Betrouwbare en simpele email servers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caszy
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-08-2024
Mijn vraag
ik word gek van alle spam die ik ontvang. Ik wil een eigen email server.
Welke hosting sites zijn betrouwbaar en makkelijk in gebruik voor een leek zoals ik?

Relevante software en hardware die ik gebruik
een laptop en Android telefoon

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
er is zoveel aanbod, helaas heb ik er geen verstand van. Ik heb hierbij echt advies nodig.

Excuus als deze vraag al eerder is gesteld. Maar ik word echt helemaal gek van alle spam, ik blijf blokkeren melden en verwijderen meerdere keren per dag

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:26
Als je iets betrouwbaar en eenvoudig zoekt en er geen verstand van heb, is een eigen email server NIET een goed idee.

Kijk gewoon na een email dienst, bv tutanota of proton (omdat je het over een eigen email server hebt gok ik dat je wat eisen hebt waar deze aan voldoen, maar dat is een aanname)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:03
Je wil geen server, maar een email provider. Er zijn diverse topics hier, meest recente:
Hoe kies je een goede E-mail provider of is ieder hetzelfde?

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:04
Huur een VPS en laat de uitgaande email door de hostingpartij afleveren. Voorbeeld: https://www.transip.nl/kn...vps-mailservice-instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:09
vj_slof schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 19:14:
Huur een VPS en laat de uitgaande email door de hostingpartij afleveren. Voorbeeld: https://www.transip.nl/kn...vps-mailservice-instellen
Een gehuurde VPS is geen garantie dat het spamfilter goed is. Verder is de uitgaande mailserver van TransIP niet geheel zorgeloos, die staat vaak zat op blacklists vanwege misbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:20
Caszy schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 19:03:
Mijn vraag
Welke hosting sites zijn betrouwbaar en makkelijk in gebruik voor een leek zoals ik?

Relevante software en hardware die ik gebruik
een laptop en Android telefoon

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
er is zoveel aanbod, helaas heb ik er geen verstand van. Ik heb hierbij echt advies nodig.

Excuus als deze vraag al eerder is gesteld. Maar ik word echt helemaal gek van alle spam, ik blijf blokkeren melden en verwijderen meerdere keren per dag
Het hangt er natuurlijk vanaf, of jij je eigen domain hebt, of gewoon een nieuw email adres wilt gaan gebruiken.
Maar mijn ervaring is google toch nog 1 van de beste spam filters heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Waar zit je nu eigenlijk?
Hoe is de opzet nu (catchall ofzo)?

Jaren bij Antagonist gezeten (ook webhosting ivm eigen website). Misschien 1 of 2 SPAM mailtjes ontvangen in 10+ jaar klant was. Ze werden helaas te duur. Nu bijna 6 maand Intention, nog 0 spam ontvangen.

Ik gebruik zelfs meerdere domeinen met catchall dus 'alles' zou binnen moeten komen. Mailt een spammert naar hoi@domein.nl of hoihoi@domein.nl of caszy@domein.nl mailen (pure spam dus), dan zou ik het nog moeten binnen krijgen. Daar heb ik tot heden geen last van.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 20:33
_JGC_ schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 19:29:
[...]

Een gehuurde VPS is geen garantie dat het spamfilter goed is. Verder is de uitgaande mailserver van TransIP niet geheel zorgeloos, die staat vaak zat op blacklists vanwege misbruik
Dochter DDS doet het aardig met webmail/pop3/imap, maar gooit er nu weer 8 euro bovenop bijna 50 euro voor een mailaccount.

Een keertje hadden ze vooronderhoud spamfilter aangezet en niet weer uit, dus ik mail(s) van ISP gemist, dus zat ik een week zonder internet. Maar sindsdien geen probleem meer mee gehad. Want het grote voordeel is dat ze je de (nog steeds?) slechtwerkende spamfilter uit laten zetten. Ook kun je de bron van een bericht wat je niet vertrouwt bekijken. Dus onschadelijk controleren op inhoud.

Maar 105 gulden vind ik toch wel erg gortig.

Hotmail of welk labeltje MS eraan hangt is erg onbetrouwbaar, account zo dicht en bellen met Zweden, nee dank je. En die interface word steeds minder. Gmail met zijn conversations had ik ook nooit overzicht in de mailtjes. Dan ook nog snooping. Dus ik kom even zoeken naar alternatieven. Liefst gratis, anders goedkoop.

Genoemde Proton kende ik van naam, Tuta Nota nog niet van gehoord, ik ga kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
donaldk schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 20:57:
[...]

Dochter DDS doet het aardig met webmail/pop3/imap, maar gooit er nu weer 8 euro bovenop bijna 50 euro voor een mailaccount.

Een keertje hadden ze vooronderhoud spamfilter aangezet en niet weer uit, dus ik mail(s) van ISP gemist, dus zat ik een week zonder internet. Maar sindsdien geen probleem meer mee gehad. Want het grote voordeel is dat ze je de (nog steeds?) slechtwerkende spamfilter uit laten zetten. Ook kun je de bron van een bericht wat je niet vertrouwt bekijken. Dus onschadelijk controleren op inhoud.

Maar 105 gulden vind ik toch wel erg gortig.

Hotmail of welk labeltje MS eraan hangt is erg onbetrouwbaar, account zo dicht en bellen met Zweden, nee dank je. En die interface word steeds minder. Gmail met zijn conversations had ik ook nooit overzicht in de mailtjes. Dan ook nog snooping. Dus ik kom even zoeken naar alternatieven. Liefst gratis, anders goedkoop.

Genoemde Proton kende ik van naam, Tuta Nota nog niet van gehoord, ik ga kijken.
Geweldig hoe we alles nog steeds omrekenen. Ik zou Proton serieus overwegen, kijk nu naar het family ding.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 20:33
Ik word er met liefde om uitgelachen;-)! Ten eerste omdat in '97 het 0 Gulden was! Inmiddels al decennia aan het betalen:-( (2002 of iets later?). eerste rekeningen heb ik niet meer bij de hand, maar de eerste online bij dds in overzicht was nog 16 euro nog wat.

Soverin.net is ook vanaf €39,- en ze willen je er vooral ook een duur domeintje vanaf 13,- bij aansmeren. En onafhankelijk dus overname kandidaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Goedkoopste host die ik heb gevonden en nog redelijk betrouwbaar is is site.nl; bieden ook de optie aan om externe domeinnamen te gebruiken, dus je hoeft niet meteen helemaal naar ze over met alles.
Vrijwel alle hosts hebben gewoon SpamAssassin of rspamd draaien, als die eenmaal getraind zijn zou je weinig/geen geen spam moeten ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:00
Als je geen bezwaren hebt tegen Microsoft is Exchange Online misschien een optie?
Per gebruiker kost het 4,50 euro/maand.
Ik gebruik plan 1, max 50 GB. Alle spam komt bij mij netjes in de spamfolder terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:58

Pindamann

Human

Oon schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 21:22:
Goedkoopste host die ik heb gevonden en nog redelijk betrouwbaar is is site.nl; bieden ook de optie aan om externe domeinnamen te gebruiken, dus je hoeft niet meteen helemaal naar ze over met alles.
Vrijwel alle hosts hebben gewoon SpamAssassin of rspamd draaien, als die eenmaal getraind zijn zou je weinig/geen geen spam moeten ontvangen
Nog een optie kan https://purelymail.com/ zijn. Je kunt 10 euro/dollar per jaar betalen of naar gebruik.

Ik heb gekozen naar gebruik, omdat ik een hele lichte gebruiker ben. Daar betaal ik voor 2 emailadressen die heel lichtgebruikt worden het volgende per maand gemiddeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Total: $0.49
Emails received: 104 ($0.00)
Emails received (GB): 0.01 ($0.00)
Storage (GB/month): 2.75 ($0.13)
Emails sent to non-Purelymail accounts: 3 ($0.00)
Emails sent: 3 ($0.00)
Emails sent (GB): 0.00 ($0.00)
Yearly account fee (days): 31 ($0.34)
Shared-domain user fees (dollars/year): 0.26 ($0.02)

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:12
Caszy schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 19:03:
Mijn vraag
[...]
Een eigen server gaat je juist meer werk opleveren, omdat je dan je ook nog eens een spamfilter moet gaan beheren.

imho kan je beter kijken waar de spam vandaan komt.

Wat ook goed helpt is gebruik maken van meerdere e-mailadressen voor meerdere doeleinden.

Spel en typfouten voorbehouden

Pagina: 1