HI,
Sinds een half jaar heb ik mijn eerste mac (na 30 jaar windows) en ben er heel blij mee.
Ik ben op zoek naar een goede foto manager voor de mac (bonus als het ook op windows werkt). Ik heb de Fotos app geprobeerd, maar al mijn foto's staan op een externe SSD (wil niet alles opnieuw imnporteren in een library) en ik wil ook graag de file structuur behouden. Ook zou ik graag iets hebben wat de naam van een persoon kan opslaan in het bestand, zodat ik later gemakkelijker van tool kan wissen. Leuk als ik de EXIF data in het programma kan aanpassen (Geolocatie), maar dat kan eventueel ook met een andere tool.
Welke apps heb ik al geprobeerd:
Alvast bedankt !
Sinds een half jaar heb ik mijn eerste mac (na 30 jaar windows) en ben er heel blij mee.
Ik ben op zoek naar een goede foto manager voor de mac (bonus als het ook op windows werkt). Ik heb de Fotos app geprobeerd, maar al mijn foto's staan op een externe SSD (wil niet alles opnieuw imnporteren in een library) en ik wil ook graag de file structuur behouden. Ook zou ik graag iets hebben wat de naam van een persoon kan opslaan in het bestand, zodat ik later gemakkelijker van tool kan wissen. Leuk als ik de EXIF data in het programma kan aanpassen (Geolocatie), maar dat kan eventueel ook met een andere tool.
Welke apps heb ik al geprobeerd:
- Fotos: Ik mis de mapstructuur die al mijn foto's hebben. Ook geen mogelijkheid om de persoonsnamen in het image op te slaan
- Mylio: leuke app, mist wel geregeld een gezicht op de foto. Die kan je dan niet manueel toevoegen. De naam bij een gezicht wordt niet in het image opgeslagen. Maakt automatisch tags aan op basis van AI.
- ACDSee: kan de naam van een gezicht wel in een image opslaan. Applicatie op de Mac is een afgeslankte versie van die voor Windows. Heb al verschillende crashes gehad. Face recognition zit er vaak langs, maar heeft wel de mogelijkheid om manueel gezichten toe te voegen wanneer die niet gedetecteerd werden op een foto.
Alvast bedankt !