelf ook uitzoeken.

Kwa cpu kan je op elk model ongeveer een tientje besparen door een TRAY (geen T, dat zijn enkel duurdere downclocked versies) model te nemen gezien je toch al n losse cooler aanschaft (de noctua, waar ook wel iets goedkopers voor te vinden valt?).
https://tweakers.net/pric...;1779404;1782712;1779382/

[ Voor 17% gewijzigd door JWL92 op 01-09-2024 23:49 . Reden: verduidelijking tray model ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
@JWL92Linux heeft met al meer dan 5TB aan data gekost doordat het problemen geeft (wrs door een bug in qnap)

De synology/qnap/asustor nassen worden het a niet vermis ze een aantal dingen volgens mij niet kunnen

Die mobo's ben ik niet tegengekomen omdat de interne usb 19 pin header maar 5G is en niet 10G en daar komt dan ook de ddr5 van volgens mij. Fit gaan ik straks eens bekijken.

De koeler had ik er bij gezet om dat de cpu dat ik gekozen had een tray versie was (daarmee ook al de edits).

EDIT: vandaag mijn energie meter aangekregen (https://www.conrad.be/nl/...f-datalogger-2587315.html) en ik staan versteld :| ik weet niet hoe ik aan die 50W kom (verkeerde meting door de Shelly PM gen3's?), maar de meter meet nu tussen de 17 en 22W :/

Edit2: Dit zijn mij mobo filters categorie: Moederborden zoals je kan zien niet veel filters.

Fak it, bestel het gewoon 8)7 :X

[ Voor 46% gewijzigd door Damic op 03-09-2024 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Gisteren en vandaag wat binnen gekomen en juist in elkaar gezet en het verbruik is hetzelfde (18W a 20W idle), maar way more cpu power en opties :)

Dit is wat momenteel in gebruik is, de kast komt volgende week ergens aan. Het enigste wat ik nu moet doen is windows migreren.

*de prijzen zijn de prijzen die ik heb betaald ;) het totaal is het totaal wat er bij schrijven in de pricewatch voorkomt.
1ProcessorsIntel Core i5-12400 Boxed€ 142,36€ 142,36
1MoederbordenASUS ROG Strix B760-I GAMING WIFI€162,01€162,01
1Geheugen internKingston Fury Beast RGB KF556C40BBAK2-64€ 100€ 100
1VoedingenMini-box picoPSU 90€ 25,79€ 25,79
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal553,87 430,16

De voeding is een 72W 12V adapter, die ik nog had liggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Damic op 07-09-2024 22:26 . Reden: voeding met meer vermogen gevonden. ]

Pagina: 1