De enige reden dat het zo snel kon is omdat die dikke leiding er al lag, anders had het nog veel langer geduurd.
Het is dus wachten op grote industriële verbruikers die failliet gaan om megabatterijen te kunnen plaatsen.
Met verbazing trouwens de laatste dagen van mijn vakantieadres zitten meelezen (weer thuis dus reageer nu pas).
Volgens mij wisten we allemaal dat de schatting van ZP die €1800 opbrengst per jaar was en zo te zien gaan ze dat (als ik augustus bij mij bekijk) wel halen. Nou is meer opbrengst altijd beter maar de manier waarop er af en toe gereageerd wordt verbaasd me dan wel weer.
De problemen met dongels en hardware daargelaten dat moet gewoon (snel) opgelost worden, maar ook daar is het 'ja maar moet je kijken hoeveel ik betaald heb' niet van de lucht. Als je een huis of een auto koopt (een veelvoud van de investering) kan je soms ook weet ik hoe lang wachten om bepaalde problemen opgelost te krijgen (lees de EV topics er maar op na). Vervelend is het zeker (en ook daar is compensatie op zijn plaats) maar het is niet alsof de rente op dat bedrag je nou zoveel opgeleverd had.
Met betrekking tot de opbrengsten. Of het nu Machine Learning, algoritmes of AI is/zijn lijken de opmerkingen 'ja maar zo moeilijk is het niet' erg makkelijk maar 'beter kunnen is uploaden' toch?
Als FE en ZP een gedeelte afromen van de opbrengsten zijn die er natuurlijk ook bij gebaat dat de opbrengst zo hoog mogelijk is.
Dat zal ongetwijfeld wat tijd kosten (wat ik ze persoo
nlijk prima gun) en als dat te lang gaat duren zullen er ongetwijfeld ondernemers zijn die daar op in gaan spelen en gaan programmeren. Als het zo makkelijk is dan wordt er een Nexus gekocht uit elkaar gehaald en opnieuw geprogrammeerd. Dan heb je vrij veel klanten klaar staan die over kunnen stappen als er een veel hogere opbrengst tegenover staat.