We zijn aan het verbouwen en aangezien het tijd wordt om kabels te trekken, toch alvast even een vraagje hier 
Situatie: woonkamer met Denon DRA-800h receiver (stereo) met twee setjes KEF 15.2 op de A en B aansluitingen. Op zich ben ik daar aardig tevreden over en wil ik dat zou houden.
Echter wil ik ook een beetje fatsoenlijk geluid in de aangegrenzende woonkeuken die met ensuite deuren (soms) gescheiden is van de woonkamer. Echt audiofiel hoeft het niet te worden maar wel beter klinken dan de bluetooth speaker die we nu in de keuken gebruiken. Gewoon hetzelfde geluid als in de woonkamer is prima, voooralsnog geen andere bronselectie nodig. Als mijn vriendin toch liever naar een postcast luistert in de keuken terwijl er een film aan staat, kan de bluetooth speaker alsnog wel uit de kast.
Maar alle luidsprekeraansluitingen zijn dus al bezet...
Ik zie zelf deze oplossingen:
1. Alles aan de huidige versterker.
Voordeel: geen appatuur nodig. minder energie.
nadeel: geen onderlinge volume aanpasing mogelijk (de Denon heeft helaas geen fader)
Qua speakers heb ik nog een setje Bose 301-II liggen maar die worden wellicht op termijn vervangen door iets wat beter klinkt. Waarschijnlijk ook in boekenplank formaat zoals de huidige KEF's, die voldoen prima. Ik ben alleen nog met de wederhelft bezig wat er mag/kan qua opstelling. Ophangen of op een wandplank lijkt daar meer praktisch dan iets op de vloer.
Wat zou jullie keuze zijn? Of zie ik nog iets over het hoofd? Ik neig nu zelf naar 2b. Of in ieder geval de buisjes zo te leggen dan 1a, 1b en 2b mogelijk zijn.
Situatie: woonkamer met Denon DRA-800h receiver (stereo) met twee setjes KEF 15.2 op de A en B aansluitingen. Op zich ben ik daar aardig tevreden over en wil ik dat zou houden.
Echter wil ik ook een beetje fatsoenlijk geluid in de aangegrenzende woonkeuken die met ensuite deuren (soms) gescheiden is van de woonkamer. Echt audiofiel hoeft het niet te worden maar wel beter klinken dan de bluetooth speaker die we nu in de keuken gebruiken. Gewoon hetzelfde geluid als in de woonkamer is prima, voooralsnog geen andere bronselectie nodig. Als mijn vriendin toch liever naar een postcast luistert in de keuken terwijl er een film aan staat, kan de bluetooth speaker alsnog wel uit de kast.
Maar alle luidsprekeraansluitingen zijn dus al bezet...
Ik zie zelf deze oplossingen:
1. Alles aan de huidige versterker.
Voordeel: geen appatuur nodig. minder energie.
nadeel: geen onderlinge volume aanpasing mogelijk (de Denon heeft helaas geen fader)
- bestaande speakers parallel aan sluiten op A (deze 4 staan toch altijd aan) en de keuken op B. Dan krijg je wel aardige belasting op de versterker als alles aan staat. Huidige speakers zijn 8 ohm dus op zich zou het wel moeten kunnen als de boel niet te hard gaat.
- idem maar dan met een verdeelkastje de drie setjes speakers in en uit schakelen. Maar verpest zo'n kastje de geluidskwaliteit niet?
- een kleine, simpele, goedkope lokale D klasse versterker zoals een Fosi (of andere tips welkom) die ik dan ergens in de woonkeuken zelf plaats.
- een simpele gewone (vintage) stereo versterker van marktplaats oid. Ik heb nog een NAD staan in de studeerkamer maar iets anders (wellicht eveneens Denon voor de looks, al komt het ding toch achter een deurtje) hoeft zo te zien niet veel te kosten. Die blijft dan in de woonkamer maar met de Denon app is dan toch lokaal het volume aan te passen. En met een extra chromecast kan die afwas-podcast alsnog over de speakers
- actieve speakers, zoals Teufel 25 active maar dat lijkt een vrij prijzige oplossing te worden zonder dat de kwaliteit toe neemt als je voor een aardig merk kiest? Minder tweedehands aanbod.
Qua speakers heb ik nog een setje Bose 301-II liggen maar die worden wellicht op termijn vervangen door iets wat beter klinkt. Waarschijnlijk ook in boekenplank formaat zoals de huidige KEF's, die voldoen prima. Ik ben alleen nog met de wederhelft bezig wat er mag/kan qua opstelling. Ophangen of op een wandplank lijkt daar meer praktisch dan iets op de vloer.
Wat zou jullie keuze zijn? Of zie ik nog iets over het hoofd? Ik neig nu zelf naar 2b. Of in ieder geval de buisjes zo te leggen dan 1a, 1b en 2b mogelijk zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door Wuursj op 26-08-2024 15:58 ]
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst