Philips mrv810h hdd/dvd recorder bestanden eraf hoe?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-05 22:57
Ik heb een oude Philips mrv810h recorder waar jaren geleden oude bandjes op overgespoeld zijn op de hdd. Nu kan ik over dit apparaat vrijwel niets vinden op Google. Zelfs geen manual. Heeft iemand ervaring met deze oude recorders?
Ik zat te denken om de hdd er uit te schroeven, een hdd naar usb case te kopen en de bestanden over te zetten naar mijn pc. Maar vraag mij af of dit gaat werken of dat de Philips een eigen bestandsformaat gebruikt of beveiligd is oid. Wat zou het handigste zijn om de bestanden er af te krijgen? Bvd

Beste antwoord (via saken op 14-11-2024 18:29)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:51
saken schreef op donderdag 14 november 2024 @ 14:23:
Volledige bestanden :) . Niet in fragmenten. Maar ik moest eerst alle beelden met ruis er tussenweg vissen. Geen idee waarom ie dat deed.
Mja die ISObuster doorzoekt/scant de hele schijf.
Dus dan komen waarschijnlijk ook delen/fragmenten van oude/verwijderde opnames mee terug denk ik zo.
De HDD overigens weer teruggeplaatst en die doet het ook gewoon weer op de DVD RECORDER , top dus :-D
Ja top, mooi succes zeker.
Mooie efficiënte manier om de video's over te zetten zo. 8)
Hopelijk blijft de HDD ook nog een tijdje goed werken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:45
Je hebt zelfs kans dat de HDD een eigen filesystem gebruikt wat je OS sowieso niet kan lezen.
Kan het ding ook naar DVD schrijven?
Dan heb je kans dat de bestanden qua indeling en compressie algoritmes mogelijk hetzelfde zijn als DVD.

Gewoon proberen, dus !

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:06
@saken
Zit er misschien ook FireWire op? Dat suggereert https://www.videohelp.com/dvdrecorders/magnavox-mrv810h/1765 namelijk :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8rJyMMWagw6h9Mr7PP7olZAAjWY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GRqOiFjtN55XjitJkIdPuo21.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
@saken
Ik zie geen FireWire helaas, dus die vlieger gaat niet op. Dan zit er niets anders op om de HDD eruit te halen en aan te sluiten op je computer :).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The_Doman
Zie ook dit topic:
Kopieren van HD DVD recorder (Panasonic)

Zoals daar ook aangegeven is de veilige methode de opnames naar DVD(R/W)'s over te zetten en dan eventueel verder te importeren/bewerken op de PC.
De HDD eruit halen is altijd weer een extra risico dat er iets mis kan gaan natuurlijk.

Ik zou toch eerst de belangrijke video's eerst naar DVD's overzetten voordat je andere experimenten gaat uitvoeren.
Je kan de opnames als het goed is zonder kwaliteitsverlies (fast/direct copy) overzetten naar DVD.

Of de bestanden van de HDD te importeren is de vraag natuurlijk.
Het genoemde programma IsoBuster heeft wel ondersteuning voor Philips/Magnavox modellen maar ik zie de mrv810h er niet direct genoemd worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Doman
Let er ook op dat die oude HDD recorders een IDE HDD gebruiken.

Volgens mij is dit dezelfde recorder die hier wordt opengemaakt:
DVD recorder hard drive replacement

[ Voor 14% gewijzigd door The_Doman op 24-07-2024 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
As ik de bestanden op DVDs heb gezet via de dvd drive.... Is het dan nog wel zinvol om de hdd er uit te halen? Kwaliteitswinst,?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
@saken
Als je ze 1:1 op DVD zet dan maakt het geen verschil :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Puch-Maxi schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:03:
@saken
Als je ze 1:1 op DVD zet dan maakt het geen verschil :).
Had toevallig nog 2 DVD'tjes liggen. Beide dvdtjes gebrand met de recorder. Wil ik ze in de pc doen, staat er dat er geen bestanden op staan. Helemaal niets. Waren DVD+R 'tjes.

Ik heb nog wel ergens CD'tjes liggen misschien werkt dat wel ?

Kan het verkeerd soort dvd's zijn wat ik heb gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 20:28
@saken Wanneer heb je die DVD's gebrand? Het kan zijn dat ze simpelweg zijn weggerot. Dat zou je ook kunnen zien.

CD's zullen niet werken, je zult dan DVD's moeten hebben. Deze speler ondersteund waarschijnlijk DVD+R en DVD-R, maar dat kan ik helaas niet zo snel meer terugvinden :X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:45
alex3305 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 16:16:
Deze speler ondersteund waarschijnlijk DVD+R en DVD-R, maar dat kan ik helaas niet zo snel meer terugvinden :X.
Dat staat gelukkig op het apparaat zelf, DVD+R(W).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Doman
saken schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 16:01:
Had toevallig nog 2 DVD'tjes liggen. Beide dvdtjes gebrand met de recorder. Wil ik ze in de pc doen, staat er dat er geen bestanden op staan. Helemaal niets. Waren DVD+R 'tjes.
Kan het verkeerd soort dvd's zijn wat ik heb gebruikt?
Spelen ze wel goed in de DVD recorder zelf?
Ook moet je opgenomen DVD's nog "finaliseren" om ze leesbaar te maken op normale DVD spelers.

Finalizing a DVD Recording

[ Voor 14% gewijzigd door The_Doman op 26-07-2024 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
The_Doman schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 16:24:
[...]

Spelen ze wel goed in de DVD recorder zelf?
Ook moet je opgenomen DVD's nog "finaliseren" om ze leesbaar te maken op normale DVD spelers.

Finalizing a DVD Recording
[YouTube: "Finalizing a DVD Recording"]
Net gecheckt. Ze zijn leesbaar op de dvd recorder. Echter kan ik nergens die finalze optie vinden zoals in de video. Heel vreemd. Kan ook nergens een manual van dit apparaat vinden.
Is er een mogelijkheid om het op de PC te finalizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Edit: ik heb isobuster gedownload. VIDEO - EXTRACT VIDEO geselecteerd.
Echter nergens de optie om de dvd te finalizen, maar iig de bestanden er af. Ik hoop dat het nu wel lukt. En ik hoop ook dat Isobuster ze niet comprimeert met kwaliteitsverlies oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
saken schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 22:18:
Net gecheckt. Ze zijn leesbaar op de dvd recorder. Echter kan ik nergens die finalze optie vinden zoals in de video.
Heel vreemd. Kan ook nergens een manual van dit apparaat vinden.
Is er een mogelijkheid om het op de PC te finalizen?
Het is dan ook een ander, wat nieuwer type recorder.
Inderdaad is de handleiding van dit exact type Magnavox/Philips niet zo snel te lokaliseren.
Is er niet bij Disk/Edit een menu optie waar de optie finalize onder zit?
Dat moet gewoon bij elke DVD recorder aanwezig zijn.
Ook wil je dat natuurlijk doen om in ieder geval goed werkende DVD's als extra backup te hebben.

Finalizen van een Video DVD is niet zo eenvoudig, daarom moet dat eigenlijk ook altijd op het originele opname apparaat worden gedaan.

The DIY Video Editor: A Step by Step Guide for Dealing With Unfinalized DVD Discs
saken schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 22:50:
Edit: ik heb isobuster gedownload. VIDEO - EXTRACT VIDEO geselecteerd.
Echter nergens de optie om de dvd te finalizen, maar iig de bestanden er af. Ik hoop dat het nu wel lukt. En ik hoop ook dat Isobuster ze niet comprimeert met kwaliteitsverlies oid.
IsoBuster kan dacht ik niet finalizen, alleen extracten/recoveren van de videobestanden.
Er wordt dan niet ge(her)comprimeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
The_Doman schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 23:42:
[...]

Het is dan ook een ander, wat nieuwer type recorder.
Inderdaad is de handleiding van dit exact type Magnavox/Philips niet zo snel te lokaliseren.
Is er niet bij Disk/Edit een menu optie waar de optie finalize onder zit?
Dat moet gewoon bij elke DVD recorder aanwezig zijn.
Ook wil je dat natuurlijk doen om in ieder geval goed werkende DVD's als extra backup te hebben.

Finalizen van een Video DVD is niet zo eenvoudig, daarom moet dat eigenlijk ook altijd op het originele opname apparaat worden gedaan.

The DIY Video Editor: A Step by Step Guide for Dealing With Unfinalized DVD Discs

[...]

IsoBuster kan dacht ik niet finalizen, alleen extracten/recoveren van de videobestanden.
Er wordt dan niet ge(her)comprimeerd.
Het gaat me eigenlijk ook puur alleen om de bestanden..... heb echt nergens finalze optie gevonden op het ding. Heb de eerste ge exporteerd als vob. Nu probeer ik het nog eens maar dan als MPEG. Ik vind Mpeg wel wat handiger. Maarja wat is de standaard.....

Kreeg wel een aantal read errors.... die heb ik geskipt als zwarte frames.

[ Voor 3% gewijzigd door saken op 26-07-2024 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
saken schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 23:56:
Het gaat me eigenlijk ook puur alleen om de bestanden..... heb echt nergens finalize optie gevonden op het ding.
Zeker, maar het is wel zo fijn DVD's the hebben die ook afspeelbaar zijn in DVD/Blu-Ray spelers.
Maar waren het misschien RW (Rewritable) disks?
Je kan zijn dat deze dan nog "compatibel" moeten worden gemaakt.
Misschien staan hier nog wat aanwijzingen op de Philips site:
Hoe finaliseer ik een disc op mijn Philips-DVDR? (1)
Hoe finaliseer ik een disc op mijn Philips-DVDR? (2)
saken schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 23:56:
Heb de eerste geëxporteerd als vob. Nu probeer ik het nog eens maar dan als MPEG. Ik vind Mpeg wel wat handiger. Maarja wat is de standaard.....
Hier staat nog wat uitgelegd wat betreft het verschil tussen VOB en MPEG(2):
DVDVob2Mpg: a simple, free, straightforward and very fast VOB (or VRO) file to MPG converter.

Mocht je de video's toch gaan converteren naar andere formaten (H264), bewaar dan toch altijd de originele Mpeg2 (interlaced!) opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
The_Doman schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 00:18:
[...]

Zeker, maar het is wel zo fijn DVD's the hebben die ook afspeelbaar zijn in DVD/Blu-Ray spelers.

[...]

DVDVob2Mpg: a simple, free, straightforward and very fast VOB (or VRO) file to MPG converter.

Mocht je de video's toch gaan converteren naar andere formaten (H264), bewaar dan toch altijd de originele Mpeg2 (interlaced!) opnames.
Thanks voor de uitleg!

Ik heb inmiddels 1 DVD ge extract...
Ik krijg 2 folders
VIDEO_TS
en
+VR Video Recordings

Eigenlijk staan de fragmenten die ik nodig ben al in de VR Video Recordings map en die heb ik dus ook geconverteerd met het door jou gelinkte programma (dank daarvoor!). Lijkt me dat ik die VIDEO_TS folder weg kan gooien, evenals de originele vob bestanden? Dus de geconverte MPEG bestanden wel ten alle tijde bewaren als ik het goed begrijp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saken
The_Doman schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 00:18:
[...]

[...]

In dvdvob2mpg heb ik convert input files to 1 single file geselecteerd. Kan ik dan die output mpeg als orignele MPEG2 beschouwen om te bewaren of is dat al een 'compressie' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
saken schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 02:00:
In dvdvob2mpg heb ik convert input files to 1 single file geselecteerd. Kan ik dan die output mpeg als originele MPEG2 beschouwen om te bewaren of is dat al een 'compressie' ?
Ja, het is dan de originele video.
DVDVob2Mpg verandert/comprimeert de video niet, het haalt alleen de basis MPEG(2) stream eruit en voegt deze ook naadloos aan elkaar indien gewenst.
Langere video's op DVD worden altijd gesplitst in blokken van 1GB (zgn VOB sets), op DVD recorders kan dat ook wel eens kleiner zijn.
Het is dus altijd wel zaak om de juiste VOB file sets in de juiste volgorde samen te voegen.
saken schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 01:10:
Ik heb inmiddels 1 DVD ge extract...
Ik krijg 2 folders
VIDEO_TS
en
+VR Video Recordings
In welke map staan nu eigenlijk de opnames?
Het kan zijn dat die Philips/Magnavox recorder een ander DVD opname formaat heeft gebruikt?
Vandaar dat het finalize dan ook misschien niet beschikbaar is.

VideoHelp: DVD-VR To Regular DVD-R (Using a DVD Recorder)
Philps uses DVD+VR mode, which has a file structure more closely resembling a normal DVD Video disc. The OP discs were recorded in DVD-VR mode since the video is contained in a .VRO file. I just tried DVDShrink on a DVD-VR disc and it doesn't work.

My present Magnavox HDD DVD recorder creates DVD+VR mode recordings (these have menus and a file system resembling DVD video). It can dub from a DV+VR disc to the HDD and vice versa. I still prefer using software to create compilation DVDs.
Het wordt al ingewikkelder zo natuurlijk.
Maar zolang je de opnames er met DVDVob2Mpg goed vanaf kan halen is dat ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
The_Doman schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 13:59:
[...]

Ja, het is dan de originele video.
DVDVob2Mpg verandert/comprimeert de video niet, het haalt alleen de basis MPEG(2) stream eruit en voegt deze ook naadloos aan elkaar indien gewenst.
Langere video's op DVD worden altijd gesplitst in blokken van 1GB (zgn VOB sets), op DVD recorders kan dat ook wel eens kleiner zijn.
Het is dus altijd wel zaak om de juiste VOB file sets in de juiste volgorde samen te voegen.

[...]

In welke map staan nu eigenlijk de opnames?
Het kan zijn dat die Philips/Magnavox recorder een ander DVD opname formaat heeft gebruikt?
Vandaar dat het finalize dan ook misschien niet beschikbaar is.

VideoHelp: DVD-VR To Regular DVD-R (Using a DVD Recorder)

[...]

Het wordt al ingewikkelder zo natuurlijk.
Maar zolang je de opnames er met DVDVob2Mpg goed vanaf kan halen is dat ok.
Opzich gaat het prima zo met DVDVob2Mpg. Handig tooltje!
Heb nu de vob bestanden naar een lange MPEG file gedaan via DVDVob2Mpg. Nu wilde ik echter weer zonder kwaliteitsverlies gaan snijden in de lange Mpeg. Dus de ene lange Mpeg weer snijden in kleinere fragmenten,
Die wilde ik dan graag houden als zijnde bronbestanden. Dus dat ik die als basis gebruik voor het upscalen in Topaz AI., Als ik ga snijden in die mpeg in bijv adobe premiere of ander programma en weer exporteer als mpeg, blijft het dan hetzelfde "bronbestand"? Dus geen compressie ? Als ik dan die gesneden fragmenten heb als Mpeg dan kunnen alle vob bestanden en de lange Mpeg's weg en gebruik ik die fragmenten als zijnde bronbestanden.

edit: ik heb nu dit gevonden
https://video.stackexchan...ately-without-re-encoding

Ik heb het programma AvidEmux gedownload en doe daar poging om dit voor elkaar te krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door saken op 27-07-2024 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
hmmm, in die software kom ik niet veel verder. Ik kan niet verder spoelen of het bestand afspelen, enige wat ik zie is dit:

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/d59a46b058c890df135538bff907eff5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
edit: nu bezig in Smart Cutter
https://www.fame-ring.com/without.re-encoding.html

Ik heb verschillende segmenten gemaakt, begin en eind geselecteerd maar telkens exporteert hij de scenes als een groot bestand. Hij wil hem niet in stukken hakken. het startpunt pakt hij niet waardoor de fragmenten telkens helemaal aan het begin beginnen maar wel stoppen aan het einde van de selectie.

[ Voor 21% gewijzigd door saken op 28-07-2024 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Zou mooi zijn als er een programma zou zijn die automatisch de fragmenten eruit kan knippen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHS
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 29-11-2024

VHS

Misschien dat het met ffmpeg wel kan. Is wel command line maar je kunt er enorm veel mee op het gebied van video en audio.

https://www.ffmpeg.org/download.html

Opsplitsen naar video's van elk 10 minuten gaat als volgt:

ffmpeg -i input.mpeg -ss 00:00:00 -t 600 -c:v copy -c:a copy 00.mpeg
ffmpeg -i input.mpeg -ss 00:10:00 -t 600 -c:v copy -c:a copy 10.mpeg
ffmpeg -i input.mpeg -ss 00:20:00 -t 600 -c:v copy -c:a copy 20.mpeg
enz.

Hopelijk ondersteunt ffmpeg het oudere mpeg formaat nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
saken schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 23:46:
Heb nu de vob bestanden naar een lange MPEG file gedaan via DVDVob2Mpg. Nu wilde ik echter weer zonder kwaliteitsverlies gaan snijden in de lange Mpeg. Dus de ene lange Mpeg weer snijden in kleinere fragmenten.
Je moet dan inderdaad een lossless video editor gebruiken, of in ieder geval een slimme editor die alleen de edit punten opnieuw hercodeert en de rest 1 op 1 copieert.
De meer eenvoudige editors kunnen dan alleen op zgn keyframes knippen.
Vroeger gebruikte ik daarvoor altijd TMPGEnc MPEG Editor.
Nu met modernere compressie standaards gebruik ik Videoredo
Jammer genoeg wordt deze niet meer verder ontwikkeld aangezien de auteur is overleden:
VideoHelp: VideoReDo owner passed away, product ceased, seeking alternatives ?
Die wilde ik dan graag houden als zijnde bronbestanden. Dus dat ik die als basis gebruik voor het upscalen in Topaz AI.
Ja upscalen/deinterlacen enz kan interessant zijn maar verwacht geen wonderen.
Eigenlijk moet daarvoor dan je originele tape opnames gebruiken om de beste resultaten te krijgen maar dat is vaak dus niet meer mogelijk.
Bewaar in ieder geval altijd wel je "originele" bron opnames/kopieën!
Voor camcorder/VHS video is MPEG2 interlaced echt niet verkeerd.
edit: ik heb nu dit gevonden
https://video.stackexchan...ately-without-re-encoding
Ik heb het programma AvidDemux gedownload en doe daar poging om dit voor elkaar te krijgen.
Ja, AVIdemux gebruik ik ook zelf vaak voor (eenvoudig) knippen/editen en ook encoden naar H264 formaat.
Hier staan altijd de laatste versies van AViDemux:
AviDemux latest Nightly builds
saken schreef op zondag 28 juli 2024 @ 00:02:
hmmm, in die software kom ik niet veel verder. Ik kan niet verder spoelen of het bestand afspelen, enige wat ik zie is dit:
[Afbeelding]
Probeer dus eerst ook de laatste versie (Nightly Builds) van AVidemux.
Wat je ziet is het startmenu van de DVD, die heb je ook niet nodig als je de video exporteert/samenvoegd.
Waarschijnlijk wijkt het formaat af van de rest van de video?.
Let bij het samenvoegen van de VOB's dat je ook alleen de juiste VOB set(s) selecteert in plaats van alles zo maar samen te voegen.

Dat AVidemux tool kan dat trouwens ook met VOB sets merk ik, deze voegt dan de opeenvolgende segmenten zo te zien ook naadloos bij elkaar.
Ik weet niet of dat ook bij de DVD recorder opnames ook goed werkt?

Avidemux vraagt bij het openen van de eerste VOB of de rest van dezelfde VOB set ook moet worden ingeladen/samengevoegd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U9o_YLDzK3VKBHTF8yq1dyfLzVQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gIYisYnREGNwVsMYiw36pK49.png?f=fotoalbum_large

Knippen op niet keyframes kan niet bij direct/lossless copy mode en je krijgt dan ook een waarschuwing:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bo5bQzrjtUf_tBQZda3xOtZwJas=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PiMAeHgLZ13g8ryGRydqdw3C.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
saken schreef op zondag 28 juli 2024 @ 01:06:
Zou mooi zijn als er een programma zou zijn die automatisch de fragmenten eruit kan knippen
Automatisch? , hoe had je dat gedacht dan?
En dan nog, zeker met eigen, waardevolle, opnames wil ik dat liever zelf zien/bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
The_Doman schreef op zondag 28 juli 2024 @ 14:04:
[...]

Je moet dan inderdaad een lossless video editor gebruiken, of in ieder geval een slimme editor die alleen de edit punten opnieuw hercodeert en de rest 1 op 1 copieert.
De meer eenvoudige editors kunnen dan alleen op zgn keyframes knippen.
Vroeger gebruikte ik daarvoor altijd TMPGEnc MPEG Editor.
Nu met modernere compressie standaards gebruik ik Videoredo
Jammer genoeg wordt deze niet meer verder ontwikkeld aangezien de auteur is overleden:
VideoHelp: VideoReDo owner passed away, product ceased, seeking alternatives ?

[...]

Ja upscalen/deinterlacen enz kan interessant zijn maar verwacht geen wonderen.
Eigenlijk moet daarvoor dan je originele tape opnames gebruiken om de beste resultaten te krijgen maar dat is vaak dus niet meer mogelijk.
Bewaar in ieder geval altijd wel je "originele" bron opnames/kopieën!
Voor camcorder/VHS video is MPEG2 interlaced echt niet verkeerd.

[...]

Ja, AVIdemux gebruik ik ook zelf vaak voor (eenvoudig) knippen/editen en ook encoden naar H264 formaat.
Hier staan altijd de laatste versies van AViDemux:
AviDemux latest Nightly builds

[...]

Probeer dus eerst ook de laatste versie (Nightly Builds) van AVidemux.
Wat je ziet is het startmenu van de DVD, die heb je ook niet nodig als je de video exporteert/samenvoegd.
Waarschijnlijk wijkt het formaat af van de rest van de video?.
Let bij het samenvoegen van de VOB's dat je ook alleen de juiste VOB set(s) selecteert in plaats van alles zo maar samen te voegen.

Dat AVidemux tool kan dat trouwens ook met VOB sets merk ik, deze voegt dan de opeenvolgende segmenten zo te zien ook naadloos bij elkaar.
Ik weet niet of dat ook bij de DVD recorder opnames ook goed werkt?

Avidemux vraagt bij het openen van de eerste VOB of de rest van dezelfde VOB set ook moet worden ingeladen/samengevoegd:
[Afbeelding]

Knippen op niet keyframes kan niet bij direct/lossless copy mode en je krijgt dan ook een waarschuwing:
[Afbeelding]
Ik heb nu in Premiere Pro de functie Scene Edit deteciton gebruikt. En hij maakt er heel nauwkeurige fragmenten van die ik dan achteraf wel nacheck uiteraard. Alleen het geluid is wanneer ik de originele mpeg afspeel synchroom met de video. Maar in Premiere, en ook als ik het vandaaruit exporteer is er een latency.

edit:

Er gaat iets niet goed tijdens het omzetten naar Mpeg.
Als ik het VIDEO_TS.IFO bestand waar nog een menutje in zit er uit laat, dan wil hij het eerste vob bestand niet afspelen noch in Premiere laden. Als ik VIDEO_TS.IFO erbij selecteer en als een MPEG exporteer in Vob2Mpg dan verschuift de audio.

[ Voor 4% gewijzigd door saken op 30-07-2024 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:19

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar TPM want dit heeft niks met Computerhardware te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Inmiddels met een aantal DVD'tjes bestanden er af gekregen. Helft is goed gegaan, maar als ik nu de dvd's in Isobuster probeer naar mijn pc te kopieren krijg ik dat ie sectoren niet kan lezen. En dan blijft ie vastlopen in een loop. Nu vraag ik mij af zou dit aan de dvdtjes kunnen liggen, de bestanden , of de DVD recorder zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
inmiddels bijna alle bestanden er af gekregen. meet veel lees errors die genegeerd moest worden.
Wil misschien toch nog proberen om die HD te kopieeren, misschien kan ik rechtstreeks vanaf de HD foutloos kopieeren?
Is dat gewoon een kwestie van aan een USB adapter hangen en de bestanden er af halen ?
Ik neem aan dat er gezien de leeftijd een IDE schijf in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
saken schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 19:47:
Inmiddels met een aantal DVD'tjes bestanden er af gekregen. Helft is goed gegaan, maar als ik nu de dvd's in Isobuster probeer naar mijn pc te kopieren krijg ik dat ie sectoren niet kan lezen. En dan blijft ie vastlopen in een loop. Nu vraag ik mij af zou dit aan de dvdtjes kunnen liggen, de bestanden , of de DVD recorder zelf?
"De helft is goedgegaan", ja dat is niet een geweldig (waardeloos) resultaat natuurlijk.
De kwaliteit van de gebruikte DVD's is natuurlijk wel een belangrijke factor, toch niet Rewritable DVD's gebruikt?
Die lezen altijd veel lastiger dan DVDR's is mijn ervaring.
Zie ook:
Overschrijven van DVD bestanden naar laptop - valt stil
saken schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 23:22:
Wil misschien toch nog proberen om die HD te kopiëren, misschien kan ik rechtstreeks vanaf de HD foutloos kopiëren?
Is dat gewoon een kwestie van aan een USB adapter hangen en de bestanden er af halen ?
Ik neem aan dat er gezien de leeftijd een IDE schijf in zit.
Als je direct van de HDD leest heb je in principe natuurlijk geen issue met slecht leesbare videobestanden.
Er zit inderdaad een IDE schijf in zoals in de hier eerder geposte video is te zien.
Je zal dan een IDE HDD USB adapter met extra voeding moeten gebruiken of een PC met een betreffende aansluiting/adapter als je die beschikbaar hebt.

Let bij het aansluiten van HDD's uit DVD recorders altijd goed op dat Windows de schijf niet gaat initialisieren/formatteren of andere zaken er naartoe gaat schrijven.
Je hebt soms ook het risico dat de schijf bij terugplaatsen niet meer goed wordt herkend bij terugplaatsen in de recorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
The_Doman schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 13:03:
[...]

"De helft is goedgegaan", ja dat is niet een geweldig (waardeloos) resultaat natuurlijk.
De kwaliteit van de gebruikte DVD's is natuurlijk wel een belangrijke factor, toch niet Rewritable DVD's gebruikt?
Die lezen altijd veel lastiger dan DVDR's is mijn ervaring.
Zie ook:
Overschrijven van DVD bestanden naar laptop - valt stil

[...]

Als je direct van de HDD leest heb je in principe natuurlijk geen issue met slecht leesbare videobestanden.
Er zit inderdaad een IDE schijf in zoals in de hier eerder geposte video is te zien.
Je zal dan een IDE HDD USB adapter met extra voeding moeten gebruiken of een PC met een betreffende aansluiting/adapter als je die beschikbaar hebt.

Let bij het aansluiten van HDD's uit DVD recorders altijd goed op dat Windows de schijf niet gaat initialisieren/formatteren of andere zaken er naartoe gaat schrijven.
Je hebt soms ook het risico dat de schijf bij terugplaatsen niet meer goed wordt herkend bij terugplaatsen in de recorder.
Ik heb inmiddels de HDD aan een USB module hangen. Hij draait en start op. Hij ziet dat het een 150gb schijf is maar de partitie wordt niet gelezen.

Of moet ik de jumper instellingen misschien anders zetten?
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/3b67c3184bb87f24edd454405903b745.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
saken schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 22:08:
Ik heb inmiddels de HDD aan een USB module hangen. Hij draait en start op. Hij ziet dat het een 150gb schijf is maar de partitie wordt niet gelezen.

Of moet ik de jumper instellingen misschien anders zetten?
De schijf wordt goed herkend, alleen Windows kan de bestandsindeling niet zomaar lezen.
Dat was ook hier in dit topic eerder al ter sprake gekomen.
The_Doman schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 18:45:
Of de bestanden van de HDD te importeren is de vraag natuurlijk.
Het genoemde programma IsoBuster heeft wel ondersteuning voor Philips/Magnavox modellen maar ik zie de mrv810h er niet direct genoemd worden.
The_Doman schreef op zondag 29 januari 2023 @ 15:01:
Sinds enkele jaren heeft nu het programma IsoBuster ondersteuning voor het uitlezen van HDD/DVD recorder opnames.
IsoBuster: How to open your HDD Video recorder and copy the mpeg video recordings from it
Je zou de trial versie even kunnen proberen om te zien of de schijf/opnames worden herkend?

Je zou misschien ook nog Linux kunnen zijn.

,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
The_Doman schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 22:30:
[...]

De schijf wordt goed herkend, alleen Windows kan de bestandsindeling niet zomaar lezen.
Dat was ook hier in dit topic eerder al ter sprake gekomen.

[...]

[...]

Je zou de trial versie even kunnen proberen om te zien of de schijf/opnames worden herkend?

Je zou misschien ook nog Linux kunnen zijn.

,
Ik heb met testdisk een image backup gemaakt van de schijf.
Krijg een .dd bestand
accesdata ftk manager opent hem ook niet (onherkende filesystem)
Ik heb tegelijkertijd nu ook photorec lopen om te kijken of die de bestanden er af krijgt.

Ik ga isobuster idd ff proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Met isobuster een aantal bestanden uit de .dd image file gehaald.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/7bfe16289d7d98939df712f40aa90700.png
Ze zijn echter niet te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
saken schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 22:41:
Met isobuster een aantal bestanden uit de .dd image file gehaald.
[Afbeelding]
Ze zijn echter niet te openen.
Ik vind dat maar vreemde bestanden als die van die DVD recorder harde schijf komen.
Is er misschien iets (erg) fout gegaan bij het imagen?
.CDR, .MP3 bestanden?
Video_TS verwacht je op een gebrande DVD, niet op de HDD van de recorder zelf.
Zijn dat niet je eigen oude/overschreven bestanden?

Wat geeft ISOBuster nu eigenlijk aan als je deze de schijf direct laat analyseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
The_Doman schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 22:50:
[...]

Ik vind dat maar vreemde bestanden als die van die DVD recorder harde schijf komen.
Is er misschien iets (erg) fout gegaan bij het imagen?
.CDR, .MP3 bestanden?
Video_TS verwacht je op een gebrande DVD, niet op de HDD van de recorder zelf.
Zijn dat niet je eigen oude/overschreven bestanden?

Wat geeft ISOBuster nu eigenlijk aan als je deze de schijf direct laat analyseren?
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/2fb105c63ca8d3aa50005aef60d226d2.png
Ik wacht eerst even Photorec af, die is nog ca een half uurtje bezig. Kan zijn idd dat die image file niet goed gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/9b959388ddc14ef99e5671c120bb25ae.png
Was eerder klaar dan verwacht. Maar geeft enkel heel veel mapjes weer met allemaal dezelfde bestandjes met bestanden die een paar seconden sneeuw weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
saken schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 22:52:
Ik wacht eerst even Photorec af, die is nog ca een half uurtje bezig. Kan zijn idd dat die image file niet goed gelukt is
Daar kan je meteen wel mee stoppen, Photorec is daar helemaal niet geschikt voor.
Heb je al de vorige topic informatie nu wel goed doorgenomen? :?

Zie ook deze video, niet dezelfde recorder, maar wie weet werkt het ook bij jouw recorder.

YT: Philips DVDR-3575 extracting Recordings with IsoBuster 4.3.3

[ Voor 4% gewijzigd door The_Doman op 12-11-2024 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
The_Doman schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 22:58:
[...]

Daar kan je meteen wel mee stoppen, Photorec is daar helemaal niet geschikt voor.
Heb je al de vorige topic informatie nu wel goed doorgenomen? :?

Zie ook deze video, niet dezelfde recorder, maar wie weet werkt het ook bij jouw recorder.

YT: Philips DVDR-3575 extracting Recordings with IsoBuster 4.3.3
[YouTube: Philips DVDR-3575 extracting Recordings with IsoBuster 4.3.3]
Ik heb de bestanden al gekopieerd naar DVD's. Maar die DVD's gaven me allemaal errors. Heb ze nog wel weten uit te pakken / repareren.
Nu dacht ik ik hang de HD aan de PC. Ik probeer nu wat met isobuster, maar hij leest ze niet zomaar. Hij is nu opzoek naar bestanden omdat hij het filesystem niet kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
saken schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 23:06:
Ik heb de bestanden al gekopieerd naar DVD's. Maar die DVD's gaven me allemaal errors. Heb ze nog wel weten uit te pakken / repareren.
Nu dacht ik ik hang de HD aan de PC. Ik probeer nu wat met isobuster, maar hij leest ze niet zomaar. Hij is nu opzoek naar bestanden omdat hij het filesystem niet kan lezen.
Ja natuurlijk, zoals besproken gebruiken de meeste DVD-HDD recorders hun eigen custom filesystem.
Je hebt dan de juiste tools nodig om de opnames er af te halen (als het kan).
ISOBuster zou nu de meeste gangbare recorder formaten moeten kunnen herkennen.

Maar heb je ISOBuster nu gebruikt met de HDD zelf of dat image?
Want die bestanden uit dat image (.CDR, .MP3, Video_TS) zijn niet van de recorder afkomstig lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
The_Doman schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 23:16:
[...]

Ja natuurlijk, zoals besproken gebruiken de meeste DVD-HDD recorders hun eigen custom filesystem.
Je hebt dan de juiste tools nodig om de opnames er af te halen (als het kan).
ISOBuster zou nu de meeste gangbare recorder formaten moeten kunnen herkennen.

Maar heb je ISOBuster nu gebruikt met de HDD zelf of dat image?
Want die bestanden uit dat image (.CDR, .MP3, Video_TS) zijn niet van de recorder afkomstig lijkt mij.
Ik gebruik nu Isobuster pro 4.2
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/75564076115af48b56c6edf723e1c29c.png hij is nu de HDD aan het uitlezen. Ben benieuwd of het lukt.
Ik heb de gebrande DVD bestanden ook met isobuster van de DVD's afgehaald een aantal maand geleden..
Heb niet de nieuwste versie van isobuster. Weet niet of dat nog verschil maakt?

[ Voor 4% gewijzigd door saken op 12-11-2024 23:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saken
Isobuster lijkt ze te lezen! Alleen een hele boel files. Dat wordt nog uitzoeken! maar iig de originele bestanden (denk ik) er af gekregen.

• The_Doman
saken schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 23:57:
Isobuster lijkt ze te lezen! Alleen een hele boel files. Dat wordt nog uitzoeken! maar iig de originele bestanden (denk ik) er af gekregen.
Ik ben nog wel benieuwd of nu het allemaal gelukt is verder?

• saken
The_Doman schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:58:
[...]

Ik ben nog wel benieuwd of nu het allemaal gelukt is verder?
De bestanden zijn er af gehaald :-) ik moet ze nu binnenkort nog gaan knippen in Adobe! :) :)

• The_Doman
saken schreef op donderdag 14 november 2024 @ 14:04:
De bestanden zijn er af gehaald :-) ik moet ze nu binnenkort nog gaan knippen in Adobe! :) :)
Ok mooi dan dat gelukt is. :)
Het waren dus dus gewoon volledige MPG2 opnamebestanden en niet in fragmenten zoals bij een gebrande DVD neem ik aan?

• saken
The_Doman schreef op donderdag 14 november 2024 @ 14:08:
[...]

Ok mooi dan dat gelukt is. :)
Het waren dus dus gewoon volledige MPG2 opnamebestanden en niet in fragmenten zoals bij een gebrande DVD neem ik aan?
Volledige bestanden :) . Niet in fragmenten. Maar ik moest eerst alle beelden met ruis er tussenweg vissen. Geen idee waarom ie dat deed.

• saken
De HDD overigens weer teruggeplaatst en die doet het ook gewoon weer op de DVD RECORDER , top dus :-D

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
Mja die ISObuster doorzoekt/scant de hele schijf.
Dus dan komen waarschijnlijk ook delen/fragmenten van oude/verwijderde opnames mee terug denk ik zo.
Ja top, mooi succes zeker.
Mooie efficiënte manier om de video's over te zetten zo. 8)
Hopelijk blijft de HDD ook nog een tijdje goed werken.
Pagina: 1