Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDD12
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 13-08-2024
Tot nu toe lees ik veel storingen met kpn op iPhone maar niet op een Samsung toestel.

Het gaat hierbij om de dataverbinding en het netwerk die steeds verbreekt en geen gebruik meer kan maken van het internet. Buiten heb je dus helemaal geen bereik meer. Zelfs bellen en gebeld worden is een probleem.

Kpn is op de hoogte van het probleem en inmiddels al 2 tickets aangemaakt. Maar nog steeds is er geen oplossing.

Mijn vraag is zijn er hier ook mensen met een Samsung toestel die er net als ik last van hebben?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
Het helpt als je iets specifieker bent met de details. Welk model / type Samsung heb je, welke CSC code (grijze import?), welke Android versie en update maand/jaar, en van welke datum is de Google Play system update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDD12
Dat is allemaal info die niet van belang is. Er staat hier ook een topic over de iPhone waar mensen last van hebben van de kpn storing. Deze storing is bekend bij kpn. Ze zijn er al 2 maanden mee bezig maar ondertussen zitten een aantal iPhone en samsung gebruikers nog steeds zonder internet op hun mobiel en wegvallende netwerk verbinding tijdens bellen of gebeld worden. Niet iedereen heeft hier last van, maar ik ben benieuwd of de mensen met een Samsung die hier last van hebben zich willen melden aangezien ik alleen veel topics zie over de iPhone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:30

Dido

heforshe

BDD12 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 18:07:
Dat is allemaal info die niet van belang is.
Ik heb een Samsung telefoon en horloge, en met beiden nog nooit last gehad van netwerkproblemen met KPN.

Ik vermoed dat er toch wel info ontbreekt die wel degelijk van belang is, want anders wordt het gokken waarom ik geen problemen heb, en jij wel. Ik weet ook niets van een KPN-probleem, overigens, omdat ik geen probleem ondervind.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDD12
Ik snap heel goed wat je bedoelt,maar zoals ik al zei niet iedereen heeft er last van. Als je hier op het forum zoekt naar iPhone gebruikers die problemen hebben met het kpn netwerk sinds een paar maanden/weken dan zie je het probleem. Er zijn ook verschillende samsung gebruikers waaronder de s20 + (ik) maar ken ook andere gebruikers met een ander samsung modellen zoals de s24 en nog meer modellen die er last van hebben en vele ook weer niet. Als je er geen last van heb dan kan het kloppen dat je niet op de hoogte ben van de storing. De mensen die daar wel last van hebben weten precies wat ik bedoel.

[ Voor 3% gewijzigd door BDD12 op 30-07-2024 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDD12
Kpn probeert er ook achter te komen waarom een gedeelte er last van heeft en een gedeelte niet. Er zijn volgens kpn nu meer dan 8000 klachten binnen gekomen hierover

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Toch zal het tweakers kunnen helpen om specifiekere gegevens op te geven. Het kan makkelijk een probleem zijn met een specifieke CSC code. KPN zal eerder klachten hamsteren en als er genoeg zijn komt er misschien een actie.
Beetje kort door de bocht om gelijk te reageren met is niet van belang (zin is overigens niet kwaad bedoeld hoor ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Maar wat is dan het doel van dit topic? Lotgenoten vinden? Kennelijk is het probleem bekend bij KPN, wordt eraan gewerkt en is er niks aan te doen. Dus dat wordt gewoon wachten? :)

Ik heb een S24U met KPN en ook nergens last van.

Ik heb net even gezocht en vond dit artikel: https://www.rtl.nl/nieuws...hone-11-iphone-12-samsung . Bijzonder, heb er nergens anders over gehoord! Maar het is dus wel een serieus probleem.

Edit: ik heb deze ook gemist kennelijk nieuws: KPN-klanten met iPhone 11 of 12 melden sinds begin juni 4G- of 5G-sto...

[ Voor 29% gewijzigd door stin00 op 30-07-2024 19:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BDD12
Gismo1979 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 19:40:
Toch zal het tweakers kunnen helpen om specifiekere gegevens op te geven. Het kan makkelijk een probleem zijn met een specifieke CSC code. KPN zal eerder klachten hamsteren en als er genoeg zijn komt er misschien een actie.
Beetje kort door de bocht om gelijk te reageren met is niet van belang (zin is overigens niet kwaad bedoeld hoor ;) )
Ja mijn excuses, nu ik het zelf terug lees klinkt het inderdaad kort door de bocht en niet aardig van me. Was niet mijn bedoeling. Het probleem begint steeds meer te irriteren. Zoals iemand hier de linken heeft geplaatst zie je dat het probleem er echt is.
Thuis maak ik gebruik van mijn wifi op mijn mobiel en kan ik dus gebruik maken van het internet. Buiten heb ik niks meer of als ik mijn wifi thuis uitzet ook niet. Van de 4 of 5g springt het op Eg en dan helemaal niks meer. Je bent dan helmaal afgesloten,kan niet op parkeerplaats, internetbankieren, email voor mijn werk omdat ik veel reis heb ik mijn internet wel nodig. Bellen en gebeld worden is een probleem.
Telefoon aan en uitzetten, vliegtuigstand aan en uitzetten, netwerk handmatig selecteren, mobiele gegevens aan en uitzetten helpt voor 5 a 10 seconden en dan weer niks.

Sommige hebben er last van en sommige niet. Ik zelf heb de Samsung s20 plus. Maar anderen met hetzelfde toestel hebben er sommige geen last van. Dit geldt ook voor de s24 en andere samsung modellen. Hoe kan dat dan toch dat de een met hetzelfde toestel er wel last van heeft en de ander niet.

Ik heb even de gegevens opgezocht die gevraagd is.
Samsung galaxy s20 plus
Android versie 13
Google play systeem update staat op 1 juli 2024
Csc code? Ik weet niet wat dat is en waar ik dat kan vinden.

Nogmaals mijn excuses voor mijn reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Nu komen we ergens in de richting van een diagnose. Zelf heb ik een S23U op KPN en geen problemen bemerkt.
CSC code opzoeken: https://www.cocosenor.com...l-or-csc-region-code.html

Is het overigens een S20+ in 4G of 5G model? Er waren meerdere variaties dat jaar.

Als de S20 plus een indicatie is, dan kunnen we scherp krijgen of het net als bij de iPhone beperkt is tot bepaalde modellen/series. Om een indicatie te geven, de iPhone 11 is van 2019, de iPhone 12 van 2020, en de Samsung S20 is ook van 2020. Een onderzoeksvraag zou zijn, zou het probleem zitten in de gebruikte modems van die toestellen?

Overigens wordt er ook in het KPN Mobiel topic over gediscussieerd:
[KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2

[ Voor 5% gewijzigd door swhnld op 31-07-2024 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDD12
swhnld schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 09:47:
Nu komen we ergens in de richting van een diagnose. Zelf heb ik een S23U op KPN en geen problemen bemerkt.
CSC code opzoeken: https://www.cocosenor.com...l-or-csc-region-code.html

Is het overigens een S20+ in 4G of 5G model? Er waren meerdere variaties dat jaar.

Als de S20 plus een indicatie is, dan kunnen we scherp krijgen of het net als bij de iPhone beperkt is tot bepaalde modellen/series. Om een indicatie te geven, de iPhone 11 is van 2019, de iPhone 12 van 2020, en de Samsung S20 is ook van 2020. Een onderzoeksvraag zou zijn, zou het probleem zitten in de gebruikte modems van die toestellen?

Overigens wordt er ook in het KPN Mobiel topic over gediscussieerd:
[KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
Dank je wel voor de link hoe ik de CSC code op zoek.
Het is een 5g model
Kan dit de csc code zijn? SM - G986B/DS of dit CSC: G986BOXMKHXEA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
BDD12 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:19:
[...]

Dank je wel voor de link hoe ik de CSC code op zoek.
Het is een 5g model
Kan dit de csc code zijn? SM - G986B/DS of dit CSC: G986BOXMKHXEA
Het eerste is de officiële modelnaam (smg986b), de tweede de versie van de geïnstalleerde software update.

Zoek op Softwareversie Serviceprovider in de instellingen, en dan heb je iets van EUX/EUX/EUX daarin staan, codes met een / ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDD12
swhnld schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 23:52:
[...]

Het eerste is de officiële modelnaam (smg986b), de tweede de versie van de geïnstalleerde software update.

Zoek op Softwareversie Serviceprovider in de instellingen, en dan heb je iets van EUX/EUX/EUX daarin staan, codes met een / ertussen.
Goedemorgen,

Oh ok, ik had het opgezocht met de link die je stuurde. Ik ben echt een leek hoor wat dit betreft.
Ik heb gekeken naar de softwareversie serviceprovider en zie alleen dit staan. Ik kan er verder niet op klikken. Ik hoop dat dit het is.
Dank je wel dat je hier de tijd voor neemt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hsq77VKuS0vpHQfC0Z-kgDw2b24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TN2752zFW1RCLymjiPhxxHcw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
BDD12 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 05:30:
[...]

Goedemorgen,

Oh ok, ik had het opgezocht met de link die je stuurde. Ik ben echt een leek hoor wat dit betreft.
Ik heb gekeken naar de softwareversie serviceprovider en zie alleen dit staan. Ik kan er verder niet op klikken. Ik hoop dat dit het is.
Dank je wel dat je hier de tijd voor neemt
[Afbeelding]
Geen probleem, en je hebt de PHN versie.
PHN betekent Nederland, zonder gebonden te zijn aan een specifieke provider. Dus in ieder geval geen gekke grijze import problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDD12
swhnld schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 07:27:
[...]

Geen probleem, en je hebt de PHN versie.
PHN betekent Nederland, zonder gebonden te zijn aan een specifieke provider. Dus in ieder geval geen gekke grijze import problemen.
Ok, wat betekent dit dan? Dat het probleem toch bij kpn ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:55
stin00 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 19:46:
Maar wat is dan het doel van dit topic? Lotgenoten vinden? Kennelijk is het probleem bekend bij KPN, wordt eraan gewerkt en is er niks aan te doen. Dus dat wordt gewoon wachten? :)

Ik heb een S24U met KPN en ook nergens last van.

Ik heb net even gezocht en vond dit artikel: https://www.rtl.nl/nieuws...hone-11-iphone-12-samsung . Bijzonder, heb er nergens anders over gehoord! Maar het is dus wel een serieus probleem.

Edit: ik heb deze ook gemist kennelijk nieuws: KPN-klanten met iPhone 11 of 12 melden sinds begin juni 4G- of 5G-sto...
Precies dit. Het is gewoon een KPN probleem. Dus blijven melden en vragen om compensatie of andere oplossingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
BDD12 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 08:00:
[...]

Ok, wat betekent dit dan? Dat het probleem toch bij kpn ligt?
Mijn theorie is Iets genuanceerder. Het probleem wordt zeker veroorzaakt door veranderingen in de mobiele netwerken (iedereen maakt daar wijzigingen in nu de 3500 Mhz band beschikbaar gekomen is). Echter zijn het wel veranderingen die overeenkomen met de officiële standaarden.
Probleem lijkt te zijn dat oudere modems (2019/2020 toestellen) een implementatie hebben die daar niet lekker mee omgaat doordat die in de praktijk meer 4G dan 5G zijn, en juist de 4G banden minder worden ten gunste van echte 5G banden. De eerste 5G aanduidingen waren immers gewoon hogere snelheden 4G die qua marketing 5G kregen maar dat echt niet waren.

De beste oplossing zou zijn, een firmware update van het modem die dat oplost, maar dat moet technisch wel kunnen en Samsung en Apple moeten meewerken.
Echter gezien de groep gebruikers heeft KPN weer meer 4G bandbreedte vrijgemaakt en test of dat het probleem oplost in bepaalde regio's. Uiteraard met als gevolg minder 5G bandbreedte voor de rest van de gebruikers wat daar weer voor beperkingen zorgt. Bij iPhones zie je dat er nu gebruikers beginnen te melden dat voor hun het probleem opgelost is, dus dan is het een kwestie van tijd om dit landelijk uit te rollen. Elke frequentie wijziging heeft invloed op het bereik van het netwerk, maar kan ook interfereren met andere signalen, dus dat moet zorgvuldig gebeuren en kost tijd.

Snelste oplossing is een andere telefoon, maar kan me voorstellen dat je dat nog niet wilt doen. Workaround tijdens het wachten is zoveel mogelijk offline downloaden en wifi gebruiken waar mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:17
Verwijder gewoon eens je APN en maak hem zelf opnieuw aan.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDD12
swhnld schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:25:
[...]

Mijn theorie is Iets genuanceerder. Het probleem wordt zeker veroorzaakt door veranderingen in de mobiele netwerken (iedereen maakt daar wijzigingen in nu de 3500 Mhz band beschikbaar gekomen is). Echter zijn het wel veranderingen die overeenkomen met de officiële standaarden.
Probleem lijkt te zijn dat oudere modems (2019/2020 toestellen) een implementatie hebben die daar niet lekker mee omgaat doordat die in de praktijk meer 4G dan 5G zijn, en juist de 4G banden minder worden ten gunste van echte 5G banden. De eerste 5G aanduidingen waren immers gewoon hogere snelheden 4G die qua marketing 5G kregen maar dat echt niet waren.

De beste oplossing zou zijn, een firmware update van het modem die dat oplost, maar dat moet technisch wel kunnen en Samsung en Apple moeten meewerken.
Echter gezien de groep gebruikers heeft KPN weer meer 4G bandbreedte vrijgemaakt en test of dat het probleem oplost in bepaalde regio's. Uiteraard met als gevolg minder 5G bandbreedte voor de rest van de gebruikers wat daar weer voor beperkingen zorgt. Bij iPhones zie je dat er nu gebruikers beginnen te melden dat voor hun het probleem opgelost is, dus dan is het een kwestie van tijd om dit landelijk uit te rollen. Elke frequentie wijziging heeft invloed op het bereik van het netwerk, maar kan ook interfereren met andere signalen, dus dat moet zorgvuldig gebeuren en kost tijd.

Snelste oplossing is een andere telefoon, maar kan me voorstellen dat je dat nog niet wilt doen. Workaround tijdens het wachten is zoveel mogelijk offline downloaden en wifi gebruiken waar mogelijk.
Dank je wel voor de uitleg en voor de tijd die je hebt genomen. Ik snap het, wat ik niet snap is hoe het komt dat de een er wel last van heeft en de ander niet en dan hetzelfde toestel hebben.
Ik hoop in ieder geval dat het snel is opgelost.
Ik zat te denken aan een ander toestel, maar weet dan niet of ik dan wel goede verbinding heb aangezien ik wel tot november aan een kpn abbonement vast zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDD12
Bschnitz schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:35:
Wat is een APN ? Ik zou niet weten hoe dat moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Bschnitz schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:35:
Hieraan was ik ook al aan het denken. De onderstaande link geeft de instellingen aan voor kpn:
https://www.kpn.com/servi...g-instellen/p5_d3713_t145

Ik heb zelf het APN-protocol op IPv4 gezet (geen IPv6) i.v.m. het spelletje Roblox (wat mijn kinderen vaak spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:17
Gismo1979 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:49:
[...]

Hieraan was ik ook al aan het denken. De onderstaande link geeft de instellingen aan voor kpn:

Ik heb zelf het APN-protocol op IPv4 gezet (geen IPv6) i.v.m. het spelletje Roblox (wat mijn kinderen vaak spelen).
Dan moet je niet gek opkijken als je ook op eens geen internet hebt :p tegenwoordig zijn er momenten dat de v4 adressen op zijn en ik gewoon een v6 krijg. Ik heb nu om die reden 2 aparte APNs gemaakt, 1 v4 en 2 v6. Soms dan is het dood op 1 en wissel ik naar 2 en op eens doet alles het weer xD

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDD12
Gismo1979 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:49:
[...]

Nou ik heb dat net gedaan met de stappen in de link en nu als ik mijn wifi uitzet heb ik helemaal geen internet meer. Hiervoor sprong het eerst op 4g en dan op Eg vanwege de storing, maar nu helemaal niks. Hoe krijg ik dit nu weer goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
BDD12 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:47:
[...]

Dank je wel voor de uitleg en voor de tijd die je hebt genomen. Ik snap het, wat ik niet snap is hoe het komt dat de een er wel last van heeft en de ander niet en dan hetzelfde toestel hebben.
Ik hoop in ieder geval dat het snel is opgelost.
Ik zat te denken aan een ander toestel, maar weet dan niet of ik dan wel goede verbinding heb aangezien ik wel tot november aan een kpn abbonement vast zit
Capaciteit op het mobiele netwerk is zoiets als warm water onder de douche en gelijktijdig iemand die warm water pakt om zijn handen te wassen. Heb je pech heb je koud water onder de douche.
Echter, je merkt het alleen als je het gebruikt. En veel mensen hebben de mobiele telefoon bij zich, maar gebruiken die amper, of alleen thuis en op het werk waar ze op de wifi zitten.
Daarbij, in de S20 serie zijn bij mijn weten 3 verschillende modems in ieder geval gebruikt in de diverse varianten.

Een nieuwere telefoon zal in ieder geval een betere 5G implementatie hebben, dus minder kans op problemen. En of je bij KPN blijft of niet, dit kan overal gebeuren. Zoek eens op iPhone 11 storing in combinatie met T-Mobile of Vodafone.
Echter heb je zoiets, ik wil echt weg want... dan zou ik zeggen, pak Vodafone, die is het minst innovatief, dus meest stabiel, maar ook de duurste en traagste. En Odido is de snelste en goedkoopste, maar heeft ook het vaakste storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
BDD12 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:19:
[...]

Nou ik heb dat net gedaan met de stappen in de link en nu als ik mijn wifi uitzet heb ik helemaal geen internet meer. Hiervoor sprong het eerst op 4g en dan op Eg vanwege de storing, maar nu helemaal niks. Hoe krijg ik dit nu weer goed?
Probeer de toestelhulp van KPN eens te doorlopen?
https://www.kpn.com/servi...ndmatig-instellen/p9_t145

En anders kun je nog in je telefoon de netwerk instellingen resetten:
Instellingen openen en zoeken op "mobiel netwerk resetten".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDD12
swhnld schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:26:
[...]

Probeer de toestelhulp van KPN eens te doorlopen?
https://www.kpn.com/servi...ndmatig-instellen/p9_t145

En anders kun je nog in je telefoon de netwerk instellingen resetten:
Instellingen openen en zoeken op "mobiel netwerk resetten".
Ik heb de netwerk instellen gereset en zie weer de 4g die daarna op Eg springt. Dank je wel.
Heb net weer kpn aan de telefoon gehad en ze kunnen niet meer vertellen dan afwachten want ze zijn ermee bezig.
Hartelijk dank voor alle tips, antwoorden en tijd.
Hoop dat het snel is opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Bschnitz schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:00:
[...]

Dan moet je niet gek opkijken als je ook op eens geen internet hebt :p tegenwoordig zijn er momenten dat de v4 adressen op zijn en ik gewoon een v6 krijg. Ik heb nu om die reden 2 aparte APNs gemaakt, 1 v4 en 2 v6. Soms dan is het dood op 1 en wissel ik naar 2 en op eens doet alles het weer xD
Ik heb tot nu toe geen last van wegvallend internet, maar bedankt voor de info (y)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
@BDD12 voor de iPhone 12 is er een update uitgekomen van iOS die het verhelpt: nieuws: KPN: iOS-update lost netwerkproblemen met iPhone 12-toestellen op

Maar voor jouw Samsung.. geen idee hoe dat verder moet. Samsung zal iets moeten doen lijkt het?
Pagina: 1