Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobKlimop
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-05 14:16
Mijn vraag
Afgelopen weekend heeft m'n versterker besloten een eigen leven te gaan leiden. Om half 1 's nachts begon hij op bijna max volume muziek af te spelen. Ik was toen niet thuis en uiteindelijk heeft de politie m'n voordeur moeten forceren om het uit te zetten. M'n buren in het flatgebouw waren, zoals je kan verwachten, niet heel blij met de gebeurtenis.

Ik heb een paar theorieën over wat de oorzaak kan zijn:
  • Ik heb perongelijk via m'n smartwatch Spotify Connect aangezet en op play gedrukt, vervolgens het volume ook nog eens een stuk harder gezet;
  • Nieuwe telefoon die wellicht in m'n zak bovenstaande heeft gedaan;
  • Hardware/software bug in de receiver/Heos
Andere theorieën zijn absoluut ook welkom, aangezien bovenstaande niet onmogelijk zijn, maar wel iets vergezocht.

Nu wil ik vooral graag logbestanden inzien van Spotify/Heos/de Denon receiver (AVR-X1700H DAB) zodat ik erachter kan komen wat het getriggerd heeft.

Relevante software en hardware die ik gebruik
  • Spotify
  • Denon AVR-X1700H DAB (Met Heos)
  • Samsung telefoon/Galaxy Watch4
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het enige waar ik zelf nog wat uit kan halen is HomeAssistant. Hier is te zien dat de versterker om half 1 aan is gegaan en dat hij is begonnen met afspelen, hier is echter ook geen trigger uit te halen.
Daarnaast heb ik me een ongeluk gezocht in de Spotify en Heos apps, maar zijn geen logbestanden te vinden, mocht iemand hier tips in hebben hoor ik het graag!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:06

reaL_G

G

ik kan mijn denon (x3700) versterker niet aanzetten middels spotify connect op watch of telefoon.
Ik moet handmatig verbinding maken met heos/spotify, daarna kan ik wel volume etc aanpassen.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Er zijn ongetwijfeld bestanden in de Spotify en HEOS apps beschikbaar, maar die zitten in het deel waar je (op android iig) root access voor moet hebben. Als je Androzip installeert (android) kun je er achter komen waar de applicatiedata staat.
Verder:
- Kijk eens wat er gebeurt als je de stroom van de Denon afhaalt. Gaat de receiver dan aan of springt ie naar standby? Stroompiek of -dip kan natuurlijk altijd voorkomen

- Heb je toevallig een kat rondlopen die op een quick select van de afstandsbediening is gaan staan?

- Default volgens de manual is dat de receiver bij het aanzetten naar het laatst gebruikte volume gaat (dus voor ie in standby ging). Heb je voor je de deur uit ging op bijna max volume gespeeld, of is ook het volumeniveau een afwijking?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobKlimop
The Eagle schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:11:
Er zijn ongetwijfeld bestanden in de Spotify en HEOS apps beschikbaar, maar die zitten in het deel waar je (op android iig) root access voor moet hebben. Als je Androzip installeert (android) kun je er achter komen waar de applicatiedata staat.
Ik zal dit dan zeker in m'n achterhoofd houden, maar moet zeggen dat ik het rooten van een, nog geen week oude telefoon, ook geen prettig idee vind i.v.m. garantie. Maar mocht er geen andere mogelijkheid zijn om erachter te komen zal dat toch moeten denk ik.
- Kijk eens wat er gebeurt als je de stroom van de Denon afhaalt. Gaat de receiver dan aan of springt ie naar standby? Stroompiek of -dip kan natuurlijk altijd voorkomen
Dit zal ik vanavond nog maar eens proberen. Toen ik in het verleden (wel echt alweer een tijd geleden) de receiver tijdelijk van de stroom afhaalde ging hij direct naar standby modus, maar misschien dat een update dit veranderd heeft.
- Heb je toevallig een kat rondlopen die op een quick select van de afstandsbediening is gaan staan?
Die heb ik zeker rondlopen! En daar heb ik inderdaad ook over nagedacht, maar als ze dat had willen doen had ze
1. op een plankje van de salontafel moeten zitten, waar ze nooit zit;
2. Aangezien ik niets onder een quick select heb geprogrammeerd, de receiver aan moeten zetten;
3. (er even vanuit gaande dat Spotify uit zichzelf meteen ook opende) het volume van ±30 naar 88(!) moeten zetten. Technisch gezien is het zeker mogelijk, katten kunnen uiteraard kleine duiveltjes zijn, maar ik vond dit net iets te vergezocht om het als aannemelijk te zien.
- Default volgens de manual is dat de receiver bij het aanzetten naar het laatst gebruikte volume gaat (dus voor ie in standby ging). Heb je voor je de deur uit ging op bijna max volume gespeeld, of is ook het volumeniveau een afwijking?
Dat is ook het ding, ik heb de versterker nog nooit ook maar in de buurt gehad van 88. 60 is denk ik wel de max geweest, 30 voor youtube/muziek en 50/55 voor streamingsdiensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:34
JobKlimop schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:26:
Afgelopen weekend heeft m'n versterker besloten een eigen leven te gaan leiden.
Komt vaker voor met Denon en Marantz, HEOS-app blaast mijn Marantz receiver op, is dat herkenbaar?.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobKlimop
Thanks, die had ik nog niet gevonden!
Nu heb ik het geluk dat m'n versterker het overleefd heeft (vooralsnog), maar dit is behoorlijk kwalijk.

In ieder geval weer meer leesvoer om wijzer van te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-05 16:46
Heb hier de zelfde versterker, je kan voor het volume een max instellen en ook het volume voor wanneer je de versterker aanzet zodat hij altijd op het zelfde volume aangaat, ongeacht waar je hem op uitzet.
Verder kun je netwerk bediening in standby modes uitzetten, verwacht dat het dan ook niet mogelijk is om hem met spotify aan te zetten.

Collectie

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-05 16:21
En ook nagedacht over een hack? Dus wachtwoorden veranderen voor Spotify en HEOS lijkt me ook geen slecht idee en even kijken of het nodig is of de receiver vanuit buiten aangestuurd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:58
Toevallig heb ik dit topic van de week gelezen en ben ik zojuist, ook om half 1, wakker geworden omdat er op maximaal volume muziek werd afgespeeld over mijn HEOS set.

Ben erg benieuwd of je al iets verder bent gekomen in je onderzoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobKlimop
Servpage schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 22:16:
Heb hier de zelfde versterker, je kan voor het volume een max instellen en ook het volume voor wanneer je de versterker aanzet zodat hij altijd op het zelfde volume aangaat, ongeacht waar je hem op uitzet.
Verder kun je netwerk bediening in standby modes uitzetten, verwacht dat het dan ook niet mogelijk is om hem met spotify aan te zetten.
Klopt, heb ik ook meteen gedaan. Ik lees alleen in een hoop berichten van anderen dat de app deze instelling negeert, dus absoluut geen garantie helaas.
V.w.b. het "over netwerk bedienen in standby", ik weet eerlijk gezegd niet of ik dat aan heb staan. Zal ik vanavond even na moeten kijken. Mocht dat wel het geval zijn, weet ik ook niet of ik het uit wil zetten. Mocht het namelijk een bug zijn aan de receiver kant, kan ik hem nu nog op pauze zetten op afstand, mocht het weer gebeuren.
morritz34 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 00:40:
Toevallig heb ik dit topic van de week gelezen en ben ik zojuist, ook om half 1, wakker geworden omdat er op maximaal volume muziek werd afgespeeld over mijn HEOS set.

Ben erg benieuwd of je al iets verder bent gekomen in je onderzoek
Interessant dat het bij jou ook om half 1 is gebeurd. Ik heb helaas nog geen voortgang gemaakt, mocht ik wijzer worden zal ik het zeker delen.

Gaat het bij jou ook om een receiver, of om HEOS speakers/soundbar?

[ Voor 45% gewijzigd door JobKlimop op 16-08-2024 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:58
JobKlimop schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:37:
[...]

Klopt, heb ik ook meteen gedaan. Ik lees alleen in een hoop berichten van anderen dat de app deze instelling negeert, dus absoluut geen garantie helaas.
V.w.b. het "over netwerk bedienen in standby", ik weet eerlijk gezegd niet of ik dat aan heb staan. Zal ik vanavond even na moeten kijken. Mocht dat wel het geval zijn, weet ik ook niet of ik het uit wil zetten. Mocht het namelijk een bug zijn aan de receiver kant, kan ik hem nu nog op pauze zetten op afstand, mocht het weer gebeuren.

[...]

Interessant dat het bij jou ook om half 1 is gebeurd. Ik heb helaas nog geen voortgang gemaakt, mocht ik wijzer worden zal ik het zeker delen.

Gaat het bij jou ook om een receiver, of om HEOS speakers/soundbar?
Exacte type heb ik nu niet bij de hand, maar het is een soundbar met subwoofer. Indien gewenst kan ik straks even het exacte type opzoeken.

Het was compleet random. Ook de muziek. Dit was muziek die ik normaliter nooit luister. Dit was dus ook nergens naar terug te herleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharminepulse
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:31
Ik heb hetzelfde ook twee keer meegemaakt in het verleden, was toen gelukkig in de buurt van mn receiver om 'm uit te zetten, maar erg vervelend. Ik ben uiteindelijk Roon gaan gebruiken ipv heos, volume begrenzen gaat inderdaad niet helpen. Ik kan verder buiten tweakers.net ook maar weinig vinden over dit probleem op wat enkele meldingen na, vraag me af of het bekend is bij Marantz. Ik ben zelf sowieso al niet meer van plan terug te gaan naar heos.
Pagina: 1