Draadloze oordopjes voor tijdens hardlopen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansieGansie
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-06 12:26
Hallo allen,

Ik zoek een?
Ik zoek draadloze oortjes voor tijdens het hardlopen

Wat is je budget?
ongeveer 100 euro is wel de max, maar als er iets goeds voor 50 euro is, dan is dat ook prima. Het hoeft echt geen top-notch te zijn, qua features niet, maar ook niet qua geluid

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
ik denk dat ik ze voor 90% van de tijd voor tijdens het hardlopen gebruik, wellicht nog weleens in de trein oid. In ieder geval niet op de fiets en ga ze ook niet gebruiken om te bellen

Wat heb je zelf al gevonden?
als ik in de pricewatch zoek dan komen vooral de Xiaomi Redmi buds pro 4/5 naar boven met goede scores en ook de Samsung Galaxy buds fe.

Ik heb echt geen ervaring met oortjes en dus ook geen idee welke merken juist wel of niet prettig zitten, etc

Welke vragen heb je hier nog over?
in hoeverre is iets als anc aan te raden (ook ivm hardlopen tussen het verkeer).
Zijn er modellen die sneller uit je oren vallen tijdens het rennen, of is dat echt aan de orde?
Zijn er nog andere features/functies om rekening mee te houden?

Alvast hartelijk dank.

Beste antwoord (via HansieGansie op 24-09-2024 08:43)

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:23

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@HansieGansie aftershokz /Shokz all the way

Zoek even op die woorden in het hardlooptopic, dan vind je ook wat andere opties maar zoals hierboven…….superdingen.

Goed geluid, comfortabel, oortjes lekker luchtig zeker bij warm weer en gewoon overall imho de meest prettige oplossing voor sport.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voor sporten heb je oordopjes nodig die stabiel blijven zitten en comfortabel zijn, zeker bij hardlopen. ANC is niets mis mee zolang je maar alert blijft, de meeste ANC kan niet al het geluid wegwerken, zeker niet in de prijsklasse die jij zoekt.

Ik heb zelf voor op de fiets de Soundcore Sport X20 gekocht, die heeft flexibele oorhaakjes, ANC en behoorlijk geluid. Ik heb wel de eartips vervangen door Spinfit Omni's. Die vallen dus niet uit, zitten stabiel en de ANC is redelijk, maar je bent niet volledig afgesloten. De ANC zorgt er meer voor dat je je muziek kunt horen, en er zit windgeluid demping (wind noise reduction) op.

Alternatief is bone conduction of open earbuds, daar heb ik geen ervaring mee.

Voor ANC earbuds kijk ook eens hier: [Ervaringen] In-ears/oordopjes met noise cancellation (ANC) en voor meer algemeen hier: Het Algemene in-ear en oordopjes topic.

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 08-08-2024 19:26 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik zou absoluut geen ANC oortjes nemen als het voor hardlopen is, dat is levensgevaarlijk.

Gewoon willekeurige sport oortjes is het beste, merken als JBL (Endurance) of Anker (Soundcore) zijn prima en al te vinden voor een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

gambieter schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 19:23:
ANC is niets mis mee zolang je maar alert blijft

[...]

De ANC zorgt er meer voor dat je je muziek kunt horen, en er zit windgeluid demping (wind noise reduction) op.
Hoewel het niet illegaal is ben je op die fiets wel verplicht om te zorgen dat je omgevingsgeluid gewoon kunt horen, de overheid zegt hierover:
U moet wel zorgen dat u het omgevingsgeluid nog hoort. Dit kunt u doen door maar een oordopje te gebruiken of het volume laag te zetten.
Het gebruik van ANC op de fiets is gewoon levensgevaarlijk, tenzij je één oortje uit laat. Helemaal prima dat je zelf denkt dat er niks mis mee is en dat je nog genoeg om je heen hoort, maar dat is een mening, dat het gevaarlijk is en dat je onmogelijk 'alert' kunt zijn met ANC oortjes in is een feit.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:22

Roozzz

Plus ultra

Aftershokz is the way to go. Ongeveer 50 miljoen gebruikerservaringen in het hardlopen topic. Uiteindelijk eindigt vrijwel iedereen bij boneconducting.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@HansieGansie aftershokz /Shokz all the way

Zoek even op die woorden in het hardlooptopic, dan vind je ook wat andere opties maar zoals hierboven…….superdingen.

Goed geluid, comfortabel, oortjes lekker luchtig zeker bij warm weer en gewoon overall imho de meest prettige oplossing voor sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansieGansie
Hartstikke bedankt voor de reacties. Ik ga me eens verdiepen in die shockz oortjes.

Met name het niet uitvallen tijdens het lopen is het belangrijkste punt.

Mocht ik nog vragen hebben, laat ik het weten. Ik zal ook nog even terugkoppelen wat het uiteindelijk geworden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

HansieGansie schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:56:
Hartstikke bedankt voor de reacties. Ik ga me eens verdiepen in die shockz oortjes.

Met name het niet uitvallen tijdens het lopen is het belangrijkste punt.

Mocht ik nog vragen hebben, laat ik het weten. Ik zal ook nog even terugkoppelen wat het uiteindelijk geworden is
d:)b

Die Shokz die zitten niet in je oren dis dat zit wel goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermes-3040
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 17:15

Hermes-3040

Θεος

Als je gaat voor boneconducting zou ik ze wel eerst bij de winkel in de buurt (bijv. Mediamarkt heeft ze vaak wel naar mijn idee) uitproberen.
Dit is dan vooral nodig qua pasvorm en of ze blijven zitten (vooral voor bij het hardlopen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:45

Metro2002

Memento mori

Goedkope optie wellicht maar de fresh and rebel ANC oordopjes (kan natuurlijk ook uit!) van de action klinken verbazingwekkend goed (komen zelfs aardig in de buurt van mijn sony WF-1000XM3 oordopjes qua geluid) en zitten énorm goed in je oor, ook tijdens sporten. De sony's gebruik ik zelfs bijna niet meer omdat die telkens uit mijn oor vallen met sporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachoman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:12
Ik zweer bij deze sony walkman!
Heb zelf de 4GB net Bluetooth maar deze is meer in jou prijs klasse.
product: Sony Walkman NW-WS410 series

[ Voor 16% gewijzigd door Nachoman op 10-08-2024 17:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Topeng
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-04 13:26
Ik gebruik al een jaar of 5 Rolfstone (Nova Sport) "doppies" en ik ben er erg d:)b enthousiast over.
Door de jaren heen, heb ik misschien wel €1000 aan "doppies" uitgegeven, met of zonder draadje en steeds vielen ze uit mijn oren, in de gym of tijdens het hardlopen.
Ben nu met mijn tweede setje Rolfstone bezig in combinatie met mijn iphone SE/15. Ik gebruik ze zo'n 10-12 uur/week, alleen tijdens het sporten.
Mijn huidige (tweede) setje is bijna 3 jaar oud en werkt nog steeds, dat wil zeggen dat de batterij het nog ruim 3 uur volhoudt, maar wellicht is dat nog langer.
Ze zijn niet te duur (€79) en er zijn vaak aanbiedingen en dan zijn ze een tientje voordeliger.
De service is goed. Als er wat is, dan meldt je dat en krijg je het verzoek om je doppie(s) op te sturen en binnen een paar dagen heb je iets nieuws. Het gehele process duurt nog geen week. d:)b

Ik heb geen aandelen Rolfstone en ben ook niet op een andere manier met aan dit bedrijf verbonden, maar ik ben "domweg" blij met deze "doppies".

• Sianixi
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20:55
Kan zelf ook de Rolfstone sport aanraden. blijven echt goed zitten ook als het regent of als je veel zweet.

En het geluid is ook niet mis.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:38
@Topeng @Sianixi Zit er iets van een app of equalizer bij? Ze zien er wel interessant uit.

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08-06 08:21
Roozzz schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 19:33:
Aftershokz is the way to go. Ongeveer 50 miljoen gebruikerservaringen in het hardlopen topic. Uiteindelijk eindigt vrijwel iedereen bij boneconducting.
Dit. Bone conducting is 927473% the way to go voor hardlopen. Ik ben zelf ook veel te lang bij mn in-ears blijven steken met alle nodige irritatie, uitvallen bij inspanning, verschillende oortips tot een "mwah" resultaat.

Een keer Shokz (OpenRun Pro Mini) en ik ga nevernooit meer terug.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Die Shokz zijn alleen nogal prijzig om uit te proberen. Iemand ervaringen met goedkopere merken? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sianixi
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20:55
vinom schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 18:35:
@Topeng @Sianixi Zit er iets van een app of equalizer bij? Ze zien er wel interessant uit.
Niet dat ik weet. Ik heb ze gewoon verbonden via mijn Garmin. En voor mij is het geluid zo al in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topeng
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-04 13:26
vinom schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 18:35:
Nope, er zit equalizer oid bij. Oja, ik hoor/lees wél van gebruikers dat ze de bass (te) hard vinden. Mischien een kwestie van smaak, ‘t zit mij niet in de weg.

• Focus89
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 21:25
Sinds 2 weken de Shokz OpenRun in het bezit en wil niet meer anders. Via Marktplaats voor 80 euro aangeschaft en zeer tevreden. Geen zweet meer in je oren doordat dopjes niet goed aan/afsluiten, de omgeving die je kan horen. Dat vind ik als wielrenner en hardloper juist fijn.

Wil je toch een Shokz, maar niet de hoofdprijs betalen: dan zou ik Marktplaats in de gaten houden. Soms heb je verkopers die ze soms goedkoper weg doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f.welvering
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:37
Ik gebruik al een aantal jaren de Rolfstone Nova Sport.
Erg fijne dopjes, goeie accuduur, prima geluid en een prima prijs.
Sluit het omgevingsgeluid enig sinds af, maar ik hoor een auto oid altijd nog wel aan komen.

Ze zijn geregeld ook nog in de aanbieding, dus voor weinig geld een prima dopje ;-)

WP: DeWarmte PompAO 6.4Kw Hybrid, CV Intergas, Thermostaat Netatmo, 70m2 vvw, PV: 34x 325wp solaredge omvormer en optimizers,Wan ip adres weten? https://mijnips.eu

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@HansieGansie en al een keuze kunnen maken ? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansieGansie
Ja, sorry helemaal vergeten terug te koppelen. Uiteindelijk toch gegaan voor shockz openrun.

Uiteindelijk wat duurder dan ik voor ogen had, maar wilde voorkomen dat ik iets zou kopen wat achteraf toch niet aan de eisen van uitvallen en horen van omgevingsgeluid zou doen.
Pagina: 1