De omvormer van mijn ouders is er mee gestopt. Dit betreft een Stecagrid Steca 2010 DC M omvormer gekocht in 2012 en geïnstalleerd door mijn vader. Nu ben ik op zoek naar tips hoe ik deze installatie weer werkend krijg zonder al te ingrijpende veranderingen. Kan ik de omvormer zomaar wisselen met een ander type en zo ja welke is dan te adviseren? Ik heb niet eerder aan installaties gewerkt maar ben redelijk handig.
De zonnepanelen zijn van het volgende type: Canadian Solar 6P-245P. Zowel de omvormer als de panelen zijn gekocht bij opdezon welke sinds een tijd failliet is.
...
Waarom denk ik dat de omvormer stuk is? Lampje op de besturing bleef rood en na een power cycle van het systeem kwam deze niet meer up. De besturing zelf lijkt het wel te doen maar ontvangt geen informatie meer van de omvormer.
...
De zonnepanelen zijn van het volgende type: Canadian Solar 6P-245P. Zowel de omvormer als de panelen zijn gekocht bij opdezon welke sinds een tijd failliet is.
...
Waarom denk ik dat de omvormer stuk is? Lampje op de besturing bleef rood en na een power cycle van het systeem kwam deze niet meer up. De besturing zelf lijkt het wel te doen maar ontvangt geen informatie meer van de omvormer.
...