oke, maakt meer duidelijk.
er komt het huis binnen 3x25A (foto 2), dat is dus krachtstroom, netjes je hebt stap 1 gevonden.
maar helaas dit hoeft nog niet 100% te betekenen dat je ook krachtstroom hebt in huis.
(het is in veel huizen normaal dat er 3x25A aansluiting is, maar dan kun je nog steeds op maar 1x25A of 1x35A zijn aangesloten. een aanname is de moeder van de fout.)
helaas is foto 1, iets te slecht om de (slimme)meter te kunnen lezen, daar staat onmiskenbaar op dat je ook echt krachtstroom 3x25A hebt, dus ik geef je nog geen 100% zekerheid.
dus het wittige block in het midden, daar een detail foto van maken, of de gegevens van die meter opzoeken.
dat geeft je pas 100% duidelijkheid wat je echt hebt.
(alles wijst er wel op dat het 3x25A is, maar gokken is brokken en dat wil je niet met dit soort dingen.
zoals @
jeroen3 ook al aan gaf, dat is wat je echt wil weten.)
kookgroep?
ehhh, ik kan hem nergens vinden in je meter kast?
dit kan een 3x16A kracht groep zijn (dit zie je meer in 60+cm kookplaten) of een 2x16A (dit zie je meer tot de 60cm kook platen).
maar in beide gevallen, moet als 1 van de 2 (of 3) groepen reageert, de andere ook mee trekken.
dus dan heb je 2(of 3) groepen met een brug aan elkaar (misschien heeft iemand de brug verwijderd?).
een voorbeeld van een abb kook groep zo :
https://www.elektramat.nl...oSq1NdRJUupQaArYAEALw_wcB
dan heb je een idee hoe dat er uit ziet.
(denk verder niet dat je echt problemen hebt, maar foutjes zijn zo gemaakt, dus misschien wel verstandig om er iemand met echt verstand naar het systeem te laten kijken.
deze meterkast ziet er wel naar uit dat je naar 3x16A kookgroep zou kunnen als je dat wil.
en dan kun je helle deftige kookplaten aansluiten, maar vaak is 2x16A al meer als genoeg voor de gewone mens.)
edit:
ik zeg het op deze manier, omdat ik een afdek plaatje mis op de plek waar ik eerder een kookgroep zou verwachten?
daar heb je een plek om 2x16A op 2 verschillende fase te hebben met een speciale kookgroep.
dan heb je de volle 2x16A dus 7,2kW ipv de 1 fase oplossing van 5,5kW die je nu lijkt te hebben.
maar er is iets veranderd aan je meterkast, en ik weet niet waarom dat gedaan is.
en wat is er dan nog meer veranderd wat problemen kan geven?
onzekerheid is niet tof als je met kracht stroom wil werken.
[
Voor 5% gewijzigd door
migjes op 07-08-2024 12:50
]
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)