Beste tweakers,
Graag jullie hulp om de juiste keuze te maken mbt zonnepanelen, ik heb me erg al over in gelezen maar ik ben nog lang geen expert. Zouden jullie mij kunnen helpen? Ik zie door de bomen het bos niet meer...
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!
:strip_exif()/f/image/ILeWGvAI5SucOlMekSbolc8Y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zMJG9I5WPiSgGJ22ekMwMBg1.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb ook laadpaaloffertes aangevraagd bij dezelfde partijen, zou een pré zijn als ik de elektrische auto op zou kunnen laden alleen met mijn zonnepanelen.
Panelen op de uitbouw (zoals de buren) of de schuur vind ik geen gezicht.
/f/image/CzO2udb5K1BwQtvvddEDIJVO.png?f=fotoalbum_large)
- De 4 panelen van offerte 2 op de dakkapel passen niet, maar mogelijk wel op de uitbouw (geen voorkeur);
- De drie 370Wp panelen bij offerte 5 zijn panelen die op de dakkapel geplaatst worden, deze zijn wat kleiner waardoor er 3 panelen passen ipv 2.
Graag jullie hulp om de juiste keuze te maken mbt zonnepanelen, ik heb me erg al over in gelezen maar ik ben nog lang geen expert. Zouden jullie mij kunnen helpen? Ik zie door de bomen het bos niet meer...
Foto's
Tuin = zuid-westen.:strip_exif()/f/image/ILeWGvAI5SucOlMekSbolc8Y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zMJG9I5WPiSgGJ22ekMwMBg1.jpg?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Dak achtergevel op zuid-west (boven de dakkapel), op de dakkapel aan de achterkant, en het dak aan de zijkant van het huis (zuid-oost).Schaduw
Geen enkele schaduw.Jaarverbruik
3.000kWh naar verwachting.Huidige elektriciteitsaansluiting
3 fase x 25amp (nieuwbouw 2024), komt ook een laadpaal bij.Budget en doel
Ik zou graag de zonnepanelen willen voorbereiden op een mogelijke thuisaccu in de toekomst. Gezien het salderen zal verdwijnen en de teruglever-vergoeding erg laag is heeft het volgens mij weinig zin om je hele dag vol te leggen met panelen (aanname). Daarom denk ik dat het beste is om je huidige verbruik + iets extra's ivm mogelijk elektrische auto in de toekomst.Ik heb ook laadpaaloffertes aangevraagd bij dezelfde partijen, zou een pré zijn als ik de elektrische auto op zou kunnen laden alleen met mijn zonnepanelen.
Panelen op de uitbouw (zoals de buren) of de schuur vind ik geen gezicht.
Wie gaat het project uitvoeren
Ik zou het graag door een professionele partij willen laten uitvoeren volgens alle regels. Ik heb geen zin in Beun de Haas met dit soort installaties.Bijhouden van data
Graag koppeling met Home Assistant, dit heb ik nog niet gecheckt. Ik heb ook een p1 meter op HA dus eventueel zou ik het ook daarmee kunnen doen als omvormer niet op HA kan.Reeds verkregen offertes
Ik heb 5 offertes opgevraagd:/f/image/CzO2udb5K1BwQtvvddEDIJVO.png?f=fotoalbum_large)
- De 4 panelen van offerte 2 op de dakkapel passen niet, maar mogelijk wel op de uitbouw (geen voorkeur);
- De drie 370Wp panelen bij offerte 5 zijn panelen die op de dakkapel geplaatst worden, deze zijn wat kleiner waardoor er 3 panelen passen ipv 2.
Regio
Zuid-HollandAlvast heel erg bedankt voor het meedenken!
[ Voor 3% gewijzigd door Frietkot op 08-08-2024 19:04 ]