Vraag

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-03 09:51
Ik heb nog een oude DVD recorder Panasonic EH 55 waar vele uren vakantie opnames staan ; deze recorder heeft echter geen HDMI aansluiting
Nu heb ik nog een Panasonic EH67 dvd recorder met HDMI aansluiting 2e hands kunnen kopen die kan ik dan makkelijker aansluiten op de TV
De oude DVR recorder heb ik met de component aansluitingen op mijn Av receiver aangesloten die via HDMI out de beelden op de TV weergeeft
Omdat ik een nieuwe Av receiver wil aanschaffen waar heden ten dage geen component aansluitingen meer opzitten loop ik nu tegen een aansluitprobleem op en zodoende wik ik de vervangende DVD recorder met HDMI hiervoor gaan gebruiken .
Kan ik nu deze twee DVD recorders op elkaar aansluiten om de beelden van de oude HD naar de nieuwe HD te kopieren ..
..

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In de handleiding van de DVD recorder staat dat je de beelden van de HD naar een DVD disc kan kopieren
( wel initialiseren ) . Het nadeel is dat ik dan twee tijdrovende handelingen moet uitvoeren ; uitvoer van de oude DVD recorder en invoeren op de nieuwe DVD recorder .
Ik kan de oude DVD recorder ook niet aansluiten op mijn PC wegens ontbreken HDMI aansluiting

...

Alle reacties

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:56
Ik zou de video’s toch op dvd gaan branden, want dat lijkt de enige manier om ze van de schijf te krijgen. Daarna rippen zodat je bestanden hebt die je op meerdere apparaten kunt afspelen.

Als de hdd of recorder nu stuk gaat ben je alle video’s kwijt.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Zit een gewone harddrive in, neem ik aan? Is losschroeven en in een dock steken geen optie?

R7 5800X3D//B450 Tomahawk max II//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:56
Ja, maar dat is allemaal beveiligd tegen kopiëren..

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-03 09:51
Ik zie nu wel dat er twee scart aansluitingen AV in en out op de DVD recorder zitten
Kan ik deze gebruiken om te copieren : van de oude recorder AV out naar de nieuwe AV in aansluiten

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:07
Waar zijn je oorspronkelijke bron-opnames op opgeslagen, en heb je die media niet meer?

De videos die nu op je recorder staan, zijn immers al een keer via een analoog signaal omgezet, en digitaal gecomprimeerd, en zijn dus van mindere kwaliteit dan je orginele opnames.

Als je nu de video via een scart aansluiting gaat doorsturen om deze via de nieuwe recorder op te nemen, doe je nog een keer een digitaal-analoog-digitaal conversie, waarbij je nog eens tweemaal kwaliteitsverlies krijgt: Eenmaal door de omzetting naar een analoog videosignaal op de scart kabel, en eenmaal vanwege de opnieuw uitgevoerde MPEG digitale compressie in de nieuwe recorder.

Als je met de oude recorder de interne opnames direct kunt branden naar een lege DVD die je daarin stopt, wordt al deze omzetting waarschijnlijk vermeden, en hou je de opnames zo min mogelijk aangetast.
Ik neem aan dat je met die oude recorder toch zeker wel de interne opnames kunt overzetten naar een lege DVD die je erin stopt?

Daarna zou je de gebrande DVDs namelijk verder verliesloos, 1:1 kunnen rippen op een PC, en heb je gewoon videobestanden die je overal kunt afspelen en backuppen.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou het gewoon met die tussenstap van dvd doen, heb toch nog een spindel liggen die waarschijnlijk nooit meer op gaat omdat ik nooit meer dvds nodig heb.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:07
BrainCrash schreef op zondag 29 januari 2023 @ 13:13:
Ik neem aan dat je met die oude recorder toch zeker wel de interne opnames kunt overzetten naar een lege DVD die je erin stopt?
Ik heb even de handleiding doorgebladerd:
Je kunt inderdaad de opnames van de interne HDD branden naar een lege DVD.
Dit kan zelfs op hoge snelheid, en ook zonder kwaliteitsverlies, want de opnamestructuur op de harddisk is hetzelfde als hoe de videostructuur van een DVD in elkaar zit.

Je hebt die tweede recorder helemaal niet nodig.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:36
Hansw1 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 12:25:
Ik zie nu wel dat er twee scart aansluitingen AV in en out op de DVD recorder zitten
Kan ik deze gebruiken om te copieren : van de oude recorder AV out naar de nieuwe AV in aansluiten
Dat zal inderdaad wel gaan werken, echter het is wel weer een extra analoog/digitalisatie stap waardoor de kwaliteit een extra stuk achteruit zal gaan.
De beste instelling is dan de optie SCART-RGB voor de weergave/opname.

Zoals al is aangegeven zou ik beginnen om de opnames in ieder geval te archiveren naar DVD's, want vroeg of laat zal de HDD of voeding van de recorder(s) het gaan begeven.
Dat kan dan verliesvrij als je de hogesnelheids optie gebruikt bij het kopiëren.
Eventueel kan je de opnames dan ook nog importeren naar de PC en eventueel bewerken.
Zelf heb ik dat ook wel gedaan met dit type recorders, al gebruikte ik daarvoor dan liever DVD-RAM.
kendo schreef op zondag 29 januari 2023 @ 11:34:
Zit een gewone harddrive in, neem ik aan? Is losschroeven en in een dock steken geen optie?
Er zit een 160GB IDE HDD in de recorder.
Dus je hebt een PC of USB adapter met IDE aansluiting nodig.
gelukkie schreef op zondag 29 januari 2023 @ 11:41:
The_Doman schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:21:
Panasonic gebruikt een eigen speciaal filesysteem voor hun HDD/DVD recorders.
Zo maar direct uitlezen zal niet gaan en de informatie erover is nogal beperkt.

Er zijn 2 mogelijke oplossingen hiervoor zover ik weet?
PanHDD - Program for rescue of Panasonic recorder hard disk data and saving it into PC
DVR-RECOVER - Python-powered project helping you to recover recordings of digital video recorders

Zelf moet ik ook nog een keer aan de slag met dat PanHDD programma met mijn DVD-recorder. :)
Sinds enkele jaren heeft nu het programma IsoBuster ondersteuning voor het uitlezen van HDD/DVD recorder opnames.
IsoBuster: How to open your HDD Video recorder and copy the mpeg video recordings from it

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
gelukkie schreef op zondag 29 januari 2023 @ 11:41:
Is dat zo? Heb hetzelfde gedaan met een oude LG recorder en daar zat geen beveiliging op ...
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee