In mijn aanbouw (ooit een garage, 35 jaar geleden gebouwd) ligt een vloer direct in het zand. Correctie, hij lág in het zand. De vloer is niet geisoleerd dus ik wilde hem volledig afbreken, isoleren, nieuwe vloer storten met vloerverwarming. Ik ben vandaag begonnen met breken. Eerst een klein gat gemaakt om te zien hoe dik de vloer is. Nu blijkt dat de vloer niet meer in zand ligt, hij zweeft. Ik kan met gemak mijn hand onder de vloer steken, dus er is een cm of 6-7 ruimte tussen de bodem en het beton. Zou dit komen door bodemdaling? Ik woon in een gebied waar dit zeker een ding is.
Waarom zou de vloer niet zijn meegezakt met de bodem? Moet ie dan zijn vastgestort aan de muren waardoor hij kon gaan zweven?
En nu? Verder gaan met het plan van volledig afbreken? Dikke kans dat over een tijd de bodem weer verder gezakt is en er dus weer flinke ruimte is tussen beton en isolatie of zal dat geen probleem zijn? Dit zien als een kans? Ipv volledig afbreken een kruipruimte gat maken zodat ik onder de vloer verder kan uitgraven en dan isoleren? (Het zal mijn hobby niet zijn maar scheelt me wel flink in de kosten van het maken van een nieuwe vloer). En is vloerverwarming (infreezen) dan nog wel een optie ivm uitzetten van de vloer?
Allemaal vragen, alle advies is welkom!
Foto ter illustratie, je ziet de vloer boven het PE folie hangen...
Waarom zou de vloer niet zijn meegezakt met de bodem? Moet ie dan zijn vastgestort aan de muren waardoor hij kon gaan zweven?
En nu? Verder gaan met het plan van volledig afbreken? Dikke kans dat over een tijd de bodem weer verder gezakt is en er dus weer flinke ruimte is tussen beton en isolatie of zal dat geen probleem zijn? Dit zien als een kans? Ipv volledig afbreken een kruipruimte gat maken zodat ik onder de vloer verder kan uitgraven en dan isoleren? (Het zal mijn hobby niet zijn maar scheelt me wel flink in de kosten van het maken van een nieuwe vloer). En is vloerverwarming (infreezen) dan nog wel een optie ivm uitzetten van de vloer?
Allemaal vragen, alle advies is welkom!
Foto ter illustratie, je ziet de vloer boven het PE folie hangen...
:strip_exif()/f/image/vABfJiICyNhMiVDA0WAVhOEi.jpg?f=fotoalbum_large)