Plafondventilator blijft licht geven als lamp uit staat

Pagina: 1
Acties:

• mark0172
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-04 10:58
We hebben al enige tijd een plafondventilator van het merk Madeira, waarschijnlijk een standaardmodel van Hornbach. Laatst viel me echter iets op: wanneer ik de ventilator inschakel en de LED-lampjes (dimbaar) uitschakel, blijven deze heel zachtjes branden.

Het probleem verdwijnt zodra ik de ventilator en de lamp via de wandschakelaar uitschakel, maar dan kan ik de ventilator natuurlijk niet meer gebruiken zonder de lamp.

Deze situatie begint me behoorlijk te irriteren, en ik vraag me af of er een manier is om het zachtjes blijven branden van de lampjes te stoppen. Online ben ik al wat opties tegengekomen, zoals een LED-dimstabilisator of een Busch-Jaeger Compensator, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Heeft iemand hier ervaring mee of tips voor een oplossing?

Dit is de lamp-unit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hFeRjFQfXVgthDOMzF8h7ipoT-k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dCwLvn7d55dRqnZhYZeDr8aL.png?f=fotoalbum_large

En nog een foto van de achterkant is hier te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uqa4TByEXHvEEqWpB7A5YA9bks8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2CbiG7JfXG1v3NyouB25UaVc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door mark0172 op 15-08-2024 20:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
kijk eens wat het omwisselen van fase en nul doet...

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:11

SA007

Moderator Tweaking
Lees dit topic ook even, vergelijkbaar probleem:
Knipperende spot bij uitgeschakelde smart dimmer

En net als die een shopje van MME naar SH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark0172
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-04 10:58
Prisma16 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 20:07:
kijk eens wat het omwisselen van fase en nul doet...
Dank! Ik ga eens kijken wat dit doet.
SA007 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 20:41:
Lees dit topic ook even, vergelijkbaar probleem:
Knipperende spot bij uitgeschakelde smart dimmer

En net als die een shopje van MME naar SH.
Ah, iemand met een soortgelijk probleem, ik ga dit ook eens goed doorlezen! Dankjewel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:09
Bij mij hebben die stabilisator schemas problemen nooit (helemaal) opgelost.

Wel een keer dmv een Shelly: Rukapul in "[Shelly] Ervaringen & Discussie" (beetje flauw want ik had daar al een Shelly nodig maar heb er als oplossing een met 2 uitgangen gebruikt waarvan een met de lichtschakelaar schakelt).