Het Grote IBM-HD Uitval Topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 871 views sinds 30-01-2008

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

twee dingen:

1) een echte "low level" format

2) dit is een partitie truuk.
kan je denk ik niet met fdisk doen, maar gaat perfect met PQmagic of andere partitie-wizzards.

Dit werkt trouwens het best als je bad-clusters dicht bij elkaar liggen. De bedoeling is dat je die slechte plek isoleert. Je gaat als het ware om de slechte plek heen partitioneren.

stel dat je rond de 7 gig een x-aantal bad clusters hebt.

Dan maak je een c van 6 gig a 6,8 (veiligheidsmarge kan geen kwaad) en ga je de extended partitie starten vanaf 7.2 a 8 gig tot het eind.

Denk dat je het al snapt. Dat "lege" plekje word niet gepartitioneert en dus ook niet geformat. Windows ziet het niet, gebruikt het niet zodat je voorlopig van je probleem af ben. Ik zeg voorlopig, want als je HDD echt gaar aan het worden is komen er vanzelf nog meer slechte plekken.

Heb deze truuk vaker toegepast en het werkt.

Maar zou toch eerst die Low level doen.....

Suc6

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 13:22
Bedankt voor je uitleg, ik heb toch maar een nieuwe gekocht (WD Caviar van 40GB 7200rpm)

IBM gebeld en ik kan de schijf opsturen en krijg dan een nieuwe.

Kan alleen de pc geen 14 dagen missen vandaar die nieuwe schijf.

Specs

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-03 20:02

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Mijn 60gb 120GXP schijf begon ook ineens te tikken, net alsof je een stuk kauwgum pakt uit zo'n strip. Ik ga het niet eens afwachten, na het lezen van de horror verhalen hierop tweakers, hij gaat vandaag terug naar de winkel voor een andere.

en die andere is absoluut GEEN IBM.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:04
Ik heb een tijdje geleden een IBM 120Gxp 80 gig 7200rpm gekocht en die bevalt mij prima, lekker snel en stil :) Ik heb er wel een 80x80mm fan opgericht staan, want zonder koeling werd ie wel erg warm.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb 2 60gb 120gxp schijven in raid 0 draaien. Presteren perfect :Y). Met actieve koeling (1x80mm koeler) worden ze zo'n 25 graden. Best kewl dacht ik zelf.

Nadeel van het lezen van dit soort topics is dat je alleen de negatieve reacties leest over uitvallende harde schijven. Op tweakers.net stond ooit dat de uitval van 60gxp schijven 2x zo hoog is als maxtor schijven. Respectievelijk 3% en 1,5%.

3% is niet echt super veel en aangezien IBM absoluut niet moeilijk doet met omwisselen mag dit ook wel eens gezegd worden.

Verwijderd

Ik heb al 1 40 gig 60GXP IBM na twee maanden mogen afschrijven... ben nu met me tweede bezig, die pas ook kuren had.

Ik ben dus niet erg tevreden over de betrouwbaarheid van deze HD.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
heb van de week mijne 60gxp opgestuurd, chip spontaan doorgebrand, en dat terwijl de kast temperatuur op 25graadjes ligt en de harddisk altijd 'koud' was,

voor mij geen IBM meer

Verwijderd

OK, ik heb in december 2001 2 IBM 60GXP 60GB bestelt. Hoorde toen de horror en dacht weet je wat, toch maar HDD koelers kopen. Heb er met veel plezier en snelheid mee gedraait.... tot vanmiddag. De 0x70 error code van de DFT tools op een van de schijven. Ik had de DFT gedraait nadat XP met een BSOD kwam met de melding UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME.

Nu dus een hele sloot leuke data kwijt (films, series, mp3s) maar mijn echte data is gelukkig goed gebackupt.

Dus hier wederom een dooie IBM... :'(

Nu maar RMA, we zien wel weer.

Verwijderd

2x een 30gb 75 gxp kapot gegaan, nu in bezit van 2x 120gxp 80gb schijfjes in raid 0 met een score van 52000 :9
IBM is nog steeds de snelste :-)

Verwijderd

Voor mij iig geen Raid 0 meer....

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Verwijderd schreef op 11 september 2001 @ 15:35:
[...]

Mij het zelfde, MAAR NET IETS ANDERS VERDER...
Kocht hier tweedehands van FROMDUSKTILLDAWN ene J. Kieniet uit Veenhuizen...(met de noorderzon vertrokken zo blijkt nu) twee 40 gb hardeschuiven van IBM, bij nader inzien bleken het 2 30 GB hardeschuiven te zijn van IBM, ene werkte niet bij aankomt andere na inzetten 2 min daarna niet meer.. Je begrijpt.... Ik heb het niet meer op die boer(en) uit veenhuizen!

Maar gelukkig begreep IBM mijn verhaal en krijg ik binnen 10 dagen 2 nieuwe hardeschuiven van 30 GB thuisgestuurd. Zat rma op, ze waren van feb 2001, daar had ik wel rekening meegehouden.

Maar die boer J Kieniet uit veenhuizen zit dus ook onder ons Tweakers, dus let op uw zakken, voor je het weer rolt ie je... Vind het maar een rotte appel op deze forum.

Over IBM tja..even afwachten, maar ben prima geholpen verder bij hen.
Nja had je daar nou een bonnetje van? Of moet je hem gewoon opsturen naar IBM? Ik heb namelijk ook 2 40GB deskstars, de eerste nam in zijn crash ook mijn mobo&CPU meej(vraag me niet hoe, maar mijn mobo en cpu waren net zo gaar als de HDD) deze HDD hebbik met weer met veel pijn en moeite aan de praat gekregen en loopt nu al weer een halfjaar zonder problemen.

De tweede hield er vandaag gewoon meej op en liet een sarcasitsch tikkend geluid na, wat ik ook deed, mun bios herkent um niet en mijn RAID controller flipt helemaal van deze schijf. Dood issie zeker, maar als ik van IBM een nieuwe zou kunnen krijgen zou dat heel flex zijn, hijs uit JUN-2001(staat erop iig) maar omdat ik dus geen bon van aankoop heb(2e hands overgekocht) bennik bang dat ik naar een nieuwe schijf fluiten kan :S
Verwijderd schreef op 11 September 2001 @ 15:42:
[...]

Reactie op jou vraag.
Ik ben toen, na mijn verhaal naar deze link gegaan:
http://www.storage.ibm.com/hdd/support/pre_rma.htm
Kan je RMA aanvragen, mits dat nog kan (3 jaar garantietermijn)

mvg,

Art
Deze link brengt je naar een vage pagina, maar wat is RMA precies en hoe vraag je het aan?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Rey, omdat dit al de tweede keer is dat je een oud topic omhoog schopt, bij deze het verzoek om dat niet meer te doen. Dit kan alleen maar verwarring veroorzaken en daarnaast is het beleid t.o.v. Grote Topics sinds lange tijd gewijzigd. Zie de Sticky van dit subforum.

Deze topic gaat dan ook dicht.

Om jou wat verder te helpen:
• Bonnetje heb je niet nodig, wanneer je direct bij de fabrikant RMA'd. De fabricatiedatum staat gewoon op de schijf. Wanneer je met het bonnetje bij de winkel RMA'd heb je enkel het voordeel dat je meestal direct een nieuwe schijf meekrijgt en geen verzendkosten hoeft te betalen.
• Wat RMA betekent kun je gewoon opzoeken: [search=wat betekent rma]. Het linkje dat Mcart postte is alweer van bijna 2 jaar geleden. In de tussentijd is de HDD divisie van IBM overgenomen door Hitachi en dat staat dan ook op dat linkje .. Klik simpelweg door op www.hgst.com > Support > Warranty :)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.