Stop Killing Games Eu burgeriniatief

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• martijnheijmanz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-08 20:09
Na aanleiding van: review: Ubisofts The Crew als zondebok: discussie over eigendom games escaleert
Door @YannickSpinner
op 26-04-2024

Momenteel is het Eu burgerinitatief live en kan men de petitie in een paar snelle handelingen ondertekenen op de EU website.

Misschien relevant om, na aanleiding van Yannicks uitstekende achtergrondartikel, een korte artikel te plaatsen op de frontpagina met een vermelding dat de handtekeningenactie nu live is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
En waar kunnen we deze EU Burger initiatief vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijnheijmanz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-08 20:09
@jack zomer @Tux3.14

https://www.stopkillinggames.com/

De link stond al in het originele artikel.
Destijds was de EU officiele pagina nog niet live dat is pas een paar dagen, zodoende mijn vraag voor een artikel op tweakers frontpage ipv een thread in het forum.
Nu is het namelijk veel laagdrempeliger en een paar klikken met je DigiD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@martijnheijmanz https://tweakers.net/submit/ met verwijzing in opmerkingenveld naar het achtergrondartikel?
Zo doe ik het wanneer iets een vervolg heeft.

[ Voor 26% gewijzigd door Raven op 03-08-2024 16:54 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 20:26

YannickSpinner

Redacteur
Thanks voor de mention. Wellicht dat @AverageNL maandag even kan kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:33

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
We hebben dit inmiddels al wel een flink aantal keer in onze submits gehad. We hebben het aanvankelijk laten liggen, omdat het uiteindelijk toch 'slechts' een handtekeningactie is. Iedereen kan zo'n actie beginnen en ook bij Stop Killing Games zie ik niet direct een haakje die het heel uitzonderlijk maakt; er zitten bijvoorbeeld geen Nederlanders of Belgen achter, het draait niet om games uit specifiek Nederland, en ze hebben vooralsnog niets anders om te laten zien dan een aantal handtekeningen (op dit moment 15% van wat ze hopen). Dat maakt dat we dit zeker wel in de gaten houden, maar het lijkt me pas nieuws als ze bijvoorbeeld het doel halen, als beleidsmakers erop reageren of als ze iets anders concreets kunnen presenteren. Het staat dus zeker wel op de radar bij ons!

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 19:09
TijsZonderH schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 21:46:
We hebben dit inmiddels al wel een flink aantal keer in onze submits gehad. We hebben het aanvankelijk laten liggen, omdat het uiteindelijk toch 'slechts' een handtekeningactie is. Iedereen kan zo'n actie beginnen en ook bij Stop Killing Games zie ik niet direct een haakje die het heel uitzonderlijk maakt; er zitten bijvoorbeeld geen Nederlanders of Belgen achter, het draait niet om games uit specifiek Nederland, en ze hebben vooralsnog niets anders om te laten zien dan een aantal handtekeningen (op dit moment 15% van wat ze hopen). Dat maakt dat we dit zeker wel in de gaten houden, maar het lijkt me pas nieuws als ze bijvoorbeeld het doel halen, als beleidsmakers erop reageren of als ze iets anders concreets kunnen presenteren. Het staat dus zeker wel op de radar bij ons!
M.i. is dit voldoende Tweakerish om er een artikel aan te wagen. Het is wat dun, maar het treft veel gamers en is (wederom m.i.) een stap welke de game wereld gezonder maakt.

Dit is trouwens niet "slechts een handtekeningenactie". Die online petities hebben net zoveel zin als mn kat te laten blaffen, dit is wel een stap serieuzer. Als deze 1 miljoen drempel gehaald is MOET het besproken worden.

Als je het filmpje van hunzelf zelf ook eens bekijkt leggen ze toch aardig wat uit. Ook Linus Tech Tips en Louis Rossman staan hier achter, het is best wel een ding aan het worden en nieuwswaardig.

En het feit dat je het al een flink aantal keer in de submits hebt gehad lijkt mij ook een aardige indicatie dat de bezoekers van Tweakers hier om geven :)

(En in alle eerlijkheid: Er worden wel dunnere nieuwsartikelen geplaatst op Tweakers :X )

Complimentje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fonsdespons1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 22:45
Best Engelfriet nog eens bellen, er wordt online enorm veel misinformatie verspreid over dit initiatief. En ook op GoT fundamentele misverstanden over auteursrecht tov merken recht zien langs komen.

[ Voor 32% gewijzigd door Fonsdespons1 op 09-08-2024 06:27 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
We hebben dit inmiddels al wel een flink aantal keer in onze submits gehad. We hebben het aanvankelijk laten liggen, omdat het uiteindelijk toch 'slechts' een handtekeningactie is. Iedereen kan zo'n actie beginnen en ook bij Stop Killing Games zie ik niet direct een haakje die het heel uitzonderlijk maakt;
Het is niet 'slechts' een handtekeningactie en je kunt niet 'zomaar' een inzameling van ondertekeningen gaan verzamelen. Dit soort initatieven worden vooraf door de EU Commissie getoetst op redelijkheid van het verzoek; gemeten aan geboden wettelijke grondslagen en redeneringen waarom het verzoek zinnig is en in lijn ligt met de missie van de EU; en wordt beoordeeld op wettelijke haalbaarheid. Dat gebeurt voor ze officieel geregistreerd worden en er überhaupt inzameling gestart wordt.
In dit initiatief is feitelijk al maanden aan voorbereidend werk en naar het schijnt ook consulten met juridische raadgevers gaan zitten. Het feit dat de EU het geaccepteerd heeft is op zich al noemenswaardig.
maar het lijkt me pas nieuws als ze bijvoorbeeld het doel halen, als beleidsmakers erop reageren of als ze iets anders concreets kunnen presenteren.
Je bedoelt zoals antwoorden op voorgaande parlementaire vragen inzake de legaliteit van het eenzijdig stopzetten van de levering van een video-game, waar dit niet of niet duidelijk genoeg voorafgaand aan de koop vermeld is?

https://www.europarl.euro...t/P-9-2024-001352_EN.html
https://www.europarl.euro...9-2024-001352-ASW_EN.html

Waarbij de Stop Killing Games campagne deze in één v/d nieuwste videos (specifiek de recente "39 antwoorden" FAQ-video) nog eens aangehaald heeft en vermeld dat er nu verder onderzoek verricht wordt naar bepaalde EULAs.

Kortom- hebben jullie je überhaupt ook maar enigzins ingelezen in deze materie?
Of wordt er maar wat geroepen?
er zitten bijvoorbeeld geen Nederlanders of Belgen achter, het draait niet om games uit specifiek Nederland, en ze hebben vooralsnog niets anders om te laten zien dan een aantal handtekeningen (op dit moment 15% van wat ze hopen).
nieuws: PSN meldt komst van pc-versie Red Dead Redemption
nieuws: Patreon moet Apple-tarief van 30 procent invoeren voor iOS-gebruikers
nieuws: Gerucht: Nvidia brengt RTX 4070 met langzamer GDDR6-geheugen op 20 au...
nieuws: AMD's aandeel in geleverde desktop-cpu's daalt licht, server-cpu's op...
nieuws: EEC-registratie noemt AMD Ryzen 5 5500X3D-processor, mogelijk met zes...
nieuws: WSJ: Huawei werkt aan AI-chip die vergelijkbaar moet zijn met Nvidia ...
nieuws: Nieuwe Pixel Buds Pro 2 zijn kleiner, hebben andere pasvorm en kosten...
nieuws: Google voorziet Gemini van Live-voicechat en een contextuele Android-...
nieuws: Google introduceert Pixel Watch 3-serie met twee groottes
nieuws: Google introduceert Pixel 9, Pixel 9 Pro, Pixel 9 Pro XL en Pixel 9 P...
nieuws: Yubico begint met leveren verbeterde Yubikey Bio met ruimte voor meer...

En bij al deze recente artikelen van vandaag gaat het wel specifiek om personen of zaken uit Nederland?
Kom op zeg- non-argument.

Ennuh- ze zitten ondertussen al boven de 25% met 3 v/d 7 lidstaten die hun drempel al bereikt hebben. In 2.5wk tijd. De snelheid waarmee ze gaan is absurd, zelfs als je nagaat dat het altijd in golven zal gaan bij dit soort dingen.

Dat Tweakers aan deze kwestie - die evident aan de hoge opkomst tot nu toe, velen in de hele EU waaronder ook Nederland (17,762) en België (7,809) aan het hart gaat - er voor kiest om de schouders op te halen en te zeggen: "Meh, niet interessant genoeg" is in een woord schandalig.

Zeker aangezien met betrekking tot golven in de ondertekeningen dit soort burger-initiatieven nou juist afhankelijk zijn van o.a. de media om te zorgen dat er op objectieve wijze aandacht aan besteedt wordt en het nieuws breed gebracht wordt. Omdat anders niemand er van hoort, ondanks dat ze best wel geinteresseerd zouden zijn. Jullie laten hiermee gewoon de kernfunctionaliteit van goede journalistiek links liggen.

Maar vooral veel plezier met je nieuwe en schandalig dure koptelefoonoortjes.
Want jee- dat is echt belangrijk nieuws zeg ... /s |:(

[ Voor 20% gewijzigd door R4gnax op 13-08-2024 20:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik dacht dat Tweakers ook weleens kortere berichten ging plaatsen omdat de pilot die erover was best succesvol was, wordt het nu opeens weer weerlegd? Wat of hoe wil de redactie dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:32

Sebazzz

3dp

CH4OS schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:13:
[...]
Ik dacht dat Tweakers ook weleens kortere berichten ging plaatsen omdat de pilot die erover was best succesvol was, wordt het nu opeens weer weerlegd? Wat of hoe wil de redactie dan? :?
Probleem hierbij is dat als je een call to action doet, dat het dan reclame is :>

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R4gnax
Sebazzz schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:20:
[...]

Probleem hierbij is dat als je een call to action doet, dat het dan reclame is :>
En dat is een onzinargument om dan maar geen enkel artikel te plaatsen.
Je kunt gewoon een objectief beeld geven zonder dat je een standpunt in hoeft te nemen.

[ Voor 11% gewijzigd door R4gnax op 13-08-2024 20:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:37
Inmiddels 3 van de 7 landen hebben het minimum bereikt.

Nederland zit al op 86% van het minimum
Duitsland 75%
Denemarken 88%
België en Ierland over de 50%.

Zou toch fijn zijn als Tweakers hier wat mee doet...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sebazzz schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:20:
Als men op de FP wel een artikel kan doen omdat in de community een voetbal poule is (en een nieuw seizoen daarvoor intussen gestart is), kan een artikel hierover wellicht ook. Ook dat is immers niets anders dan een call-to-action.

Zie review: Schrijf je nu in voor de Tweakers FC Eredivisie Voetbalpool, dan staat de call-to-action immers zelfs in de titel.

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 13-08-2024 22:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R4gnax
Ondertussen hebben we vier lidstaten die hun drempelwaarde bereikt hebben, en zitten zowel Denemarken als Nederland op < 10% afstand van de drempelwaarde.

*knip* op deze toon willen we geen "verzoeken" zien.

[ Voor 47% gewijzigd door RoD op 20-08-2024 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 10:44
Zeker gezien het succes dat tot nu toe geboekt is, denk ik ook dat een artikel wel goed zou zijn.

(En niet dat het verder wat zegt, maar ik ben trouwens niet echt een gamer :P.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TheVivaldi schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:13:
(En niet dat het verder wat zegt, maar ik ben niet trouwens niet echt een gamer :P.)
Niet, niet, klinkt als een dubbele ontkenning en ben je het dus juist wel? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 10:44
CH4OS schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:31:
[...]
Niet, niet, klinkt als een dubbele ontkenning en ben je het dus juist wel? :+
Oeps, klein foutje. Had de zin iets anders geformuleerd en daarna herschikt, maar vergeten één “niet” weg te halen. Bedankt voor het opmerken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 19:09
Hoe kunnen we (beleefd!) dit wat meer onder de aandacht brengen bij redactie? Want nu is dit gewoon een topic die nooit bekeken wordt. Laten we eens beginnen met:

Indien je het een goed idee vind als hier een artikel over komt, geef dan de startpost even een thumb up :)

[ Voor 35% gewijzigd door Martijn.C.V op 20-08-2024 10:44 ]

Complimentje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YannickSpinner

YannickSpinner

Redacteur
Wederom bedankt voor de suggesties allemaal, laten we het inderdaad beleefd houden :D

Het initiatief staat zoals gezegd op onze radar. We kijken nu op wat voor manier we dat in een artikel kunnen verwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R4gnax
Ondertussen heeft e.e.a. de Oostenrijkse publieke media omroepen bereikt.
Het initiatief gaat daarmee mainstream - en zit ondertussen op 300k+ ondertekeningen, zie ik.

https://orf.at/stories/3367146/

[ Voor 32% gewijzigd door R4gnax op 22-08-2024 20:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R4gnax
En het initiatief heeft Forbes bereikt ondertussen:
https://www.forbes.com/si...ts-video-game-publishers/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R4gnax
Nederland is over de drempel. 100.79% op het moment van schrijven van dit bericht.
Denemarken een paar dagen terug al.

Daarmee zitten we op 6 van de 7 lidstaten.
Nog ééntje - en daarna de lange rit naar 1mil handtekeningen totaal.

Vraag me af of Tweakers dan nu wel naar buiten gaat komen met een artikel dat hier wat aandacht aan gaat schenken, aangezien er nu dus wel concrete relevantie is voor Nederland - gezien wij de 6e lidstaat zijn die de drempelwaarde bereikt heeft.

[ Voor 71% gewijzigd door R4gnax op 07-09-2024 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@R4gnax ik vrees met grote vrezen dat je aan een dood paard trekt. Al laat ik in deze graag iemand (zelfs achteraf) graag mijn ongelijk bewijzen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickSpinner

YannickSpinner

Redacteur
Ik snap de bovenstaande sneer niet helemaal. Zowel ik als Tijs heeft al laten dat we hiermee bezig zijn.

En @R4gnax geeft vervolgens nuttige aanvullende informatie. Niemand in de community zou ontmoedigd mogen worden om iets te tippen. Dus wellicht ten overvloede, maar geef vooral inhoudelijke input en blijf dat doen, dat waarderen we altijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

YannickSpinner schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 17:24:
Ik snap de bovenstaande sneer niet helemaal. Zowel ik als Tijs heeft al laten dat we hiermee bezig zijn.
Heel simpel, in het topic lees ik dat niet echt terug, behalve 'dat het op de radar is' (wat ook niet veel zegt) en dat in het verleden zaken vaker niet dan wel zijn gedaan (terwijl er wel veel om gevraagd werd vanuit de community). Zo kan ik me een review van een game herinneren waar ook veel om gevraagd werd, maar het ook maanden duurde eer die er was. Ik weet alleen niet meer de details ervan.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 09-09-2024 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickSpinner

YannickSpinner

Redacteur
CH4OS schreef op maandag 9 september 2024 @ 07:05:
[...]
Heel simpel, in het topic lees ik dat niet echt terug, behalve 'dat het op de radar is' (wat ook niet veel zegt)
En de zin die daar direct op volgt?
We kijken nu op wat voor manier we dat in een artikel kunnen verwerken.
Dit is ook vrij duidelijk:
maar het lijkt me pas nieuws als ze bijvoorbeeld het doel halen, als beleidsmakers erop reageren of als ze iets anders concreets kunnen presenteren.
En je tweede 'voorbeeld' gaat over een game die je gereviewd wilde hebben. Ik ken de details niet, maar soms kan het even duren voor iemand tijd heeft om iets op te pakken. Soms willen we wachten tot het journalistiek relevant(er) is. Soms is er een embargo. Soms past iets niet bij ons. Laat mee daaraan toevoegen dat we niet zomaar iets oppakken omdat iemand dat graag wil.

Tweakers heeft twee belangrijke krachten, een super betrokken, kennisrijke community en een journalistiek fundament. Die twee hebben een wisselwerking en ik vind het belangrijk dat die verstandshouding er blijft; laten we vooral niemand gaan ontmoedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

YannickSpinner schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:14:
[...]

En de zin die daar direct op volgt?

[...]

Dit is ook vrij duidelijk:
Maar met een 'lijkt' en 'kijkt' kan het alsnog alle kanten op natuurlijk, waar (zo ook nu) de community het blijkbaar wel belangrijk vindt en er alhier (dit) topic over aanmaakt en vervolgens dus een "misschien" krijgt (al dan niet anders verwoord).
En je tweede 'voorbeeld' gaat over een game die je gereviewd wilde hebben. Ik ken de details niet, maar soms kan het even duren voor iemand tijd heeft om iets op te pakken. Soms willen we wachten tot het journalistiek relevant(er) is. Soms is er een embargo. Soms past iets niet bij ons. Laat mee daaraan toevoegen dat we niet zomaar iets oppakken omdat iemand dat graag wil.
Nou ja, van te voren was er al een aantal dagen of week of 2 of zo gevraagd wanneer de review komt, omdat de game sowieso al populair was. Maar nogmaals, de exacte details weet ik niet meer. Dat er van alles mee kan zijn begrijp ik, maar dat was in dit geval niet, de game was namelijk al lang en breed gelanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuBeN1985
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-09 23:21
Wil niet veel zeggen, maar het is wel degelijk te zien dat het aantal stemmen vanuit Nederland behoorlijk is toegenomen NA de publicatie van het Tweakers artikel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R4gnax
RuBeN1985 schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:31:
Wil niet veel zeggen, maar het is wel degelijk te zien dat het aantal stemmen vanuit Nederland behoorlijk is toegenomen NA de publicatie van het Tweakers artikel.
Dit soort burgerinitiatieven zijn dan ook grotendeels afhankelijk van publicatie door de gevestigde nieuws stromen om echt voldoende bekendheid te vergaren om succes te hebben. Losstaand van mensen te overtuigen; dat hoeft niet (en zou niet?) de functie van nieuwsmedia moeten zijn. Maar gewoon om mensen te vertellen over überhaupt het bestaan er van.

Dat is ook waarom ik eerder schreef dat Tweakers als de informatiebron op vlak van alles tech- en IT-landschap in de Benelux, eigenlijk haar (toch zeker morele) plicht tot informatievoorziening van de burgers links liet liggen door te kiezen de kat uit de boom te kijken en zo lang te wachten met een stuk.

En in plaats van één krijg je nu een double-whammy met een achtergrond-artikel en een extra nieuws posting dat we in Nederland de grenswaarde gehaald hebben. Wat zonde is, want elk stukje waar dit publiek gaat is een 'golf': een korte periode van heropleving waar weer meer mensen, ook via-via in de vorm van: "heb je gelezen dat [..]?" van het bestaan van zo'n initiatief geinformeerd worden.

Een overlappende golf versterkt wel, maar leidt cumulatief gezien eigenlijk nooit tot even veel inbreng als twee distincte 'golfmomenten,' en dat is voor het succes van dit soort initatieven dus eigenlijk stiekem best wel frustrerend. (In de letterlijke zin van 'belemmerend,' welteverstaan.)

[ Voor 5% gewijzigd door R4gnax op 09-09-2024 21:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

initiator? Wat is er mis met initiatiefnemer?

Ik dacht dat Tweakers meer Nederlands wilde gebruiken volgens een artikel enige tijd terug?

review: Gamers vechten voor hun rechten - Stop Killing Games eist permanente ...

@rob_erwt Ja, dat wist ik dus niet :)

[ Voor 55% gewijzigd door Cybergamer op 10-09-2024 10:26 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:55

rob_erwt

What does this button do?

Cybergamer schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:41:
initiator? Wat is er mis met initiatiefnemer?

Ik dacht dat Tweakers meer Nederlands wilde gebruiken volgens een artikel enige tijd terug?

review: Gamers vechten voor hun rechten - Stop Killing Games eist permanente ...
Initiator is volgens de Nederlandse woordenlijst gewoon een Nederlands woord: https://woordenlijst.org/zoeken/?q=initiator

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:32

Jammer dat het initiatief stoom verloren is.

hoewel we niet grandioos ver af zijn van 560K votes, is het helaas nog wel het nodige leeuwen deel.

Hopelijk komt de beweging terug in een sterkere vorm hierna.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:45
YouTube: Why Won't He Stop Killing Games?

Mogelijk dat coverage van The Act Man helpt.
Nu de deadline nadert lijkt er toch een eindsprint te komen. Ik hoop dat meer media het oppakt!

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mnugter
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-08 12:03
Het gaat nu heel hard omhoog, boven de 80% al. Hopelijk wil tweakers er ook nog een keer een artikel aan weiden, het gaat nu zo goed maar het tempo moet erin blijven en nieuwe mensen moeten bereikt worden. De redactie is al getipt zie ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Connor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 10:58
Ik had dus bijna een nieuwe feedback topic gestart(tot ik door had dat het geen feedback formulier was😅).

Wat ik wou melden:
het #StopKillingGames initiatief eindigt deze maand op 31-07-2025, maar de teller staat op nu op 812.000!

Is het mogelijk om het artikel van vorige jaar te updaten en of reposten op Tweakers?

Laatste paar weken heeft dit onderwerp veel vaart gekregen (300K signatures in 2 weken?!) en het zou mooi zijn als Tweakers daar nog een steentje aan kan bij dragen.

Als je op youtube en X zoekt op #StopKillingGames vind je de laaste endorsments door mensen als PewDiePie, OrdinaryGamers, MoistCritical etc.

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuBeN1985
Voor degene die het graag willen tracken.
Bij deze website wordt alles mooi in beeld gebracht.
https://stopkillinggamestracker.pages.dev/

Voor degene die nog steeds wil ondertekenen maar niet weet waar, hier is de link naar website van de EU
https://eci.ec.europa.eu/045/public/#/screen/home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Connor
De UK petitie heeft zijn goal behaald! 100K+ signatures.

Dit is ook een defitge tracker: https://stop-killing-games.keep-track.xyz/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Connor
Holy Sh#$, teller staat nu op 995.000+ handtekeningen!
https://stop-killing-games.keep-track.xyz/

Ik zie het artikekel uit 2024 nu ook op de voorpagina van Tweakers staan. Daar voor dank!

Met een uurtje is de goal van 1 miljoen gehaald gok ik 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wells.p
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-08 10:09
Wel is het zo dat bij 1 miljoen het nog niet gedaan is. Het zou mooi zijn als er een artikel komt dat het gehaald is, met als laatste oproep alsnog te tekenen als je dat nog niet hebt gedaan. Er bestaat een grote kans dat mensen van buiten de EU via een VPN hebben getekend (goede bedoelingen of niet) of een typefout in de gegevens hebben gemaakt, waardoor de handtekening ongeldig wordt verklaard. Een Duits EU-lid in discord geeft aan dat een buffer van minimaal 200k wel erg prettig zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marascon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:05
Ik dacht dat dit initiatief een stille dood was gestorven na een lange tijd niks er over te hebben gehoord,
(in 2024 al getekend)

Hopen dat we alsnog de eindstreep halen met zn allen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Connor
In dit xyz tracker staat de target ook op 1,2M als buffer.

Projectie voor 31 juli staat daar nu op 5M 😅.

Zo gek zal het wel niet worden, maar 2M moet te doen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuBeN1985
Ga je niet menen dit, site van de EU geeft een 404 foutcode
En dat met nog iets van 700 stemmen te gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuBeN1985
RuBeN1985 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 16:49:
Ga je niet menen dit, site van de EU geeft een 404 foutcode
En dat met nog iets van 700 stemmen te gaan
En site werkt weer, vraag me af waarom de site in ene niet meer bezocht kon worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
RuBeN1985 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 16:51:
[...]

En site werkt weer, vraag me af waarom de site in ene niet meer bezocht kon worden.
Omdat tijdelijk weleens websites plat gaan? Gebeurd bij zo goed als elke website weleens. Daarnaast zijn ze effectief nu onder een DDOS door scripts die de petitie aan het ondertekenen zijn. Als in, gelooft iemand daadwerkelijk dat er richting de 200k Europeanen dit ondertekend hebben in een dag tijd? Zo ja, dan heb ik nog een mooie brug te verkopen :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-08 22:21
Connor schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 14:36:
Ik had dus bijna een nieuwe feedback topic gestart(tot ik door had dat het geen feedback formulier was😅).

Wat ik wou melden:
het #StopKillingGames initiatief eindigt deze maand op 31-07-2025, maar de teller staat op nu op 812.000!

Is het mogelijk om het artikel van vorige jaar te updaten en of reposten op Tweakers?

...

Alvast bedankt.
Los van het initiatief was ik enorm verward toen ik dit artikel tegenkwam op de frontpage. Ik las:
Een definitieve conclusie zullen we waarschijnlijk pas in 2025 kunnen trekken.
En dacht: huh, "pas" in 2025 ? Is dat nou een typo ? En ik kwam even later tot de ontdekking dat het was gepost in 2024. Ik kwam toevallig deze thread tegen terwijl ik op zoek was naar de beste plek om het te melden als een misplaatst artikel omdat ik nergens iets van een "update" zag in het artikel en tevens geen nieuwe reacties. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Psyonara
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vNbj-2cU4haKi4-ZpgwzDUYyK7M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/au7HCJHiyKq4k8ymIQIrgjLR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:57
Hopelijk komen er nog flink veel bij, want vermoedelijk zijn er vrij veel niet legitiem/verkeerd ingevuld en die vervallen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyonara
Die kans bestaat helaas, Ross zij al dat er 20% meer votes nodig zijn ideaal 40% wegens Typo's en fraude.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R4gnax
lolgast schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 18:02:
Hopelijk komen er nog flink veel bij, want vermoedelijk zijn er vrij veel niet legitiem/verkeerd ingevuld en die vervallen..
'Vermoedelijk' mag je helaas waarschijnlijk weghalen, ja. Naar horen zeggen is via de officiële communicatiekanalen van Jason 'Thor' Hall door zijn community de laatste paar dagen samengewerkt aan het doelbewust indienen van gefalsificeerde ondertekeningen.

Als dat echt zo is - dan zijn het echt een bende idioten. Dat is nl. identiteitsdiefstal, stemfraude, en het doelbewust hinderen van het democratisch proces - en betekent dat, als de discrepantie groot genoeg wordt, de EU op zal gaan sporen wie er achter hebben gezeten.

[ Voor 23% gewijzigd door R4gnax op 04-07-2025 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
lolgast schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 18:02:
Ross zijn update vid van vandaag/gister ging daar nog over.

Typo's worden er ook uit gekacheld helaas.

Dus we moeten doorgaan met de Message en hopen dat meer mensen nog signen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuBeN1985
R4gnax schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 00:15:
[...]

'Vermoedelijk' mag je helaas waarschijnlijk weghalen, ja. Naar horen zeggen is via de officiële communicatiekanalen van Jason 'Thor' Hall door zijn community de laatste paar dagen samengewerkt aan het doelbewust indienen van gefalsificeerde ondertekeningen.

Als dat echt zo is - dan zijn het echt een bende idioten. Dat is nl. identiteitsdiefstal, stemfraude, en het doelbewust hinderen van het democratisch proces - en betekent dat, als de discrepantie groot genoeg wordt, de EU op zal gaan sporen wie er achter hebben gezeten.
Bij mijn weten gaat Interpol er zelfs mee aan de gang bij degene die fraude plegen.
Maar inderdaad, als dit is wat Thor bedoelde met het actief tegenwerken van het initiatief, dan is hij net zo schuldig (soort van mastermind) als degene die de fraude gepleegd hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuBeN1985
Wel, het initiatief heeft inmiddels een respons gekregen, zie https://www.pcgamer.com/g...curtail-developer-choice/
Maar als men kijkt wie in dit panel zitten, zou het niemand moeten verbazen.
Hier zoals ik gevonden had op Reddit:
Activision/Blizzard, Bandai Namco, EA, Embracer Group, Epic, ESL Faceit Group, Level Infinite, Microsoft, Netflix, Niantic, Nintendo, Riot, Roblox, Sega, Sony, SquareEnix, Supercell, Take Two, Ubisoft, Warner Brothers, Zenimax.

Dus ja logisch dat hun tegen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Ubisoft heeft hun EULA ook ge-update blijkbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mimiGBySHV1ZDd3SZinzTPrBj3I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BZwX4dYzbs1YQfp8HItz5anr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:02
Psyonara schreef op maandag 7 juli 2025 @ 13:43:
Ubisoft heeft hun EULA ook ge-update blijkbaar.

[Afbeelding]
Ach, niets is voor eeuwig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tuBrTstTHRtw6uvhYL-SMz8xTmQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/SIgHf8easGvAb5babh0CZcsG.png?f=user_large
Pagina: 1