Netwerk Apple Mac

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.ens
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 31-07-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huis tuin en keuken surfen en mailen, foto, film en muziek archiveren, Aple Macintosh, OSX

Wat mag het systeem gaan kosten?
nog niet bekend

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
verschillende interne HDs

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
NAS, nieuwere/andere mac

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
MAC

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nog niet bekend

Ga je overklokken?nvt

Wat verwacht je van ons?[i]
advies, suggesties en meedenken

Op dit moment heb ik een MacPro (desktop) van mid 2010 waarvan het OSX niet verder ge-upgrade kan worden dan 10.14. Een oudje dus. Ook begint ie wat langzamer te worden. Tijd dus voor "vernieuwing". Wil geen latere versie van de MacPro (paraplu-bak of kaasschaaf) Zit nu te denken aan een Mac mini icm een NAS. Wat zijn de gedachten en suggesties hier op het platform? Ik blijf trouwens in het Mac kamp, dus geen suggesties/advies voor windows svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-05 12:34
Ik weet niet hoe veel advies hierin te geven is, want zo veel keuze is er niet.

Lijstje beschikbare Mac Mini's en Studio's.
categorie: Pc's

Je doet weinig bijzonders volgensmij en je wilt al een NAS, dus externe storage zat. Dus dan lijkt de goedkoopste optie de beste optie. Dat is in dit geval de uitvoering: Apple Mac Mini 2023 M2 8 Core, 10‑core GPU, 8GB ram, 256GB ssd

Interne storage kun je toch niet meenemen, dus dat is niet relevant. Je kunt hooguit nog een NAS bij kopen om die schijven een thuis te geven als je huidige NAS geen vrije bays meer heeft, of een drive enclosure die je bekabeld op de mini aansluit. Alles zit gesoldeerd tegenwoordig in Mac Mini's en ze hebben precies 0 interne slots voor wat dan ook, dus zoals je hem koopt, blijft hij zijn hele leven.

Synology heeft time machine support/integratie. Dat lijkt me dus handig om te hebben voor jou. Dus bekijk even wat voor schijven je nu hebt en hoe veel daarvan de NAS in moeten en kies aan de hand daarvan een NAS uit.
Een uitvoering: Synology DS423 lijkt me een mooie optie.
uitvoering: Synology DiskStation DS223, zonder harde schijven als je echt maar 2 schijven gaat plaatsen
Consumer grade synology zit wel vast op 1Gbit ethernet. Houd er dus rekening mee dat je met een harde grens van 128MB/s zit. Prima voor file sync, maar misschien niet zo ideaal om vanaf te werken. Daarvoor kun je misschien beter een externe drive met usb-c overwegen.
Zoals https://satechi.net/produ...a726963d795aee7f4ef99efec dan heb je ook gelijk wat meer IO

[ Voor 46% gewijzigd door youridv1 op 31-07-2024 13:26 ]