De prijs/gb berekening was eerst voor werkgeheugen en is later uitgebouwd naar compatibiliteit voor harde schijven en andere opslag. Omdat de categorie NAS beide specificaties heeft en de berekening geen weet heeft in welke categorie deze zit, is er een check gezet op de aanwezigheid van netwerk (vast/wifi), zo ja, wordt er geen berekening meer gedaan. Waarom we destijds niet hebben bedacht om dan de prijs/gb spec bij NAS simpelweg te verwijderen, geen idee. Dat laatste heb ik nu gedaan, omdat spec effectief toch niks teruggaf. De NASjes die wel terugkwamen, hebben geen netwerkpoort gespecificeerd, meestal Enterprise-spul waar we ons toch niet primair op richten (die krijgen we als bijvangst via Icecat, die dat soort dingen bij de 'simpeler' NASjes heeft staan).
Hoe dan ook, de berekening kan wel een stukje slimmer en dan geeft deze hopelijk wat minder ruis. Het is een berekening die op veel plekken gedaan wordt, ik zal er dus goed voor moeten zitten, dat het niet nog andere dingen sloopt. Dit zal na de zomervakantie worden, voor nu zijn er andere zaken die een hogere prioriteit hebben. Dan zal ik ook kijken naar de andere categorieen en wat daarin wijsheid is.