Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dre069
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-08 16:05
Mijn vraag

DS1815+

Ik heb het geheugen uitgebruid naar 16 gb met succes. Mij ram gebruik was steeds 80% a 90%
Hoe kan ik dit geheugen op mijn DS1815+ gebruiken?
Hij ziet de 16gb maar gebruikt het niet.
Ik vond dat hij traag geworden was met de fotoserver&contactserver&plex

Dre

Beste antwoord (via dre069 op 28-08-2024 17:47)

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:04
Het nut van geheugen uitbreiding wordt altijd zwaar overdreven.
Een Linux systeem (wat Synology gebruikt) is geen Windows Systeem en je cijfers van 80% zeggen helemaal niets over het echte gebruik.

Linux laat namelijk een eenmaal gebruikt applicatie gewoon in het geheugen staan en pas als hij dat geheugen voor iets anders nodig heeft wordt het vervangen, eerst wordt het lege geheugen gebruikt.
Dus daarom zijn die cijfers altijd zo hoog.

De enige manier om te zien of je echt geheugen te kort komt is kijken of hij gaat swappen, maar dat zal wel niet want als dat gebeurt is hij echt niet meer vooruit te branden.

En je kunt met de Synology Assistant gewoon het geheugen testen om je kijken of die extra geheugen correct functioneert.

En gevoelens over traagheid zijn subjectief en worden voor een deel veroorzaakt doordat applicaties updates krijgen die weer meer van je (toch wel oude) systeem vergen.

[ Voor 16% gewijzigd door Ben(V) op 26-08-2024 09:27 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:54
Wellicht dat je beter in dit topic terecht kunt: [Synology] Geheugen upgrade ervaringen per model, lees ook vooral de openingspost door.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
Een Linux systeem (wat Synology gebruikt) is geen Windows Systeem en je cijfers van 80% zeggen helemaal niets over het echte gebruik.

Linux laat namelijk een eenmaal gebruikt applicatie gewoon in het geheugen staan en pas als hij dat geheugen voor iets anders nodig heeft wordt het vervangen, eerst wordt het lege geheugen gebruikt.

De enige manier om te zien of je echt geheugen te kort komt is kijken of hij gaat swappen, maar dat zal wel niet want als dat gebeurt is hij echt niet meer vooruit te branden.

En je kunt met de Synology Assistant gewoon het geheugen testen om je kijken of die extra geheugen correct functioneert.

En gevoelens over traagheid zijn subjectief en worden voor een deel veroorzaakt doordat applicaties updates krijgen die weer meer van je (toch wel oude) systeem vergen.

[ Voor 16% gewijzigd door Ben(V) op 26-08-2024 09:27 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Traagheid in een dergelijke NAS wordt veelal veroorzaakt door slijtende HDD's en de gebruikte apps die door de jaren heen toch meer gaan vragen van het systeem... niet perse door geheugengebruik... is mijn ervaring. Gezien jouw NAS inmiddels alweer een 10 jaar oud model is vermoed ik dat het minstens een combinatie van de twee is.

[ Voor 9% gewijzigd door MicGlou op 26-08-2024 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:18

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Sterk afhankelijk wat je erop draai. CPU in de 1815+ is natuurlijk oud maar vlot zat voor NAS doeleinden. Mijn ervaring is dat de transfer speeds als je > 1Gbit ga fors stijgen met meer een 2 of 4GB ramgeheugen (in een 1821+ in mijn geval. Maar ik verwacht niet dat jij er een 10Gbit adapter in hebt zitten.

Geheugen zal hij vooral als cache gebruiken, verwacht hier verder geen wonderen van.

[ Voor 22% gewijzigd door Tortelli op 26-08-2024 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
MicGlou schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 09:44:
Traagheid in een dergelijke NAS wordt veelal veroorzaakt door slijtende HDD's
Een HDD blijft gedurende zijn hele levensduur op hetzelfde toerental draaien, oftewel, er gaat altijd dezelfde hoeveelheid bytes/sec onder de kop door. Als een disk merkbaar trager wordt door slijtage, komt dat doordat hij òf moeite heeft de kop te positioneren, òf moeite heeft een sector te lezen, en daarom dezelfde sector een aantal keren onder de kop door moet laten gaan.
In beide gevallen moet je de disk direct vervangen, en zal SMART dat ook aangeven.

Een oude disk die nog gezond is, is niet voelbaar trager dan dezelfde disk toen hij nieuw was.

Wat wel kan is dat het bestandssysteem gefragmenteerd is geraakt in de loop van de tijd. Maar tenzij de disk bijna vol is (geweest), zal daar nauwelijks sprake van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Mijzelf schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 15:52:
[...]

Een HDD blijft gedurende zijn hele levensduur op hetzelfde toerental draaien, oftewel, er gaat altijd dezelfde hoeveelheid bytes/sec onder de kop door. Als een disk merkbaar trager wordt door slijtage, komt dat doordat hij òf moeite heeft de kop te positioneren, òf moeite heeft een sector te lezen, en daarom dezelfde sector een aantal keren onder de kop door moet laten gaan.
In beide gevallen moet je de disk direct vervangen, en zal SMART dat ook aangeven.

Een oude disk die nog gezond is, is niet voelbaar trager dan dezelfde disk toen hij nieuw was.

Wat wel kan is dat het bestandssysteem gefragmenteerd is geraakt in de loop van de tijd. Maar tenzij de disk bijna vol is (geweest), zal daar nauwelijks sprake van zijn.
Oftewel, wat je zegt is dat een hardeschijf dus wél kan slijten, je legt het alleen in detail uit wát er dan slijt... als de schijf trager wordt dan is de kans dus groot dat deze aan vervanging toe is. Dat kan nog binnen de SMART tresholds zijn overigens.

[ Voor 7% gewijzigd door MicGlou op 26-08-2024 16:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
Nee is gewoon een broodje aap verhaal.
Een harddisk werkt of is defect of heeft defecte sectoren, maar trager worden is volkomen onzin.

Trager draaien kan helemaal niet, een disk heeft een regelsysteem die hem exact op goede toerental houd anders kan hij helemaal niet gelezen worden

[ Voor 35% gewijzigd door Ben(V) op 27-08-2024 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:18

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Enige moment waarop een hdd echt trager zal worden is als er veel kapotte sectoren zijn, maar dan krijg je vaak ook wel lees errors. Verder zal een hdd niet degraderen in snelheid.
In de praktijk is de 1Gbit verbinding ook altijd de beperkende factor, niet de hdd (die al snel 150-200MB/s zal halen als ze enigsinds recent zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:14

DataGhost

iPL dev

Ben(V) schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 09:23:

Bullshit. Als je een applicatie afsluit wordt het geheugen gewoon vrijgegeven en niet meer meegeteld als zijnde "in gebruik". Verklaar dit anders maar:
# cat mem.py
import time
import subprocess

subprocess.run("free -m", shell=True)

arr = [0] * 1048576 * 256
print(">>> Alloc'd")

time.sleep(1)
print(">>> Slept")

print(">>> Bye")
# python3 mem.py; free -m
               total        used        free      shared  buff/cache   available
Mem:           63743       49364       13592        2688        4075       14379
Swap:           8182           0        8182
>>> Alloc'd
Mem:           63743       51419       11537        2688        4075       12324
>>> Slept
Mem:           63743       51419       11537        2689        4076       12323
>>> Bye
Mem:           63743       49363       13594        2689        4076       14380

Misschien ben je in de war met cachegeheugen wat meegeteld kan worden bij het totale geheugengebruik, terwijl dat eigenlijk "vrij" geheugen is voor andere applicaties. Je kan het "echte" geheugengebruik krijgen door het cachegebruik er vanaf te halen. Meer geheugen is, ook als er nog "applicatiegeheugen vrij is", in de meeste gevallen wel nuttig, zeker als er nu maar 2GB aanwezig is. Er kan dan meer geheugen toegewezen worden aan cache wat over het algemeen de prestaties van de achterliggende storage drastisch kán verbeteren, zeker in het geval van HDD's.
Als het RAM helemaal vol zit met applicatiedingen maar er nog niet geswapt wordt, zal wel voor ongeveer elke scheet de HDD geraadpleegd moeten worden, wat nog steeds traag is als stront door een rietje.
Ben(V) schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 23:18:
Nee is gewoon een broodje aap verhaal.
Een harddisk werkt of is defect of heeft defecte sectoren, maar trager worden is volkomen onzin.

Trager draaien kan helemaal niet, een disk heeft een regelsysteem die hem exact op goede toerental houd anders kan hij helemaal niet gelezen worden
Ook bullshit. Niemand heeft hier gezegd dat trager worden inhoudt dat de schijf trager gaat draaien. Nogmaals zoals @MicGlou en @Tortelli zeggen, slecht leesbare, beschadigde of onleesbare sectoren zullen ervoor zorgen dat de schijf enkele keren opnieuw gaat proberen diezelfde sector te lezen, waardoor de hoeveelheid succesvol gelezen data per tijdseenheid afneemt, en diezelfde hoeveelheid gaat terug naar het OS die kan zeggen hoeveel MB/s er uit de disk terugkomt. Er gaat inderdaad nog steeds evenveel data onder de kop door per rondje maar niet alle data is bruikbaar. Maar de prestaties van de schijf nemen dus af, dus de schijf wordt "trager". Naarmate een schijf ouder wordt kunnen meer van dat soort fouten optreden waardoor deze trager blijft, ondanks dat deze nog steeds op dezelfde snelheid ronddraait.

[ Voor 24% gewijzigd door DataGhost op 27-08-2024 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-09 10:01
dre069 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 09:05:
Mijn vraag

DS1815+

Ik heb het geheugen uitgebruid naar 16 gb met succes. Mij ram gebruik was steeds 80% a 90%
Hoe kan ik dit geheugen op mijn DS1815+ gebruiken?
Hij ziet de 16gb maar gebruikt het niet.
Ik vond dat hij traag geworden was met de fotoserver&contactserver&plex

Dre
Als de NAS gewoon opstart en werkt dan werkt de 16gb die je geïnstalleerd hebt gewoon. Als de NAS het extra geheugen niet gebruikt, dan had hij het niet nodig. Als hij 90% van de origineel geïnstalleerde 2gb gebruikt dat zou gelijk staan aan 11% van 16gb. Dus als hij rond die 11% hangt op zijn verbruik dan klopt het allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:40
DataGhost schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 09:45:
[...]
Ook bullshit. Niemand heeft hier gezegd dat trager worden inhoudt dat de schijf trager gaat draaien. Nogmaals zoals @MicGlou en @Tortelli zeggen, slecht leesbare, beschadigde of onleesbare sectoren zullen ervoor zorgen dat de schijf enkele keren opnieuw gaat proberen diezelfde sector te lezen, waardoor de hoeveelheid succesvol gelezen data per tijdseenheid afneemt, en diezelfde hoeveelheid gaat terug naar het OS die kan zeggen hoeveel MB/s er uit de disk terugkomt. Er gaat inderdaad nog steeds evenveel data onder de kop door per rondje maar niet alle data is bruikbaar. Maar de prestaties van de schijf nemen dus af, dus de schijf wordt "trager". Naarmate een schijf ouder wordt kunnen meer van dat soort fouten optreden waardoor deze trager blijft, ondanks dat deze nog steeds op dezelfde snelheid ronddraait.
Slecht leesbare, beschadigde of onleesbare sectoren is niet een normaal degradatie patroon voor de snelheid van HDDs.
Dit soort probleem sectoren komen normaal gesproken sporadisch voor.
Als een sector te vaak problemen geeft, wordt deze automatisch vervangen door een reserve sector (sector slipping).
Hierdoor blijft de snelheid van je HDD redelijk constant over zijn levensduur.

Indien vele probleem sectoren merkbaar en structureel de snelheid van je HDD negatief beinvloeden, zit je waarschijnlijk heel dicht op het totaal falen van je HDD aan.
Je kan dit soort dingen vaak redelijk goed terugvinden in de SMART statistieken van je HDD.

Oftewel: een 5 jaar oude HDD met 40.000 draaiuren heeft grofweg dezelfde performance karakteristieken als dezelfde HDD nieuw.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:14

DataGhost

iPL dev

Remappen gebeurt voor zover ik weet eigenlijk alleen maar bij overschrijven, dus totdat dat gebeurt blijft het lezen van die (pending) sectoren traag of levert het I/O-errors op die zelf doorgaans ook voor enige vertraging in het OS zorgen. Remappen kan namelijk niet met behoud van data, anders was de sector nog leesbaar. Er is ook een kans dat de sector in de toekomst wel leesbaar blijkt dus preventief remappen zorgt dan zeker voor dataverlies. Dat soort sectoren kunnen behoorlijk lang heen en weer blijven flippen tussen leesbaar en onleesbaar (als deze nét leesbaar is) en daarmee ook voor degradatie zorgen. Veel NAS-data wordt niet (vaak) overschreven waardoor het probleem eigenlijk blijft. Dat zou inderdaad zichtbaar moeten zijn in SMART ja, maar dat gebeurt helaas ook niet altijd.

Verder zitten remapped sectors niet in de buurt van waar de originele onleesbare sector(en) zat(en) dus kan het leespatroon een beetje zoals gefragmenteerde data aan gaan voelen, wat ook voor verminderde performance zorgt. Eigenlijk heb je voor elke remapped sector een seek nodig, in het geval van een stuk data met daarin 100 remapped sectors ben je dan gauw minimaal een seconde aan het seeken (per sector 1x heen en daarna weer terug).

Ik zou de schijven dan inderdaad ook vervangen. Maar 2GB RAM vind ik tegenwoordig extreem weinig zeker als er nog andere software (zoals Plex) op gedraaid wordt.

[ Voor 27% gewijzigd door DataGhost op 27-08-2024 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:40
Hoe vaak een HDD een beschadigde sector probeert te herlezen, is ook afhankelijk van de firmware van je HDD.

Een meer desktop georienteerde drive zal dit doorgaans vaker proberen, waardoor performance eerder en meer een probleem kan worden.
Een meer RAID of NAS georienteerde drive heeft doorgaans een firmware die weet dat er in RAID wordt gewerkt.
Dit zorgt er dan voor dat er minder re-reads plaats vinden en eerder een foutmelding naar het OS wordt gemaakt.
Hierdoor kan het OS (of de RAID controller) kiezen om dezelfde data van een andere drive te halen.

Helaas zijn fabrikanten niet echt heel duidelijk hierover.
Bijvoorbeeld Seagate biedt de volgende drives aan:
- BarraCuda (desktop drive)
- Exos (server drive)
- IronWolf (NAS drive)
- Skyhawk (NVR drive)

De Barracuda wil je dan liever niet hebben, gezien dit echt een desktop drive is en hiermee veel re-reads kan doen.
De overige 3, daarvan is het best onduidelijk hoe goed ze presteren als het gaat om sector fouten en re-reads.

Voor zover ik weet, zijn er ook geen tools om dit soort instellingen van een drive te bekijken en/of aan te passen.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dre069
super thanks for the reply's
Is blijkbaartoch hot topic. Nas is idd niet nieuw. Dacht dat het bijplaatsen van ram de plex server ging helpen.
Ik kijk meestel in lan terwijl mijn dochteb remote kijkt. Mijn upload is max 28 Mbps, dus voldoende voor het streamen.
maar soms haperd het beeld en beide samen zien is onmogelijk.

hierbij enkel grafiekjes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qQf3mz5S-MU9jgq1uJhBKUUwy2k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IDSwS1INlV371hCaw5Lpy2ot.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K0m5IW39Grg4YnYLWYbREdF8OZw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/thpNh6rPOYkLgIm0puGEz0e2.png?f=fotoalbum_large

er bestaat blijkbaar geen mogelijkheid om ram meer te gebruiken in het systeem?
CPU gebruik is nu wel lager na het bijplaatsen, maar meer ram gebruikt hij voorlopig niet.

in grafiek: eerste plex gekeken, kort daarna groot bestand van nas gehaald en alles gestopt

Mss nog het meeste winst maken door een bond te maken (2° netwerkkabel aansluiten)

DSM 7.1.1-42962 Update 5 draai ik nu met INTEL Atom C2538, Jammer dat 7.2 er niet op kan/mag.

Dre

[ Voor 9% gewijzigd door dre069 op 27-08-2024 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dre069

[/quote]

Synology Assistant: hoe start je deze? Installeren?

Dre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ga naar de website van Synology, download de Synology Assistant en installeer die op je PC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flans
dre069 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 21:24:
super thanks for the reply's
Is blijkbaartoch hot topic. Nas is idd niet nieuw. Dacht dat het bijplaatsen van ram de plex server ging helpen.
Ik kijk meestel in lan terwijl mijn dochteb remote kijkt. Mijn upload is max 28 Mbps, dus voldoende voor het streamen.
maar soms haperd het beeld en beide samen zien is onmogelijk.

hierbij enkel grafiekjes
[Afbeelding]

[Afbeelding]

er bestaat blijkbaar geen mogelijkheid om ram meer te gebruiken in het systeem?
CPU gebruik is nu wel lager na het bijplaatsen, maar meer ram gebruikt hij voorlopig niet.

in grafiek: eerste plex gekeken, kort daarna groot bestand van nas gehaald en alles gestopt

Mss nog het meeste winst maken door een bond te maken (2° netwerkkabel aansluiten)

DSM 7.1.1-42962 Update 5 draai ik nu met INTEL Atom C2538, Jammer dat 7.2 er niet op kan/mag.

Dre
Mag ik je nog eens wijzen op mijn eerdere post!

Als ik je plaatje bekijk dan zit het geheugen keurig rond de 10%, dat is zo'n beetje wat ik voorspelde. Dus om je openingsvraag te beantwoorden, volgens mij werkt je geheugen gewoon prima.

Nog 1 andere vraag, je zegt "Beide samen zien is onmogelijk" kun je dat eens wat verder toelichten. Hoe kijken jullie beide? Beide thuis op je eigen netwerk, 1 van de twee buiten het netwerk, op wat voor schermen, enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dre069
Flans schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:38:
[...]

Mag ik je nog eens wijzen op mijn eerdere post!

Als ik je plaatje bekijk dan zit het geheugen keurig rond de 10%, dat is zo'n beetje wat ik voorspelde. Dus om je openingsvraag te beantwoorden, volgens mij werkt je geheugen gewoon prima.

Nog 1 andere vraag, je zegt "Beide samen zien is onmogelijk" kun je dat eens wat verder toelichten. Hoe kijken jullie beide? Beide thuis op je eigen netwerk, 1 van de twee buiten het netwerk, op wat voor schermen, enzovoort.
- geheugen is zichtbaar en werkt. Maar nooit meer dan de ca. 10%. Dit vind ik jammer, vandaar mijn post.

- Ik kijk thuis via LAN, mijn dochter remote via plex tv. beide smarttv met de plex app, zoon ook soms remote, nooit 3 tegelijk.

Beperk bitrate van externe stream - Origineel (geen limiet)
Mss beginnen met deze te veranderen.. naar Beperk bitrate van externe stream
10 Mbps (1080p)
ook Internet uploadsnelheid 28 Mbps nu ingesteld.

- heb volgende switch Cisco SG112-24, is het zinvol deze up te graden? naar Ethernet 10Gbps? Zijn er betaalbare unmanaged switch?
deze bv https://tweakers.net/pric...38/tp-link-tl-sg1048.html

Bedankt om mij toch logisch te doen nadenken, we worden lui ... ;)

dRe

dRe

[ Voor 32% gewijzigd door dre069 op 28-08-2024 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dre069
Ben(V) schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:00:
Ga naar de website van Synology, download de Synology Assistant en installeer die op je PC.
Gelukt, maar buiten de nas zien kan je toch niet veel met testen ofzo? Ben(V) schreeft
"En je kunt met de Synology Assistant gewoon het geheugen testen om je kijken of die extra geheugen correct functioneert."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flans
dre069 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 17:35:

- Ik kijk thuis via LAN, mijn dochter remote via plex tv. beide smarttv met de plex app, zoon ook soms remote, nooit 3 tegelijk.

Beperk bitrate van externe stream - Origineel (geen limiet)
Mss beginnen met deze te veranderen.. naar Beperk bitrate van externe stream
10 Mbps (1080p)
ook Internet uploadsnelheid 28 Mbps nu ingesteld.
Als jij op LAN kijkt dan zou er geen verkeer naar buiten hoeven, dus gebruik jij als thuis zit te kijken niks van de 28 Mbps die je hebt. Nou is 28 Mbps niet super veel maar het zou genoeg moeten zijn voor 2 streams. Beetje afhankelijk van de content die gekeken wordt. Is het 720p, 1080p of zijn het 4k films op de hoogste bit rate die je kon vinden?

En wat nog belangrijk is is op wel scherm wordt er gekeken? Je geeft aan dat alles op tv's gekeken wordt via de plex app. Is dat de enige manier of wordt er ook wel eens via telefoons of tablets gekeken? Waarom ik het vraag is omdat je NAS/server dan waarschijnlijk moet transcoden. Je hebt een 1815+ ik weet niet hoe die omgaat met transcoden, daar zou je nog eens in kunnen duiken.
dre069 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 17:35:

- heb volgende switch Cisco SG112-24, is het zinvol deze up te graden? naar Ethernet 10Gbps? Zijn er betaalbare unmanaged switch?
deze bv https://tweakers.net/pric...38/tp-link-tl-sg1048.html
Ook hier graag eerst even logisch nadenken voordat je gekke dingen gaat doen :+ Als jij je interne netwerk sneller maakt dan gaat niet ineens je internet ook sneller... Als je op dit moment een goed werkend gigabit netwerk hebt is dat meer dan genoeg!

Als eerst zou ik kijken of je je internet verbinding kunt upgraden om er zeker van te zijn dat daar geen bottleneck zit.

• dre069
Gelukt, duurde wel lang. Geen mededelingen dus alles is oke.
(Vind geen log terug)

Thanks
Pagina: 1