Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel310
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-05 14:05
Hi,

Vergelijkbaar probleem werd al eerder aangesneden, maar daar was geen reactie op.

Mijn Marantz sr6013 in combinatie met de HEOS-app is nu voor de tweede keer in een 3 maanden tijd kapot gegaan. Mijn vraag is: Hebben anderen dit ook meegemaakt?

Wat er gebeurt: Volume gaat ineens voluit aan. En dan is het echt heel hard, out of nowhere. Dit is overigens wel paar keer eerder gebeurd. Ik vermoed dat het dus mis gaat met de HEOS-app, die het volume ineen keer heel hard zet.
Resultaat van de eerst keer kapot (en dan heb ik hem dus binnen paar seconden weer omlaag gedraaid) was dat de receiver zichzelf uitschakelde en niet meer aanging. Dit is verholpen door het vervangen van twee eindtrap-kanalen á 195 euro
De tweede keer ging het volume weer ineens voluit. De vonken sloegen uit het apparaat. Resultaat: gehele eindtrap circuit moet worden vervangen (aldus reparateur), á 382 euro.

Dat de HEOS-app het volume op maximaal zet, kan een broekzakdingetje zijn, maar aan de andere kant reageert de volume van de app normaal heel traag (het is ieg sneller om naar het apparaat te lopen en daar volume omlaag te draaien).
Ik vind dat de receiver zichzelf moet kunnen beschermen hiertegen zonder kapot te gaan. Volgens de reparateur heeft de receiver ook wel zo’n bescherming, maar niet voor de aansturing vanuit de HEOS-app. Tja.

Het lijkt me sowieso een fout ergens in het samenspel van receiver en app. Dus dat de fabrikant hier iets niet goed heeft gedaan (Marantz en HEOS komen blijkbaar uit hetzelfde bedrijf – maar zelfs als het niet zo was, de samenwerking met de HEOS-app was voor Marantz een selling point voor dit apparaat).

Ik heb de reparatie nog niet laten uitvoeren. Mijn angst is ook dat het zo weer kan gebeuren….

Maar goed, mijn vraag is dus: komt dit probleem vaker voor?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:31
Je hebt er nu niks meer aan, maar mijn C70s heeft een limiter. Die heb ik op dag een ingesteld op 60%. Overigens kwam ik er gisteren achter dat dit niet werkt met dnla streams. Daar zal je het moeten beperken in de client.

Er is trouwens een Marantz topic:

Het Marantz ervaringen/discussie Topic

[ Voor 18% gewijzigd door ppeterr op 20-07-2024 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:51
Michiel310 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 08:51:
Maar goed, mijn vraag is dus: komt dit probleem vaker voor?
Blijkbaar
Reddit - HEOS App Volume issues
Reddit - HEOE App iPhone absolutely slamming audio volume
Reddit - Accidental extremely loud volume when connecting
AVS Forums - Marantz Stereo 70 cranking up blasting up the volume on HEOS app
ROON - Issue with 100 Volume when using Airplay with HEOS products

HEOS is client van Denon en Marantz. Vandaar Denon en Marantz producten in bovenstaande links en ook diverse diensten. Maar als ik het zo lees een probleem wat (veel) vaker voorkomt en tot op heden niet op is gelost.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Als ik het zo lees, is het Airplay. Iphone. Ios.

@Michiel310 Gebruik je een Iphone? Vast wel, naar verhaal zo. Dat je spullen stuk gaan hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Je kan bepaalde services uitzetten. Ik zou dat eens overwegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n1JEYUM-kfcUPaljkp_U-lodfzo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ofYpaxWPLnqdnj3juPAhr7sC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoewel het dan lijkt dat de app niet goed werkt, is het echt idiote natuurlijk dat op hoog volume dat ding zichzelf opblaast. Sowieso hoort hij beveiliging te hebben in het geval je bijvoorbeeld hele laag-ohmige speakers eraan hebt zitten. Maar daarnaast hoort hij gewoon hoog volume te kunnen zonder kapot te gaan.

Je kan wel de luidspreker impedantie instellen zie ik, heb je dat gedaan? (Geen idee of hij dan volume begrensd op veilige waardes, of dat hij het voor andere zaken gebruikt, maar wie weet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:59
Ik heb dit euvel bij een vriend van me een aantal keer gezien.
Altijd met Spotify Connect vanaf een iPhone.

Was met een Denon AVR-X7200WA.

Gek genoeg lijkt de Denon AVC-A1H die hij nu heeft er geen last van te hebben.
(Nieuwere firmware die beter is?)

Wat er lijkt te gebeuren is dat het volume op de telefoon waarmee de connectie gemaakt wordt erg hoog staat.
Dat volume wordt zodra je Spotify Connect start dan het volume van de receiver, wat natuurlijk niet moet.

Het zal er iets mee te maken hebben dat je de functionaliteit hebt om het volume met de fysieke knoppen van je telefoon te regelen.
De implementatie is zo te zien alleen niet goed, in plaats van het volume van de receiver eerst naar de telefoon te kopieren voor de volumeregeling aan de telefoon te hangen, geeft die telefoon gewoon door wat het ingestelde volume op de telefoon was…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel310
Thanks, hier zitten goeie dingen bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel310
ppeterr schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 09:00:
Je hebt er nu niks meer aan, maar mijn C70s heeft een limiter. Die heb ik op dag een ingesteld op 60%. Overigens kwam ik er gisteren achter dat dit niet werkt met dnla streams. Daar zal je het moeten beperken in de client.

Er is trouwens een Marantz topic:

Het Marantz ervaringen/discussie Topic
Dank. Ik weet niet of ik de receiver kan begrenzen, wel een goed idee. Hoe doe jij dat bij de C70s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel310
FeaR schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 13:16:
[...]

Blijkbaar
Reddit - HEOS App Volume issues
Reddit - HEOE App iPhone absolutely slamming audio volume
Reddit - Accidental extremely loud volume when connecting
AVS Forums - Marantz Stereo 70 cranking up blasting up the volume on HEOS app
ROON - Issue with 100 Volume when using Airplay with HEOS products

HEOS is client van Denon en Marantz. Vandaar Denon en Marantz producten in bovenstaande links en ook diverse diensten. Maar als ik het zo lees een probleem wat (veel) vaker voorkomt en tot op heden niet op is gelost.
Dit is heel behulpzaam, dit zoek ik inderdaad. Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel310
ppeterr schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 13:28:
Als ik het zo lees, is het Airplay. Iphone. Ios.

@Michiel310 Gebruik je een Iphone? Vast wel, naar verhaal zo. Dat je spullen stuk gaan hierdoor.
Hi, nee ik heb een Galaxy A52.

Als ie terug is kijk ik naar deze instellingen. Maar eigenlijk vind ik dat ie helemaal niet op deze manier kapot moet kunnen gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel310
Sissors schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 14:08:
Hoewel het dan lijkt dat de app niet goed werkt, is het echt idiote natuurlijk dat op hoog volume dat ding zichzelf opblaast. Sowieso hoort hij beveiliging te hebben in het geval je bijvoorbeeld hele laag-ohmige speakers eraan hebt zitten. Maar daarnaast hoort hij gewoon hoog volume te kunnen zonder kapot te gaan.

Je kan wel de luidspreker impedantie instellen zie ik, heb je dat gedaan? (Geen idee of hij dan volume begrensd op veilige waardes, of dat hij het voor andere zaken gebruikt, maar wie weet).
Nee, niet gedaan. Hij is nog bij de reparateur. Kan er naar kijken als hij terug is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel310
RobbieT schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 14:54:
Het zal er iets mee te maken hebben dat je de functionaliteit hebt om het volume met de fysieke knoppen van je telefoon te regelen.
ja, als het een broekzakding is, dat de volumeknop omhoog hele tijd wordt ingedrukt. Maar dat daar geen begrenzing op zit (die je dan handmatig nog kan overriden) vind ik raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel310
Maar, ik haal hier genoeg uit om een mailtje aan Marantz te wijden... Kijken hoe zij reageren Nogmaals dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:51
Dat de HEOS app die setting lijkt te negeren komt ook terug tussen de klachten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel310
FeaR schreef op zondag 21 juli 2024 @ 07:30:
[...]

Dat de HEOS app die setting lijkt te negeren komt ook terug tussen de klachten.
tja...

Mocht Marantz snel wat van zich laten horen, laat ik het hier weten. Nogmaals dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
Michiel310 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 17:40:
[...]

ja, als het een broekzakding is, dat de volumeknop omhoog hele tijd wordt ingedrukt. Maar dat daar geen begrenzing op zit (die je dan handmatig nog kan overriden) vind ik raar
Nee, zo bedoel ik het niet.
Zie het, je werkt de hele dag in een lawaaige omgeving, dus staat je telefoon volume op max.
Op het moment dat je Spotify connect gebruikt kan je het volume van de versterker met de volumeknoppen van je telefoon regelen.

Wat er alleen lijkt te gebeuren is dat het initiele volume van je telefoon wordt overgenomen, en dus niet de setting waar je receiver op stond.

Resultaat, receiver op vol volume terwijl je dat niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeVv
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:00
RobbieT schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 22:50:
[...]

Nee, zo bedoel ik het niet.
Zie het, je werkt de hele dag in een lawaaige omgeving, dus staat je telefoon volume op max.
Op het moment dat je Spotify connect gebruikt kan je het volume van de versterker met de volumeknoppen van je telefoon regelen.

Wat er alleen lijkt te gebeuren is dat het initiele volume van je telefoon wordt overgenomen, en dus niet de setting waar je receiver op stond.

Resultaat, receiver op vol volume terwijl je dat niet wil.
Dit heb ik ook met mijn x3800h. Als ik Spotify op mijn iPhone verbonden heb met mijn versterker en bijvoorbeeld instagram gebruik. Als er dan opeens een filmpje met geluid komt wil ik het geluid van mijn iPhone zachter zetten, maar als ik aan de volumeknop kom neemt de versterker het volume van de iPhone over en staat dan opeens achterlijk hard :X Gelukkig heb ik mijn telefoon nooit zo hard staan dus dan wordt het half volume, wat nog steeds bizar veel is.

Ik heb ook het probleem dat het volume van HEOS sowieso significant hoger is dan andere bronnen. Bij films moet ik het volume flink hoger zetten, als ik dan weer muziek ga luisteren daarna moet ik onthouden om het volume aan te passen, anders trillen de glazen uit m'n kast 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-06 14:56
Ik heb op mijn Marantz Cinema 40 een harde cap op het volume op 65 staan en ingesteld dat hij standaard aangaat met 30.

Alsnog gaat het soms mis met gebruik van de app of spotify icm telefoon (soms pakt hij wel volumeknoppen van de iphone, soms bedienen die weer het geluid van de telefoon zelf, kan daar nog niet echt wijs uit). Maar problemen met ultra hoge volumes heb je dan dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Er is een nieuwe firmware, ik heb de change log helaas nog niet kunnen vinden.

ppeterr in "Het Marantz ervaringen/discussie Topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
Net Tidal connect op mijn Denon x3800h geteste en hetzelfde probleem. Heos negeert gewoon de volume limit die ingesteld is. Heb hopelijk niks kapot gemaakt(nog even testen komende tijd) Maar ik ga mijn bluos node weer gebruiken, dan maar een extra handeling. Het risico is voor mij te hoog, wel jammer want ik vond tidal connect met mijn vorige anthem ext prettig werken.
Pagina: 1