Heeft iemand ervaring met het dynamische energiecontract van Vattenfall?
Zijn daarmee de maandelijkse kosten minder t.o.v. een variabel contract?
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Of je googelt zelf even...GarBaGe schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:51:
Wat is het verschil tussen een dynamische energiecontract vs een variabel energiecontract.
Voor mij klinkt het een beetje als hetzelfde....
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Ja het helpt wel mee, maar niet percee nodig, want als jij een Oost of/en West, Oost-West of Noord, opstelling hebt kan het ook zeer interessant zijn gezien je dan gemiddeld de meeste opwekt op de piekmomenten van de dag hebt, zo vang je meer per kWh terug, gezien dat de duurdere momenten op de dag zijn. Bij dynamisch is de teruglever vergoeding gelijk aan de actuele kWh prijs. Met een thuisbatterij kun je natuurlijk perfect regelen wanneer je gaat terugleveren, echter heeft niet iedereen die.Thijsmans schreef op maandag 22 juli 2024 @ 19:33:
[...]
De aard van het product is natuurlijk wel dat je risico loopt. Als het altijd goedkoper zou zijn, zou niemand nog een vast contract nemen. Het is met name interessant als je je verbruik iets kunt sturen naar de goedkoopste uren.
[ Voor 5% gewijzigd door targaryanwolf op 05-08-2024 15:47 ]
Dat hangt er vanaf, of je minder afneemt dan je teruglevert of juist meer afneemt.targaryanwolf schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:44:
[...]
Ook wanneer de stroomprijs 0cent of negatief is betaal je wel altijd nog energiebelasting .e.d. aan de andere mag je die wel weg salderen, dus al lever je 1 kWh terug met een prijs van 0cent vang je nog wel de energiebelasting e.d. terug, circa 18cent. dus de stroom is pas echt helemaal gratis vanaf -0.18cent 0.18 euro, of 18 cent (niet 0.18 cent)![]()
Tesla MYJ SR | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant
Ik zit bij ANWB momenteel, het hangt ook weer af van je opstelling, stel je heb een westen opstelling dan lever je in verhouding meer terug op de piekmomenten en dan vang je een leuke prijs per kWh.V-8 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:17:
[...]
Dat hangt er vanaf, of je minder afneemt dan je teruglevert of juist meer afneemt.
Energiebelasting + BTW + opslag is ca. €0,15, afhankelijk van bij welke leverancier je zit.
Klopt, maar ik doelde op vanaf welk dynamisch uurtarief (-€0,xx) het wel of niet gunstig is om je panelen te laten draaien.targaryanwolf schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:40:
[...]
Ik zit bij ANWB momenteel, het hangt ook weer af van je opstelling, stel je heb een westen opstelling dan lever je in verhouding meer terug op de piekmomenten en dan vang je een leuke prijs per kWh.
We zijn hier geen vraagbaak. Wat heb je zelf al uitgezocht en waar loop je dan op vast?WilWi schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:46:
Heeft iemand ervaring met het dynamische energiecontract van Vattenfall?
Ja klopt, je zou ook icm een thuisaccu terugleveren op gunstige/dure kwh momenten, ik koop nu nog elk jaar 850kwh van het net in, ga wel 3 panelen erbij laten plaatsen zodat ik op +- 0kwh uitkom.V-8 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:05:
[...]
Klopt, maar ik doelde op vanaf welk dynamisch uurtarief (-€0,xx) het wel of niet gunstig is om je panelen te laten draaien.
Dat hangt namelijk af van je situatie, als je meer teruglevert dan verbruikt is het al gunstig om je panelen uit te zetten bij elke prijs onder €0.
Als je minder teruglevert dan verbruikt, moet je dit pas doen vanaf een negatieve prijs van ± - €0,15, exacte bedrag afh. van de opslag van je leverancier.
Dat kan ook idd!targaryanwolf schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:10:
[...]
Ja klopt, je zou ook icm een thuisaccu terugleveren op gunstige/dure kwh momenten, ik koop nu nog elk jaar 850kwh van het net in, ga wel 3 panelen erbij laten plaatsen zodat ik op +- 0kwh uitkom.
Hoe het hele verhaal er na einde salderen uitziet is simpel bij negatieve stroomprijzen = omvormer laten afschakelen.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq