Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvl01
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-04 15:21
Ik heb een Nibe lucht water warmtepomp sinds kort. Ik ben nu mijn 2 vloerverwarmingverdelers aan het ombouwen (pomp eruit0. Gisteren heb ik het systeem afgetapt. En sindsdien krijg ik de melding dat er een Hogedruk Alarm is. Dat heeft er vast mee te maken. Ik kan in de loop van deze week de werkzaamheden pas verrichten, is er iets dat ik in het systeem aan kan/moet passen om in de tussentijd de meldingen niet meer te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:39

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Je kunt 'm netjes uitzetten. Wat zegt de installatiehandleiding?

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricko1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:27
Als je het verwarmingssysteem leeghaalt moet de warmtepomp UIT.

Als er geen water in de warmtepomp zit kan de wisselaar geen warmte kwijt (klapt uit door oververhitting) en loopt de circulatiepomp droog. Ik hoop dat er een beveiliging inzit anders moet er een nieuwe circulatiepomp in. Als die nog werkt is de levensduur korter en/of maakt die een boel meer geluid door beschadigde lagers.

Als er een boiler inzit: De boiler werkt vaak dmv een warmtewisselaar en een klep in het verwarmingssysteem. Warm water kan die dan ook niet meer maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvl01
ok, maar dan is de boiler ook uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricko1
hvl01 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 16:40:
ok, maar dan is de boiler ook uit?
Kan die nog opwarmen of blokkeert de storing dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvl01
geen idee. ik ben net thuis. De pomp staat in elk geval stil. En het water wordt niet opgewarmd sinds het systeem leeg is. Dus kort door de bocht kan ik hem beter zo laten staan, en de verdelers aanpassen en daarna de boel weer resetten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvl01
Ik heb het systeem gevuld, maar nu borrelt het in de circulatiepomp met als gevolg dat de lucht in de pomp hem telkens laat afslaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricko1
hvl01 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:14:
Ik heb het systeem gevuld, maar nu borrelt het in de circulatiepomp met als gevolg dat de lucht in de pomp hem telkens laat afslaan...
Ontluchten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvl01
Het werkt allemaal weer. Nu nog een goede loodgieter in eindhoven vinden voor deel 2
Pagina: 1