Wij hebben de aansluiting van de glasvezelkabel in de woonkamer zitten en willen deze laten verplaatsen naar de meterkast. Het kastje zit onder het raam tegen de muur waardoor de kabel naar buiten gaat en in de voortuin ligt. De meterkast zit aan dezelfde kant naast de voordeur. Totale verplaatsing van de kabel is hooguit 6m. Wat zou dit mogen kosten? Heeft het zin om de kabel zelf uit te graven? En daarna zelf de boel weer dichtgooien en te bestraten?
https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/ik-krijg-glasvezel-nieuwbouw/ik-wil-mijn-glasvezelaansluiting-verplaatsen-kan-dat/Het verplaatsen van je glasvezelaansluiting kost standaard €299,-. Hierin zitten onder andere de voorrijkosten en arbeids- en materiaalkosten verrekend. Houd er rekening mee, dat op de gewenste plek voor de aansluiting ook een wandcontactdoos voor de elektravoorziening aanwezig is.
Denk dat het erg afhankelijk is van je provider, bovenstaande is van KPN. De vraag is of jij officieel gezien zelf aan die kabel mag komen, met name vanwege de ligging van de kabel in diverse systemen van o.a. de provider zelf maar vermoedelijk ook KLIC.
[ Voor 7% gewijzigd door Slappyjoez op 25-04-2022 16:02 ]
15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°
Het is volgens mij niet toegestaan om dit punt zelf te verplaatsen. Een half jaar geleden werd het bij mij in de straat aangelegd. Voordat de kabel het huis ingaat liggen nog enkele meters in de voortuin.
Ik zou er zelf niet mee gaan klooien, de kabel is niet jouw eigendom - en gaat je een akelige cent meer kosten dan wat bijvoorbeeld KPN vraagt voor verplaatsing indien je het verkloot.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Helaas hebben wij geen KPN netwerk waar ik woon. We willen de aansluiting laten verplaatsten maar omdat de tuin ook nog gedaan moet worden dachten we de boel alvast panklaar aan te leveren. Dat zou naar mijn idee flink in kosten kunnen schelen. Ik zag dat Deltafiber €425, - rekent voor het verleggen van de kabel. Is toch een hoop geld.
Kpn NetwerkNL is iets goedkoper dacht ik, rond de 350 en de aanvraag kun je het beste doen via mijnaansluiting.nl.
Maar er zitten inderdaad wel kosten aan vast. De aannemer krijgt een vast prijs hiervoor en zodoende helpen eigen voorbereidingen dan ook niet. De kosten van Delta zijn dus ook vast.
Maar er zitten inderdaad wel kosten aan vast. De aannemer krijgt een vast prijs hiervoor en zodoende helpen eigen voorbereidingen dan ook niet. De kosten van Delta zijn dus ook vast.
It ain't stupid if it works!
Als Delta een vaste prijs rekent dan laat ik het graven ook maar aan hun over. Hoorde laatst trouwens dat iemand een offerte via Deltanetwerk kreeg van €640 voor het verleggen van de glasvezelkabel. Zelfde situatie als wij hebben. Via mijnaansluiting.nl aangevraagd. Dan moet je ook foto's toevoegen. Via de website vragen ze dat niet.vr6-only schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:35:
Kpn NetwerkNL is iets goedkoper dacht ik, rond de 350 en de aanvraag kun je het beste doen via mijnaansluiting.nl.
Ter info, bij mij was het 330€ incl btw voor het monteren van een Attema FTU waar er al een glasvezel lag (nog nooit aangesloten door de vorige bewoners). (DELTA/Caiway onder beheer van Cogas)Brainalyser1st schreef op maandag 25 april 2022 @ 19:11:
[...]
Als Delta een vaste prijs rekent dan laat ik het graven ook maar aan hun over. Hoorde laatst trouwens dat iemand een offerte via Deltanetwerk kreeg van €640 voor het verleggen van de glasvezelkabel. Zelfde situatie als wij hebben. Via mijnaansluiting.nl aangevraagd. Dan moet je ook foto's toevoegen. Via de website vragen ze dat niet.
Als het puur het verplaatsen is en je zou je NTU aangesloten kunnen houden op je vezel zou ik het zelf wel aandurven. Als je 'm terug een muur door wilt trekken dan zou ik het geld er voor uitgeven als je het echt wilt hebben.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Pagina: 1