Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:20
Bij de rabobank heb ik een extra betaalrekening (zonder pas). In de app verscheen een bericht dat ze deze gewoon stop gaan zetten en ze willen dat ik daar een heel pakket van maak. De rede "om het makkelijker te maken"

Buiten dit bericht om kan ik geen enkele communicatie of aanwijzing vinden dat ze dit gaan doen. Sterker nog, de tarieven worden gewoon nog gemeld in het nieuwe tarievenblad van 1 juli ( https://media.rabobank.co...betalingsverkeer-2024.pdf )

Is er wellicht iets dat ik gemist heb? Kan de rabobank ook eisen dat het niet het goedkoopste pakket bij hun word? (Ze willen dat het een basis pakket wordt, terwijl er ook een goedkoper pakket is, die hetzelfde kan)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:41
ik zou gewoon even bellen met de Rabobank.

[ Voor 23% gewijzigd door Tomas_ op 26-07-2024 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keiichi
Ga ik ook nog doen als ik wat lager in m'n irritatie niveau zit. Wil eerst een beeld hebben in welke mate ze kunnen/mogen doen wat ze willen.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 22:18
Keiichi schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:42:
Ga ik ook nog doen als ik wat lager in m'n irritatie niveau zit. Wil eerst een beeld hebben in welke mate ze kunnen/mogen doen wat ze willen.
Ze mogen dit gewoon doen, enige eis is dat ze je een twee maanden notice geven zodat je kan nadenken of je hiermee akkoord gaat of je overeenkomst opzegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-02 02:03
Als alternatief zou je eventueel een gratis bankrekening (zie het grote gratis banken topic) kunnen openen. Is natuurlijk minder praktisch dan twee rekeningen in dezelfde app. Of misschien biedt een andere bank deze dienst van twee rekeningen nog wel aan?

[ Voor 12% gewijzigd door alson op 26-07-2024 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:28
Ik heb wel even gebeld, en inderdaad is er alleen een melding in de app. Zet je het niet om, dan vervalt de rekening in Oktober. Wat in mijn geval wel heel vervelend zou zijn, alles loopt op die rekening.

Je krijg 1 jaar lang zonder extra kosten er een basis pakket voor terug. De kosten van € 1,75 voor de extra betaal rekening lopen 1 jaar door. Na dat jaar, kan je de rekening omzetten naar een Direct pakket € 3,20. Al met al een verrhoging na een jaar van € 1,55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg12793
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 26-11-2024
Klopt, ik heb ook contact met ze gehad. Volgens de Rabo heeft <1% een extra betaalrekening en daarom past de dienst niet meer vinden ze. De pakketten moeten eenvoudiger is het antwoord. Wil je het wel, dan moet je een extra pakket nemen. De standaard kosten gingen al omhoog in juli, en met deze actie moet je er nog een pakket bijnemen. Schijnt dat meer banken dat doen in deze periode. We zijn dus gewoon de sjaak. Vreemde zaak en tamelijk klantonvriendelijk zo.
Een klacht hierover wordt verworpen (ik had ze net aan de lijn n.a.v. een klacht). Het gaat m.i. gewoon om meer € voor dezelfde dienst. En dat bovenop het indexeren van wat je al had. Deal ermee, of zoek een andere bank. Ik ga daar eens over nadenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 17:52

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik zag de melding ook. Inmiddels al jaren een extra rekening die gekoppeld is met een aantal internetbetalingen (waaronder Paypal). Het was ook om te voorkomen dat als er iets met mijn PP gebeurde ze de betaalrekening niet leeg konden trekken. Daarnaast is het ook handig om geld over te zetten via dezelfde app.

Ik hoef geen compleet betaalpakket dus ik zit ook te kijken naar alternatieven zoals Openbank of N26.
Het gaat mij erom dat ik een rekeningnummer heb waar (voldoende) geld op staat.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
Als ik bijvoorbeeld naar knab kijk, dan staat daar bij hun aanbod

code:
1
2
Waarom een gezamenlijke rekening openen?
 - Tot wel 5 en/of betaalrekeningen

Dus bij een andere bank, is geen enkel issue schijnbaar. Als je nu niets met een rekening doet, dan heb je gelijk dat je tegen mij zegt dat we er mee stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-02 02:03
Heb je ook naar de kosten van Knab gekeken? Het zou me niet verbazen als je voor die prijs twee betaalpaketten bij een grootbank kan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
alson schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:56:
Heb je ook naar de kosten van Knab gekeken? Het zou me niet verbazen als je voor die prijs twee betaalpaketten bij een grootbank kan krijgen.
€ 6,-, tegen € 4,95 bij de rabobank (basispakket). Dat verschil valt wel mee dus.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:28
Woy schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:20:
[...]

€ 6,-, tegen € 4,95 bij de rabobank (basispakket). Dat verschil valt wel mee dus.
Denk dat het eerder vergelijkbaar is met het DirectPakket, deze is €3,20. Bij het BasisPakket zit ook nog een credit card.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

alson schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:56:
Als dat uberhaupt kan? Ik ben naar een andere bank gegaan omdat ik >5 betaalrekeningen wilde. Ongeacht de kosten kon dit überhaupt niet bij onze toenmalige banken (ABN, ING). Ook niet met "extra pakketten" ofzo.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-04 12:01
*offtopic* reviews mogen op review sites

[ Voor 96% gewijzigd door ZieMaar! op 29-07-2024 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_mgink
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-05 12:18
Zojuist n.a.v. de melding in de app ook telefonisch contact gehad met de Rabo. De medewerker die ik heb gesproken ging voor mij in ieder geval een klacht aanmaken, wat ze zo dit liet schemeren was ik in ieder geval niet de eerste die hierover had gebeld en aan had gegeven not amused te zijn. Ze gaf aan te hopen dat er genoeg mensen zouden klagen en dat de bank er van zou leren. Geen idee wat het waard is maar wie weet...

Richting juli volgend jaar maar eens kijken hoe de zaken er dan voor staan en kijken of het het waard is om van bank te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@rg12793 vreemd dat je geen klacht kan laten aanmaken/word verworpen bij @da_mgink is dat wel gedaan/gelukt.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:28
Keiichi schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:45:

code:
1
2

Dus bij een andere bank, is geen enkel issue schijnbaar. Als je nu niets met een rekening doet, dan heb je gelijk dat je tegen mij zegt dat we er mee stoppen.
Bij Knab werkt dit ideaal. Ik baal er alleen van dat een kindrekening niet mogelijk is. Mijn tiener wilt graag eigen app e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:06

Dennis1812

Amateur prutser

_eLMo_ schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:48:
[...]

Als dat uberhaupt kan? Ik ben naar een andere bank gegaan omdat ik >5 betaalrekeningen wilde. Ongeacht de kosten kon dit überhaupt niet bij onze toenmalige banken (ABN, ING). Ook niet met "extra pakketten" ofzo.
Bij Rabo hebben wij 3 rekeningen. Alle 3 betaald. kan prima.
Staan alle 3 in de app en hebben alle 3 een pinpas
Goedkoopste basis pakket.

Zit een zooi spaarrekeningen en spaarpotjes nog bij. Totaal 6 rekeningen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:57

FreakNL

Well do ya punk?

rg12793 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:26:
Klopt, ik heb ook contact met ze gehad. Volgens de Rabo heeft <1% een extra betaalrekening en daarom past de dienst niet meer vinden ze. De pakketten moeten eenvoudiger is het antwoord. Wil je het wel, dan moet je een extra pakket nemen. De standaard kosten gingen al omhoog in juli, en met deze actie moet je er nog een pakket bijnemen. Schijnt dat meer banken dat doen in deze periode. We zijn dus gewoon de sjaak. Vreemde zaak en tamelijk klantonvriendelijk zo.
Een klacht hierover wordt verworpen (ik had ze net aan de lijn n.a.v. een klacht). Het gaat m.i. gewoon om meer € voor dezelfde dienst. En dat bovenop het indexeren van wat je al had. Deal ermee, of zoek een andere bank. Ik ga daar eens over nadenken.
Ik ben juist naar Knab overgestapt vanwege de extra rekeningen. Ik kan me ook niet voorstellen dat er zo wei of klanten zijn met maar 1 rekeningnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Jaap-Jan schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:31:
[...]

Denk dat het eerder vergelijkbaar is met het DirectPakket, deze is €3,20. Bij het BasisPakket zit ook nog een credit card.
Die zit er bij Knab ook bij.

Maar goed bij Knab krijg je 5 betaalrekeningen inc IBAN, bij Rabo is dat dus 5x3.20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

mgizmo schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:40:
[...]

Bij Knab werkt dit ideaal. Ik baal er alleen van dat een kindrekening niet mogelijk is. Mijn tiener wilt graag eigen app e.d.
Eens, daarvoor zit ik ook nog bij de Rabo (direct) met een regenboogrekening.

Sowieso wel verstandig om twee banken te hebben, zeker als je over de DGS grens gaat. Ik heb ook twee CCs (van verschillende providers).

[ Voor 19% gewijzigd door FreakNL op 30-07-2024 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Keiichi schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:45:

code:
1
2

Ook Knab heeft hier flink in gerommeld. Wij hebben enkele jaren geleden een zakelijk pakket genomen omdat Knab daar een 'gratis' boekhoudpakket bij stopte en je onbeperkt betaalrekeningen kon maken, dat was hun USP. Inmiddels hebben ze van onbeperkt 5 gemaakt, en is het boekhoudpakket ook weg.
Wij gebruikten meerdere rekeningen om onze uitgaven beter te splitsen, daarmee was Knab een hele mooie oplossing.

Kan me niet voorstellen dat voor een bank een pasje dusdanig veel kost dat ze je daar een paar euro per maand voor moeten vragen, het enige verschil tussen een betaalrekening en een spaarrekening is dat je een IBAN hebt (en die kun je bij gratis banken oneindig veel aanmaken, dus dat zijn de kosten niet) en een pasje (dat zal hooguit een euro of twee aan inkoop + drukken/programmeren kosten).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:59

Barrycade

Through the...

Kosten van een pasje zijn niet alleen het pasje alleen. Compliance is gewoon dé kostenpost voor de bank.

Dus snap wel dat ze liever de prijzen harmoniseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb bij Knab al geen pasje meer voor diverse rekeningen aangezien ik ze alleen voor incasso gebruik, Ook wel beter voor het milieu, (alhoewel dat niet hun afweging zal zijn)..

Je kan aangeven voor welke rekening je wel/niet een pas wilt.

offtopic
Ik ben ervan overtuigd dat het hebben van diverse rekeningen bij ons zorgt voor een hogere spaardiscipline. Zo hebben we bijvoorbeeld een boodschappenrekening waar we beiden wat op storten.. Die rekening kan ook niet in de min. Op die manier ben je dus toch met budgetten/potjes in de weer.. Leeg is leeg.. En dan eten we wel gewoon maar dan komt het uit een ander (persoonlijk) potje en dan wordt je vanzelf "voorzichtiger". Verder sparen we ook aan de voorkant en proberen daar niet aan te komen, dat scheelt ook.

Ik heb collega's die aan de achterkant sparen EN waar alles van 1 rekening gaat... Dan blijft er dus weinig over....

[ Voor 15% gewijzigd door FreakNL op 30-07-2024 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@FreakNL Milieu zal ze inderdaad worst wezen. Als je nieuwe pas krijgt mag je de oude doorknippen en in de kliko gooien dat is best apart, want een sim staat een kliko met kruis door.

Rekening met pasje kunnen ze gewoon meer vragen. Tegenwoordig is een maand bedrag hoger dan enkele jaren terug per kwartaal. Dan heb je bij Rabo nog 'geluk' die zijn nog een van de goedkoopste.

[ Voor 34% gewijzigd door RobbyTown op 30-07-2024 13:02 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:57
Raar dat Rabo dat doet. Ze hebben mijn rekening ooit willen opzeggen, omdat ik er per jaar maar enkele maandelijkse transacties op deed met relatief lage bedragen. Ik moest een verzekering of andere extra nemen bij Rabo om de rekening te houden. Daarbij aangegeven dat ik daar niet mee akkoord ging. Vervolgens werd ik gebeld door de Rabo en zeer onbeschoft haast gesommeerd om te vertrekken. Ook toen geweigerd. Toen werd door de onbeschofte medewerkster gezegd "dan zal je de gevolgen wel merken".

De rekening heb ik nog steeds. Ondanks de dreigementen is er niets mee gebeurd. Al is deze 3 jaar later zonder enige melding wel omgezet naar een betaal[akket met kosten.

Tegenwoordig doe ik vooral zaken bij Revolut. Tegenwoordig heb je dan gewoon een Nederlands Iban nummer, ideal etc. En je mist de arrogantie van een grootbank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simpel78
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-05 08:37
Ik heb gisteren ook een brief mogen ontvangen. Als herinnering zelfs, blijkbaar hebben ze eerder een bericht gestuurd? Het waardeloos. Je kunt het omzetten naar het basis pakket, waarom niet naar een Rabo DirectPakket? Ga morgen gelijk even bellen en een klacht indienen. Iemand nog tips? Het enige wat ik wilde is een extra "online" betaalrek. om dingen gescheiden te houden en niet teveel geld op mijn "normale" betaalrek te hebben. Ik wil geen extra betaalpassen etc. Hoe moeilijk kun je het maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Tip: als het puur is om wat online betalingen te doen. Neem een gratis fintech, Revolut, N26, ofzo.

Revolut werkt ook zonder fysieke betaalpas, maar dan heb je een virtuele op je telefoon.
En je kan eenmalige passen aanmaken voor twijfelachtige betalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostdeSuproost
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-05 09:59
Ik vind dit ook geen goede actie van de Rabo. Wij gebruiken deze rekening als gezamenlijke rekening; hierop komt ieders bijdrage en gaan alle vaste lasten van af. Daarnaast hebben we een echte gezamenlijke betaalrekening waar we boodschappen mee doen. Dit concept werkt prima. Dat betekent dat we ondertussen 4 maal deze kosten gaan betalen. Vind ik net iets te veel van het goede...

En inderdaad; recent kwam deze brief, maar blijkbaar heb ik de eerste ook ergens gemist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marctraider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-05 11:00
Klinkt alsof heel veel banken de boel aan t omgooien zijn. ING heeft bv de studenten rood staan krediet halsoverkop beeindigd, waardoor ik de laatste 4 maanden 250 euro p/m te kort kwam.

Ook tegelijkertijd de creditcard check om te zien of je nog steeds aan de voorwaarden voldoet etc. 10 jaar lang geen issues en nu zitten ze overal vol bovenop.

Vraag me af wat er aan de hand is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikevds
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 23-08-2024
allemaal klacht indienen. geldklopperij en zwaar klantonvriendelijk. ze verdienen genoeg. en dan overstappen met zijn allen naar andere bank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Nou oe wat zullen ze bang worden, een gratis rekeninghouder weg. Als ze er brood in zagen hadden ze je niet die brief gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Marctraider schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:07:
Klinkt alsof heel veel banken de boel aan t omgooien zijn. ING heeft bv de studenten rood staan krediet halsoverkop beeindigd, waardoor ik de laatste 4 maanden 250 euro p/m te kort kwam.

Ook tegelijkertijd de creditcard check om te zien of je nog steeds aan de voorwaarden voldoet etc. 10 jaar lang geen issues en nu zitten ze overal vol bovenop.

Vraag me af wat er aan de hand is...
https://www.nu.nl/economi...ag-niet-meer-bij-ing.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikevds
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 23-08-2024
iedereen betaald voor rekeningen bij banken, dus niets gratis rekeninghouder weg. plus als ze je spaargeld niet meer hebben kunnen ze daar ook niets op verdienenz, ze verdienen ook genoeg aan je transacties.
ze hebben nu geen drive om wat aan te passen omdat niemand weggaat. als je maar met genoeg mensen klachten indient of weggaat gaan ze misschien keer nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:20

de Peer

under peer review

mikevds schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:59:
iedereen betaald voor rekeningen bij banken.
Nou ik niet hoor (Revolut rekening), in ieder geval niet met geld.
ze verdienen ook genoeg aan je transacties.
Is dat zo, hoe dan? Ik denk dat een weinig gebruikte (extra) gezamenlijke rekening verliesgevend is voor een bank eigenlijk.
ze hebben nu geen drive om wat aan te passen omdat niemand weggaat. als je maar met genoeg mensen klachten indient of weggaat gaan ze misschien keer nadenken.
Ik denk niet dat ze dit terugdraaien.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:15
de Peer schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:28:
[...]

Ik denk dat een weinig gebruikte (extra) gezamenlijke rekening verliesgevend is voor een bank eigenlijk.
Waarom? Wat zijn de kosten dan die een bank maakt? Ben oprecht benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:20

de Peer

under peer review

Pendora schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:34:
[...]

Waarom? Wat zijn de kosten dan die een bank maakt? Ben oprecht benieuwd.
De rekening in de lucht houden en service bieden. Het kost meer dan het oplevert lijkt me. Denk ook aan juridische eisen (blijven) voldoen etc.

[ Voor 8% gewijzigd door de Peer op 23-08-2024 15:47 ]

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:46
Dat lijkt mij wel meevallen. Kyc zit op klantniveau, niet op rekening. Voor zover ik weet, moesten banken vroeger een fee betalen voor het aanhouden van een nummer en kregen ze deze terug bij opzegging. Systeemtechnisch maakt het allemaal geen bal uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-04 19:28
Hoe komt het dat in Nederland de bankkosten zo hoog zijn en er in België (en elders) wel banken zijn die een heel goede service kunnen bieden zonder kosten aan te rekenen?
Ik ben klant bij Argenta. Ik betaal geen kosten en heb er zelf 2 zichtrekeningen en 2 spaarrekeningen. Mijn kinderen hebben ook 2 rekeningen en dat kost me €0,0.
Bij Keytrade heb ik ook een zicht en 2 spaarrekeningen en daar kost het me ook niets, sterker nog, ze betalen mij (gemiddeld €2/maand).
Bij Wise heb ik ook een kaart en ook dat kost niets.
Ik versta het even niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 23:19

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

Het is nu de avond van 3 oktober en mijn extra-rekening bestaat nog steeds.

Is bij iemand al de rekening omgezet ?

LG AWHP / ESPhome / GoodWe 4K-DT / Homewizard / Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-05 09:21
ik heb eerlijk gezegd nooit een bericht gehad van de Rabobank. Heb naast mijn betaalpakket 4 spaarrekeningen
waarvan 1 tijdslotsparen rekening die apart wordt aangemerkt.

Wel gelezen dat bij alle nieuwe pakketten die worden afgesloten je maximaal 1 spaarrekening kan openen. Daarbinnen wel weer verschillende spaarpotjes (labels) kan aanmaken...

maar nog niks gezien over mergen van de rekeningen..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
koentjuh1987 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:54:
ik heb eerlijk gezegd nooit een bericht gehad van de Rabobank. Heb naast mijn betaalpakket 4 spaarrekeningen
waarvan 1 tijdslotsparen rekening die apart wordt aangemerkt.

Wel gelezen dat bij alle nieuwe pakketten die worden afgesloten je maximaal 1 spaarrekening kan openen. Daarbinnen wel weer verschillende spaarpotjes (labels) kan aanmaken...

maar nog niks gezien over mergen van de rekeningen..
Dit ging over een extra rekeningnummer (geen spaarrekening) op je betaalpakket (wel voor een kleine bijdrage). Als je geen bericht hebt gehad, dan had je dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSplit

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

Het is nu 15 oktober en mijn extra-rekening bestaat nog steeds.

(het laatste bericht van de RaBobank is van 18 september... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

PeteSplit schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:56:
Het is nu 15 oktober en mijn extra-rekening bestaat nog steeds.

(het laatste bericht van de RaBobank is van 18 september... )
Ze bieden het nog steeds aan toch?
https://www.rabobank.nl/p...nkrekening/extra-rekening

Ze zullen vast niet rekeningen gaan omzetten, maar ze zullen vooral je pakket om willen zetten, als ze al iets gaan veranderen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSplit

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

YakuzA schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 16:25:
[...]

Ze bieden het nog steeds aan toch?
https://www.rabobank.nl/p...nkrekening/extra-rekening

Ze zullen vast niet rekeningen gaan omzetten, maar ze zullen vooral je pakket om willen zetten, als ze al iets gaan veranderen.
Nee, dat is een tweede betaalpakket. Ik heb bij mijn betaalpakket nog een tweede rekening zonder passen, zodat je kosten kunt scheiden.

Ze hebben twee maanden geleden aangekondigd, dat op 1 oktober deze extra rekening werd omgezet in een basis pakket. Alleen hebben ze dit nog steeds niet gedaan, er is verder helemaal geen communicatie meer geweest en de klantenservice weet van niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvE84
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 25-03 08:33
PeteSplit schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 17:12:
[...]

Nee, dat is een tweede betaalpakket. Ik heb bij mijn betaalpakket nog een tweede rekening zonder passen, zodat je kosten kunt scheiden.

Ze hebben twee maanden geleden aangekondigd, dat op 1 oktober deze extra rekening werd omgezet in een basis pakket. Alleen hebben ze dit nog steeds niet gedaan, er is verder helemaal geen communicatie meer geweest en de klantenservice weet van niets...
Onze extra betaalrekening is inmiddels omgezet naar een "basis rekening". Dit staat bij rekeningdetails waar eerst "extra betaalrekening " stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 06:37
Vooral niet onnodig spaargeld bij de Rabo (ING, ABN, of SNS laten staan, dat zijn de echte 'kosten' op dit moment...

[ Voor 22% gewijzigd door HCMarX op 19-10-2024 15:14 ]

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSplit

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

Mijn rekening is vandaag ook omgezet ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanmetdePet2024
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 22-11-2024
De praktijken van de Rabobank zijn crimineel! Zij heffen zomaar een extra betaalrekening op. Ja, je kan er een ander pakket van maken, dat kost je dan 185% per maand meer!

De winst van de Rabobank kwam over 2023 uit op 4,37 miljard euro, een verdubbeling ten opzichte van het jaar ervoor.

Het is een kaalslag van Rabobank filialen. De servicedesk is slecht bereikbaar en je krijgt bijvoorbeeld de vraag 'als je Nederlands spreekt, toets 1' en waarom je belt .... De Rabo is compleet van de pot gerukt en een waardeloze bak geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:55
JanmetdePet2024 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:10:
De praktijken van de Rabobank zijn crimineel! Zij heffen zomaar een extra betaalrekening op. Ja, je kan er een ander pakket van maken, dat kost je dan 185% per maand meer!

De winst van de Rabobank kwam over 2023 uit op 4,37 miljard euro, een verdubbeling ten opzichte van het jaar ervoor.

Het is een kaalslag van Rabobank filialen. De servicedesk is slecht bereikbaar en je krijgt bijvoorbeeld de vraag 'als je Nederlands spreekt, toets 1' en waarom je belt .... De Rabo is compleet van de pot gerukt en een waardeloze bak geworden!
Bedankt voor je waardevolle bijdrage!

Ik adviseer je om je bankzaken bij een andere bank onder te brengen, onder andere de Consumentenbond heeft een vergelijking gemaakt: https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/bankenmonitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:59

mrc4nl

Procrastinatie expert

President schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:49:
[...]

Bedankt voor je waardevolle bijdrage!

Ik adviseer je om je bankzaken bij een andere bank onder te brengen, onder andere de Consumentenbond heeft een vergelijking gemaakt: https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/bankenmonitor
of neem een kijkje in Het Grote Gratis Bankentopic Deel 2

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSplit

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

President schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:49:
[...]

RegioBank, ASN Bank en SNS zijn van de Volksbank

Knab is nu een buitenlandse bank (BAWAG Oostenrijk)

Dan heb je de kleine Triodos Bank en dan de grotere Nederlandse Banken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Laatst online: 06-05 16:16

Nhz

Deventer

Excuus voor het bumpen van een oud topic, maar ik kwam er vandaag achter dat je bij de Rabobank geen derde betaalrekening meer mag hebben.

Ik heb naast mijn persoonlijke betaalrekening samen met mijn partner een betaalrekening voor de boodschappen en een betaalrekening voor alle vaste lasten (hypotheek, verzekering, energie, MRB, internet, telefoon, etc).

Voorheen betaalden we onze zorgkosten per jaar en spaarden hiervoor op een (vierde) aparte betaalrekening. Bewust een betaalrekening zodat kosten die onder het eigen risico vielen gewoon middels automatische incasso konden afgeschreven. Omdat we dit niet meer per jaar betalen en zaken anders ingericht hebben heb ik begin dit jaar deze rekening opgeheven.

Omdat we inmiddels van 3 partijen huurinkomsten en energievoorschotten ontvangen, kosten van onderhoud aan deze huurobjecten moeten betalen, etc leek het ons handig om hiervoor een extra betaalrekening te openen. Na contact met de Rabobank blijkt dat dit niet mogelijk is, omdat je 'maar' 3 betaalrekeningen op je naam mag hebben en onze reden van aanvraag "valt niet onder de uitzonderingen".

Op de vraag wat hiervan de reden is en wat die uitzonderingen dan zijn kon de medewerker geen antwoord geven. Hier wordt vaag omheen gelult door hun klantenservice.

Is er hier wellicht iemand die hier wat over kan zeggen? De enige optie lijkt uitwijken naar een andere bank, maar ik zit zowel zakelijk als prive hier en dat geldt ook voor mijn partner en onze kinderen. Dat doe ik dus eigenlijk liever niet.

Groetjes Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSplit

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

Dit topic ging over het stoppen van de Rabobank met het aanbieden van een extra betaalrekening.

Bij een betaalpakket (totaal, basis, direct pakket) had je een betaalrekening en kon je tegen geringe kosten (1,75 euro) aan hetzelfde betaalpakket een tweede betaalrekening toevoegen (met een eigen rekeningnummer).

De Rabobank heeft nu van alle extra betaalrekeningen een betaalpakket gemaakt. Je hebt nu dus twee betaalpakketten met dus ook dubbele (hogere) kosten.

Ik heb nu maar een van de twee betaalpakketten beëindigd en doe ik alle uitgaven met een betaalrekening(pakket). Dus de vaste kosten en de boodschappen heb ik niet meer gescheiden.

Als ik jouw was, zou ik voor het zakelijk gedeelte een andere bank kiezen. Dan heb je prive en zakelijk duidelijk gescheiden door een andere bank naam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nhz
  • Laatst online: 06-05 16:16

Nhz

Deventer

Yes, daar was ik bekend mee. Dit ligt een beetje in het verlengde van het topic onderwerp. Want naast dat ze met de 'extra betaalrekening' zijn gestopt, is het dus ook niet meer mogelijk om meer dan 2 betaalpakketten af te nemen.

Verder gaat dit over prive geldstromen. Onze zakelijke pakketten zijn volledig gescheiden van welke prive rekening dan ook. Wat verder ook prima is. Als ik met prive overstap dan ga ik (uit principe, I know) ook met mijn zakelijke pakketten weg. Niet perse naar dezelfde, maar wel weg bij Rabo. Het eventueel overstappen van bank is omdat ik de service tot op heden gewoon onder peil vind.

Het enige dat ze me melden is 'kan nu niet en heeft ook nooit gekund'. Wat gewoon niet waar is.

Er staat nu een terugbelafspraak gepland door iemand die er hopelijk meer over kan vertellen dan de eerste lijns medewerkers die ik via chat en telefoon gesproken heb.

edit:
Even een update: na telefonisch 3x doorverbonden te zijn heb ik toch een 4e betaalrekening kunnen afsluiten (de 3e e/o rekening). Het kan dus wel gewoon.

[ Voor 8% gewijzigd door Nhz op 15-04-2025 08:38 ]

Groetjes Bas

Pagina: 1