Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huis tuin en keuken surfen en mailen, foto, film en muziek archiveren, Aple Macintosh, OSX
Wat mag het systeem gaan kosten?
nog niet bekend
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
verschillende interne HDs
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
NAS, nieuwere/andere mac
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
MAC
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nog niet bekend
Ga je overklokken?nvt
Wat verwacht je van ons?[i]
advies, suggesties en meedenken
Op dit moment heb ik een MacPro (desktop) van mid 2010 waarvan het OSX niet verder ge-upgrade kan worden dan 10.14. Een oudje dus. Ook begint ie wat langzamer te worden. Tijd dus voor "vernieuwing". Wil geen latere versie van de MacPro (paraplu-bak of kaasschaaf) Zit nu te denken aan een Mac mini icm een NAS. Wat zijn de gedachten en suggesties hier op het platform? Ik blijf trouwens in het Mac kamp, dus geen suggesties/advies voor windows svp.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huis tuin en keuken surfen en mailen, foto, film en muziek archiveren, Aple Macintosh, OSX
Wat mag het systeem gaan kosten?
nog niet bekend
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
verschillende interne HDs
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
NAS, nieuwere/andere mac
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
MAC
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nog niet bekend
Ga je overklokken?nvt
Wat verwacht je van ons?[i]
advies, suggesties en meedenken
Op dit moment heb ik een MacPro (desktop) van mid 2010 waarvan het OSX niet verder ge-upgrade kan worden dan 10.14. Een oudje dus. Ook begint ie wat langzamer te worden. Tijd dus voor "vernieuwing". Wil geen latere versie van de MacPro (paraplu-bak of kaasschaaf) Zit nu te denken aan een Mac mini icm een NAS. Wat zijn de gedachten en suggesties hier op het platform? Ik blijf trouwens in het Mac kamp, dus geen suggesties/advies voor windows svp.