Inmiddels bijna 9 maand de Pixel 9 Pro 256 GB in bezit. Bevalt prima. Alleen kan iemand vertellen of weet iemand hoe dat zit met die prijzen?
In aug 2024 pre-order gedaan bij Belsimpel met KPN abbo 0GB en onbeperkt bellen, 15 euro pm. 12-9 telefoon geleverd.
Telefoon direct afgetikt voor 768 euro. Destijd was los toestel voor 1099 later 1199 omdat de 100 euro korting / gratis upgrade van 128GB naar 256GB. Samen met abbo toch leuke korting/prijs verschil van 331 euro.
Vriendin gebruikt meer data, heeft duurder KPN abbo dus nog meer korting op de telefoon (kwam onder de 700 euro uit).
Ondertussen zijn we bijna 9 maand verder. Toestel is van 1099 inmiddels voor 850 telefoon is dus 249 in prijs gezakt, logisch want hij is al even op de markt en de 9A is er inmiddels ook.
Alleen de prijs met abbo gaat helaas niet evenredig naar beneden als bij het losse toestel.
Een voorbeeld: onbeperkt bellen, 0GB voor 15 euro pm 9 Pro 256GB:
Belsimpel: nu 744 euro, vorige week nog en al een tijdje 792 euro, los zonder abbo 849 euro.
Bij KPN: met abbo 792 euro
Het verschil met abbo en los is nihil, slechts 100 euro korting, en slechts 24 euro goedkoper dan 9 maand terug. Wel via belsimpel, bij KPN is die duurder dan de prijs waar ik hem destijds voor kocht.
Maar los is het toestel inmiddels wel 250 euro gezakt. Dus met abbo had de prijs nu iets van 518 euro moeten zijn.
Verder heb ik ook nog even gekeken wat de prijs doet als je abbo duurder is (onbeperkt data, 50 Mbps en onbeperkt bellen, 27,50 pm). Gek genoeg blijft de prijs 744 bij Belsimpel, terwijl vriendin destijds iets van 80 tot 100 euro zakte ivm duurder abbo 27,50 vs 15 euro pm).
Waar komt dit verschil vandaan?
Google gaf in het begin 300 tot 400 korting samen met KPN of hoe moet ik dat voor mij zien?
Tijdje terug
deze aanbieding voorbij zien komen (namelijk 582,90 direct aftikken voor de pixel samen met 15 euro pm KPN). Nette prijs voor die tijd maar die koop is mislukt. Reden: ID kaart en pinpas naam kwam niet overeen (gezamenlijke rekening rabo zet maar 1 naam op de pas, telefoon direct afgerekend daar staat WEL mijn naam in en de naam van de pas, naam vriendin dus), beetje vreemd want via belsimpel is dat wel goed gegaan (anders had ik nu geen 9 Pro gehad) maar ja daar was een foto van de bankpas ook niet nodig.
offtopic:
Had ik bij Ritel willen kopen zonder gedoe had ik de moeten frauderen en ID van de vriendin moeten gebruiken terwijl het 2de nummer op mijn naam hoort te staan of tijdelijk een extra rekening moeten openen alleen op mijn naam.