Op zoek naar een woonruimte maar hoe?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• ZuidLimburg
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-06 20:47
-

[ Voor 100% gewijzigd door ZuidLimburg op 05-09-2024 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZuidLimburg
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-06 20:47
Er ging iets fout met mijn vorige reactie plaatsen.

Zouden jullie een appartment in Landgraaf overwegen?

• xmiesje
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 19-12-2024
Ja zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickyvandijk
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:19
Misschien is het een optie om aanhuurmakelaar in de regio te zoeken. Deze bedrijven vragen vaak een maand huur als bemiddelingskosten maar ze hebben grote netwerken en kunnen je in contact brengen met verhuurders voordat woningen publiek worden aangeboden. Zelf heb ik met de hulp van een bureau heel snel een appartement gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:50
Probeer ook zeker via woonstichtingen te reageren op woningen buiten de sociale woningen. Hier heb je meestal geen inschrijfduur punten voor nodig, en vergoot je kans :)

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:13
xmiesje schreef op woensdag 4 september 2024 @ 19:51:
Verder hebben we niet stil gezeten en heeft mijn vriend heeft een vast contract en ik ben nog hard op zoek naar wat anders.
In welke regio heeft je vriend een baan gevonden? Ik neem aan dat jij in dezelfde regio op zoek bent en dat jullie daar ook willen gaan wonen?

• xmiesje
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 19-12-2024
Mn vriend heeft een vast contract bij de jumbo hier in Arnhem. Hij kan dus ook prima overgeplaatst worden nemen we aan. Ik zelf ben nu inderdaad hier in de regio op zoek omdat we hier nog wonen. Stel we kunnen wat krijgen in ik zeg maar wat: lutjebroek, dan zou het niet moeilijk moeten zijn om daar te werken. Er van uitgaande dat we hetzelfde werk als nu hebben. (Jumbo & speelgoedwinkel) maar goed, als je reageert op huizen buiten de regio Arnhem dan verhuren ze het toch liever aan mensen met vast werk daar in de buurt

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:01

thof

FP ProMod
xmiesje schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:31:
(...) Of je moet 3.5 keer de kale maandhuur verdienen waarbij de partner voor de helft meetelt, of ontzettend veel geluk hebben.(...)
Even selectief quoten, maar is die 3.5 per maand haalbaar? Ik verwacht dat dat met een hypotheek niet heel veel anders zou zijn. Het gaat om bruto salaris, niet netto! Overigens is mijn ervaring dat er aan die grens niet heel hard wordt vastgehouden als de verhurende partij er vertrouwen in heeft dat jullie de huur blijven opbrengen.

Zie ook hier dat 3 keer de maandhuur niet vreemd is:
https://www.huurwoningen....%20voldoet%20dus%20aardig.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ben je al bij alle woningverenigingen geweest met het probleem? Misschien vinden ze het urgentie als je de huidige woning kwijt raakt? Als je ook van regio aan het veranderen bent en nog aan het soliciteren is dat wel weer lastiger.

Ik zou in ieder geval inschrijven bij een aantal woningverenigingen. Ook als je er niet direct wat aan hebt, misschien kom je over tien jaar in een gelijksoortige situatie en dan sta je in ieder geval al een tijd ingeschreven. Of misschien hebben ze antikraak, ook al is dat maar voor een jaar, ik heb dat ook ooit gedaan en na dat jaar hielpen ze me aan een volgende woning die niet antikraak was en kreeg ik een verhuisvergoeding (ook al hoefde dat contractueel niet, woningverenigingen gaan daar wat netter mee om dan huisjesmelkers).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1 2 Laatste