Muis zonder weekmakers?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:51
Ik gebruik al jarenlang draadloze muizen van Logitech. Bevallen prima, maar na een paar jaar gaan bij iedere muis de soft-grip zijkanten van synthetisch rubber kleven doordat de weekmakers beginnen te lekken.

Schoonmaken met bv. alcohol geeft enige tijd respijt, maar daarna wordt de plakkerigheid te erg om de muis nog prettig te kunnen gebruiken. Dat is voor mij het moment om een nieuwe muis te kopen.

Ik erger mij er echter aan dat ik steeds weer een muis moet wegdoen die verder nog prima in orde is. Onnodige e-waste wat mij betreft.

Je maakt mij niet wijs dat Logitech hier niet van op de hoogte is, en het komt op mij over als built-in obsolescence.

Weet iemand hoe dit bij andere fabrikanten zit? Hebben bv. de muizen van Microsoft dit probleem ook?

Suggesties voor andere draadloze muizen met een sofr-grip van echt rubber zijn welkom!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Je maakt mij niet wijs dat Logitech hier niet van op de hoogte is, en het komt op mij over als built-in obsolescence.
Bijzondere claim, want ik dit zelf nog nooit meegemaakt en er ook nog nooit van gehoord.

Heb je misschien hele vette handen? Door eten, of gewoon van nature? Hoe vaak maak je je apparatuur schoon? Dat kan apparatuur wel aantasten.

Welke modellen heb je gebruikt? Zijn deze budgetmodellen of ook high end? Vaak kun je high end spul flink langer gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Tk55 op 17-08-2024 15:54 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:16
Ik ken het probleem en ik vermijd spullen met zo'n softgrip laag ook liever.
Ik heb een muis bij de Logitech MK270 toetsenbord/muis combi en daar zit dat niet op en hoeft van mij ook helemaal niet. Ik vind het een smerig gevoel, ook bij schroevendraaiers en zo.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
Ik ken het probleem ook. Microsoft muizen toen met snoer hadden ook die rubberen laag. Zoveel spullen met zo'n laag erop wat gewoon snot wordt zoals de Wacom pennen. Wat ik vaak dan doe is met alcohol goed poetsen en die hele laag als het toch al vergaan is verwijderen. Meer kun je dan niet doen.

Ofwel, het is niet alleen Logitech die dit gebruikt en het is voor mij in ieder geval inherent aan het materiaal. Ik hoor vrienden hier overigens ook wel eens over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReneK
Tk55 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 15:53:
[...]

Bijzondere claim, want ik dit zelf nog nooit meegemaakt en er ook nog nooit van gehoord.
Het is een bekend probleem dat wel vaker voorkomt.
Zie bijvoorbeeld hier:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1816053
Heb je misschien hele vette handen? Door eten, of gewoon van nature?
Ik heb geen vette handen.
Hoe vaak maak je je apparatuur schoon? Dat kan apparatuur wel aantasten.
Ik maak de muis alleen schoon met alcohol als het probleem zich gaat voordoen bij muizen die een paar jaar oud zijn.
Welke modellen heb je gebruikt? Zijn deze budgetmodellen of ook high end? Vaak kun je high end spul flink langer gebruiken.
Zit er ergens tussenin. Zeg maar prijsklasse 50 tot 70 Euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:22
Ik heb met babydoekjes dit soort plak kunnen schoonmaken, in dit geval van een lampje voor de camping die ook zo'n plastic bevatte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:09

BCC

Ik heb ergens een keer een filmpje gezien op YouTube dat dit te maken heeft met het type plastic maar ook de samenstelling van je zweet, dus je kan er weinig aan doen - ander merk of ander materiaal

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
JukeboxBill schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 15:56:
Ik ken het probleem en ik vermijd spullen met zo'n softgrip laag ook liever.
Ik heb een muis bij de Logitech MK270 toetsenbord/muis combi en daar zit dat niet op en hoeft van mij ook helemaal niet. Ik vind het een smerig gevoel, ook bij schroevendraaiers en zo.
Ik gebruik op dit moment de Logitech MK540 combi. Vooral gekozen vanwege het stille toetsenbord. De muis is na een kleine 3 jaar echter onbruikbaar plakkerig geworden.

Wat heeft jouw MK270 muis voor zijkanten? Is dat hard plastic of echt rubber?

Ik kan bv. nergens vinden of een fabrikant echt rubber gebruikt of niet.

Edit: Oh wacht. Verkeerd gelezen! Ik zie dat jij de softgrip laag juist vermijdt.

[ Voor 5% gewijzigd door ReneK op 17-08-2024 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
mathelicious schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 16:03:
Ik heb met babydoekjes dit soort plak kunnen schoonmaken, in dit geval van een lampje voor de camping die ook zo'n plastic bevatte.
Ik heb in de loop der jaren al allerlei schoonmaakspullen getest. Op een gegeven moment lekken de weekmakers echter dermate naar buiten dat er geen beginnen meer aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
Dank allen voor de reacties.

Het lijkt er op dat de enige manier is om dit probleem te omzeilen te kiezen voor een muis zonder soft grip maar van gewoon hard plastic. Omdat dit vaak moeilijk te zien is aan de foto's in de Pricewatch lijkt het mij het beste om maar gewoon naar de winkel te gaan en daar wat muizen te gaan voelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
@ReneK Het dekseltje voor de batterij is van ABS. En zo te voelen ook de hele behuizing, behalve het scrolwieltje, maar dat is geen opgespoten laagje, maar een massief stuk.

Heb naar aanleiding hiervan nog eens gekeken naar mijn gereedschap, maar dat is ook geen opgespoten laagje, maar een dikke inlay van massief materiaal, dus niet soft grip, maar gewoon stroef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:23

MsG

Forumzwerver

Ik haal meestal de plakkerige laag er af met niet-bijtende ontvetters, bijvoorbeeld iets als dasty. Daarna is er niet opeens magisch een nieuwe plaklaag die ontstaat, want het rubber-look-alike-plastic-laagje heeft het product dan al niet meer. Het klinkt eerder alsof je het rubberige laagje nog niet goed genoeg hebt weggehaald.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22:28
Daarom heb ik een muis van Glorious genomen, Model-O. Super ding doet het hier al 3-4 jaar. Geen smerige rubber laag er op wat vies wordt. En voordel is hij is super licht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
JukeboxBill schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 17:15:
@ReneK Het dekseltje voor de batterij is van ABS. En zo te voelen ook de hele behuizing, behalve het scrolwieltje, maar dat is geen opgespoten laagje, maar een massief stuk.
Zou je aub. even aan de onderkant van je muis willen kijken wat het typenummer is?
MK270 is het nummer van de keyboard/muis combi, en ik wil graag alleen de losse muis hebben, en mijn keyboard behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik zit nu op m'n derde Logitech MX Verical in 6 jaar tijd. Die dingen zijn na 3 jaar echt onbruikbaar vies, vreselijke coating zit erop.

Ik kan helaas niet zonder, hopelijk komt er een goed alternatief uit.

[ Voor 58% gewijzigd door stin00 op 17-08-2024 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReneK
MsG schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 17:26:
Ik haal meestal de plakkerige laag er af met niet-bijtende ontvetters, bijvoorbeeld iets als dasty. Daarna is er niet opeens magisch een nieuwe plaklaag die ontstaat, want het rubber-look-alike-plastic-laagje heeft het product dan al niet meer. Het klinkt eerder alsof je het rubberige laagje nog niet goed genoeg hebt weggehaald.
Heb net even met een naald in de rubberlaag geprikt, en die is zeker 3 mm dik. Weet niet of het lukt dat allemaal te verwijderen en of er dan nog iets onder zit wat te vast kunt pakken. Maar het is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
ReneK schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 17:35:
[...]

Zou je aub. even aan de onderkant van je muis willen kijken wat het typenummer is?
MK270 is het nummer van de keyboard/muis combi, en ik wil graag alleen de losse muis hebben, en mijn keyboard behouden.
Dat is een M185. Ik weet niet hoe dat gaat met de USB draadloze ontvanger. Die is nu gecombineerd met mijn toetsenbord.
Maar misschien kan je dat regelen in de driver setup zodat je niet 2 ontvangers nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:12

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Edit: Nevermind, is al geprobeerd.

[ Voor 78% gewijzigd door RobIII op 17-08-2024 17:42 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReneK
Thanks!
Ik weet niet hoe dat gaat met de USB draadloze ontvanger. Die is nu gecombineerd met mijn toetsenbord.
Maar misschien kan je dat regelen in de driver setup zodat je niet 2 ontvangers nodig hebt.
Logitech heeft daar de unifying multi-connect utility, waarmee je tot 6 aparaten kunt koppelen met één ontvanger.
Mocht dat niet werken, dan is het gebruik van twee ontvangers ook niet zo'n ramp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-05 09:11
Alcohol is iets te soft, of je moet het laten weken in een badje. Dasty wordt ook wel gebruikt of IPA (Isopropyl Alcohol) of met een blanke lak spuiten. 2 componenten (auto)lak in spuitbus als het wat robuuster moet zijn.

https://www.instructables.com/How-to-Clean-Sticky-Rubber/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:52
ReneK schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 17:46:
[...]

Thanks!

[...]

Logitech heeft daar de unifying multi-connect utility, waarmee je tot 6 aparaten kunt koppelen met één ontvanger.
Mocht dat niet werken, dan is het gebruik van twee ontvangers ook niet zo'n ramp.
De Logitech Pro is dan je ding. Die heeft geen rubber en kan ook draadloos gebruikt worden. Muisje is niet goedkoop, maar hier al 4 jaar and still going strong ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
jimh307 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 17:03:
[...]

De Logitech Pro is dan je ding. Die heeft geen rubber en kan ook draadloos gebruikt worden. Muisje is niet goedkoop, maar hier al 4 jaar and still going strong ;)
Bedoel je deze:

https://tweakers.net/pric...o-x-superlight-zwart.html

Ziet er wel goed uit! Als-ie lang meegaat, is de prijs geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimh307
Die bedoel ik inderdaad :)

Zelf vind ik het een erg fijne muis met hoge precisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
jimh307 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:04:
Die bedoel ik inderdaad :)

Zelf vind ik het een erg fijne muis met hoge precisie.
Thanks. Ziet er goed uit, alleen zie ik dat-ie een akku heeft ipv. een batterij. Zal er wel mee te maken hebben dat het een gaming muis is die meer energie verbruikt. Ik game niet, en heb liever een muis met een alkaline batterij waar ik een jaar lang geen omkijken naar heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:24
@ReneK Deze zag ik toevallig gisteren in mijn feed voorbij komen omdat ik op eenzelfde oplossing had gezocht.
YouTube: Remove Sticky Surface From Old Plastic Products

Wellicht het proberen waard?

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimh307
ReneK schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:07:
[...]

Thanks. Ziet er goed uit, alleen zie ik dat-ie een akku heeft ipv. een batterij. Zal er wel mee te maken hebben dat het een gaming muis is die meer energie verbruikt. Ik game niet, en heb liever een muis met een alkaline batterij waar ik een jaar lang geen omkijken naar heb.
Ik gebruik hem altijd bedraad. De kabel is heel soepel zodat deze niet in de weg gaat zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:19
Die Superlight is qua batterij (accu) prima. voor mijn gevoel moet ik hem 1x in de paar weken opladen. En dat is echt geen probleem (bij mij), USB-kabeltje en je kunt nog gewoon doorwerken ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
[...]

Die accu laad je op met een draadje, maar geloof dat hij ook draadloos opgeladen kan worden via een muismat die daarvoor gemaakt is. Mijn G7xx muis heeft ook een accu en wanneer deze staat te knipperen dat de accu bijna leeg is, druk ik de kabel erin (super flexibel) en ga dan verder. Daarna laat ik hem liggen en wanneer ik bij de pc kom en hij is klaar met laden, dan haal ik de kabel eruit. Maar dat is een beetje hoe ik het doe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReneK
DonJunior schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:14:
@ReneK Deze zag ik toevallig gisteren in mijn feed voorbij komen omdat ik op eenzelfde oplossing had gezocht.
YouTube: Remove Sticky Surface From Old Plastic Products

Wellicht het proberen waard?
Heb nog geen bezine geprobeerd, wel wasbenzine met matig resultaat. Probleem is denk ik vooral dat de weekmaker van binnenuit de plakkerigheid veroorzaakt, en dat het reinigen van het oppervlak met wat voor oplosmiddel dan ook alleen maar tijdelijk helpt.

Ik heb hier een doos vol oude Logitech muizen liggen die ik al jaren niet meer heb aangeraakt omdat ze te plakkerig werden. Na al die jaren in een doos doorgebracht te hebben, is de plakkerigheid 10 x erger geworden. Je ziet gewoon de kleeftroep er uit lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
jimh307 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:20:
[...]

Ik gebruik hem altijd bedraad. De kabel is heel soepel zodat deze niet in de weg gaat zitten.
Prima, maar ik ben echt verslaafd aan draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
cannibal schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:26:
Die Superlight is qua batterij (accu) prima. voor mijn gevoel moet ik hem 1x in de paar weken opladen. En dat is echt geen probleem (bij mij), USB-kabeltje en je kunt nog gewoon doorwerken ook.
Ok, het hoeft dus niet om de dag. Dat maakt het al een stuk draaglijker voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
ReneK schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:29:
[...]

Heb nog geen bezine geprobeerd, ..

Ik heb hier een doos vol oude Logitech muizen liggen die ik al jaren niet meer heb aangeraakt omdat ze te plakkerig werden. Na al die jaren in een doos doorgebracht te hebben, is de plakkerigheid 10 x erger geworden. Je ziet gewoon de kleeftroep er uit lekken.
Ik zie mogelijkheden voor een test met benzine. Ben benieuwd want mijn Logitech toont ook beginsporen van plakkerigheid

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReneK
DonJunior schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:48:
[...]

Ik zie mogelijkheden voor een test met benzine. Ben benieuwd want mijn Logitech toont ook beginsporen van plakkerigheid
Ik kan het ook wel eens uitproberen op mijn verzameling oude muizen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:38
Gebruik al zoveel logitech muizen nog nooit last van gehad en gebruik ze totdat er van alles stuk aan gaat maar dat is nooit het plastic.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joeyschrama
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:09
[...]

Een hele fijne muis!
Heb hem inmiddels een jaar of 4, en is nog als nieuw. i.t.t. verschillende Razer muizen, en een eerdere Logitech G403 waarvan de scrollwheel na 2 jaar overslaat of stopt met werken.
Accu gaat lang mee, ik hang hem eens per 3 of 4 weken voor 10 minuten aan de kabel en gebruik hem toch zo'n 5 uur per dag.
Er bestaan ook muismatten (Logitech Powerplay) waarmee hij draadloos oplaad tijdens het gebruik, alleen zijn deze in mijn opinie veel te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:21

sapphire

Die-hard pruts0r

ReneK schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 21:16:
[...]

Bedoel je deze:

https://tweakers.net/pric...o-x-superlight-zwart.html

Ziet er wel goed uit! Als-ie lang meegaat, is de prijs geen probleem.
Die is wel écht licht, persoonlijk vind ik die te licht en gewoon vervelend voor dagelijks gebruik. Reden dat er een accu in zit is puur omdat het veel lichter is dan een losse batterij ;)
Ik vond de G-Pro Wireless prettiger en anders kun je de G305 nog overwegen. Hard plastic, batterij en gaat heel erg lang mee!

Daarvoor had ik een G603, erg prettige muis ook voor dagelijks gebruik en de bovenkant was vervangbaar en van hard plastic, of de zijkant een coating had kan ik me niet meer herinneren :p

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:43
DonJunior schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:48:
[...]

Benzine werkt hier over het algemeen goed tegen. Al is het geen prettig klusje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
weekend warrior schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:09:
[...]

Benzine werkt hier over het algemeen goed tegen. Al is het geen prettig klusje.
Gebruik je dan wel wasbenzine?
Buiten in de schaduw heb je weinig last van de geur/stank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
lordgandalf schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:41:
Gebruik al zoveel logitech muizen nog nooit last van gehad en gebruik ze totdat er van alles stuk aan gaat maar dat is nooit het plastic.
bedankt voor je nuttige bijdrage! :O

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:17

Metro2002

Memento mori

Al meerdere muizen moeten weggooien om dezelfde reden, je doet er met die materialen gewoon niks tegen. Ooit een wat oudere lenovo laptop gezien met zo'n 'zachte rubber coating'? 1 plakkerige bende en ook auto's zoal renaults van rond 2005 hadden zo'n soft touch laag overal opzitten in het interieur, na verloop van tijd gaat dat gewoon plakken en valt het uit elkaar.

Heb nu een logitech g305 muis die gewoon geheel uit plastic bestaat en die doet het nu al jaren prima.
Enige oplossing is dan ook een muis kopen zonder enige vorm van 'soft touch'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:43
JukeboxBill schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:46:
[...]

Gebruik je dan wel wasbenzine?
Buiten in de schaduw heb je weinig last van de geur/stank.
Nee, euro95 / E10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
sapphire schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:02:
[...]

Die is wel écht licht, persoonlijk vind ik die te licht en gewoon vervelend voor dagelijks gebruik. Reden dat er een accu in zit is puur omdat het veel lichter is dan een losse batterij ;)
Ik vond de G-Pro Wireless prettiger en anders kun je de G305 nog overwegen. Hard plastic, batterij en gaat heel erg lang mee!

Daarvoor had ik een G603, erg prettige muis ook voor dagelijks gebruik en de bovenkant was vervangbaar en van hard plastic, of de zijkant een coating had kan ik me niet meer herinneren :p
Thanks! De G305 lijkt me voor mij de prettigste muis tot dusver.

Ik ga binnenkort eens langs de MM waar ze o.a. deze muis als showmodel hebben liggen.
"Kijken met je handjes" werkt toch het beste bij muizen vind ik ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:15
Ik ken je probleem van kantoor. Daar gebruiken we 3D muizen van 3Dconnexxion. Stervens duur en binnen een jaar is die soft touch laag een plakkerige zooi. Bij dit apparaat gewoon gewreven met een doek totdat de laag er af was. Dat is nogal een lompe aanpak moet ik toegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:33
Ik had nog nooit last van dit probleem gehad met muizen, tot de coronatijd. Plotseling werden alle muizen op kantoor plakkerig, op een manier die niet te verhelpen was met schoonmaken. Mijn theorie is dat de ontsmettingsmiddelen die we allemaal op onze handen smeerden het rubber en plastic week maakte.

En wat ook 100% zeker dit effect heeft is alles met DEET er in. Dus gebruik je anti-muggenspul kan je ook zeker last van plakkerige plastic onderdelen krijgen. Zo heb ik het handvat van een goede koffer verpest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ik heb 3 generaties van de MX Anywhere in huis waarvan de oudste de VX Nano (feitelijk de voorloper) na 15 jr nog steeds niet plakkerig is. De andere 2 ook niet.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tk55 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 15:53:
[...]

Ik ken het wel van een afstandbediening, dat was zacht plastic en dat begint dan te ontbinden ofzo en is vies plakkerig. Ik heb het hele apparaat niet meer in gebruik.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReneK
Zojuist bij MM wat muizen bekeken en uitgeprobeerd. En geïnspecteerd op afwezigheid van soft-grip met rubber. Uiteindelijk bleven voor mij de Logitech M185 en G305 over.

Het is uiteindelijk de G305 geworden, mede door de aanbevelingen hier. Deze ligt -voor mij althans- lekker in de hand en het scrollwiel is prettig.
Tijdje thuis mee gespeeld en bevalt tot dusver prima.

Iedereen bedankt voor zijn/haar bijdrage!

Opvallend dat zoveel mensen hier hetzelfde probleem ervaren en muizen na een paar jaar kunnen wegdoen vanwege plakkerigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPYmaps
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-04 15:51
Ik heb precies het zelfde!
ik heb een Razer DeathAdder V2 muis sinds ongeveer 3 jaar en sinds enkele maanden
begon hij opeens aan de linkerkant te plakken en kwamen er kleine stukjes rubber/plastic af.

Ik heb er een plak bandje op geplakt, ik weet het, niet echt professioneel.
Maar het fikste wel het probleem, kan nu weer gewoon hem gebruiken.

Leon
;)
Pagina: 1