Geopolitiek en economie: beste magazin of blad?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het beste Nederlandse (1) en Engelstalige (2) blad of magazine als het gaat om Geopolitieke en vooral economische analyses en nieuws?

Elsevier misschien maar ik dat is een "rechts" blad en the Economist maar dat is Engelstalig. Iemand een tip?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-09 12:26
Economist is top, juist ook op geopolitieke duiding. Qua economische analyse in het achterhoofd houden dat ze wel vanuit orthodox economisch gedachtegoed vertrekken in hun duiding. Foreign Policy is ook goed.

Nederlandstalig is matig, vooral op het gebied van geopolitiek. FD is het beste voor economie in mijn ogen. In de Groene Amsterdammer staan ook goede onorthodoxe economische analyses, maar het is niet de focus van het blad dus je krijgt er veel extra's bij. ESB voor de vakidioten. Geopolitiek zou ik eerder een podcast als Boekestijn en de Wijk aanraden. Qua blad geen aanrader, is allemaal vrij pover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

In Nederland heb je dan een beetje:
  • EW Magazine (Elsevier weekblad)
  • HP/De Tijd
  • De Groene Amsterdammer
Dit zijn (voornamelijk) opiniebladen en hebben regelmatig ook geopolitieke achtergronden en analyses.
Als EW lezer ben ik van mening dat hoewel de inslag wellicht wat rechts is, er zeer regelmatig tegengeluid langskomt en er best ruimte is voor linksere berichtgeving.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?