Glasvezelkabel verleggen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janniks1
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-03 15:46
Ik heb onlangs een offerte ontvangen van Deltafiber voor verplaatsen glasvezel naar een nieuwe meterkast 7m verder. Verplaatsing binnenshuis is voorbereid met schutbuis aan te leggen van oude naar de nieuwe meterkast. Kosten 640 euro.

Zijn er ander mogelijkheden?

De huidige kabel tussen de FTU en het ONT (router) is 2 meter. Zijn er langere kabels te koop zodat ik de router naar de nieuwe meterkast kan verplaatsen ipv FTU?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@janniks1 ik heb je topic even afgeplitst vanaf: Glasvezelkabel verleggen. Hoewel het onderwerp hetzelfde is, heeft het toch de voorkeur om een nieuw topic te starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:20
Als je de FTU kan laten zitten, zijn hier wel wat mogelijkheden voor. Maar die FTU zal je dus dan op de oude plaatst moeten laten hangen.

Is dat een mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:54

lier

MikroTik nerd

janniks1 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 16:28:
Zijn er langere kabels te koop zodat ik de router naar de nieuwe meterkast kan verplaatsen ipv FTU?
8)7

https://www.fs.com/c/fiber-patch-cables-261

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:33
janniks1 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 16:28:
Ik heb onlangs een offerte ontvangen van Deltafiber voor verplaatsen glasvezel naar een nieuwe meterkast 7m verder. Verplaatsing binnenshuis is voorbereid met schutbuis aan te leggen van oude naar de nieuwe meterkast. Kosten 640 euro.
Dat is een koopje. Direct laten doen.
Zijn er ander mogelijkheden?

De huidige kabel tussen de FTU en het ONT (router) is 2 meter. Zijn er langere kabels te koop zodat ik de router naar de nieuwe meterkast kan verplaatsen ipv FTU?
Ja, je kan een langere kabel kopen. Bedenk wel dat de ONT het afleverpunt is dan je provider. Als je zelf gaan klussen tussen de FTU en de ONT en je hebt vervolgens een storing dan kan je als reactie verwachten: "plaats de ONT eens terug bij de FTU".

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:55
Lijkt mij de goedkoopste oplossing. Alleen even opletten naar de connector kleur:
Groen = APC
Blauw = UPC

[ Voor 6% gewijzigd door SniperGuy op 27-08-2024 09:21 ]

Pagina: 1