Toon posts:

(Ver)Koopadvies

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vier maanden geleden een prachtige PC gekocht maar nu blijkt dat ik er helaas gigantisch verslavingsgevoelig voor ben. Mega spijtig maar hij moet echt z.s.m. weg. Nu ben ik alleen behoorlijk slecht in verkopen/onderhandelen. Wat is voor deze PC nou een redelijke vraagprijs? En misschien nog belangrijker, wat is ongeveer de bodemprijs zodat ik me niet weer laat afschepen?

Overige informatie: Alle onderdelen zijn gekocht bij Azerty. Zelf in elkaar gezet. Er is alleen mee gegamed.

De PC zelf:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Boxed€ 388,-€ 388,-
1MoederbordenMSI B650 Gaming Plus WiFi€ 159,-€ 159,-
1VideokaartenASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X€ 1.153,-€ 1.153,-
1BehuizingenFractal Design Torrent Black Solid€ 168,59€ 168,59
1ProcessorkoelingScythe Fuma 3€ 55,89€ 55,89
1Geheugen internKingston Fury Beast KF560C36BBEK2-64€ 179,-€ 179,-
1VoedingenSeasonic Focus GX-850 ATX 3.0 Zwart€ 129,90€ 129,90
1SSD'sLexar NM790 (zonder heatsink) 2TB€ 116,99€ 116,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.350,37

Beste antwoord (via Verwijderd op 29-08-2024 16:18)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Howto: prijsbepaling (oude) hardware

Maar met @gwystyl zet je videokaart op marktplaats en blijf de rest gebruiken? Die AMD lijkt een interne GPU te hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door franssie op 29-08-2024 16:07 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
helaas mogen prijbepalingen niet :(

dus zou ik kijken hoe snel wil je ervanaf, en dan haal je gewoon 25% van je factuurbedrag af :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MustacheNick
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 12:09
Met wat geluk krijg je er €2000 euro voor.

Maar ik vermoed dat niet veel mensen hoger gaan bieden dan €1800.

Wat bedoel je overigens met "wat is ongeveer de bodemprijs zodat ik me niet weer laat afschepen?"

zo te horen heb je al eerdere Slechte ervaringen gehad met verkopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 23:46

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik snap niet helemaal hoe deze computer je meer verslavingsgevoelilg maakt dan degene die je hiervoor had?

Zodra je hardware hebt gekocht, verliest het een flink deel van zijn waarde. Ik neem aan dat je ook nog wel weer een nieuwe computer wil hebben voor wat standaard werk en eventueel een lichter spelletje. Als je dus met de opbrengst een nieuwe minder goede PC koopt betaal je daar eigenlijk veel te veel voor.

Ga je meer (willen) gamen als je computer dat beter trekt? Of is er een spel die je nu bijvoorbeeld wel (online?) kan spelen die je eerst niet speelde? Het makkelijkst lijkt mij dus om dan dat spel te deïnstalleren, en te genieten van de betere snelheid en pracht en praal van de spellen die je eerder al speelde.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Howto: prijsbepaling (oude) hardware

Maar met @gwystyl zet je videokaart op marktplaats en blijf de rest gebruiken? Die AMD lijkt een interne GPU te hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door franssie op 29-08-2024 16:07 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
99ruud99 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 15:55:
helaas mogen prijbepalingen niet :(

dus zou ik kijken hoe snel wil je ervanaf, en dan haal je gewoon 25% van je factuurbedrag af :)
Aha dat wist ik niet! Nou dit topic mag gesloten worden dan :)

Verwijderd

Topicstarter
gwystyl schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 16:04:
Ik snap niet helemaal hoe deze computer je meer verslavingsgevoelilg maakt dan degene die je hiervoor had?

Zodra je hardware hebt gekocht, verliest het een flink deel van zijn waarde. Ik neem aan dat je ook nog wel weer een nieuwe computer wil hebben voor wat standaard werk en eventueel een lichter spelletje. Als je dus met de opbrengst een nieuwe minder goede PC koopt betaal je daar eigenlijk veel te veel voor.

Ga je meer (willen) gamen als je computer dat beter trekt? Of is er een spel die je nu bijvoorbeeld wel (online?) kan spelen die je eerst niet speelde? Het makkelijkst lijkt mij dus om dan dat spel te deïnstalleren, en te genieten van de betere snelheid en pracht en praal van de spellen die je eerder al speelde.
Ik ga even niet de diepte in als je dat niet erg vind maar ik heb heel lang geen computer gehad, althans wel een computer maar daar kon ik niet mee gamen. Met dit bakbeest was opeens alles mogelijk en ik merk dat ik mijzelf daar compleet in verloor. Dus waarom het jezelf moeilijk maken.

Verwijderd

Topicstarter
MustacheNick schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 15:56:
Met wat geluk krijg je er €2000 euro voor.

Maar ik vermoed dat niet veel mensen hoger gaan bieden dan €1800.

Wat bedoel je overigens met "wat is ongeveer de bodemprijs zodat ik me niet weer laat afschepen?"

zo te horen heb je al eerdere Slechte ervaringen gehad met verkopen?
Ja onder druk wilde ik nog wel eens wat van de prijs afhalen en daar had ik dan later spijt van.Vandaar dat ik even opzoek was naar advies vooraf.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:38

br00ky

Moderator Harde Waren
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.