BSLAY laptops van AliExpress

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastend
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:51
Er is een topic hier op Tweakers over Chinese smartphones: Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 3,
maar er is geen topic over (exotische) Chinese laptops (voor zover ik weet).
Het gaat om laptops die te koop wordt aangeboden via AliExpress van het merk BSLAY:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0VG28SMPhLZJZq_LxyASGSJD-ok=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ROemMSZbM8ZrkA5IDBJA3F2R.jpg?f=user_large

Met een AMD R7-7840HS, 64 GB DDR5 werkgeheugen en 4 TB SSD-opslag is deze 16 inch laptop voor €1.087,83 te koop (na aftrek kortingen).

https://nl.aliexpress.com...herSeller%7Cquery_from%3A

Een ander model waar ik naar keek is deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F54KLUVPAVEzHga3RVRPh_GjXVQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/n5Il4oJ5ibY8v7Y74lSncYJM.jpg?f=user_large

https://nl.aliexpress.com...glo2nld#nav-specification

Deze is te koop voor €1.363,55 na aftrek kortingen. De videokaart is hier de grote plus.

Het merk is BSLAY, waar ik nog nooit van gehoord heb. Er is ook weinig informatie over te vinden.
Ik heb voor de meest uitgebreide configuraties gekozen, omdat het m.i. niet zoveel scheelt als je voor minder zou gaan. Toch blijft het een hoop geld voor een sprong in het diepe.
Wat zijn jullie gedachten hier over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:12
Voor ongeveer hetzelfde geld zou ik in Nederland kopen ipv garantie zoiest https://www.megekko.nl/pr...r%20NL&utm_term=225933600

Ik koop genoeg op ali maar geen gaming laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurt71
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14:24
ja, hier ook veel op alie maar geen electronica.
Wat met de invoerrechten hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastend
kurt71 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 16:25:
ja, hier ook veel op alie maar geen electronica.
Wat met de invoerrechten hiervan?
Dit staat er bij het winkelmandje:
"Vanaf 1 juli 2021 zijn alle marktplaatsen volgens de EU-wetgeving verplicht om belasting over de toegevoegde waarde (btw) te innen en onder bepaalde omstandigheden af te dragen aan de bevoegde belastingdienst. Het btw-tarief kan variëren afhankelijk van het land van bestemming voor uw bestelling en het type product dat is gekocht. Bezoek ons Helpcentrum voor meer informatie."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurt71
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14:24
ik koop nooit voor meer dan €150 voor geen extra taksen te moeten betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:05
Eastend schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 23:38:
[...]

Dit staat er bij het winkelmandje:
"Vanaf 1 juli 2021 zijn alle marktplaatsen volgens de EU-wetgeving verplicht om belasting over de toegevoegde waarde (btw) te innen en onder bepaalde omstandigheden af te dragen aan de bevoegde belastingdienst. Het btw-tarief kan variëren afhankelijk van het land van bestemming voor uw bestelling en het type product dat is gekocht. Bezoek ons Helpcentrum voor meer informatie."
BTW is niet het zelfde als invoerkosten. BTW zal je inderdaad vanaf 2021 direct betalen aan Ali, ongeacht de waarde.
Dit zijn de extra kosten als u bestelt buiten de EU

btw
Die moet u altijd betalen, vanaf 1 juli 2021 is er geen btw-vrijstelling meer voor pakketjes tot € 22. Reken op 21% btw, voor een aantal producten geldt een verlaagd tarief van 9%.

invoerrechten
Is uw aankoopbedrag € 150 of meer? Dan betaalt u ook invoerrechten. Reken op 0 tot 17% invoerrechten.

inklaringskosten
Dit zijn kosten die uw pakketdienst maakt om aangifte te doen bij de Douane. Dit zijn vaste bedragen die verschillen per bezorger - die kan u er meer over vertellen.
Echter heeft een laptop invoerrechten van 0% :)

https://www.belastingdien...akket-bestel-buiten-de-eu

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-05 09:46
Het scheelt niet veel in kosten, en als er wat kapot gaat zit je met een gebrickte laptop en kan je garantie wel op je buik schrijven.

Hoewel ik ook veel van Ali haal, leer je toch snel genoeg dat je er geen grote/dure aankopen moet doen tenzij je geen andere keus hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
Geen ervaring mee, maar ik zou het zelf niet hebben gewaagd. Garantie is zeker een dingetje, dat gaat veel lastiger dan als je het in Nederland/Europa aanschaft.

Ik erger me ook aan de spelfouten en verschillende lettertypes in de specificaties. Zeker de verschillende lettertype betekent dat er mee gekloot is.
Tevens zegt de support max Win 10? Dus geen TPM?
Ook betreft de SSD & DRAM is de kans groot dat je Chinese C-Grade materialen krijgt.
Chinees is nog niet persee het probleem, maar wel de grade van de chips.

Ook de specificaties op de afbeeldingen komen niet overheen met de product pagina.
Bijvoorbeeld 2 * USB3.0 vs 2 * USB3.2
2.5K (2560 x 1440) vs 1920 x 1200

Het zal een gok zijn, die ooit iemand zou moeten maken om echt te kunnen beoordelen hoe de kwaliteit is, en de eventuele garantie afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastend
Da's wel fijn :)
Dat lijkt me toch wel. Deze specificaties voor onder de 1500 euro? Dat vind je nergens.
Christoxz schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:53:
Het zal een gok zijn, die ooit iemand zou moeten maken om echt te kunnen beoordelen hoe de kwaliteit is, en de eventuele garantie afhandeling.
Precies. Ik kan er ook niets over vinden. En de reviews op de pagina vind ik dan weer niet zo betrouwbaar 8). Zou leuk zijn als Tweakers dit eens zou testen. Als tegenhanger van de gerenommeerde merken is dit zo op het eerst gezicht wel veel waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
Eastend schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:02:
[...]
Als tegenhanger van de gerenommeerde merken is dit zo op het eerst gezicht wel veel waar voor je geld.
En dat is wellicht juist het probleem/het risico ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-05 09:46
Eastend schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:02:

[...]

Dat lijkt me toch wel. Deze specificaties voor onder de 1500 euro? Dat vind je nergens.
Mwah, dat valt toch allemaal wel mee? 1400 euro voor een laptop met een RTX3060 is nog aardig geld. Een 4060 heb je onder de duizend euro, ook met een i7. Dan moet je alleen zelf nog even een SSD en geheugenupgrade doen, en dan heb je ook nog controle over de kwaliteit van je SSD, want dat is altijd huilie huilie in die chinese dingen.

https://www.megekko.nl/pr...r%20NL&utm_term=225977081

Again, zo goedkoop is dat helemaal niet en als je wilt zien wat de kwaliteit van die chinese aftreksels is zijn er zat youtube video's te vinden. Niet specifiek dit merk wellicht, maar dan krijg je wel een inzicht in het risico dat je neemt.

en.. hoeveel is garantie jou waard? 1400 euro voor een oversized onderzetter is flink geld. Hoeveel korting zou je willen om je laptop in NL zonder garantie te kopen?
Pagina: 1