Via Instagram kreeg ik een Nederlandse advertentie voor Birkenstock
met een link naar *knip* Mogelijke scam.
Mij lijkt dit een scam:
- Prijzen die te goed om waar te zijn.
- Site lijkt erg veel op de officiele site http://birkenstock.com/ qua layout en theme
- Volgens een WHOIS lookup is het domein pas 3 dagen gelden geregistreerd.
- Pagina's laden eerst in het Engels en schakelen dan snel om naar Nederlands.
- Geen iDEAL mogelijk, melden wel PayPal maar bij checkout is alleen Credit Card mogelijk.
- Klantenservice op de site verwijst naar een email adres op heel ander domein sales@*knip*.com
- Help pagina's staan vol met verwijzingen naar COVID19 terwijl de site maar 3 dagen oud is.
- Site probeert te voorkomen dat je dev tools opent in de browser, doe je dit toch staat er een console.log met : Warning! Your current area involves infringing website pictures and words. Please leave here immediately, otherwise you will bear corresponding legal liabilities
- Kan niks vinden via Google geen reviews niks
Het instagram account was *knip* Instagram profiel dacht ik maar dat kan ik niet meer vinden.
Als het een scam is apart dat Instagram dat als advertentie toestaat.
met een link naar *knip* Mogelijke scam.
Mij lijkt dit een scam:
- Prijzen die te goed om waar te zijn.
- Site lijkt erg veel op de officiele site http://birkenstock.com/ qua layout en theme
- Volgens een WHOIS lookup is het domein pas 3 dagen gelden geregistreerd.
- Pagina's laden eerst in het Engels en schakelen dan snel om naar Nederlands.
- Geen iDEAL mogelijk, melden wel PayPal maar bij checkout is alleen Credit Card mogelijk.
- Klantenservice op de site verwijst naar een email adres op heel ander domein sales@*knip*.com
- Help pagina's staan vol met verwijzingen naar COVID19 terwijl de site maar 3 dagen oud is.
- Site probeert te voorkomen dat je dev tools opent in de browser, doe je dit toch staat er een console.log met : Warning! Your current area involves infringing website pictures and words. Please leave here immediately, otherwise you will bear corresponding legal liabilities
- Kan niks vinden via Google geen reviews niks
Het instagram account was *knip* Instagram profiel dacht ik maar dat kan ik niet meer vinden.
Als het een scam is apart dat Instagram dat als advertentie toestaat.
[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 10-08-2024 16:08 ]