Nederlands is makkelijker als je denkt
Vraag
Alle reacties
https://nl.bauhaus/gordij...il-drie-sporen/p/25380538
https://www.railsopmaat.nl/dubbele-gordijnrails-g-2905
Keuze genoeg als ik een beetje rondgoogle, wat is 'design' precies voor jou?
Er is heel lang nagedacht wat de beste gordijnrails en runners zijn, de gordijnfabrikanten haken daar op in en dat 'standaard' systeem werkt gewoon goed.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
[ Voor 3% gewijzigd door SeatRider op 25-08-2024 13:20 ]
Nederlands is makkelijker als je denkt
Dubbele rails met 9cm tussen de sporen.
Niet echt design,maar hoeveel zie je de rail nou eigenlijk
Ik heb hier verzonken rails gebruikt die met het stucwerk weggewerkt zijn. Je ziet alleen de gleuf/gleuven dus. Vind ik zelf wel netjes maar met een betonplaat als plafond niet echt handig
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Heb je roedes overwogen? Ik vind dat wel wat hebben, lekker robuust, 3 meter kan je nog prima overbruggen met slechts 2 steunen op de eindes, niet dat gepriegel met die haakjes (ringen of lussen). En als je je vrouw moet helpen 2 keer per jaar de vitrages te wassen ben je ook veel sneller klaar met op- en aftuigen.
Ben hier op dezelfde oplossing uitgekomen. Wanneer je alleen met de kozijnen bezig bent, is het waarschijnlijk niet handig, omdat je dan heel veel extra ellende kweekt, maar wanneer het onderdeel van een groter project is, is dit echt een aanrader.Wuursj schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 17:01:
Ik vind zelf die standaard opschroef dingen ook niet zo mooi dus ik snap TS wel.
Ik heb hier verzonken rails gebruikt die met het stucwerk weggewerkt zijn. Je ziet alleen de gleuf/gleuven dus. Vind ik zelf wel netjes maar met een betonplaat als plafond niet echt handig
@betonplaten: dit soort rails kan je erg goed wegwerken in een stucplint (zo'n sierrandje rondom het plafond), als de ruimte zich daartoe leent.
Zo'n randje dus (al is de gordijnrails bij dit plaatje niet verzonken):
[ Voor 14% gewijzigd door onkl op 25-08-2024 20:58 ]
Echter bij die typische nieuwbouw beton plaat vloeren met zichtbare naden in plafond en vaak grove structuur verf om het beton te verstoppen, past zo'n joodse plint imho niet echt.
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Zit je dan. Met je dure designbank en stoel, tegen een mooie wave inbetween met foeilelijke witte standaard gordijnrails te kijken. TopYaksa schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:09:
Ik zou mijn geld eerder uitgeven aan design meubels of kunst.
Er is heel lang nagedacht wat de beste gordijnrails en runners zijn, de gordijnfabrikanten haken daar op in en dat 'standaard' systeem werkt gewoon goed.
Wij hebben deze van Interstil hangen. Erg blij mee.
[ Voor 30% gewijzigd door Draakje5 op 25-08-2024 22:20 ]
Leuke foto voor in het Makro foto topicDraakje5 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 22:18:
[...]
Zit je dan. Met je dure designbank en stoel, tegen een mooie wave inbetween met foeilelijke witte standaard gordijnrails te kijken. Top![]()
Wij hebben deze van Interstil hangen. Erg blij mee.
[Afbeelding]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Heb nu inderdaad een (RVS) roede, ook niet perfect, maar functioneel niet slechter en ziet er imo toch iets beter uit.
https://rvsland.nl/gordijnroede
Zit nu alleen met het automatiseren, dat gaat dus alleen met een rail, maar dan waarschijnlijk ook niet met 1 die continue vastloopt...
[ Voor 26% gewijzigd door mitsumark op 25-08-2024 22:58 ]
Verzonken gordijnrails doet me aan zoiets denken:onkl schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 20:55:
(al is de gordijnrails bij dit plaatje niet verzonken)
:fill(white):strip_exif()/f/image/j7i7xpxgV3IYbN9LMZaLdnZQ.png?f=user_large)
Lijkt mij erg mooi, maar ook een pleuriswerk om te installeren
Hier tussen de stucwerkzaamheden door en nog niet alles is helemaal af. Zoals je ziet had ik ook weinig alternatieven met Laag plafond en draai/kiepraam in de dakkapel
[ Voor 5% gewijzigd door Wuursj op 25-08-2024 23:25 ]
Tip voor mensen met dezelfde k#t rails: ks rail van forestgroup. Geen aandelen, wel een positieve ervaring. Wat een verademing na zo'n bouwmarkt troepding. Extra rollers via internet bij te bestellen (bol ofzo) indien nodig.mitsumark schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 22:55:
Ik had destijds ook rond gekeken, maar vooral omdat die "standaard" runners altijd scheef/vast komen te zitten, niet zozeer om te looks.
Heb nu inderdaad een (RVS) roede, ook niet perfect, maar functioneel niet slechter en ziet er imo toch iets beter uit.
https://rvsland.nl/gordijnroede
Zit nu alleen met het automatiseren, dat gaat dus alleen met een rail, maar dan waarschijnlijk ook niet met 1 die continue vastloopt...
Zo heb ik het ook. En tegen het plafond aan de binnenkant van het randje een houten plaat die met een paar flinke schroeven vast zit. Dan hoef je niet voor elk klemmetje van de gordijnrails in beton te gaan boren.onkl schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 20:55:
[...]
@betonplaten: dit soort rails kan je erg goed wegwerken in een stucplint (zo'n sierrandje rondom het plafond), als de ruimte zich daartoe leent.
Zo'n randje dus (al is de gordijnrails bij dit plaatje niet verzonken):
[Afbeelding]
Ik zou dan niet weten waarom er een luxe designrail gemonteerd moet worden. Zo vaak lig ik niet naar het plafond te kijken dat me dat zou storen.
Signatures zijn voor boomers.