Hallo,
Ik ben net verhuisd naar een nieuwbouw alleenstaand huis (zelf gebouwd).
Nu zoek ik naar een ideaal systeem om het huis te voorzien van wifi.
User experience moet goed zitten, want al ben ik een gadget/'tech' persoon, ken ik weinig van netwerken.
Info:
- Bouwjaar: 2024 alles in beton; 250m² met één verdiep en kelder
- Héél landelijke omgeving
- Modem zit in de kelder
- Geen interference van andere wifi's/huizen
- 26 UTP contacten voorzien (+ stopcontacten) in bijna elke kamer van het huis (ik denk cat6, to confirm met elektrieker)
- Desktop PC in bureau (2 UTP's voorzien); TV met Sonos installatie in woonkamer (6 UTP's voorzien)
- ik ben een middelmatige tot zware gebruiker: Plex server, gaming, ... Momenteel nog geen kinderen.
Ik heb al gekeken naar de TP Link Eco XE75 Pro samen met de TP Link TL-SG1016PE Switch.
Ik zou ze in Access Point configuration zetten, aangezien er toch overal ethernetports zijn.
Wat denken jullie van deze producten?
Zijn er betere alternatieven?
Andere tips?
Alvast bedankt!
Ik ben net verhuisd naar een nieuwbouw alleenstaand huis (zelf gebouwd).
Nu zoek ik naar een ideaal systeem om het huis te voorzien van wifi.
User experience moet goed zitten, want al ben ik een gadget/'tech' persoon, ken ik weinig van netwerken.
Info:
- Bouwjaar: 2024 alles in beton; 250m² met één verdiep en kelder
- Héél landelijke omgeving
- Modem zit in de kelder
- Geen interference van andere wifi's/huizen
- 26 UTP contacten voorzien (+ stopcontacten) in bijna elke kamer van het huis (ik denk cat6, to confirm met elektrieker)
- Desktop PC in bureau (2 UTP's voorzien); TV met Sonos installatie in woonkamer (6 UTP's voorzien)
- ik ben een middelmatige tot zware gebruiker: Plex server, gaming, ... Momenteel nog geen kinderen.
Ik heb al gekeken naar de TP Link Eco XE75 Pro samen met de TP Link TL-SG1016PE Switch.
Ik zou ze in Access Point configuration zetten, aangezien er toch overal ethernetports zijn.
Wat denken jullie van deze producten?
Zijn er betere alternatieven?
Andere tips?
Alvast bedankt!
[ Voor 17% gewijzigd door vadimvt op 05-08-2024 14:03 ]