Plakkerige muis - softgrip ellende?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-10 21:31
Ik heb achter elkaar nu twee draadloze muizen gehad waar na verloop van tijd ergens plakkerige troep uit begint te lekken. In de eerste was het de vulling van het scrollwieltje. Fijne muis, lekker in de hand, prima tevreden totdat het wieltje vast begon te lopen. Eerst nog schoon gepoetst, maar het werd al snel duidelijk dat hier niet tegenop te poetsen viel: de vieze prut kwam niet van de vingers maar van onder het wieltje zelf vandaan.

Daarom met enige frisse tegenzin een andere muis aangeschaft, eentje met vergelijkbare vorm want die beviel goed maar nieuwer en met positieve reviews. Wel een ander merk dan de vorige. Na enige tijd begint hier nu de zijkant van de muis plakkerig aan te voelen. In eerste instantie dacht ik dat een van de kinderen met limonade&chips-vingers gemuist had. Dus even schoon gepoetst en lekker verder gemuist. Maar het bleef plakkerig worden, steeds meer en steeds sneller. Bij nadere inspectie blijkt dit niks met limonade vingers te maken te hebben: de softgrip op de zijkant lijkt wel op te lossen. Of de lijmlaag eronder: ik kan het rubber gripje nu heen en weer schuiven in zijn uitsparing en langs de randen van de rubberen grip komt een viezige plak smurrie tevoorschijn. Getver wat voelt dat vies :X

Is dit een typisch geval van Planned obsolescence?

ZIjn er huis tuin en keuken slimmigheidjes om dit op te lossen? Of is het gewoon "jammer dan", een prima muis in de prullenbak kieperen en het volgende prutproduct aanschaffen? Ik benieuwd of er andere tweakertjes zijn die ook al eens vieze vingers over hebben gehouden aan hun muis gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:50
Dit heb ik ook gehad met een logitech m305’s. Het rubber op het scrollwiel en aan de zijkant verging na ongeveer 4 jaar.
Daar is niets aan te doen. Ik gok dat dit een proces is wat komt door vetten van de huid, want sommige zonnebrillen hebben dit bij mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-10 21:31
De eerste (met het lekkende scrollwieltje) was bij mij ook een Logitech inderdaad. Het precieze model weet ik niet meer, ik meen dat het een MX was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:50
Ik heb nu al twee jaar een MX Master, deze vertoont wel slijtage maar nog geen vergaan rubber.

Rubbers zijn soms gemaakt van natuurlijke producten, dus oliën en vetten van de huid kunnen dit aantasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Het zijn vaak slechte kunststoffen met (vaak schadelijke) weekmakers erin. Als consument kom je hier vaak te laat achter en als de plastics gaan ontleden dan is het te laat om er wat aan te doen. Het is goed te reinigen met isopropylalcohol, maar de problemen komen bijna altijd terug omdat het plastic blijft ontleden en de weekmakers eruit blijven 'lekken'.

Een oplossing kan zijn om te kiezen voor een exemplaar van hard plastic of van (echt) rubber in plaats van plastic met weekmakers.

Ik heb trouwens jaren geleden een Logitech iFeel MouseMan gehad die hetzelfde probleem kreeg. Omdat ik ook niet over de Logitech MouseWare te spreken was ben ik sinds dien overgestapt naar Microsoft muizen en heb nooit problemen meer gehad.

[ Voor 23% gewijzigd door Tyrian op 20-11-2017 13:35 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs