Vraag

• Ossoman11
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 29-09-2024
Hallo,

Sinds een aantal dagen heb ik me verdiept in het kopen van aandelen/ETF's.
Ik ben nog niet helemaal bekend met alle termen en aangegeven persentages, maar ik durfde het wel aan om een kleine start te maken.
Ik heb nu daarom mijn eerst aandeel + EFT gekocht en ik vroeg mij even af of ik (volgens jullie) een juiste keuze heb gemaakt.

Mijn eerste aankopen zijn:

Aandeel; Koninklijke Ahold Delhaize NV (NL0011794037)
ETF; iShares S&P 500 Inf Tech Sector UCITS ETF USD Acc (IE00B3WJKG14)

Ik hoor graag wat jullie denken van mijn eerste aankopen :)

Groetjes.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Kan stijgen.
Maar kan ook zakken.
Al zou het ook gelijk kunnen blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:35
Je kan je hier melden en ervaringen lezen en delen: Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 11 daar zijn mensen bezig die als het goed is met kennis over de aandelen waarin ze beleggen zitten

Wel alvast vooraf: de een zal het prima vinden, de ander niet. Wil je passiever beleggen (dus je niet helemaal inlezen in elk bedrijf, inschatten wat de toekomst gaat zijn) dan kan je een index fonds pakken, daar kan je Passief beleggen met indexfondsen - Deel 1 gaan lezen en volgen.

Let er wel op dat je niet direct al je spaargeld gaat beleggen, ga gewoon een jaartje maandelijks een deel van je salaris beleggen. En kijk goed via welke broker je gaat beleggen, de kosten verschillen ook behoorlijk

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:43

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Welkom op Tweakers! De door @President genoemde topics zijn een mooi startpunt om je in te lezen of eventueel een vraag te stellen. Ik doe dit topic op slot, omdat dit prima in een van de genoemde topics kan.

Dit topic is gesloten.