Op factuur van Youfone veel verbruik van telkens 0,10 MB

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• wimsa
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 28-08 15:41
Op mijn Youfone factuur van juli zie ik elke dag tussen 10 en 20 keer een verbruik van 0,10 MB. Meestal 2 keer op hetzelfde tijdstip zowel overdag als 's nachts. In mijn telefoon heb ik thuis altijd mobiele data geblokkeerd.
Een kennis van mij heeft precies hetzelfde probleem.
Contact met Youfone levert niets op: "wij kunnen niet zien waar je de data voor hebt gebruikt".

Wie heeft een slim idee hoe dit kan en/of heeft dit ook meegemaakt?

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Oudee topic; zelfde gedrag: [Youfone] Factuur - Internet verbruik buiten EU

Mogelijk heeft dat aanwijzingen of hints wat je in jouw telefoon kan controleren / afvinken / etc

[ Voor 33% gewijzigd door MAX3400 op 22-08-2024 13:48 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:32
hier staat ook een uitleg:

review: Roaming uit en toch kosten - Ongewenst dataverkeer in het buitenland

"Het komt voor dat telefoons verbinding maken met datanetwerken, zelfs als roaming is uitgeschakeld via het instellingenmenu van de smartphone. Dat gebeurt vaak als er tussen 3g en 4g wordt geschakeld of als op een iPhone Wifi-assistent aanstaat. Dan wordt er toch, hoewel roaming uitstaat, heel kort een dataverbinding met een mast gemaakt. Dat kan ook zijn als je van mast naar mast wisselt. Dit kunnen wij technisch niet voorkomen, tenzij we actief in ons netwerksysteem bij al onze klanten dataroaming buiten de EU uitzetten. Begin februari hebben we dan ook besloten om dit te doen. Vanaf 7 februari doen we dat voor nieuwe klanten, bij bestaande klanten wordt dat gefaseerd gedaan. We kunnen dat niet in één keer voor alle klanten doen, omdat ons systeem niet geschikt is voor zware belastingen van wijzigingen. Het gebeurt dus batchgewijs elke nacht."

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
En waarom dit 0.10MB is, Youfone rond alle dataverbindingen af op 100kB.

• wimsa
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 28-08 15:41
Dit is geen verbruik in het buitenland, alleen thuis in Nederland

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:32
wimsa schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:10:
Dit is geen verbruik in het buitenland, alleen thuis in Nederland
Maar toch als je goed kijkt kan het te maken hebben met bijv bellen over 4g. En verbinden tussen de verschillende masten.
Pagina: 1