Discussie m.b.t. RIPE Atlas en Globalping

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@zeroday Aardige aantallen :).

Om eerlijk te zijn. Hier de ontvangen hardware probe omgebouwd.
Eigen microSD erin met DietPi en daar Globalping en RIPE via docker draaien.

Voeding heb ik ook vervangen. Na 2 weken ineens geen netwerk, maar nog wel lampje van data dat knipperde.

Nu een 2A voeding eraan ipv meegeleverde 1,5A (die zou voldoende moeten zijn). Al 3 weken niets aan de hand.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:03
RobbyTown schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 16:40:
@zeroday Aardige aantallen :).

Om eerlijk te zijn. Hier de ontvangen hardware probe omgebouwd.
Eigen microSD erin met DietPi en daar Globalping en RIPE via docker draaien.
d:)b
Voeding heb ik ook vervangen. Na 2 weken ineens geen netwerk, maar nog wel lampje van data dat knipperde.

Nu een 2A voeding eraan ipv meegeleverde 1,5A (die zou voldoende moeten zijn). Al 3 weken niets aan de hand.
Dan denk ik dat de meegeleverde de geest heeft gegeven en niet meer genoeg stroom kan leveren. Een NanoPi Neo gebruikt niet meer dan 200 - 300 mA. Zie: ernstoud in "Discussie m.b.t. RIPE Atlas en Globalping"

[ Voor 6% gewijzigd door ernstoud op 02-01-2025 16:51 ]

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
zeroday schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 10:16:
Ik heb mijn hardware versie uit staan omdat ze deze keihard zonder enige vorm van communicatie uit mijn omgeving hebben gegooid…
Waarom dat dan?

Zoals hier: ernstoud in "Discussie m.b.t. RIPE Atlas en Globalping" aangegeven maak je er in een uurtje een werkende Globalping en Atlas probe van. Met voordeel dat hij dan op DietPI draait en je er meer mee kunt doen in grafische sfeer bijvoorbeeld. Is gewoon Debian based dus de hele open source wereld gaat open.

[ Voor 5% gewijzigd door ernstoud op 02-01-2025 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-04 08:11

zeroday

There is no alternative!

ernstoud schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 16:55:
[...]

Waarom dat dan?

Zoals hier: ernstoud in "Discussie m.b.t. RIPE Atlas en Globalping" aangegeven maak je er in een uurtje een werkende Globalping en Atlas probe van. Met voordeel dat hij dan op DietPI draait en je er meer mee kunt doen in grafische sfeer bijvoorbeeld. Is gewoon Debian based dus de hele open source wereld gaat open.
ik heb al zoveel meuk draaien op Intel NUCs dat een hardware device zoals wat je hier voorstelt een beetje uit de toon valt ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
zeroday schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 17:46:
[...]

ik heb al zoveel meuk draaien op Intel NUCs dat een hardware device zoals wat je hier voorstelt een beetje uit de toon valt ..
Je wilt niet weten wat hier allemaal in huis staat aan mini pc’s… ben de tel kwijt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
ernstoud schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 23:31:
[...]

Update: 13.501 backers, doel was $50.000, opgehaald is $1.907.749 d:)b , productie loopt, toegezegd is levering deze maand. We gaan het zien. Komt t.z.t. ook bij Amazon te koop.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BRXxSEp_6zuZukt2DWjp5gFW7Wc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qqOBd6KXRJ994VSm6NgiX2Bz.jpg?f=fotoalbum_large

Update van de update: vorige week mijn JetKVM (https://jetkvm.com/) ontvangen. Werkt perfect.

Bijzonder dat een paar mensen voor dit geld zoiets kunnen produceren inclusief cloud omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Hier nog even geduldig wachten. Ik zit in de latere batch. Voor die prijs blijft echt nice. Filmpje gevonden het werkt ook echt allemaal. Zag ergens reactie voorbij komen stel zonder display dan was het nog goedkoper geweest (maar met display oogt wel zeer premium) Ook hele domme reacties gezien. Nutteloos. TeamViewer is prima. Nou succes met BIOS update via TeamViewer.

Wie hem gemist heeft. Toevallig bij V&A 1 tje te koop

@ernstoud heb jij ook de mogelijkheid om bij dit apparaat de 'stroom' te meten? Ik zie zo 123 nergens volt en ampere nodig heeft 5volt 2 ampere voeding lijkt mij voldoende aangezien hij ook via usb van de pc zou werken alleen los is beter zie ook filmpje 'dan is de kvm al opgestart' ipv beide opstarten.

[ Voor 25% gewijzigd door RobbyTown op 13-01-2025 13:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ernstoud
RobbyTown schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:51:
Hier nog even geduldig wachten. Ik zit in de latere batch. Voor die prijs blijft echt nice. Filmpje gevonden het werkt ook echt allemaal. Zag ergens reactie voorbij komen stel zonder display dan was het nog goedkoper geweest (maar met display oogt wel zeer premium) Ook hele domme reacties gezien. Nutteloos. TeamViewer is prima. Nou succes met BIOS update via TeamViewer.

Wie hem gemist heeft. Toevallig bij V&A 1 tje te koop

@ernstoud heb jij ook de mogelijkheid om bij dit apparaat de 'stroom' te meten? Ik zie zo 123 nergens volt en ampere nodig heeft 5volt 2 ampere voeding lijkt mij voldoende aangezien hij ook via usb van de pc zou werken alleen los is beter zie ook filmpje 'dan is de kvm al opgestart' ipv beide opstarten.
Even een foto van een tijdelijke setup. Ik zie op de USB power meter 5V, 120 mA. Dus elke 5V adapter zal werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A2eKtSlhxdks_tA6oEg2aBBYfvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/quzqJb4UwReRxi58JPwAMQQk.jpg?f=fotoalbum_large

Er is wel een issue gerapporteerd als je de bijgeleverde USB splitter gebruikt voor voeding; dan voed je ook de USB poort van de PC. En dat is niet de bedoeling. Een guest moet niet de host voeden.

Ik denk dat een eigen thread openen voor de JetKVM een goed idee is. Echter; er is een levendige Discord server dus of een Tweakers thread veel toevoegt?

https://discord.gg/5msakzXz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
ernstoud schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:01:
Totaal (?) off-topic, maar dit is wel een erg leuke gadget: https://www.kickstarter.c...jetkvm/jetkvm/description

Ben een backer, gezien de voortgang denk ik wel dat het deze mensen gaat lukken.

Wellicht een idee als je een PC hebt die je remote wil besturen en daarbij meer nodig hebt dan VNC of RDP.
Inmiddels ook deze aangeschaft: https://www.gl-inet.com/products/gl-rm1/ (pre-order, komt midden april). Ik zal dan op Tweakers een topic maken met de vergelijking JetKVM en Comet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Weinig nieuwe functionaliteit vanuit Globalping. Begin dit jaar was er sprake van grafieken in het dashboard e.d., ik zal eens informeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

ernstoud schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:31:
Weinig nieuwe functionaliteit vanuit Globalping. Begin dit jaar was er sprake van grafieken in het dashboard e.d., ik zal eens informeren.
Zie dat RIPE probe pagina in elk geval recent een mooie opfrisbeurt heeft gekregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
RobbyTown schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 09:24:
[...]

Zie dat RIPE probe pagina in elk geval recent een mooie opfrisbeurt heeft gekregen.
Reactie van Globalping was:

“… soon we should have public profiles and we're starting the development of scheduled measurements and rankings. Charts will come after that.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ernstoud schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:29:
[...]

Inmiddels ook deze aangeschaft: https://www.gl-inet.com/products/gl-rm1/ (pre-order, komt midden april). Ik zal dan op Tweakers een topic maken met de vergelijking JetKVM en Comet.
offtopic:
Over JetKVM gesproken, gister aan een 2e hands ATEN CS1798 gehangen, lijkt prima te werken :) , al testte ik wel vanaf een Galaxy S20 :+ Van 't weekend eens uitgebreider testen, kijken of ik OSD kan inschakelen via JetKVM en kan switchen van input. Alleen ff snel getest of het bedienen werkt, zowel keyboard als muis reageren op de pc die er ter test achter hangt

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
Nieuwe in het Globalping Dashboard: user profiles.

Als je in “Settings” bij je account kiest voor “Make my probes public” dan krijgt/krijgen je probe(s) automatisch een tag waardoor je ze in metingen kunt onderscheiden en is er dan (enkele minuten later) ook een publiek overzicht van al je probes beschikbaar:

https://globalping.io/users/Ernst2020 (waarvan het nut me enigszins ontgaat ;) )

Meer info hier: https://x.com/jsDelivr/st...astCG1CzrNC5MUQ-ckvA&s=19

Inmiddels al 2000 probes. Een verdubbeling sinds deze thread startte.

[ Voor 13% gewijzigd door ernstoud op 23-03-2025 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Flinke collectie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
Hoe leuk is dat… iemand heeft een “Leader Board” gemaakt voor GlobalPing: https://globalpi.ng/

En ik sta plaats 11. Hoger zal het niet komen, ik vind het zo wel genoeg. Odido 4G, Odido 5G, KPN VDSL, Caiway fiber, Vodafone 4G… misschien nog KPN 4G of zo? Een Nano PI heb ik nog wel liggen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Ideaal als je 24/7 een probe wil draaien, SpeedTests e.d.:

https://www.ebay.nl/itm/297098555342

Met het officiële Windows image van het Minix forum heb je voor rond de EUR 65 een gloednieuwe Windows mini PC snel genoeg voor de genoemde taken. Ik heb er twee gekocht, koopje!

Nieuw ook nog te koop bij Amazon voor EUR 225,- 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Iemand enig idee hoe je bij RIPE een probe niet publiek kan zetten?

Het vinkje heb je alleen bij de oude layout. Als ik dat uitvink bij Shared Publicly en wil opslaan krijg ik de volgende melding:

You cannot make a public probe non-public.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
RobbyTown schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 04:21:
Iemand enig idee hoe je bij RIPE een probe niet publiek kan zetten?

Het vinkje heb je alleen bij de oude layout. Als ik dat uitvink bij Shared Publicly en wil opslaan krijg ik de volgende melding:

You cannot make a public probe non-public.
Ik zie inderdaad geen instelling om dat te veranderen. Stel je vraag eens in de mailing list: ripe-atlas@ripe.net

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
@RobbyTown Hier abonneren op de genoemde mailing list: https://www.ripe.net/memb...mailing-lists/ripe-atlas/

[ Voor 5% gewijzigd door ernstoud op 28-03-2025 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Ingezonden wacht op reactie

[ Voor 47% gewijzigd door RobbyTown op 28-03-2025 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
Ik zag hem langskomen >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Reactie ontvangen. Hmm jammer dat gaat dus niet meer
Our current policy is to encourage our hosts to make their probes public, therefore editing this is a one way change only (from non-public to public). There is no current method to make a probe non-public if it is currently public. We have implemented this in both the API and the new UI (which is why you can't do this in either), and the old UI will be phased out soon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
RobbyTown schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:27:
Reactie ontvangen. Hmm jammer dat gaat dus niet meer
[...]
Ik zag de conversatie in de mail list.

Ik denk dat je dus alleen non-public kunt specificeren bij het aanvragen/registreren van een nieuwe Atlas probe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Inderdaad en zo te zien alleen bij een HW probe en geen SW probe

https://www.ripe.net/anal.../ripe-atlas/host-a-probe/

Bij HW kun je het uitvinken bij SW is de optie er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:08
Opvallende grafiek deze morgen, zouden ze onderhoud of een storing hebben gehad?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CiXIWtTIn36O3IsVOvnkgO7RCO4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zxcw58uQF3aRWMS1seERdXXM.png?f=fotoalbum_large

| Energie 2025 | Bitcoin / Ethereum |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:59

Red Boll

Kick Ass!

Jef61 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 12:39:
Opvallende grafiek deze morgen, zouden ze onderhoud of een storing hebben gehad?
Hier (ook) tussen 05:00 en 10:00 een dipje in het verkeer.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste