Trackers die ook gebruikmaken van Find my-netwerk van Apple

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 19:12
Ik heb al allerlei trackers gezien in de vorm van een kredietkaart die ook zouden werken in het Find my-netwerk van apple.

Lijkt mij best wel handig, maar werken die ook zoals een airtag werken? Dat ze het signaal van voorbijgaande iphones gebruiken om hun locatie te detecteren en door te geven in find my?

ik denk nu maar aan dit als voorbeeld: https://www.bol.com/be/nl...BSBnpqNAnKjkaAglIEALw_wcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-10 12:02
Ja dat werkt zo; alleen zijn deze apparaten doorgaans een stuk dommer dan een AirTag; lees, ze maken om batterij te sparen vaak alleen verbinding als ze bewegen; iets wat je kwijt bent beweegt doorgaans juist niet, dus in mijn ervaring waardeloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Ze werken op dezelfde manier, maar AirTags gebruiken ook UWB (Ultra Wide Band), waardoor je ze veel preciezer kan vinden. Trackers van andere merken gebruiken vrijwel altijd alleen maar Bluetooth, en dan kom je wel in de buurt, maar niet heel nauwkeurig.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 19:12
ultra wide band is idd wel een zeer belangrijke nuance...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:31
Hier kun je goed zien en lezen wat er gebeurt als de tracker niet goed bijgewerkt wordt, ook al gaat het hier om een Chipolo ONE Point van Google.
AirTags vs. Google-tags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
@pinaIk zou ook even kijken in dit topic:
[AirTags & Find My network] Ervaringen & Discussie
Hier worden ook diverse alternatieven voor de Apple Airtag besproken
Pagina: 1