Complete HiFi set verkopen, aan bedrijf? Alternatieven?

Pagina: 1
Acties:

• Hugoooh
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 25-04 15:01
Goedemiddag,

Indien deze vraag hier niet gesteld mag worden, hoor ik dat natuurlijk graag. Ik heb gezocht of deze vraag al een keer voorbij is gekomen, zo ver ik kan zien was dat niet het geval.

Ik ben op zoek naar een bedrijf die de hifi set van mijn overleden schoonvader in zijn geheel wil overnemen. Dit aangezien ik er geen verstand van heb en het dus moeilijk is om het via marktplaats oid te verkopen.

Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen met het delen van betrouwbare partijen.

Alvast bedankt,

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:50

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Hugoooh schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:53:
Goedemiddag,

Indien deze vraag hier niet gesteld mag worden, hoor ik dat natuurlijk graag. Ik heb gezocht of deze vraag al een keer voorbij is gekomen, zo ver ik kan zien was dat niet het geval.

Ik ben op zoek naar een bedrijf die de hifi set van mijn overleden schoonvader in zijn geheel wil overnemen. Dit aangezien ik er geen verstand van heb en het dus moeilijk is om het via marktplaats oid te verkopen.

Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen met het delen van betrouwbare partijen.

Alvast bedankt,
even @FeaR raadplegen of je hier mag neerzetten om wat voor spul het hier gaat. Aanbieden mag niet maar advies naar waar je er mee naar toe kunt lijkt me een beetje grijs gebied.

er zijn wat specifieke audiofora van bijv Maranzt bijvoorbeeld maar het valt of staat even of je een run-of-the-mill torentje hebt ooit gekocht bij de BCC of dat je het hebt over limited edition of uber zeldzame AccuPhase of McIntosh.

Het gros van opkopers zal ook wel op marktplaats te vinden zijn, zo ook de particulieren die iets speciaal wel kunnen waarderen. Je kunt het ook als proef even op marktplaats kunnen zetten en op bieden zetten en zien wat e rbinnen komt.

Je krijgt vanzelf een indruk van een koper op basis van de communicatie. Bevalt je de toon niet, meteen blokkeren en niet meer naar omkijken.

een go-to site is hifishark https://www.hifishark.com/ om te checken wat zaken kunnen opbrengen.

[ Voor 18% gewijzigd door Fraggert op 15-08-2024 13:08 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Hugoooh Als het vintage audio betreft (lees: jaren 90 of ouder) dan zijn daar wel bedrijven in. Hou er bij een bedrijf wel rekening mee dat ze hun winst maken bij de inkoop, en ze je dus een zo laag mogelijke prijs zullen willen geven.

Spullen checken op waarde kun je idd het beste op hifishark doen.

Kun je delen om welke apparatuur het gaat (merk en type), en vergeet ook de speakers en evt bekabeling daarbij niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Hugoooh
Fraggert schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:04:
[...]

even @FeaR raadplegen of je hier mag neerzetten om wat voor spul het hier gaat. Aanbieden mag niet maar advies naar waar je er mee naar toe kunt lijkt me een beetje grijs gebied.

er zijn wat specifieke audiofora van bijv Maranzt bijvoorbeeld maar het valt of staat even of je een run-of-the-mill torentje hebt ooit gekocht bij de BCC of dat je het hebt over limited edition of uber zeldzame AccuPhase of McIntosh.

Het gros van opkopers zal ook wel op marktplaats te vinden zijn, zo ook de particulieren die iets speciaal wel kunnen waarderen. Je kunt het ook als proef even op marktplaats kunnen zetten en op bieden zetten en zien wat e rbinnen komt.

Je krijgt vanzelf een indruk van een koper op basis van de communicatie. Bevalt je de toon niet, meteen blokkeren en niet meer naar omkijken.

een go-to site is hifishark https://www.hifishark.com/ om te checken wat zaken kunnen opbrengen.
Dankjewel voor de reactie. Mede door hifishark en de oude facturen kwam ik er achter dat dit toch wel meer waarde had dan ik had verwacht.
Het betreft wat denon spul, norstone meubels en triangle. Ik zal de details achterwege laten ivm met de eventuele regels.

Goede tip wat betreft het plaatsen op marktplaats. Dank hiervoor!

• Tweaker_BE
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21-08-2024
Hugoooh schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:18:
[...]
Dankjewel voor de reactie. Mede door hifishark en de oude facturen kwam ik er achter dat dit toch wel meer waarde had dan ik had verwacht.
Wat je waarschijnlijk bedoeld is dat het meer heeft gekost als dat je dacht.... huidige waarde is zeer waarschijnlijk nog steeds een fractie. Er is veel aanbod en weinig vraag.

[ Voor 5% gewijzigd door Tweaker_BE op 15-08-2024 13:26 ]

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Hugoooh schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:18:
[...]

Het betreft wat denon spul, norstone meubels en triangle. Ik zal de details achterwege laten ivm met de eventuele regels.

Goede tip wat betreft het plaatsen op marktplaats. Dank hiervoor!
graag gedaan, vergeet ook "ons" eigen Vraag en Aanbod niet.

Vraag & Aanbod overig

Een eventuele koper heeft dan misschien al wat V&A-beoordelingen voor wat meer vertrouwen, dat kun je zien aan iemand profiel. Desnoods kun je iemand zijn doopceel even lichten aan de hand van wat posthistorie voor een kleine indruk ;)

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Tweaker_BE schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:22:
[...]

Wat je waarschijnlijk bedoeld is dat het meer heeft gekost als dat je dacht.... huidige waarde is zeer waarschijnlijk nog steeds een fractie. Er is veel aanbod en weinig vraag.
zonder typenummers is dit natuurlijk een enorme aanname :)

Genoeg spul van Denon dat serieus geld waard is voor verzamelaars.......net zoals als Sony ES of Marantz. Daar zitten items tussen die niet of nauwelijks op de markt komen.

De nieuwprijs halen wordt misschien moeilijk, maar dat gaat op voor alles wat 2dehands is, uitzonderingen daargelaten.

• Tweaker_BE
Fraggert schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:31:
[...]

Genoeg spul van Denon dat serieus geld waard is voor verzamelaars.......net zoals als Sony ES of Marantz. Daar zitten items tussen die niet of nauwelijks op de markt komen.
Alles zonder details zijn aannames, werkt 2 kanten op. De harde realiteit is dat zodra je die "waarde" wil verzilveren er gewoon niemand is die wat betaald. Of het moet iets echt speciaals zijn, en dan nog.

Ook MP staat vol met zooi waarvan mensen denken dat het wat waard is maar waar niemand nog wat voor geeft. Maar zonder details is er natuurlijk weinig definitiefs over te zeggen behalve dat er nog amper vraag is naar oude hifi en dat het aanbod overweldigend is. Zelfs de kringloop wil het niet meer hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door Tweaker_BE op 15-08-2024 13:40 ]

• Hugoooh
Fraggert schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:22:
[...]

graag gedaan, vergeet ook "ons" eigen Vraag en Aanbod niet.

Vraag & Aanbod overig

Een eventuele koper heeft dan misschien al wat V&A-beoordelingen voor wat meer vertrouwen, dat kun je zien aan iemand profiel. Desnoods kun je iemand zijn doopceel even lichten aan de hand van wat posthistorie voor een kleine indruk ;)
Hier zal ik het eerste plaatsen inderdaad!
Fraggert schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:31:
[...]

De nieuwprijs halen wordt misschien moeilijk, maar dat gaat op voor alles wat 2dehands is, uitzonderingen daargelaten.
Onderstaande een aantal details, mocht dit de bedoeling zijn mag dit uiteraard verwijderd worden.
Ook snap ik dat het zijn waarde verliest, maar meer omdat ik het zonde vind om het weg te gooien gezien de goede staat.

Denon PMA Sio 2
Denon DNP 800 NE
Norstone Stabbl black
Triangle Genese quartet black
Triangle Esprit antal EZ
Denon PMA2500
Thorens TD-202 Zwart

• Tweaker_BE
Hugoooh schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:49:
[...]
Ook snap ik dat het zijn waarde verliest, maar meer omdat ik het zonde vind om het weg te gooien gezien de goede staat.
Je hebt natuurlijk wel een beetje de indruk gewekt dat het oude spullen zijn..... maar ze zijn dus nog redelijk recent. Dat maakt verkopen natuurlijk een stuk makkelijker.

Gewoon, individueel, een tijdje op MP zetten met bieden en kijken wat er aan reacties komt.
Zeker de versterkers en speakers zijn nog prima te slijten voor redelijke bedragen.

Maar staar je ook niet blind op vraagprijzen. De meeste die veel vragen verkopen het niet voor die prijs. En via een tussenpersoon alleen doen als je het een leuke prijs vindt. Degene die er echt beter van wordt is natuurlijk diezelfde tussenpersoon.

[ Voor 19% gewijzigd door Tweaker_BE op 15-08-2024 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Hugoooh schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:49:

Onderstaande een aantal details, mocht dit de bedoeling zijn mag dit uiteraard verwijderd worden.

Denon PMA Sio 2
Denon DNP 800 NE
Norstone Stabbl black
Triangle Genese quartet black
Triangle Esprit antal EZ
Denon PMA2500
Thorens TD-202 Zwart
Weggooien is natuurlijk zonder bij dit spul, want dit is een fraaie set. Zeker de Genese en de PMA2500 zullen nog best wat opbrengen.

Weet wel dat deze componenten gewoon "op de hoek" bij bijv de Hobo hifi in de etalage stonden en we het hier niet over obscuur zeldzaam materiaal hebben. Beetje zoals wat @Tweaker_BE schetst dus.

Onderscheid moet je hierbij maken in de staat van de spullen, accessoires zoals boekjes, omdozen en eventueel facturen van de eerste eigenaar.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

laatste tipje is https://www.audio-markt.de/

[ Voor 18% gewijzigd door Fraggert op 15-08-2024 14:24 ]

• whiner
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-04 11:47
Hugoooh schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:53:
Goedemiddag,

Alvast bedankt,
Zet gewoon alles apart op marktplaats met wat foto's. zoek naar andere advertentie en kijk wat zij er gemiddeld voor vragen en neem dat over. Krijg je reacties, mooi. krijg je ze niet dan moet je wat aan de prijs doen.

Hifi is voor de liefhebber en opkopers. Klik op de het profiel van de gene die reageert, zie je veel hifi advertenties dan heb je te maken met een opkoper :+ , deze zullen altijd te weinig bieden.

• Tweaker_BE
En bedenk je ook dat de meeste normale kopers dingen willen horen spelen voor ze ze kopen..... zeker als ze een normaal bedrag willen betalen. Dat is altijd het lastige als je eigenlijk je hele set wilt verkopen.

Speakers/versteker weg en er is niks meer te luisteren of dingen nog functioneren.

• whiner
Tweaker_BE schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:01:
[...]

Je hebt natuurlijk wel een beetje de indruk gewekt dat het oude spullen zijn..... maar ze zijn dus nog redelijk recent. Dat maakt verkopen natuurlijk een stuk makkelijker.

Gewoon, individueel, een tijdje op MP zetten met bieden en kijken wat er aan reacties komt.
Zeker de versterkers en speakers zijn nog prima te slijten voor redelijke bedragen.

Maar staar je ook niet blind op vraagprijzen. De meeste die veel vragen verkopen het niet voor die prijs. En via een tussenpersoon alleen doen als je het een leuke prijs vindt. Degene die er echt beter van wordt is natuurlijk diezelfde tussenpersoon.
ik heb liever jaren 90 spul dan alles wat er na komt. versterkers die stroom kunnen leveren, luidsprekers die niet van kunststof zijn etc, ' oude' degelijkheid.
wil je iets moderns dat hetzelfde kan leveren ben je soms wel het tienvoudige kwijt, nieuw.

Maar er zijn maar weinig mensen die daar onderzoek naar doen. Dus de markt is inderdaad klein hiervoor.
De meeste willen nu klein en compact met matig geluid.

• Tweaker_BE
whiner schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:40:
[...]
De meeste willen nu klein en compact met matig geluid.
De meesten willen nu gewoon helemaal geen hifi set meer, daar zit het "probleem".`
En die snap ik ook prima. Leuk voor een dedicated ruimte maar niet meer zo'n mega set in de woonkamer.

Daar staat nu een mega TV :-).

[ Voor 20% gewijzigd door Tweaker_BE op 15-08-2024 14:46 ]

• whiner
Tweaker_BE schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:44:
[...]

De meesten willen nu gewoon helemaal geen hifi set meer, daar zit het "probleem".
Klopt. Dat is voor de verkoper een probleem, voor de liefhebber niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Fraggert schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:04:
[...]
even @FeaR raadplegen of je hier mag neerzetten om wat voor spul het hier gaat.
"Hier" was Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic en kijkende naar het aantal posts was dit al geen kleine vraag meer. Afgesplitst naar een eigen topic.
Aanbieden mag niet maar advies naar waar je er mee naar toe kunt lijkt me een beetje grijs gebied.
Bedrijven/winkels noemen lijkt me in deze geen probleem. Let wel dat taxatie onder het zwarte gebied valt ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat ik zelf zou doen in jouw geval is zoeken naar bedrijven die hifi occasions verkopen danwel inruilen.
Dan kom je bij bedrijven als H&C hifi, Hobo Hifi, AudioExpert etc terecht.

Maar zoals gezegd: je gaat er alleen een echt goede prijs voor krijgen als je de boel op MP zet voor wat het ongeveer waard is. Inkoop zonder inruil vang je er een stuk minder voor, zelfde als bij auto's zeg maar.

Edit: veel van die bedrijven zijn ook actief op https://hifi.nl/tweedehands/ :)

[ Voor 9% gewijzigd door The Eagle op 15-08-2024 15:21 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Kijk nou dan @Hugoooh …….je hele eigen topic, who knew :)

Thanks @FeaR d:)b

• Tweaker_BE
The Eagle schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 15:19:
Wat ik zelf zou doen in jouw geval is zoeken naar bedrijven die hifi occasions verkopen danwel inruilen.
Dan kom je bij bedrijven als H&C hifi, Hobo Hifi, AudioExpert etc terecht.
Bijna alles wat je daar ziet komt van inruil.... als ze niets anders aan je verdienen krijg je < 25% van wat je op MP kan krijgen als je veel geduld hebt en wat inspanning pleegt. En het gros koopt helemaal niets in.

Lijkt me allemaal niet heel zinvol. Zorg dat de set speelt en zet alles op MP en kijkt wat er verkoopt.
Enige lastige is dat je dan losse dingen gaat overhouden.

[ Voor 13% gewijzigd door Tweaker_BE op 15-08-2024 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugoooh
Thanks alle voor jullie hulp!!
Ik wist natuurlijk wanneer de spullen waren aangeschaft, maar niet hoe oud het daadwerkelijk was.
Ik ga allereest van het weekend een aantal nette foto's maken en beginnen met Marktplaats plus V&A hier. En kijken of er iemand geïnteresseerd is in de hele set.

Wat mij betreft mag het topic gesloten worden, ik ben naar tevredenheid hier geholpen! Danke alle!
Pagina: 1