Rituals Shave Cream. Crème voor tíjdens of ná het scheren?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.871 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CivLord
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 09:22
Misschien niet echt een Tweakers onderwerp, maar waarschijnlijk ben ik niet de enige tweaker die wel eens iets verzorgends van zijn vrouw/ vriendin ontvangt uit haar favoriete (of guilty pleasure) cosmeticawinkel.

Dit is de tweede keer dat ik een pot krijg met crème die niet bedoelt lijkt voor waar het voor verkocht wordt.

Het gaat om de Rituals of Samurai shave cream en de Rituals Homme Shave cream. Volgens de aanduiding op de pot is het 'shave cream' (dus crème om mee te scheren) en op de vernieuwde productpagina van de Homme versie (voor de Samurai versie heb ik dat in het verleden niet kunnen vinden) wordt dat ook uitgebreid bevestigd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sMviiydSQJQnpNZivYxvwJv5KxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e7tBu7DH8ACBdjLoSMSgG0ZU.jpg?f=fotoalbum_large
De oude pot
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SUyLC3mf7LX25AfjjajabzP3bbM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pnn4GjDNnNAGUASaK5izGLox.jpg?f=fotoalbum_large
De nieuwe pot

De Samurai versie heb ik in het verleden geprobeerd te gebruiken als scheercrème, maar het was met afstand de slechtste scheercrème die ik ooit geprobeerd heb (en dat is inclusief normale zeep en bodylotion die ik ooit in een noodgeval bij gebrek aan beter heb moeten gebruiken).
Bij dun smeren ontstaat er een vettig laagje op je huid waarop een scheermes niet echt soepel wil glijden. Bij dikker smeren glijd een scheermes fantastisch óver de crème, maar omdat de crème een laagje tussen je huid en het scheermesje creëert is het resultaat niet echt glad. (Daarnaast ga je met dik smeren wel erg snel door die pot van € 20 heen.)

Omdat ik de pot vanwege de prijs het voordeel van de twijfel wilde geven en ik de optie openhield dat iemand het label verkeerd had vertaald naar 'shave cream' terwijl het 'after shave cream' had moeten zijn heb ik het geprobeerd als aftershave crème. Dat beviel een stuk beter.
Het verzacht en mijn gezicht voelt niet branderig aan. Mijn gezicht blijft de eerste uren iets vettig aanvoelen, net zoals met Nivea, maar het voelt niet aan alsof mijn huid dichtgesmeerd is. Het levert ook geen irritaties of allergische reacties op, wat ik wel zou verwachten wanneer ik scheerzeep op mijn huid zou smeren en niet afwassen.
Zo heb ik in ongeveer een jaar tijd die hele pot op mijn gezicht gesmeerd, zonder nadelige reacties. En alleen vanwege de prijs ben ik weer teruggegaan naar de goedkope eigen merk aftershave balsems/ crème's van de grotere ketens en de restjes zonnebrandcrème. (Ik wil gewoon iets op mijn gezicht smeren om het trekkerige/ droge gevoel tegen te gaan na het wassen en het branderige gevoel tegen te gaan na het scheren. Zolang het dat doet zonder te irriteren is de goedkoopste optie goed genoeg.)

Nu heb ik op een speciale gelegenheid opnieuw zo'n pot gekregen van mijn vrouw. Het product is vernieuwd en heet nu Homme, i.p.v. Samurai en de productpagina op de site van Rituals laat er geen twijfel over bestaan dat het crème is om méé te scheren (waarbij in het filmpje makkelijk voor een paar dubbeltjes crème in één keer wordt aangebracht).
Een snelle test laat dezelfde eigenschappen zien als de Samurai-versie: een beetje vettig en in een dun laagje niet erg glad.

Nu kan ik de pot opnieuw als aftershave crème wegsmeren, maar ik ben eigenlijk benieuwd wat de ervaring van anderen met deze scheercrème is en of zij tips hebben om het als scheercrème te gebruiken.
Omdat ik niet zou weten waar ik anders met deze vraag terecht zou kunnen, dacht ik dat er misschien mede-tweakers zijn die dit product al eens gebruikt hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-05 20:30
Ik heb geen ervaring met deze créme, maar je kan deze vraag beter plaatsen in het "scheer en verzorgingstopic"
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1632720
En als je je zelf hier ook een beetje in verdiept, vind je vast inspiratie genoeg om voldoende hints achter te laten voor een volgende keer dat ze op zoek zijn naar een cadeau voor jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:47
Is het niet zoiets als shaving oil?
Dat moet je op een natte huid aanbrengen en bij het scheren ook regelmatig het scheermes even in het water dompelen.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb die pot ook gehad en na het scheren gebruikt. Dit met een DE mesje.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 20:10
Ben ik de enige die direct moest denken aan de Tweakblogs Scheer-meneer? :*) :D . Geen ervaring met het product, zou je vrouw voorzichtig brengen dat je na deze pot wel eens een ander product wilt proberen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:39
Meerdere potten van dit spul gebruikt als scheercreme. Altijd goed bevallen, dun laagje op de huid smeren en dan scheren maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04 11:16
Ik heb deze ook gehad, 1x mee geschoren, werkte voor mij ook niet (gebruikte altijd Weleda scheercreme, die was perfect). Weggegooid.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:55

Bob Popcorn

Plop!

Rituals producten zijn altijd rotzooi :X

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:40
Los van hoe je het Rituals spul zou moeten gebruiken wil ik je wel iets aanraden. Ik gebruik zelf al jaren het Scheerschuim (uit een tube, iets duurder maar wel makkelijker dan de echte zeepblokken die ze ook verkopen) en de Aftershave Balm van Proraso. Een Italiaans merk, met weinig rommel in hun producten.

Ik heb zelf best een gevoelige huid, en heb ook vrij snel allergische reacties op bepaalde stoffen. Maar van de Proraso producten heb ik totaal geen last.

De Aftershave Balm bevalt mij erg goed (na het proberen van alle A merken en veel B merken van de drogist). Het trekt snel in, en blijft niet vet. En het ruikt ook nog eens lekker. Aangezien jij dezelfde voorwaarden hebt zou ik die zeker eens proberen,

Zie: https://proraso.com/en/, https://www.mannenzaak.nl...raso?gf_174981=Aftershave, https://thealphamen.nl/collections/proraso

Chookity-pok

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:02
Bob Popcorn schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 09:35:
Rituals producten zijn altijd rotzooi :X
Dat is een ongefundeerde onzin reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

coinman63 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:12:
[...]

Ik heb zo'n beetje het hele assortiment wel eens kado gehad en gebruikt, en geen enkel product is kwalitatief beter dan een gemiddeld huismerkproduct. De shampoo van Hamam heb ik zelfs lange tijd gebruikt, tot mijn kapster een opmerking maakte dat mijn hoofdhuid zo droog was. Het ruikt weliswaar redelijk tot goed, maar dat is het dan ook. Laat je niet bedonderen door de marketing en investeer gewoon in kwaliteit. Hoeft ook zeker niet duur te zijn, zie bijvoorbeeld Proraso.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:55

Kraz

Saving the world

[...]

Niet helemaal waar.
Naast dat het een grote marketing machine is, zitten de producten ook nog eens vol met microplastics.

https://www.beatthemicrobead.org/product-results/?b=Rituals

Er zijn genoeg sites waar je je producten kunt opzoeken om te kijken wat voor bende er nou echt in zit.
Pak de flacons die in je badkamer staan en haal ze hier eens doorheen. Er zal een wereld voor je open gaan...
https://incibeauty.com/en

[ Voor 13% gewijzigd door Kraz op 15-08-2024 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:30
[...]

Het lijkt me waarschijnlijker dat Rituals overpriced rommel is dan niet.

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:35
Omdat ik van alles probeer… heb ik ooit een pot gekocht. Maar ik scheer me liever met de foam van rituals. Mijn mesjes (Gillette) lopen er van vol. Nadat de pot op was… kreeg ik als gevolg van een bestellingsverwisseling 3(!) navullingen…. “Houd u de bestelling maar”…. Dus nu smeer ik het om de 3/4 dagen op mijn bakkes en haal de Gilette eroverheen en gebruik dan bij wijze van spreke een hogedrukspuit om het mesje schoon te krijgen. Ben halverwege de eerste navulling…

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
SCIxX schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 07:15:
[...]

Het lijkt me waarschijnlijker dat Rituals overpriced rommel is dan niet.
Mij niet, al gebruik ik geen scheercréme. Maar de douchegels zijn wel ontzettend fijn en de zonnebrandspray is ook erg goed. Ja het is duur, maar wel erg lekker.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bob Popcorn schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:49:
[...]
Ik heb zo'n beetje het hele assortiment wel eens kado gehad en gebruikt, en geen enkel product is kwalitatief beter dan een gemiddeld huismerkproduct.
Ik ben geen fan van de marketingmachine van Rituals, maar de foam blijft toch het beste. Ik heb huismerken geprobeerd, Dove, Kneipp, Douglas en het schuim is allemaal wateriger dan dat van Rituals. Dat is dan ook het enige van het merk dat er hier in komt.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:55

Kraz

Saving the world

Ik moest even terugzoeken waar je het kon opzoeken;

https://incibeauty.com/en

Ze hebben ook een app.

Het zal je echt verbazen wat voor bende we met zn allen aan het smeren zijn en door het putje wegspoelen.
De komende generaties gaat hier nog last van hebben...

• assk
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-04 10:42
Ik heb zelf veel last gehad van scheerirritatie, het volgende helpt echt:
- scheer nooit na het douchen, je huid is dan al te gevoelig. Scheer in de ochtend na het poetsen. Als je al buiten bent geweest, was je gezicht lichtjes met een face wash.
- gebruik een scheergel/schuim met aloe vera, Nivea en Gillette verkopen dit.
- Ga na het scheren pas douchen en spoel je gezicht grondig af onder de douche (lauw of koud water).
- Aftershave is eigenlijk niet meer nodig maar gebruik altijd een ‘echte’ aftershave met alcohol erin, ik gebruik altijd Addidas Ice Dive (skin protection) wel steeds moeilijker te vinden. Iets van Axe of Van Gils kan ook. Gebruik dus geen Balsems, crèmes of iets voor de gevoelige huid (want daar zit geen alcohol in). Na de aftershave kan je gewoon een crème gebruiken.

Daarnaast koop altijd mesjes met minimaal 3 bladen, hoe meer hoe beter. Scheer een oppervlakte maar 1 keer om ingegroeide haren te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:02
[...]

Niet mee eens. Er bestaan veel betere kwaliteit producten voor een fractie van de prijs. Ik krijg bv. uitslag van Rituals, vermoedelijk van de bergen parfum in de producten. En volgens OP is deze scheercrème de slechtste die hij ooit heeft gebruikt. Rituals is een luxe-product die alles moet hebben van een sterk marketing team.

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
assk schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:15:
- scheer nooit na het douchen, je huid is dan al te gevoelig. Scheer in de ochtend na het poetsen. Als je al buiten bent geweest, was je gezicht lichtjes met een face wash.
- Ga na het scheren pas douchen en spoel je gezicht grondig af onder de douche (lauw of koud water).
- Aftershave is eigenlijk niet meer nodig maar gebruik altijd een ‘echte’ aftershave met alcohol erin, ik gebruik altijd Addidas Ice Dive (skin protection) wel steeds moeilijker te vinden. Iets van Axe of Van Gils kan ook. Gebruik dus geen Balsems, crèmes of iets voor de gevoelige huid (want daar zit geen alcohol in). Na de aftershave kan je gewoon een crème gebruiken.

Daarnaast koop altijd mesjes met minimaal 3 bladen, hoe meer hoe beter. Scheer een oppervlakte maar 1 keer om ingegroeide haren te voorkomen.
Hier hetzelfde, maar bij mij werk scheren na het douchen (niet tijdens) juist wel beter. De haartjes zijn dan zacht, anders kom ik er slecht doorheen en gaat heet trekken.,

Voor mij helpt een goede scheergel veel, en dan inderdaad goed afspoelen en drogen daarna. Ik gebruik geen aftershave, maar smeer 10 minuutjes na het scheren een gezichtscreme op.

• Mapuck
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 15:57
assk schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:15:

Adidas ice dive ligt bij de Action onder de 5 €.

• assk
Mapuck schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:36:
[...]

Adidas ice dive ligt bij de Action onder de 5 €.
Vroeger wel. Nu alleen de parfum. Echte aftershave is zeer lastig te vinden, ga maar opzoek, ook bij de action. Tevens behoorlijk prijzig. Die ice dive heb ik in het verleden voor tussen de 36-18 euro gekocht (is nu een stuk goedkoper, maar lastig te vinden). Als het bij jou te koop is voor onder 5 euro, dan kom ik graag even langs bij die action.

[ Voor 4% gewijzigd door assk op 15-08-2024 10:25 ]

• assk
deathmonkey schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:36:
[...]

Hier hetzelfde, maar bij mij werk scheren na het douchen (niet tijdens) juist wel beter. De haartjes zijn dan zacht, anders kom ik er slecht doorheen en gaat heet trekken.,
Het trekken herken ik, maar dat is even doorzetten. Bij het warm douchen gaan je poriën open en tijdens het scheren krijg je allemaal microscopische stukken stug haar op je huid, dat veroorzaakt naar mijn mening de irritatie bij mij. Vandaar het douchen na het scheren. Ik richt de douchekop op mijn gezicht en hals. Goed afspoelen is inderdaad belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 361276

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 361276 op 15-08-2024 21:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:20
Voor TS en anderen die aangeven dat ze in meer of mindere mate last hebben van scheerirritatie: waarom scheren jullie je überhaupt en houden jullie geen (korte) stoppelbaard bij met een tondeuse of ander apparaat? Het went zo en scheelt een hoop pijn en ergernis. Of heeft de partner er een veto over uitgesproken? ;)

Dit is iets wat ik me al langer afvraag, elke keer als ik iemand zie met rode plekken op de kin en nek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Randfiguur schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 11:45:
Voor TS en anderen die aangeven dat ze in meer of mindere mate last hebben van scheerirritatie: waarom scheren jullie je überhaupt en houden jullie geen (korte) stoppelbaard bij met een tondeuse of ander apparaat? Het went zo en scheelt een hoop pijn en ergernis. Of heeft de partner er een veto over uitgesproken? ;)

Dit is iets wat ik me al langer afvraag, elke keer als ik iemand zie met rode plekken op de kin en nek.
Precies, sinds ik me niet meer scheer en gewoon een stoppelbaard heb, heb ik geen acne meer. Helemaal geweldig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Diverse redenen:
- Ik vind het niet mooi bij mijzelf
- Niet iedereen heeft een dekkende baard, waardoor het soms onverzorgd kan staan
- Met de juiste maatregelen heb ik geen last van acne/roodheid
- Baardgroei loopt vaak door in de nek, waar het wel verzorgd is om het bij te werken. Juist dit is gevoelige huid.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
assk schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:24:
[...]

Vroeger wel. Nu alleen de parfum. Echte aftershave is zeer lastig te vinden, ga maar opzoek, ook bij de action. Tevens behoorlijk prijzig. Die ice dive heb ik in het verleden voor tussen de 36-18 euro gekocht (is nu een stuk goedkoper, maar lastig te vinden). Als het bij jou te koop is voor onder 5 euro, dan kom ik graag even langs bij die action.
Ian toch niet zo moeilijk te vinden, bedoel je dit? 7,09/stuk
https://www.ohfeliz.nl/adidas/ice-dive-after-shave-1

Of 8,87 per stuk met een oud Duits prime abbo
https://amzn.eu/d/apekFMY

Of 8,99/stuk
https://www.deonlinedrogi...ce-dive-100ml-p-6127.html

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:47
Begint dit niet een beetje op het grote scheer en verzorgings topic te lijken?

Soms ben ik bijna gelukkig

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:17

Laatste keer dat ik m'n baard er helemaal af heb geschoren kan ik me niet meer herinneren. Veel makkelijker, sneller en geen irritaties meer. Alleen mijn nek scheer ik af en toe nog bij, maar dat doe ik 99% van de tijd met de tondeuse en op standje kortst.

Zucht...

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hier ook team Tondeuse ....
3 verschillende scheerapparaten, 5 verschillende mesjes geprobeerd, 1 bak ellende.

Te kort betekent dat de haartjes niet lekker naar buiten groeien, en je kunt je voorstellen wat voor ellende dat geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:55
Bob Popcorn schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:49:
[...]

Ik heb zo'n beetje het hele assortiment wel eens kado gehad en gebruikt, en geen enkel product is kwalitatief beter dan een gemiddeld huismerkproduct.
Je zegt dus ook niet dat het kwalitatief slechter is. Dus is het enkel overpriced en geen rommel.

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Mirved schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:24:
[...]

Je zegt dus ook niet dat het kwalitatief slechter is. Dus is het enkel overpriced en geen rommel.
Hoezo, huismerken cosmetica zijn over het algemeen ook gewoon rommel hoor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirved
Bob Popcorn schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:36:
[...]

Hoezo, huismerken cosmetica zijn over het algemeen ook gewoon rommel hoor?
Ok alles is rommel behalve "vul hier jouw favo merk in".

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Mirved schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:38:
[...]

Ok alles is rommel behalve "vul hier jouw favo merk in".
Mwah ik heb niet echt een favo merk. Ik was me al jaren alleen met water, shampoo van de body shop met zo min mogelijk zeep. Deo zonder aluminium. Toen ik me nog dagelijks moest scheren had ik scheerzeep van Tabac of Proraso met een kwast.

Allemaal om zo min mogelijk rommel op m'n lijf te smeren en in het milieu te krijgen. Gek he?

• Mirved
Moet persoonlijk zeggen dat ik Proraso ook echt kan aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:51
Blasterxp schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:14:
Hier ook team Tondeuse ....
3 verschillende scheerapparaten, 5 verschillende mesjes geprobeerd, 1 bak ellende.

Te kort betekent dat de haartjes niet lekker naar buiten groeien, en je kunt je voorstellen wat voor ellende dat geeft.
Ik heb ook jaren, zeg maar een aantal decennia in team stoppelbaard gezeten.

Af en toe tussen door wel geschoren met verschillende apparaten en mesjes. Ook wel geprobeerd vol te houden ombte kijken of mijn huid er aan zou wennen. Maar helaas. En dus team stoppelbaard.

Nu sinds een paar weken naar aanleiding van het scheer er verzorings topic hier op tweakers overgestapt op een ouderwets DE scheermes en wat een verademing is dat t.o.v. alle eerdere scheer producten.

Geen iritatie, geen ingegroeide haren, en... ook geen opengehaald gezicht. Daar was ik wel even bang voor bij zo'n DE ding uit opa zijn tijd.

Lees het topic eens door en laat je inspireren. Ik ben met een King C gillette DE gestart, die kon ik inclusief 5 mesjes voor een tientje kopen. Dus voor het geld hoef je het niet te laten het eens te proberen.

https://gathering.tweaker...ist_messages/1632720/last

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Voor de kijkers thuis ... De scheermes is geen verkeerd Nederlands, maar staat blijkbaar voor Double Edge scheermes.

Mooi dat het voor je werkt!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:35
Team stoppel hier ... Al is het alleen al omdat ze sinds dien niet meer om mijn ID vragen bij het tankstation wanneer ik 40 liter benzine en een pakje sigaretten (voor mijn moeder) haal.

Staat mij beter, zie er meer volwassen uit, anders gelijk zo'n babyface.

Elke weg, topic ging om Rituals shaving cream, Met een overdaad aan water viel het nog min-of-meer te doen, maar zoals anderen ook al eerder aangaven, slechtste scheermeuk ooit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 22:18
Blasterxp schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 15:06:
Voor de kijkers thuis ... De scheermes is geen verkeerd Nederlands, maar staat blijkbaar voor Double Edge scheermes.
'De scheermes' is wel fout. 'DE-scheermes' niet ;)

The devil is in the details.

• I am a noob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-10-2024
Als je last hebt van scheer irritatie kan je het beste:
- Elektrisch scheerapparaat gebruiken.
- Of scheren met een safety razor. Er zijn heel veel verschillende soorten mesjes voor een safety razor te koop, dus je kunt uitproberen welke het beste voor jouw werken.

Ik gebruik altijd Jojobaolie wat uitstekend werkt. Gebruik het altijd tijdens het scheren en na het scheren.

[ Voor 4% gewijzigd door I am a noob op 15-08-2024 16:34 ]

• Grifoendor
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16:20
Grappig, heb eenzelfde crème van Rituals staan en aangezien ik door m’n normale voorraad scheerschuim heen was gebruik ik nu de Rituals maar. Bij mij ook nog steeds twijfel of het wel voor scheren bedoeld is, maar voor de contouren voldoende. (Trim voor de rest alleen)

Heb wel ook nog een safety razor + kwast staan en dat werkt inderdaad nog beter!

+1 voor de Jojobaolie, wordt in bijna alle producten gebruikt, maar in pure vorm 10x goedkoper dan een aftershave crème of iets dergelijks!

• Fordox
  • Laatst online: 16:16

Fordox

00101010

Alle mannenproducten van Rituals slaan bij mij een beetje de plank mis..
Ik heb een keer een pot baardshampoo+conditioner gehaald die baardschilfers tegen zou gaan, maar deze werden alleen maar erger.
Een simpele shampoo en een conditioner met olie werkt zelfs beter dan dat.
De non-mannenlijn daarintegen werkt voor mij wel aardig voor m'n huid.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CivLord
  • Laatst online: 30-04 09:22

Ik schrijf juist dat deze crème me geen irritaties oplevert, zowel bij gebruik vóór/ tijdens als ná het scheren.
Ik heb na het scheren wel een trekkend gevoel in mijn gezicht, waarvoor ik iets verzorgends op mijn gezicht smeer. Al naar gelang wat ik huis heb of wat ik gekregen heb kan dat nivea, zonnebrandcrème/ aftersun, handcrème of aftershave lotion/ balsam zijn. (Wat ik ook vaak op mijn gezicht smeer wanneer ik mij niet geschoren heb.)

Stoppelbaard vind ik weer niets. Wanneer ik me een paar dagen niet scheer begint het al te kriebelen en ik voel er niets voor om dat permanent te hebben en ik vind een stoppelbaard bij mij onverzorgd staan (al kunnen anderen het weer heel goed hebben).
Mijn partner zou er een veto over uitspreken, maar in tegenstelling tot andere veto's vind ik dat ze in deze gelijk heeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:35
Nav dit topic geswitcht naar een razor na jaren van Gilette Mach 3. In combinatie met de rituals scheercreme, het lijkt me (voor mij) een betere combi dan met de Mach 3. We gaan het een poosje proberen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assk
dragon2 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:40:
[...]

Ian toch niet zo moeilijk te vinden, bedoel je dit? 7,09/stuk
https://www.ohfeliz.nl/adidas/ice-dive-after-shave-1

Of 8,87 per stuk met een oud Duits prime abbo
https://amzn.eu/d/apekFMY

Of 8,99/stuk
https://www.deonlinedrogi...ce-dive-100ml-p-6127.html
Het product gebruik ik al ruim 15 jaar. Echte aftershave, dus vloeistof met alcohol, is bijna niet meer te vinden in de fysieke winkels. Je ziet vaak de aftershave balsems. Kijk maar eens in de fysieke winkels (met veel geluk vind je nog Axe, old spice of van gils). Vanzelfsprekend koop ik het nu ook (verplicht) online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:02
THE_BASE schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 08:03:
[...]

Ik ben geen fan van de marketingmachine van Rituals, maar de foam blijft toch het beste. Ik heb huismerken geprobeerd, Dove, Kneipp, Douglas en het schuim is allemaal wateriger dan dat van Rituals. Dat is dan ook het enige van het merk dat er hier in komt.
Er wordt hier op Tweakers vaak gedaan alsof marketing een vies woord is. Maar marketing is niet het verkopen van knollen voor citroenen, maar het juiste product voor een (voor de doelgroep) aanvaardbare prijs aan te bieden aan de juiste personen. Het luxegevoel dat je krijgt in een Rituals winkel is onderdeel van het hele product. Niemand koopt alleen producten om de kwaliteit van de ingrediënten of de objectieve beste werking.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 19:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Dit mag verder in Het Grote Scheer-topic (waar het eigenlijk sowieso beter had gepast).

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.