Welke accesspoints voor aan de muur?

Pagina: 1
Acties:

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:10

M-ThijZ

Riding on Rails

Topicstarter
Dank voor jullie reacties. Ik heb naar de HPE AP22D en TP-Link Omada Wall gekeken. Bij beide lijkt het er op dat de UTP-kabel recht achter de accesspoint uit de muur moet komen, dat gaat bij mij niet passen. Ook hebben ze extra ethernetpoorten aan de onderkant, waar ik geen gebruik van kan maken vanwege de hoogte, maar die wel in het zicht zijn.

De uitvoering: TP-Link EAP650 zou bijvoorbeeld wel kunnen, al vind ik de form factor van de UniFi U7 Pro Wall wel mooier voor aan de muur. Blijkbaar is er ook Omada EAP650 Slim?

De laatste keer dat ik met UniFi werkte kon de controller-software gewoon op een laptop draaien, de controller-software startte ik dan op wanneer ik een aanpassing wilde maken. Werkt dat nog steeds zo? Sowieso heb ik een VPS draaien waar ik software op kan hosten (in docker). Is dat een optie?

Mijn belangrijkste vraag voor nu is eigenlijk of ik 1 accesspoint kan nemen voor de benedenverdieping of dat ik er twee nodig heb?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yV3-T34lJaAowSK8rXAIFvlqRd4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lEl9gKcnMiKphgyZf33k0gDo.png?f=user_large

Ik zou het zo kunnen doen. Dit is WiFi 6GHz coverage volgens de tool van UniFi. Woning is 11 bij 7 meter. Oriëntatie van de bovenste accesspoint is naar onderen gericht en de onderste accesspoint is naar rechts gericht.
Pagina: 1