"Fancy" gordijnrails (ipv standaard witte)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:07

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
In mijn nieuwe appartement gaan de raamkozijnen worden voorzien van dubbele gordijnrails, voor vitrage en overgordijnen.

Ik zie overal de standaard (al dan niet uitschuifbare) witte gordijnrails voorbijkomen. Prima, maar bestaan er nou echt geen designrails? En zijn er systemen waarmee je 2 rails vastzet op 1 bevestiging, zodat ik 2x minder hoef te boren? :+

(Ik heb al gegoogled en gekeken bij de diverse bouwmarkten, Kwantum en Ikea)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:23

Cheezus

Luiaard

https://www.roedesonline....us-3-25mm-met-wandsteunen

Keuze genoeg als ik een beetje rondgoogle, wat is 'design' precies voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:10
Interstil maakt erg mooie gordijnroedes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Ik zou mijn geld eerder uitgeven aan design meubels of kunst.
Er is heel lang nagedacht wat de beste gordijnrails en runners zijn, de gordijnfabrikanten haken daar op in en dat 'standaard' systeem werkt gewoon goed.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:07

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik zie dat er idd nog wel het nodige te krijgen is. Helaas nog geen nette oplossing gevonden om 2 rails achter elkaar te monteren (op het plafond) met 1 steun. Wel dubbele rails, maar dat is meer voor paneelgordijnen, want de rails liggen dan maar enkele cm van elkaar af, war voor gordijnen te weinig is (8-10 cm is dan gewenst).

[ Voor 3% gewijzigd door SeatRider op 25-08-2024 13:20 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:33

krietjur

Where am I?

https://www.railsopmaat.nl/dubbele-gordijnrails-g-2905

Dubbele rails met 9cm tussen de sporen.

Niet echt design,maar hoeveel zie je de rail nou eigenlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:09

Wuursj

want worst is al bezet

Ik vind zelf die standaard opschroef dingen ook niet zo mooi dus ik snap TS wel.
Ik heb hier verzonken rails gebruikt die met het stucwerk weggewerkt zijn. Je ziet alleen de gleuf/gleuven dus. Vind ik zelf wel netjes maar met een betonplaat als plafond niet echt handig

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Een beetje serieus gordijn weegt ook wel iets dus als je het kan combineren zullen ze waarschijnlijk adviseren 2 schroeftjes per steun te monteren.

Heb je roedes overwogen? Ik vind dat wel wat hebben, lekker robuust, 3 meter kan je nog prima overbruggen met slechts 2 steunen op de eindes, niet dat gepriegel met die haakjes (ringen of lussen). En als je je vrouw moet helpen 2 keer per jaar de vitrages te wassen ben je ook veel sneller klaar met op- en aftuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:01
Wuursj schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 17:01:
Ik vind zelf die standaard opschroef dingen ook niet zo mooi dus ik snap TS wel.
Ik heb hier verzonken rails gebruikt die met het stucwerk weggewerkt zijn. Je ziet alleen de gleuf/gleuven dus. Vind ik zelf wel netjes maar met een betonplaat als plafond niet echt handig
Ben hier op dezelfde oplossing uitgekomen. Wanneer je alleen met de kozijnen bezig bent, is het waarschijnlijk niet handig, omdat je dan heel veel extra ellende kweekt, maar wanneer het onderdeel van een groter project is, is dit echt een aanrader.
@betonplaten: dit soort rails kan je erg goed wegwerken in een stucplint (zo'n sierrandje rondom het plafond), als de ruimte zich daartoe leent.
Zo'n randje dus (al is de gordijnrails bij dit plaatje niet verzonken):
Afbeeldingslocatie: https://www.vanamsterdamstucadoor.nl/images/made/uploads/images/816x570/stucplint_plafond_roelofarendsveen_816570_1200_838_assetsdistimgwatermark.png_150_28_80_l_b_20_-25_c1_c_c.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door onkl op 25-08-2024 20:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wuursj

Wuursj

want worst is al bezet

@onkl Ja inderdaad. beneden ben ik zo'n rail ook aan maken in de joodse / Amsterdamse plint van het plafond, ook al heb ik geen beton. Super makkelijk ook omdat de rail dezelfde dikte heeft als de Fermacell stroken die ik gebruik voor de plint: beide 10mm dik. Stroken aan beide zijden van de de rail en je hebt een super strakke rail en meteen zo'n plint (als je daar van houdt).

Echter bij die typische nieuwbouw beton plaat vloeren met zichtbare naden in plafond en vaak grove structuur verf om het beton te verstoppen, past zo'n joodse plint imho niet echt.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:07
Yaksa schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:09:
Ik zou mijn geld eerder uitgeven aan design meubels of kunst.
Er is heel lang nagedacht wat de beste gordijnrails en runners zijn, de gordijnfabrikanten haken daar op in en dat 'standaard' systeem werkt gewoon goed.
Zit je dan. Met je dure designbank en stoel, tegen een mooie wave inbetween met foeilelijke witte standaard gordijnrails te kijken. Top d:)b :P

Wij hebben deze van Interstil hangen. Erg blij mee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s-hwRte1Cuz8k9TjZ4FrQVNsoyU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GiNYp2c2BkJGERvzk1eIyS1d.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Draakje5 op 25-08-2024 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Draakje5 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 22:18:
[...]

Zit je dan. Met je dure designbank en stoel, tegen een mooie wave inbetween met foeilelijke witte standaard gordijnrails te kijken. Top d:)b :P

Wij hebben deze van Interstil hangen. Erg blij mee.
[Afbeelding]
Leuke foto voor in het Makro foto topic 8)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:17
Ik had destijds ook rond gekeken, maar vooral omdat die "standaard" runners altijd scheef/vast komen te zitten, niet zozeer om te looks.
Heb nu inderdaad een (RVS) roede, ook niet perfect, maar functioneel niet slechter en ziet er imo toch iets beter uit.
https://rvsland.nl/gordijnroede

Zit nu alleen met het automatiseren, dat gaat dus alleen met een rail, maar dan waarschijnlijk ook niet met 1 die continue vastloopt...

[ Voor 26% gewijzigd door mitsumark op 25-08-2024 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 18:11

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

onkl schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 20:55:
(al is de gordijnrails bij dit plaatje niet verzonken)
Verzonken gordijnrails doet me aan zoiets denken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RtLcr3wrh9jwzCnIY4_iiaaX1iI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/j7i7xpxgV3IYbN9LMZaLdnZQ.png?f=user_large

Lijkt mij erg mooi, maar ook een pleuriswerk om te installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj

Wuursj

want worst is al bezet

Na als je een gipsen plafond hebt valt het wel mee. Platen lokaal onderbreken, plaatje boven de rail en door. Voor het afsmeren kun je er een vulstrip bijbestellen, scheelt weer afplakken. Wel wat meer werk dan een railtje opschroeven maar viel mij mee. Bij beton lijkt me het wel een ramp.

Hier tussen de stucwerkzaamheden door en nog niet alles is helemaal af. Zoals je ziet had ik ook weinig alternatieven met Laag plafond en draai/kiepraam in de dakkapel :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/EPhEXmIGp7G306rXCRVfuu4a.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Wuursj op 25-08-2024 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:29
mitsumark schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 22:55:
Ik had destijds ook rond gekeken, maar vooral omdat die "standaard" runners altijd scheef/vast komen te zitten, niet zozeer om te looks.
Heb nu inderdaad een (RVS) roede, ook niet perfect, maar functioneel niet slechter en ziet er imo toch iets beter uit.
https://rvsland.nl/gordijnroede

Zit nu alleen met het automatiseren, dat gaat dus alleen met een rail, maar dan waarschijnlijk ook niet met 1 die continue vastloopt...
Tip voor mensen met dezelfde k#t rails: ks rail van forestgroup. Geen aandelen, wel een positieve ervaring. Wat een verademing na zo'n bouwmarkt troepding. Extra rollers via internet bij te bestellen (bol ofzo) indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

onkl schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 20:55:
[...]

@betonplaten: dit soort rails kan je erg goed wegwerken in een stucplint (zo'n sierrandje rondom het plafond), als de ruimte zich daartoe leent.
Zo'n randje dus (al is de gordijnrails bij dit plaatje niet verzonken):
[Afbeelding]
Zo heb ik het ook. En tegen het plafond aan de binnenkant van het randje een houten plaat die met een paar flinke schroeven vast zit. Dan hoef je niet voor elk klemmetje van de gordijnrails in beton te gaan boren.

Ik zou dan niet weten waarom er een luxe designrail gemonteerd moet worden. Zo vaak lig ik niet naar het plafond te kijken dat me dat zou storen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:42
Ik vind die weggewerkte/ingefreesde gordijnrails meer opvallen dan zo'n tegen het plafond geschroefde. Maar dat komt misschien ook door de foto's waarop het contrast misschien heftiger is dan IRL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wuursj

Wuursj

want worst is al bezet

En door de inkijkhoek. Als ik sta of wat verder zit, die ik juist helemaal niks van weggewerkte rails.

Pagina: 1