Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:04
Ik heb een paar jaar terug een mx keys gekocht om mijn thuiswerkplek perfect te maken en ik vind het mega chill, met de druk op een knop switchen tussen laptop en vaste werkplek isecht *chefs kiss*. Echter ging het tobo ook al redelijk snel minder presteren en keys liften en zelf schoonmaken is helemaal kut bij dit keyboard. Nu heb ik er een halve pot speciaalbier overheen geflikkerd (waar hij tegen bestand zou moeten zijn volgens de marketing) en het is een vrij matige typ ervaring nu. \
Ok, ik wil hem dus vervangen, maar ik ben een beetje klaar met logitech. Ooit de darling van ongeveer iedereen, nu ben ik er teleurgesteld in.
Ik zoek dus iets met 2 of meer BT connecties en verder fullsize. Kan in de PW weinig vinden met reviews, heeft iemand suggesties?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Je wilt een mechanisch toetsenbord neem ik aan, net als die mx keys? Je kunt wellicht even neuzen in Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2
Je kunt in de PW wel merken als Keychron of Royal Kludge vinden en anders op Amazon.nl even kijken, daar zijn ze goed te bestellen en heb je ook reviews.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij is de mx keys niet mechanisch. Het is een soort membraan toets. Ik sta er wel voor open dus ik zal dat topic scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
MrAngry schreef op maandag 29 juli 2024 @ 20:17:
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij is de mx keys niet mechanisch. Het is een soort membraan toets. Ik sta er wel voor open dus ik zal dat topic scannen.
Ooh ben ik in de war met een ander toetsenbord van Logitech wellicht...
Voor mechanische toetsenborden bestaan ook membraanswitches geloof ik, dus die kun je op zich wel helemaal naar je eigen hand zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ja, wellicht kan je me over halen, maar ik snap die hype niet helemaal. Ik code niet dus ik typ vrij weinig, wil gewoon makkelijk wisselen en "lekker" typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
MrAngry schreef op maandag 29 juli 2024 @ 20:53:
Ja, wellicht kan je me over halen, maar ik snap die hype niet helemaal. Ik code niet dus ik typ vrij weinig, wil gewoon makkelijk wisselen en "lekker" typen.
Het is denk ik omdat "lekker" zo subjectief is, en er verschillende soorten switches zijn die anders aanvoelen (en kunt vrij veel customizen vaak).

Overigens is zo'n mechanisch toetsenbord niet de enige uitweg, maar ik weet niet zo heel goed welke richting dan het beste is om te zoeken. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 29-07-2024 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthijsBoog
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08:11
Dat een bord tegen vloeistof kan, neemt niet weg dat het residu dat achterblijft de ervaring verslechtert.

Ik zou eens kijken naar een Keychron K5 pro of K5 max. Specifiek met brown switches lijkt het wel redelijk op een membrane. Mocht er dan eens plaatselijk wat overheen kan is het altijd nog mogelijk om een zakje nieuwe switches te kopen en erin te drukken.
Pagina: 1