Sinds een paar weken hangt hier een Itho Daalderop HRU 350 als WTW en ventilatie type D.
Het gaat om een tweedehands unit uit 2022 die ik zelf heb opgehangen.
Vanaf het begin brandt het storingslampje 3x rood en 1x oranje, dat destijds overging in 2x rood en 2x oranje

Dit wees op een probleem met de temperatuursensor die voor de bovenste ventilator hangt. Die heb ik vervangen en de oude gaf wel de juiste waardes, ca 10K ohm bij 20 graden op beide sensoren.
Storing 3x rood en 1x oranje blijft echter tot heden.
Ik heb een andere voeding PCB en aanstuur PCB erin gemonteerd en het probleem blijft bestaan.
Verdere hardware die ik gebruik:
- 1x RF auto waterdicht bediening
- 2x 230V CO2 sensor
- 1x RV sensor op batterijen
Nadat de stroom eraf is geweest werkt de HRU zonder problemen, na ongeveer een uur gaat het storingslampje weer knipperen. Hij reageert nog wel gewoon op CO2 en RV.
Enige ideeen hoe ik het probleem verder kan onderzoeken zijn uiteraard welkom.
Het gaat om een tweedehands unit uit 2022 die ik zelf heb opgehangen.
Vanaf het begin brandt het storingslampje 3x rood en 1x oranje, dat destijds overging in 2x rood en 2x oranje

Dit wees op een probleem met de temperatuursensor die voor de bovenste ventilator hangt. Die heb ik vervangen en de oude gaf wel de juiste waardes, ca 10K ohm bij 20 graden op beide sensoren.
Storing 3x rood en 1x oranje blijft echter tot heden.
Ik heb een andere voeding PCB en aanstuur PCB erin gemonteerd en het probleem blijft bestaan.
Verdere hardware die ik gebruik:
- 1x RF auto waterdicht bediening
- 2x 230V CO2 sensor
- 1x RV sensor op batterijen
Nadat de stroom eraf is geweest werkt de HRU zonder problemen, na ongeveer een uur gaat het storingslampje weer knipperen. Hij reageert nog wel gewoon op CO2 en RV.
Enige ideeen hoe ik het probleem verder kan onderzoeken zijn uiteraard welkom.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021