Welke LG C2 wordt bedoeld..?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-05 10:20
Ik ben op zoek naar vervanging van mijn huidige monitor, die ik al sinds ergens in 2015 heb. Het betreft een uitvoering: Philips BDM4065UC Zwart

Kleiner wil ik niet, en 40" schermen die niét ultrawide zijn zijn er niet echt, dus heb ik mijn oog laten vallen op een 42" OLED scherm. Ik was voornemens een uitvoering: ASUS ROG Swift OLED PG42UQ Zwart aan te schaffen die best aan de prijs is, dus ik begon wat reviews te kijken.

In een aantal van die reviews op youtube wordt betreffende Asus scherm afgezet tegen een LG C2, wat effectief gewoon een TV is. Ik probeerde toen de C2 op te zoeken, en als ik dat doe, dan kom ik bijvoorbeeld op Google uit op https://www.google.com/se...HvRE&sclient=gws-wiz-serp

met allerlei verschillende type aanduidingen, te weten de LA, en de LB, terwijl als ik in de Tweakers pricewatch zoek naar de LG C2, ik hier op uit kom: uitvoering: LG C2 42" (donkerzilveren voet) Zwart. Die is nog maar op 1 plek te krijgen, maar is wel een stukje goedkoper dan de Asus. De Google resultaten geven ook lagere prijzen dan de Asus, maar maakt het niet uit welke C2 je neemt, of is het een specifieke C2 die wordt gebruikt in vergelijk met het Asus scherm?

De reden dat ik dit vraag is dat het Asus scherm geen glanzende afwerking heeft, terwijl ik dat wel prettig vind en ik heb géén raam achter mijn bureau, dus reflectie zal (hopelijk meevallen) maar daarnaast is de C2 ook een paar 100 euro goedkoper dan de Asus, ook niet onbelangrijk.

De vraag is dus, is het om het even welke C2 het is, of moet het een specifieke C2 zijn?

Och ja, je moet toch wat he.

Alle reacties

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb zelf een uitvoering: LG C2 42" (zilveren voet) Zwart als monitor in gebruik. Deze wordt vrijwel niet meer aangeboden omdat de LG 42C2 een 2022 model is. Inmiddels zijn de 42C3 (2023) en 42C4 (2024) alweer respectievelijk 1,5 en 0,5 jaar op de markt.

Bij het aanschaffen van een (LG) OLED TV zou ik er goed op letten dat je een Benelux model koopt bij een gerenomeerde dealer. Er zijn een aantal beruchte zaken zoals El Vidas en Plasmavisie die (Oost)-Europese toestellen verkopen uit grijze import. Dat kan problemen geven met garantie via LG.

Naast de LG C3 en C4 zijn er nog meer 42" OLEDs beschikbaar. Die hebben allemaal een LG paneel, maar de verdere hard- en software zijn wel anders.

Je kan ook eens OLED TV als PC Monitor doornemen. Daar heb ik ook regelmatig in gepost en staan wel wat gebruikerservaringen van een TV als monitor. Er zijn namelijk, zoals met alles, zowel voor- als nadelen :) Ik ben zelf wel tevreden met een LG TV als monitor, inderdaad vanwege het glossy scherm en de veel betere prijs.. OLED monitoren zijn zwaar overpriced tov TVs.

[ Voor 15% gewijzigd door stin00 op 22-08-2024 14:15 ]

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-05 10:20
stin00 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 14:12:
Ik heb zelf een uitvoering: LG C2 42" (zilveren voet) Zwart als monitor in gebruik. Deze wordt vrijwel niet meer aangeboden omdat de LG 42C2 een 2022 model is. Inmiddels zijn de 42C3 (2023) en 42C4 (2024) alweer respectievelijk 1,5 en 0,5 jaar op de markt.

Bij het aanschaffen van een (LG) OLED TV zou ik er goed op letten dat je een Benelux model koopt bij een gerenomeerde dealer. Er zijn een aantal beruchte zaken zoals El Vidas en Plasmavisie die (Oost)-Europese toestellen verkopen uit grijze import. Dat kan problemen geven met garantie via LG.

Naast de LG C3 en C4 zijn er nog meer 42" OLEDs beschikbaar. Die hebben allemaal een LG paneel, maar de verdere hard- en software zijn wel anders.

Je kan ook eens OLED TV als PC Monitor doornemen. Daar heb ik ook regelmatig in gepost en staan wel wat gebruikerservaringen van een TV als monitor. Er zijn namelijk, zoals met alles, zowel voor- als nadelen :) Ik ben zelf wel tevreden met een LG TV als monitor, inderdaad vanwege het glossy scherm en de veel betere prijs.. OLED monitoren zijn zwaar overpriced tov TVs.
Dank je voor je reactie. Begrijp ik dan uit jouw reactie dat het óók kan om een C3 of een C4 aan te schaffen?

Dank ook voor de link naar dat topic. Ik wist niet dat het bestond.

Och ja, je moet toch wat he.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Just_A_User schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 14:17:
[...]

Dank je voor je reactie. Begrijp ik dan uit jouw reactie dat het óók kan om een C3 of een C4 aan te schaffen?

Dank ook voor de link naar dat topic. Ik wist niet dat het bestond.
De C3 en C4 zijn dus de opvolgers van de C2. Ze bevatten alle drie een glossy LG OLED paneel, maar de C3 en C4 zijn gewoon nieuwere OLED panelen.. de C3 lijkt heel erg op de C2.

Een C4 heeft als voordeel dat de framerate op 144Hz ingesteld kan worden meende ik - de voorgangers zitten op 120Hz. Maar alle verschillen zijn wel redelijk te vinden in reviews.