Hoe kies je een goede E-mail provider of is ieder hetzelfde?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06 21:53
Ik denk dat ik al zo'n 10 jaar mijn E-mail host via Google (Workspace, G-Suite en voorgangers). Nu overweeg ik toch sterk om eens weg te stappen en mijzelf wat meer te ontGooglen. Daarbovenop vind ik €70 per jaar voor een beetje E-mail (althans, 10GB incl. bijlage // 29K emails, 25 jaar historie) gewoon een hoop geld en dat kan minder.

Nu overweeg ik dus een andere partij waar je 'meer' krijgt voor minder geld, maar vind ik het erg moeilijk om te bepalen hoe 'goed' een mailprovider is. Ik heb in 10 jaar tijd bijvoorbeeld nog nooit een ticket hoeven inschieten voor eventuele E-mailproblemen. Als ik bij een andere partij ook geen problemen zal ervaren, hoef ik geen snelle helpdesk, bijvoorbeeld. Verder is dit toevallig een privacy-vriendelijke partij - althans dat beweren ze zelf en schrijven anderen over ze.

Maar hoe beoordeel je dus een E-mail provider. Is het, plat gezegd, allemaal 1 pot nat of kan je zelf wel de verschillen opzoeken waarop jij je keus om te migreren kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNOnamE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:18
Qua mail zijn er volgens mij maar 2 echt grote spelers, Google en Microsoft.

Een exchange online van 50GB bij microsoft kost je rond de 40 euro. Zou een voordeliger alternatief zijn. Werkt zo'n beetje heel zakelijk Nederland mee.

Heb zelf in het verlegen wel bij andere partijen wat gehad maar dit gaf vroeg of laat problemen. Ooit eens een migratie naar een nieuwe versie van exchange mee gemaakt waarbij jouw lokale outlook de mails moest uploaden naar het nieuwe platform. Als dat fout ging was je mail kwijt. :o

Een andere optie is natuurlijk g-mail of een andere gratis provider. Maarja, gratis is nooit gratis dus je betaald met je privacy en minder functionaliteiten.

Nee, voor die 40 euro per jaar loop ik geen risico meer.

☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Ben daar zelf ook mee bezig geweest. Heb al een tijdje nu mijn email en emailadres via Strato lopen.
Domeinnaam geclaimed i.e.: rcbl.email en dat werkt perfect. Althans voor mij.

Wellicht voor jou ook een optie?

https://www.strato.nl/mail/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M-0WPDAU5tvtX5wYa2QP34fjT0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yN0FFk9A1LTEy2zrJiLpCtGg.jpg?f=fotoalbum_large

De mail adressen zijn éénvoudig toe te voegen aan alle email-clients

En hoe je een goede kiest?! Daar kan ik geen antwoord opgeven. Is afhankelijk van je wensen.

[ Voor 46% gewijzigd door RCBL op 31-07-2024 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Misschien vrij belangrijk om een beetje de goede te kiezen. Wat zoek je eigenlijk?
Goeie webmail versie
Agenda functie
Of zuiver opslag?

Beetje webhosting partij mijn.host, intention, cloud86 heb je ook email maar de webmail is niet ala gmail of outlook web.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:01
Check ook deze eens (of bedoelde je die in je ts?): Proton discussie topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:58
Wat gebruik je precies van Workspace? Want persoonlijk ben ik nog altijd goed te vrede over de webinterface en gebruik ik dit liever dan imap of outlook clients.

Kijk eventueel ook even goed, hoe je backup of redudantie is geregeld.

Ik gebruik prive Workspace en zakelijk Office 365. En ik zou niet zomaar overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
Rolfie schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:24:
Wat gebruik je precies van Workspace? Want persoonlijk ben ik nog altijd goed te vrede over de webinterface en gebruik ik dit liever dan imap of outlook clients.
Ik gebruik juist liever een IMAP client. Bieden vaak een interface die ik fijner vind om te gebruiken of bepaalde additionele functies. Daarnaast gebruik ik absoluut niks van Workspace. Ik heb het enkel omdat ik destijds Gmail had, maar ik mijn eigen domein wilde gebruiken.
Rolfie schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:24:
Kijk eventueel ook even goed, hoe je backup of redudantie is geregeld.
Goed punt, nooit over nagedacht.
Nielson schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:01:
Check ook deze eens (of bedoelde je die in je ts?): Proton discussie topic
Ja, die bedoelde ik in de TS :)
RobbyTown schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:51:
Misschien vrij belangrijk om een beetje de goede te kiezen. Wat zoek je eigenlijk?
Goeie webmail versie
Agenda functie
Of zuiver opslag?

Beetje webhosting partij mijn.host, intention, cloud86 heb je ook email maar de webmail is niet ala gmail of outlook web.
Eigenlijk enkel E-mail hosting en opslag ervan. Aliassen wellicht in de toekomst ivm privacy. Agenda regel ik liever via mijn iCloud account. Webmail gebruik ik sowieso nooit. Altijd een IMAP client. Dus als de e-mail boer gewoon een vertrouwde E-mail functie biedt, ben ik al gauw tevreden.

[ Voor 37% gewijzigd door Sjeefr op 31-07-2024 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:29
al eens naar ZOHO gekeken??
Een soort van Gmail/Microsoft.. ook te gebruiken voor eigen email addressen als je een domain hebt ... en ze hebben/hadden een gratis versie...

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Sjeefr schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:32:
Eigenlijk enkel E-mail hosting en opslag ervan. Aliassen wellicht in de toekomst ivm privacy. Agenda regel ik liever via mijn iCloud account. Webmail gebruik ik sowieso nooit. Altijd een IMAP client. Dus als de e-mail boer gewoon een vertrouwde E-mail functie biedt, ben ik al gauw tevreden.
Dan is het pakketten vergelijken wat je aan opslagruimte nodig hebt / gaat hebben

Zo op het oog de goedkoopste samen met wat opslag. Zit daar zelf met hosting bij. Support is vlot en zelfs telefonisch bereikbaar. Za en zo gesloten (al krijg je ook dan reactie, hangt beetje van de vraag/nood af)
https://www.intention.nl/email-only

Ook goedkoop alleen meer opslag gaat de prijs aardig omhoog
https://www.weboke.nl/emailpakket

Verder nog
https://mijn.host/e-mail-hosting/
https://cloud86.io/nl/email-hosting/

Of deze (specifieke op mail gericht)
https://soverin.net/nl/consumer/

Tot slot MS Exchange Online.

Helaas op vakantie. Dus even zelf een excel maken wat voor jou gunstig is :).

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Sjeefr schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:32:
[...]

Eigenlijk enkel E-mail hosting en opslag ervan. Aliassen wellicht in de toekomst ivm privacy.
Strato

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Getest
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-05 12:49
Heb je een betaald iCloud abonnement? Dan kan je via iCloud+ ook de mail van je eigen domein hosten, zit inbegrepen in de prijs. En via iCloud kun je ook altijd ‘verberg mijn e-mailadres’ doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
Getest schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:13:
Heb je een betaald iCloud abonnement? Dan kan je via iCloud+ ook de mail van je eigen domein hosten, zit inbegrepen in de prijs. En via iCloud kun je ook altijd ‘verberg mijn e-mailadres’ doen.
Heb ik zeker! Maar klein beetje net als waarom ik nu weg wil bij Google: "Don't put all your eggs in one basket". Heb iCloud zeker overwogen, maar kies er liever voor toch elders te zetten. Zou wel de goedkoopste oplossing zijn, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17:09
Soverin werkt ook prima. Simpel maar nooit problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03:52
MAdD schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:35:
al eens naar ZOHO gekeken??
Een soort van Gmail/Microsoft.. ook te gebruiken voor eigen email addressen als je een domain hebt ... en ze hebben/hadden een gratis versie...
Ze waren jarenlang uit Europa verdwenen, zijn ze weer terug? Kennis van mij kreeg zijn gratis spreadsheet via helpdesk weer aan de praat., dus zou kunnen dat je weer (gratis) accounts kunt maken buiten VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03:52
Ik zoek zelf een alternatief voor DDS nu de prijs wederom flink is verhoogd (onderdeel van een van de twee hosting consolidators/prijzen omhoogknallers nu weer €8,- / fL20,-. €47,50!

Ik gebruik de laatste jaren eigenlijk alleen nog maar de webmail. Pop3 zou alleen voor leeghalen/archiveren hele inbox/directories zijn. Hiertoe zoek ik nog een goede mbox viewer/programma, nooit een goede gevonden, onder 10+ die probeerde.

Soverin.net is praktisch net zo duur alleen 25 gig in plaats van 10.

[ Voor 7% gewijzigd door donaldk op 23-08-2024 22:27 ]

Pagina: 1