Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Ook ik heb lang lopen zoeken naar opbergsystemen. Hieronder mijn oplossingen.
Zo'n metalen kast met kleine plastic bakjes, zoals anderen die ook hebben.:strip_exif()/f/image/skD3ag9UPwNSNAhZVnvqRJez.jpg?f=fotoalbum_large)
Houten ladekastjes van de IKEA. Erg handig voor modules e.d.:strip_exif()/f/image/WYdcFQgY8K0Sq3tmqjncUDm3.jpg?f=fotoalbum_large)
De Action heeft handige plastic doosjes in verschillende maten. Ik berg daar m'n lopende projecten (klein en groot) in op om m'n werkblad vrij te houden.:strip_exif()/f/image/gkPsyGjj0bPc2TZsoCXFnjBN.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook handig voor klein grut als schroefjes e.d. (hobby box). Ingekorte Pringlebussen zijn erg handig voor de verschillende smaken Dupontsnoertjes.:strip_exif()/f/image/whbjrFDcSwiz9kugrGbIlOl7.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor grotere zaken (en verzameld spul) van een bepaald onderwerp gebruik ik kartonnen dozen van de IKEA die mooi in de IKEA Kallax-kasten passen.
Zo'n metalen kast met kleine plastic bakjes, zoals anderen die ook hebben.
:strip_exif()/f/image/skD3ag9UPwNSNAhZVnvqRJez.jpg?f=fotoalbum_large)
Houten ladekastjes van de IKEA. Erg handig voor modules e.d.
:strip_exif()/f/image/WYdcFQgY8K0Sq3tmqjncUDm3.jpg?f=fotoalbum_large)
De Action heeft handige plastic doosjes in verschillende maten. Ik berg daar m'n lopende projecten (klein en groot) in op om m'n werkblad vrij te houden.
:strip_exif()/f/image/gkPsyGjj0bPc2TZsoCXFnjBN.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook handig voor klein grut als schroefjes e.d. (hobby box). Ingekorte Pringlebussen zijn erg handig voor de verschillende smaken Dupontsnoertjes.
:strip_exif()/f/image/whbjrFDcSwiz9kugrGbIlOl7.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor grotere zaken (en verzameld spul) van een bepaald onderwerp gebruik ik kartonnen dozen van de IKEA die mooi in de IKEA Kallax-kasten passen.
:strip_exif()/f/image/tvNQmvVOAMKxQTa0H5AlH4fB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xHX7YYDwJWUkmdC0DiUbRere.jpg?f=fotoalbum_large)
Raaco ladekastjes in combinatie met een Dymo printertje, kun je héérlijk autistisch alle bakjes voorzien van de benodigde info.
Afgelopen weken weer druk geweest met allerlei losse componenten voor mijn Meshtastic hobby, al dat kleine spul past perfect in dergelijke bakjes.
Na veel wikken en wegen ben ik van de ladekastjes afgestapt en ook overgestapt op assortimentsdozen. Reden was vooral dat die ladekastjes behoorlijk snel de hoogte in gaan, en ik graag alles in een dichte kast weg kan stoppen.
Ik heb wel goed moeten zoeken. Er zijn namelijk een aantal grote irritatiepunten aan assortimentsdozen:
Ik heb in mijn klusbus enkele Stanley organizers met losse bakjes en een hardplastic doorzichtige deksel (Stanley 1-92-748). Deze werken uitstekend, maar Stanley staat nou niet bepaald bekend om het goed beschikbaar maken van reserve- of vervangingsdelen voor hun spullen. Ook het 3D-printen van die bakjes is geen pretje, want ze worden op hun plek gehouden door pinnetjes op de hoeken van de bakjes die uitsteken en in een uitsparing in de bodem van de assortimentsdoos vallen. Voor €20 per stuk zijn ze betaalbaar, maar niet goedkoop, en je zult ‘t moeten doen met de bakjes die je hebt. Dat was ‘m niet voor mij, want ik heb veel meer kleine bakjes nodig dan grote, dus dan zou ik die dozen moeten kopen voor de inzetbakjes en de rest in een hoek moeten smijten voor “het geval dat”.
De Fatmax-lijn assortimentsdozen heeft wel los beschikbare bakjes, maar deze bakjes zijn standaard wel erg groot als het om een paar weerstandjes gaat. Dat was ‘m ook niet.
De zoektocht bracht mij toen bij de Raaco CarryLite serie. Mooie assortimentsdozen, met inzetbakjes die goed op hun plek blijven zitten, en de bakjes zijn ook los goed beschikbaar. De prijs is alleen best stevig van zo’n assortimentsdoos: een lege doos kost je al snel €30, en de inzetbakjes zijn ook €0,60 het stuk voor de kleine maat, dus er komt nog 24x €0,60 = €14,40 bij voor de inzetbakjes. €45 per assortimentsdoos is mij te duur.
Maar toen stuitte ik op de goedkopere lijn van Raaco. Geen losse bakjes, maar wel vaste vakjes in een handig formaat, en een stevige deksel en goede sluiting. Dus ik ben aan het 3D-printen geslagen, met dit als resultaat:
:strip_exif()/f/image/4xLxRGKrg9crGSkDZW7fzNQz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/G0gWDckJIFtg4JttMe8Dw3pj.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb wel goed moeten zoeken. Er zijn namelijk een aantal grote irritatiepunten aan assortimentsdozen:
- kleine vakjes waar je met je vingers niet fatsoenlijk uit kan graaien
- slappe deksels waardoor smalle onderdelen van het ene bakje naar het andere bakje verspringen
- verplaatsbare tussenschotten die niet goed blijven zitten of niet goed afsluiten aan de onderkant waardoor onderdelen van het ene vak naar het andere vak kunnen schuiven
Ik heb in mijn klusbus enkele Stanley organizers met losse bakjes en een hardplastic doorzichtige deksel (Stanley 1-92-748). Deze werken uitstekend, maar Stanley staat nou niet bepaald bekend om het goed beschikbaar maken van reserve- of vervangingsdelen voor hun spullen. Ook het 3D-printen van die bakjes is geen pretje, want ze worden op hun plek gehouden door pinnetjes op de hoeken van de bakjes die uitsteken en in een uitsparing in de bodem van de assortimentsdoos vallen. Voor €20 per stuk zijn ze betaalbaar, maar niet goedkoop, en je zult ‘t moeten doen met de bakjes die je hebt. Dat was ‘m niet voor mij, want ik heb veel meer kleine bakjes nodig dan grote, dus dan zou ik die dozen moeten kopen voor de inzetbakjes en de rest in een hoek moeten smijten voor “het geval dat”.
De Fatmax-lijn assortimentsdozen heeft wel los beschikbare bakjes, maar deze bakjes zijn standaard wel erg groot als het om een paar weerstandjes gaat. Dat was ‘m ook niet.
De zoektocht bracht mij toen bij de Raaco CarryLite serie. Mooie assortimentsdozen, met inzetbakjes die goed op hun plek blijven zitten, en de bakjes zijn ook los goed beschikbaar. De prijs is alleen best stevig van zo’n assortimentsdoos: een lege doos kost je al snel €30, en de inzetbakjes zijn ook €0,60 het stuk voor de kleine maat, dus er komt nog 24x €0,60 = €14,40 bij voor de inzetbakjes. €45 per assortimentsdoos is mij te duur.
Maar toen stuitte ik op de goedkopere lijn van Raaco. Geen losse bakjes, maar wel vaste vakjes in een handig formaat, en een stevige deksel en goede sluiting. Dus ik ben aan het 3D-printen geslagen, met dit als resultaat:
:strip_exif()/f/image/4xLxRGKrg9crGSkDZW7fzNQz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/G0gWDckJIFtg4JttMe8Dw3pj.jpg?f=fotoalbum_large)
En het verzamel woede dilemma ;-) Ik kan alles wel gebruiken ;-P Heb zelfs nog onderdelen, materialen uit de jaren tachtig.
Vandaag horren gemaakt en de hoeken verstevigd met kleine aluminium platen. Gepopt vastgezet.
En die plaatjes gemaakt van lange stroken komende uit een afval container van de Fokker Vliegtuigbouwer. Zo ook de popnagels. Jaren tachtig. werkte daar op de computer/server zalen. En in één van de opbergbakken lag ook de popnageltang. Was bijna naar de bouwmarkt gereden om er een te halen. Dat had waarschijnlijk sneller geweest. Zo vaak pop ik niet.
In de lessenaar schuur aan de hoge kant, planken met opberg bakken. Merk Rubbermade. Helaas niet meer verkrijgbaar. Die gebruik ik al meer dan dertig jaar. Zijn ook stapelbaar. Dus 1x aangeschaft zo te zeggen 'voor 't leven'. Kunnen ook indien leeg in elkaar opgestapeld worden. Gaan ook mee naar een klus. Een soort van Thunderbird 2... En nog met geschreven stickers. De planken zijn in hoogte en breedte verstelbaar. Merk Duraline ff uit het hoofd. Want waar laat je al die bakken en boxen.
Verder ook van die opbergboxen met verstelbare vakjes. Dat is meer voor de kleinere onderdelen.
Gebruik soms ook ei-er doosjes op de werkbank. Voor tijdelijke opberg. Dertien schroefjes in een dozijn.
:strip_exif()/f/image/RnhvIzYY40zaYIEWkMvCNe0m.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TFiyuGMq0sp4aIAXtJyIz7mi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cBV9wxGXg5vXJUdyehm9dwlr.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag horren gemaakt en de hoeken verstevigd met kleine aluminium platen. Gepopt vastgezet.
En die plaatjes gemaakt van lange stroken komende uit een afval container van de Fokker Vliegtuigbouwer. Zo ook de popnagels. Jaren tachtig. werkte daar op de computer/server zalen. En in één van de opbergbakken lag ook de popnageltang. Was bijna naar de bouwmarkt gereden om er een te halen. Dat had waarschijnlijk sneller geweest. Zo vaak pop ik niet.
In de lessenaar schuur aan de hoge kant, planken met opberg bakken. Merk Rubbermade. Helaas niet meer verkrijgbaar. Die gebruik ik al meer dan dertig jaar. Zijn ook stapelbaar. Dus 1x aangeschaft zo te zeggen 'voor 't leven'. Kunnen ook indien leeg in elkaar opgestapeld worden. Gaan ook mee naar een klus. Een soort van Thunderbird 2... En nog met geschreven stickers. De planken zijn in hoogte en breedte verstelbaar. Merk Duraline ff uit het hoofd. Want waar laat je al die bakken en boxen.
Verder ook van die opbergboxen met verstelbare vakjes. Dat is meer voor de kleinere onderdelen.
Gebruik soms ook ei-er doosjes op de werkbank. Voor tijdelijke opberg. Dertien schroefjes in een dozijn.
:strip_exif()/f/image/RnhvIzYY40zaYIEWkMvCNe0m.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TFiyuGMq0sp4aIAXtJyIz7mi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cBV9wxGXg5vXJUdyehm9dwlr.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 0% gewijzigd door pentode op 31-07-2024 22:03 . Reden: aanvulling ]
De mens leert. De mensheid niet.
Pagina: 1